Eveniment
AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Deschiderea circulaţiei în decembrie 2017, între Decea şi Turda, incertă
Reprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructură” monitorizează în continuare lucrările pe autostrada Sebeș-Turda. Reamintim că se aşteaptă finalizarea şantierelor pe loturile 3 şi 4, de la Aiud la Turda. Totuşi, pe tronsonul de la Decea la Turda, având în vedere problemele identificate în teren – lucrări complexe în zona lacului Stejeriş şi alunecarea de teren din apropiere – deschiderea circulaţiei în acest an rămâne incertă.
“Așa arăta acum două zile zona cu probleme din lotul 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructor Porr. Mai precis, este vorba de versantul care a alunecat cu tot cu autostradă. Constructorul a finalizat piloții forați și urmează turnarea radierului și finalizarea celor două ziduri de sprijin. Concomitent se poate înainta la aliniamentul drumului – așternerea balastului stabilizat și apoi a celor trei straturi de asfalt.
Una peste alta, putem spera în continuare că autostrada va fi gata în acest an, însă DOAR la un stadiu de finalizare suficient de ridicat astfel încât șoferii să poată circula în condiții de siguranță.
Totuși, deschiderea tronsonului în decembrie rămâne incertă pentru că nu este clar dacă autoritățile din CNAIR și MT vor dori și vor găsi soluțiile birocratice pentru a da drumul la trafic, având în vedere că lotul nu va fi 100% finalizat în acest an”, scriu reprezentanţii Asociaţiei „Pro Infrastructură”, pe Facebook.
Autostrada, pe loturi, stadiul lucrărilor în noiembrie 2017 (sursa forum peundemerg.ro):
Lotul 1 (17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, ieşire din Alba Iulia) – stadiu lucrări: 39% (comparativ, în octombrie, 36%)
Pe acest tronson lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)
Probleme: AC pe secţiunea C (km 0+000-km 0+300 şi Nod rutier Sebeş); obtinerea Acordului de Mediu revizuit; exproprieri suplimentare; termenul de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).
Lotul 2 (24,25 km, de la ieşirea din Alba Iulia – Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250) – stadiu lucrări: 43,10% (comparativ, în octombrie, 40,34%).
Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.
Termenul de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).
Lotul 3 (12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea; km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 97,50% (comparativ, în octombrie, 93%).
Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).
Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.
Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017.
Lotul 4 (16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 90% (comparativ, în octombrie, 84%).
A a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
Termen de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (actualizat mai 2018).
Pe filmarea aeriană de mai jos vedeți mai întâi zona Lacului Stejeriș, apoi urmează alunecarea și în apropiere Centrul de Întreținere și Coordonare (CIC).
sursa foto-video: Asociaţia Pro Infrastructura (Facebook)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News