Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Autostrada Sebeş-Turda: CNAIR plătește 2,3 milioane de euro pentru lucrări pe lotul 1. Ar urma să fie gata în 2019


Publicat

Constructorul lotului 1 din autostrada Sebeş-Turda primeşte aproximativ 2,33 milioane de euro de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio decontează 11,2 milioane lei pentru proiectarea şi execuţia celor 17 km din Autostrada Sebeş-Turda, lot 1. 

În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe acest şantier a ajuns la aproximativ 50%, lucrarea pe lotul I urmând să fie finalizată anul viitor.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi:

Lot 1 (17 km de la Sebeş la Sântimbru): stadiu lucrări 48,7% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termen de finalizare lucrări iniţial 2.10.2016, perioada de garanţie, 48 luni.

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lucrările au fost oprite (octombrie 2015), apoi în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″), respectiv în februarie 2018 autorizarea de construire pentru nod rutier Sebeş. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Lot 2 (24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu lucrări 45,4% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%.

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000)

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pe mâna cui lași SEBEȘUL, după alegerile locale? LISTA candidaților la funcția de primar și ordinea lor pe buletinele de vot

Publicat

Duminică 27 septembrie, după ora 9 seara, vom afla rezultatele alegerilor locale la SEBEȘ şi vom şti cine va fi primarul orașului în următorii 4 ani. 

Orașul este condus în prezent de un primar PNL, Dorin Nistor. Cuvântul final în privința celui care câștigă alegerile de la Sebeș, îl au însă cetățenii care merg la vot.

Citește și Pe mâna cui lași ALBA IULIA după alegerile locale? LISTA candidaților la funcția de primar, în ordinea de pe buletinul de vot

Aici, pe Alba24, afli prima dată cine a câştigat la alegeri locale 2020 pentru Primăria Sebeș.

Primele rezultate ale alegerilor locale 2020 pentru Primăria Sebeș vor fi anunţate duminică 27 septembrie după ora 21:00, când se închid urnele în toată ţara.

Alegeri locale, 27 septembrie: Cine candidează în 2020 la Primăria Sebeș:

Dorin Nistor – PNL

Sorin Hăbean – PRO Romania

Cristian Radu – PSD

Silviu Bădilă – PMP

Nicolae Besoiu – ALDE

Doru Tătaru – Partidul Verde

Marius Topîrceanu – AUR

Ioan Anghel – Alianța USR PLUS

Nicolae Popa – PSL

Conform recensământului efectuat în 2011, populația municipiului Sebeș se ridică la 27.019 locuitori, în scădere față de recensământul anterior din 2002, când se înregistraseră 27.698 de locuitori.

Citește și ALEGERI PRIMAR 2020- LISTE OFICIALE: Cine candidează în cele 11 orașe și municipii din Alba. Numele și locul pe buletinul de vot

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Cunoscutul istoric Tudor Roșu îl susține pe Florea Paul Victor la Consiliul Local Alba Iulia

Publicat

Cunoscutul istoric și muzeolog Tudor Roșu îl susține pe tânărul Florea Paul Victor – candidat independent la consiliul local Alba Iulia.

Tudor Roșu este unul dintre cei mai vechi și apreciați istorici de la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

Politica locală are nevoie de o nouă generație iar Florea Paul reprezintă această generație.

Speranțele mele pentru un viitor mai bun în Alba Iulia se pun în Paul. Ceea ce eu și generația mea nu am reușit, sper ca generația lui Paul să reușească.

Este timpul pentru o schimbare reală, pentru un suflu nou în administrație, pentru o nouă viziune. Haideți să-i dăm toți șansa lui Florea Paul Victor să dovedească ce poate, pentru că vă garantez că nu vom regreta!” a declarat istoricul Tudor Roșu.

”Tudor Roșu nu este doar colegul meu de la Legiunea a XIII-a Gemina, dar și profesorul și prietenul meu. Spun profesor pentru că am învățat foarte multă istorie în timpul petrecut cu Tudor la Legiunea a XIII-a și prieten pentru că este alături de mine în această candidatură. Sunt profund recunoscător și onorat că o persoană atât de importantă pentru viața orașului nostru susține candidatura mea independentă în Consiliul Local.

Tudor a candidat și el acum 4 ani, tot independent, așa că am avut multe de învățat de la el în ceea ce privește campania pentru alegerile locale.  Oamenii trebuie să știe că Tudor Roșu a contribuit decisiv la sloganul meu de campanie <eu sunt 99%>, astfel că o foarte mare parte din succesul acestor alegeri i se datorează lui.

Mulțumesc, Tudor, pentru tot ce faci pentru Alba Iulia și pentru mine! Sunt sigur că vom colabora foarte bine și te asigur că ideile tale extraordinare se vor auzi prin mine  în Consiliul Local”, a declarat Florea Paul Victor.

Reamintim că tânărul candidat Florea Paul Victor are trei proiecte în domeniul culturii:

1. Program multianual de reabilitare și punere în valoare a Cimitirului Evreiesc, a bisericilor istorice (Lipoveni, Buna Vestire ETC) și a caselor istorice din Alba Iulia;

2. Fond anual pentru cultură care să fie accesat prin concurs de proiecte de către ONG-urile locale;

3. Facilități fiscale și reducere la închirierea spațiilor comerciale în scop cultural și artistic.

Reamintim cititorilor că Florea Paul Victor candidează independent la Consiliul Local Alba Iulia, fiind cel mai tânăr dintre candidați.

Acesta are un CV impresionant, fiind absolvent de Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor la UBB Cluj-Napoca, ONG-ist vechi, antrenor de fitness certificat și ghid turistic certificat. Paul a petrecut 5 ani în Statele Unite ale Americii, timp în care a muncit pentru a-și strânge bani și a-și începe propria afacere. Astăzi, Paul este un tânăr antreprenor care vrea să investească în Alba Iulia și care vrea un oraș mai modern, mai curat și cu mai multe oportunități pentru cei de vârsta lui.

Comandat de CANDIDAT INDEPENDENT, FLOREA PAUL VICTOR, funcția de consilier local al municipiului Alba Iulia.

– Distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

– CUI mandatar financiar 24200153.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Vizită inopinată a CNAIR pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș – Turda. Ce a descoperit echipa de monitorizare

Publicat

Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a efectuat recent o vizită inopinată pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș – Turda. Potrivit reprezentanților CNAIR, mobilizarea pe lotul 1, între Sebeș și Sântimbru, este „acceptabilă”. Pe de altă parte, pe lotul 2, între Sântimbru și Aiud, a fost constatată „o organizare deficitară, o mobilizare slabă și o activitate sub cea din graficul de execuție”. 

O echipă de monitorizare condusă de directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, a efectuat marți o vizită inopinată pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș – Turda.

Potrivit reprezentanților CNAIR, pe lotul 2, echipa de monitorizare a constatat o organizare deficitară, mobilizare slabă, activitate sub cea din graficul de execuție prezentat și asumat de antreprenor.

Conducerea CNAIR a atenționat anteprenorul AKTOR asupra obligatiilor sale contractuale și a solicitat un program zilnic al lucrărilor care va fi monitorizat permanent.

Citește și CNAIR a MODIFICAT termenele pentru deschiderea Autostrăzii A10, între Sebeș și Aiud. Trei zile acordate în plus, pe lotul 2

 

Vizita a continuat mai apoi pe lotul 1 al Autostrăzii A10.

Aici, reprezentanții CNAIR au constatat o mobilizare „acceptabilă”, care „poate fi îmbunătățită, cu atât mai mult cu cât benefiarul și-a îndeplinit toate obligațiile, chiar și cele financiare”.

„Menționăm că, pe lotul 1, conducerea companiei s-a întâlnit și cu subantreprenorii și prestatorii de servicii pentru a identifica soluțiile necesare în activitatea de pe șantier”, au transmis reprezentanții CNAIR.

Potrivit ultimei raportări, stadiul fizic actual al lucrărilor pe lotul 1 – între Sebeș (Lancrăm) și Sântimbru – este de 91,00 %, iar cel financiar de 82,37 %.

Pe lotul 2 – între Sântimbru și Aiud – stadiul fizic al lucrărilor este de 72,86 % iar cel financiar este de 58,33 %.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AKTOR a semnat un nou proiect cu Guvernul României, în valoare de peste o 573 milioane de euro, pentru un proiect feroviar

Publicat

AKTOR a semnat un contract pentru un proiect feroviar de 573 milioane EUR (fără TVA) în România, în calitate de lider (60%) al unui consorțiu cu ALSTOM (20%) și ARCADA (20%), au transmis reprezentanții companiei, într-un comunicat de presă trimis Alba24.

Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea secțiunii „Apata – Cata” a liniei de cale ferată „Brașov – Simeria”, care face parte din Coridorul European de Transport Rin – Dunăre.

Grecii primesc astfel o nouă șansă de la statul român, după problemele pe care le-au creat pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda.

În urmă cu nici o lună, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, care au vizitat traseul Lotului 2, între Alba Iulia și Aiud, în lungime de 24,5 km, au ajuns la concluzia că antreprenorul grec Aktor are un management haotic și continuă activitatea cu o mobilizare total insuficientă.

Noul contract a fost semnat marți, 22 septembrie, la București, între directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate din România (CFR), Ioan Pintea și directorul general al AKTOR, Alexandros Exarchou, într-o ceremonie la care a participat prim-ministrul României, Ludovic Orban, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, directorul regional AKTOR, Paris Kallitsantsis, dar și reprezentanți ai consorțiului.

Proiectul prevede executarea unei game largi de lucrări feroviare pentru modernizarea liniei deja electrificate la nivel de infrastructură și suprastructură, incluzând noi lucrări de construcție (poduri feroviare, tuneluri și canalizare).

În plus, include lucrări pentru reabilitarea liniei existente, reconstrucția a trei stații, modernizarea intersecțiilor locale, electrificare, precum și modernizarea sistemelor de semnalizare și comunicații.

Cea mai importantă parte a proiectului este construirea a două tuneluri duble, cu o lungime totală de 24 km, care vor fi construite folosind patru utilaje de forat tuneluri (EPB-TBM), cu un diametru de excavare de 9,80 m.

Finalizarea lucrărilor într-o perioadă de 48 de luni, conform orarului contractual, va permite trenurilor de marfă și de călători să funcționeze la o viteză maximă de 120 km / h și respectiv 160 km / h, în conformitate cu cele mai noi norme europene, în timp ce lungimea totală a secțiunii feroviare va fi redusă de la 44 km, in prezent, la 28,2 km.

Este de notat faptul că aceasta este a treia secțiune a liniei de cale ferată „Brașov – Sighișoara” pe care o întreprinde filiala Grupului ELLAKTOR, întrucât în iunie 2019, AKTOR a câștigat, de asemenea, contractul pentru modernizarea celor două secțiuni adiacente ale „Brașov – Apața” și „Cața – Sighișoara”, cu un buget total de 627 milioane EUR (fără TVA), se arată în comunicatul companiei.

Despre AKTOR

Fiind divizie a grupului de construcții ELLAKTOR și a celei mai mari filiale a acestuia, AKTOR deține o poziție de lider și o prezență internațională în domeniul infrastructurii, oferind o gamă largă de servicii extrem de diversificate în domeniile Construcției de Infrastructuri, Clădirilor și Proiectelor Industriale, Parcurilor Fotovoltaice, Administrarii Carierelor, Facilități Tehnice și Managementului de Proiect.

Proiectele emblematice ale infrastructurii AKTOR în Grecia și în străinătate includ Linia 2 a metroului din Atena, Muzeul Acropolei, Podul Rio-Antirrio, Linia de Aur a metroului din Qatar, Stația de Epurare Atena a Apelor reziduale din Psyttalia, precum și proiectele în derulare ale metroului din Thessaloniki, proiectul Faliro Bay Revamp etc.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate