Eveniment
Autostrada Sebeș-Turda. CNAIR nu s-a prezentat la recepția lucrărilor de pe Lotul 3, între Aiud și Decea
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu s-a prezentat marți, 28 noiembrie, pentru recepționarea lucrărilor de pe Lotul 3 de pe autostrada Sebeș-Turda, între Aiud și Decea, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură. Mai mult, potrivit acestora, CNAIR „caută nod în papură constructorului, se ascunde după legislație interpretând strâmb Regulamentul de Recepție și nu deschide lotul 3 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, deși acest tronson este gata”.
„Face acest lucru la aproape un an de la finalizarea lucrărilor pe A1 între Dumbrava și Margina (parte din Lugoj-Deva lot 2), segment perfect funcțional din decembrie 2016 care a fost deschis circulației abia în martie 2017 datorită unor <șanțuri lipsă>.
După cum se vede clar în imaginile din aer realizate acum două zile, constructorul (Tirrena Scavi) s-a ținut de promisiunea publică făcută directorului CNAIR Ștefan Ioniță și a finalizat lucrările. Însă, în stilul caracteristic, CNAIR nu s-a prezentat la recepționarea lor.
Săptămâna trecută, la SCS Transport din cadrul CM POIM, dl Director General Adjunct Sorin Dicu declara public (la o întrebare directă adresată de noi, API) că se va efectua recepția astăzi, 28 noiembrie. Dar astăzi comisia de recepție nu și-a făcut simțită prezența! Au apărut totuși doi reprezentanți ai CNAIR care se plâng că asfaltul de pe poduri nu are rețeta aprobată (ci una superioară calitativ celei aprobate), că becurile nu sunt cu LED ci cu sodiu (CNAIR a aprobat soluția cu sodiu!), aceștia amenințând că nu se va face recepția decât dacă totul este finalizat până la ultimul fir de iarbă sau ghiveci de flori din spațiile de servicii.
Vrem să ne exprimăm indignarea și dezaprobarea față de atitudinea CNAIR în acest caz! Dânșii sunt numiți în funcție pentru a apăra interesele cetățenilor și a găsi în cel mai scurt timp soluții de punere în trafic a sectoarelor de autostradă perfect funcționale, evitând astfel accidentele frecvente de pe drumurile naționale periculoase, așa cum este și cazul DN1 între Sebeș și Turda.
Considerăm atitudinea lor complet iresponsabilă. Se ascund după un Regulament de Recepție care, surpriză, precizează că SE POT recepționa „părţi/obiecte/sectoare din/de construcţie, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, dacă acestea sunt distincte/independente din punct de vedere fizic şi funcțional”.
Solicităm oficialilor CNAIR să înceapă să rezolve problemele șoferilor din această țară, nu doar să mimeze acest lucru! În caz contrar, ar trebui să lase locul persoanelor capabile și bine intenționate care își doresc să rezolve asumat și în cel mai scurt timp aceste situații!”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, într-o postare publicată pe rețeaua de socializare Facebook.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News