Economie
Avertisment al DNSC și REVOLUT: Nu comunicați date personale. Tentativele de fraudă se înmulțesc în perioada cumpărăturilor
DNSC și Revolut îi sfătuiesc pe utilizatori să acorde mai multă atenție riscurilor legate de fraude și să trateze cu suspiciune mesajele care pretind că vin din partea unor companii și le solicită să comunice date personale.
În perioadele în care consumatorii fac multe cumpărături – cum sunt sărbătorile sau pregătirile pentru mini-vacanțe sau vacanța de vară – se intensifică și activitatea infractorilor cibernetici, iar modalitățile de a atrage în capcană consumatorii sunt tot mai diverse.
Educația financiară înseamnă nu numai să știm cum să obținem maximum de la banii noștri, ci și cum să ne protejăm fondurile personale de atacurile răufăcătorilor cibernetici.
„Capcanele s-au diversificat în ultimii ani și cu ajutorul tehnologiei, care avansează într-un ritm alert. Atacatorii se pot folosi, de exemplu, de inteligența artificială pentru a pune bazele unor scenarii din ce în ce mai plauzibile prin care determină potențialele victime să ofere date sensibile, mai ales date financiare.
Textele sunt din ce în ce mai corect scrise și adaptate în limba română, astfel că unul dintre indiciile prin care un utilizator putea detecta o tentativă de phishing – textul plin de greșeli în limba română – nu mai este suficient astăzi”, explică Mihai Rotariu, Manager Direcția Comunicare, Marketing și Media al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
Autoritățile mai arată că metoda preferată de atacatori este exploatarea contextului (sărbători naționale, evenimente importante la nivel național sau internațional, termene-limită pentru efectuarea unor acțiuni) și deghizarea lor în autorități (Poliție, Interpol, Europol, ANAF, DNSC) ori branduri cu reputație din diverse industrii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News