Eveniment
Autostrada Târgu Mureș – Cluj-Napoca: A fost semnat contractul pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii. Când vor fi terminate lucrările
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că a fost semnat contractul pentru finalizarea construcției lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania. Este vorba despre segmentul din autostrada A3 Târgu Mureș – Cluj-Napoca.
Contractul a fost semnat cu Asocierea Strabag SRL – Geiger Transilvania SRL, este în valoare de 420,34 milioane de lei fără TVA, iar proiectarea și lucrările ar trebui să fie finalizate în 21 de luni.
”A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani-Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania!
Este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca.
Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.
Pe acest lot vor fi construite:
– 2 poduri
– 7 pasaje
– un nod rutier (Chețani).
Construcția lotului Chețani-Câmpia Turzii (15,70 km) este finanțată din fonduri europene”, a anunțat ministrul, pe Facebook.
Comunicatul CNAIR:
”Miercuri, 26.10.2022, CNAIR a semnat contractul pentru “Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lot 3: Chețani – Câmpia Turzii”.
Antreprenorul acestui contract este Asocierea STRABAG SRL – GEIGER TRANSILVANIA SRL.
- Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.
- Durata de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.
- Finanțarea lucrărilor în valoare de 420.347.903,86 lei fără TVA este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.
- Acest tronson de autostradă are o lungime de 15,70 km.
În cadrul contractului vor fi realizate 2 poduri, 7 pasaje și un nod rutier la Chețani (km 21+890)”.
Contractul inițial, pentru construcția lotului dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost semnat în 2015, cu firma românească Straco, ulterior intrată în insolvență. După ce lucrările au stagnat (sub 40%), în martie 2021, CNAIR a reziliat contractul.
foto: Facebook – Cristian Pistol (CNAIR)
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News