Eveniment
Autovehiculele vor putea fi înmatriculate sau radiate prin intermediul unei platforme online. Ce prevede un proiect al MAI
Operațiunile legate de vânzarea, înmatricularea sau radierea din circulație a vehiculelor se vor putea face online, prin intermediul unei platforme informatice, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență lansat în dezbatere de Ministerul Afacerilor Interne, pe 21 aprilie. De asemenea, platforma va putea fi folosită și pentru declararea la organul fiscal a dobândirii sau înstrăinării autovehiculelor.
Potrivit proiectului, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice. În mod concret, serviciile publice electronice furnizate prin intermediul platformei prevăzute vizează:
a) încheierea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
b) încărcarea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;
c) încărcarea documentelor prevăzute de lege, de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;
d) verificarea respectării prevederilor art. 159 alin. (5), respectiv alin. (51) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală cu modificările și completările ulterioare, după caz, respectiv verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul
e) transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
f) informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.
În continuare, în termen de 5 zile de la data efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare transmite în format electronic, organelor fiscale locale competente, următoarele informații și documente:
a) datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;
b) caracteristicile tehnice ale vehiculului;
c) confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație, sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
d) actele translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire pentru contractele de leasing.
„Prin solicitarea efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, prin intermediul platformei informatice prevăzute la art. 112 alin. (1), și acceptarea termenilor și condițiilor de
utilizare a acesteia, proprietarul sau deținătorul mandatat, persoana care înstrăinează sau persoana care dobândește dreptul de proprietate asupra vehiculului, după caz, își exprimă acordul de deschidere sau de închidere a unui raport juridic fiscal, după caz, cu organul fiscal local de la domiciliul acestuia. Drepturile și obligațiile de natură fiscală ce decurg din raportul juridic fiscal sunt opozabile atât acestora, cât și organului fiscal local”, se mai precizează în proiectul de OUG.
Proiectul mai prevede eliminarea actualei obligații a autorității de înmatriculare de a înscrie datele despre proprietarii de vehicule în cartea de identitate a vehiculului. Astfel, operațiunile din domeniul înmatriculării vehiculelor se vor putea face integral online, fără a fi necesară depunerea documentului în original.
sursa: mai.gov.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News