EVENIMENT
Autoritatea Aeronautică Civilă s-a sesizat după ce un elicopter a aterizat la Vințu de Jos și Curtea de Argeș să alimenteze
Autoritatea Aeronautică Civilă s-a autosesizat în cazul pilotului german care a aterizat cu un elicopter în Vințu de Jos și în Curtea de Argeș. După ce imaginile în care elicopterul apare în timp alimenta la benzinării, în cele două localități, autoritatea a început o serie de verificări.
Aceștia au identificat aparatul de zbor, Robinson 44 cu nr. de înmatriculare N-1019V, înmatriculat în SUA, dar condus de un pilot din Germania, după cum și alba24.ro a scris.
Pilotul a încălcat reglementările în vigoare, în ceea ce privește aterizarea în zone neautorizate. Mai exact, poate să aterizeze în alte zone decât în aerodromuri, doar în cazul unor excepții sau în caz de forță majoră.
CITEȘTE ȘI: FOTO: Un mini elicopter a aterizat la Vințu de Jos și a alimentat la o benzinărie din zonă. Pilotul, un bărbat din Germania
În cele două cazuri din Vințu de Jos și din Curtea de Argeș, nu a fost o situație de forță majoră, au constatat reprezentații autorității.
Elicopterul care a alimentat la Vințu de Jos
Un elicopter de mici dimenisuni a alimentat într-o benzinărie din Vințu de Jos, în data de 2 aprilie 2024. Situația a fost confirmată de reporterii alba24.ro cu reprezentanții benzinăriei Iviniș din Vințu de Jos.
Gheorghe Iviniș a declarat, pentru alba24.ro, că elicopterul aparține unui bărbat din Germania. Acesta este turist în România și vizitează țara cu mini elicopterul. În aparatul de zbor se mai afla încă o persoană.
Din câte se pare, pilotul a văzut pe GPS benzinăria de la Vințu de Jos și a găsit o zonă în care să aterizeze.
Pilotul a aterizat elicopterul de mici dimensiuni, în apropierea stației, apoi alături de angajații benzinăriei a împins aparatul până la pompă.
La pompă a alimentat 100 de litri de benzină 98”. După ce a alimentat, aparatul a fost iar împins într-o zonă din care a putut decola.
Următoarea aterizare a avut loc la Curtea de Argeș, unde a alimentat iar.
Ce spune Autoritatea Aeronautică Civilă
Autoritatea susține că elicopterul poate să aterizeze pe aerodromuri certificate sau în anumite excepții (care nu ar fi fost îndeplinite în acest caz) și a transmis că a sesizat Federal Aviation Administration din SUA, în calitate de stat de înmatriculare al aeronavei în cauză, precum și Autoritatea Luftfahrt-Bundesamt, în calitate de stat al operatorului aerian.
Urmare verificărilor efectuate în legătură cu zborul și respectiv aterizarea elicopterului Robinson 44 cu nr. de înmatriculare N-1019V, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a identificat deținătorul aeronavei, în persoana unui cetățean de naționalitate germană și a costatat că au fost încălcate reglementările în vigoare în ceea ce privește desfășurarea zborurilor civile pe teritoriul României.
Autoritatea Aeronautică Civilă: Comunicat integral
Astfel, s-a constat încălcarea Art. 14, alin. 1) și 2), lit. a) din Codul aerian, potrivit cărora „Decolarea şi aterizarea aeronavelor se efectuează de pe/pe aerodromuri certificate în acest scop, potrivit reglementărilor specifice. 19/06/2020 – Derogare prin Codul Aerian din 18/03/2020.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în măsura în care nu contravine reglementărilor europene, următoarele categorii de aeronave, când execută zboruri exclusiv pe timp de zi: avioanele cu masa maximă la decolare mai mică de 5.700 kg, elicopterele, aeronavele ultrauşoare şi aeronavele nemotorizate, precum şi aeronavele fără pilot la bord cu masa maximă la decolare mai mică de 150 kg, pot ateriza pe şi, respectiv, pot decola de pe un teren/o suprafaţă de apă, altul/alta decât un aerodrom certificat, în următoarele condiţii cumulative: a) terenul sau suprafaţa de apă este amplasat/ă în afara zonelor dens populate şi la o distanţă de siguranţă, nu mai mică de 150 de metri, de orice clădire cu destinaţie de locuinţă, unitate medicală sau unitate de învăţământ”.
De asemenea, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a constat că nu a fost respectat Art. 3, alin. (1), literele a), b), c) din HG nr. 859 / 2021, potrivit cărora „Zborul unei aeronave civile cu pilot la bord în spațiul aerian național se consideră autorizat dacă aeronava este asigurată, după caz, conform legii, pentru daune produse terților și:
Ce reguli a încălcat pilotul
a) pentru zborul IFR, pentru zborul VFR executat în întregime sau parțial într-o porțiune din spațiul aerian național unde furnizarea serviciilor de control al traficului aerian este obligatorie, pentru zborul unei aeronave care traversează granița regiunii de informare a zborurilor – FIR București, precum și pentru zborul deasupra mării libere executat în spațiul aerian al FIR București, operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei din 26 septembrie 2012 de stabilire a regulilor comune ale aerului și a dispozițiilor operaționale privind serviciile și procedurile din navigația aeriană, cu modificările ulterioare, precum și cu standardele și practicile recomandate emise de Organizația Aviației Civile Internaționale; sau
b) pentru zborul VFR executat în întregime în zone de spațiu aerian de clasă G și care nu intră sub incidența lit. a), operatorul aeronavei a depus un plan de zbor în conformitate cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 923/2012 al Comisiei, cu modificările ulterioare, precum și cu standardele și practicile recomandate emise de Organizația Aviației Civile Internaționale sau, la alegerea operatorului aeronavei, a făcut o notificare de trafic VFR la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în conformitate cu metodologia prevăzută în anexa nr. 1; sau
c) aeronava este operată exclusiv într-o porțiune de spațiu aerian rezervat pentru zborul sau tipul respectiv de activități de zbor.”
Ce măsuri au luat cei de la Autoritate
Totodată, având în vedere cele constatate și pentru ca instituțiile cu atribuții să poată lua măsurile care se impun, Autoritatea Aeronautică Civilă Română a sesizat Federal Aviation Administration din SUA, în calitate de stat de înmatriculare al aeronavei în cauză, precum și Autoritatea Luftfahrt-Bundesamt, în calitate de stat al operatorului aerian.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.