Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Avertizare COD PORTOCALIU de inundații în Alba și alte zone din țară, până LUNI. Zonele vizate


Publicat

Hidrologii au emis avertizări de inundații valabile pentru județul Alba și alte zone din țară.

Afluenți din bazinul hidrografic Mureș sunt sub Cod Portocaliu, iar Arieșul este sub Codn Galben de inundații.

COD PORTOCALIU: de duminică, 5 iulie, ora 12.00 până luni, 6 iulie, ora 9.00

– pe râurile din bazinele hidrografice: Târnava Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Mureş, Sibiu şi Alba), Mureş – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă râul Târnava – amonte S.H. Săvârşin (judeţele: Alba, Sibiu, Hunedoara şi Arad), Timiş – bazin superior amonte S.H. Sadova şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadova – amonte S.H. Lugoj, Pogăniş – bazin superior, Bârzava, Caraş (judeţele: Timiş şi Caraş Severin), Jiu – bazin superior amonte S.H. Sadu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadu – amonte S.H. Rovinari (judeţele: Hunedoara şi Gorj), Motru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Mehedinţi), Gilort – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Gorj), Olt – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Micfalău – amonte Ac. Ioneşti (judeţele: Harghita, Covasna, Braşov, Sibiu, Vâlcea şi Argeş), Olteţ – bazin superior (judeţele: Gorj şi Vâlcea), Argeş – bazin superior, Dâmboviţa – bazin superior (judeţele: Argeş şi Dâmboviţa), Ialomiţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Dâmboviţa, Prahova şi Ialomiţa), Buzău – amonte S.H. Nehoiu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Nehoiu (judeţele: Braşov, Covasna şi Buzău).

COD GALBEN: de duminică, 5 iulie, ora 12:00 până luni, 6 iulie, ora 18.00

– pe râurile din bazinele hidrografice: Vişeu, Iza, Lăpuş (judeţul Maramureş), Someşul Mare (judeţul Bistriţa Năsăud), Someşul Mic – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Cluj şi Bihor), Crişul Repede – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Cluj şi Bihor), Crişul Negru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Bihor şi Arad), Crişul Alb – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Hunedoara şi Arad), Mureş – bazin superior amonte S.H. Glodeni şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Glodeni (judeţele: Mureş, Harghita, Bistriţa Năsăud, Cluj, Alba, Sibiu, Hunedoara şi Arad), Bega – bazin amonte S.H. Balinţ (judeţul Timiş), Timiş – bazin amonte S.H. Lugoj, Pogăniş, Bârzava, Moraviţa, Caraş, Nera (judeţele: Timiş şi Caraş Severin), Cerna (judeţele: Gorj şi Caraş Severin), Desnăţui (judeţele: Mehedinţi şi Dolj), Jiu – bazin amonte S.H. Răcari (judeţele: Hunedoara, Gorj, Mehedinţi şi Dolj), Olt – bazin amonte S.H. Hoghiz şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Hoghiz (judeţele: Harghita, Covasna, Braşov, Sibiu, Vâlcea, Argeş, Gorj, Dolj şi Olt), Vedea – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Argeş, Olt şi Teleorman), Argeş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Argeş, Dâmboviţa, Teleorman şi Giurgiu), Ialomiţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Dâmboviţa, Prahova şi Ialomiţa), Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava), Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ), Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita şi Bacău), Trotuş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Harghita, Covasna, Neamţ şi Bacău), Putna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Vrancea), Rm. Sărat – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Buzău şi Vrancea), Buzău – amonte S.H. Nehoiu şi afluenţi aferenţi aval S.H. Nehoiu (judeţele: Braşov, Covasna şi Buzău), Prut – sector amonte Ac. Stânca Costeşti (judeţul Botoşani).

Fenomenele hidrologice periculoase se pot produce şi pe afluenții de grad inferior ai râurilor marcate pe hartă.

sursă: inhga.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

TRAFIC ÎNGREUNAT pe DN1, pe raza localității Sântimbru, după ce un TIR s-a defectat

Publicat

Traficul rutier este îngreunat marți, 27 iulie, pe DN 1, pe raza localității Sântimbru, în jurul orei 18.00, din cauza unui TIR care s-a defectat și a rămas pe carosabil.

Potrivit IPJ Alba la fața locului sunt prezenți polițiști rutieri care fluidiează traficul.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

REZULTATE finale DEFINITIVAT 2021: Notele după contestații, publicate miercuri. Candidații află mediile definitive

Publicat

Ministerul Educației publică miercuri, 28 iulie, rezultatele finale la examenul de Definitivat 2021.

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate a avut o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

AICI vor fi publicate rezultatele finale la Definitivat 2021.

Pentru promovarea examenului de definitivare în învăţământ, candidatul trebuie să obţină:

  • minimum 8 media aritmetică a notelor finale la inspecții și portofoliu
  • nu mai puțin de 7 la fiecare din probele respective
  • nota minimă de promovare a examenului este 8

În județul Alba, 18 profesori au depus contestații după publicarea primelor rezultate. Înainte de contestații, în Alba, au fost două medii de 10.

Vezi și FOTO: Profesori de 10 din ALBA. TOP 10 MEDII în județ după rezultatele la Definitivat 2021. Rata de promovare la examen, 76,61%

Alți 52 de candidați au obținut medii peste 9.

Rata de promovare a concursului a fost, înainte de contestații, de 76,61%. Dintre cei 124 de profesori, 95 au luat medii peste 8.

Județul Alba era pe locul 7, în clasamentul național în funcție de rata de promovare a examenului.

Vezi și Rezultate DEFINITIVAT 2021: ALBA, pe locul 7 după rata de promovare a examenului. Situația din țară

Proba scrisă a fost organizată pentru 140 de candidați la 29 de specializări în Alba. Majoritatea candidaților înscriși au fost de învățământ preșcolar în limba română (58 de candidați), învățământ primar (17 candidați), educație fizică și sport (12 candidați), matematică (10 candidați).

La proba scrisă din această sesiune au fost prezenți 133 de candidați (95%) din cei 140 înscriși. Dintre aceștia, 9 candidați s-au retras. Nu au fost lucrări anulate în centrele de evaluare.

Din totalul celor 124 de candidaţi cu lucrări evaluate, 73 de candidați au obținut note situate pe segmentul 8 – 10. Dintre aceștia, 4 candidaţi au fost notați cu 10 la proba scrisă, iar 15 candidați au primit note între 9,50 și 9.99 la această probă. De asemenea, 38 de candidați au avut note între 5 și 7,99. Cu note sub 5 au încheiat proba scrisă 10 candidați.

Calendarul examenului național de Definitivat 2021:

14 iulie 2021 – Susținerea probei scrise

21 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor

21 – 22 iulie 2021 – Înregistrarea contestațiilor

22 – 28 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor

28 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

28 iulie – 2 august 2021 – Transmiterea tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați către Ministerul Educației și Cercetării

2 – 9 august 2021 – Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației și cercetării

Evaluarea lucrărilor – Definitivat 2021

Pentru evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor se constituie centre de evaluare a lucrărilor scrise, respectiv de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare centre de evaluare – CEV, respectiv centre de contestaţii – CC.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea respectivă este evaluată de un al treilea evaluator, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu procedura specifică privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor. Cel de-al treilea evaluator trece nota pe lucrare în spaţiul rezervat şi semnează în dreptul notei acordate. Nota finală acordată lucrării este media aritmetică a notelor acordate de cei 3 evaluatori. În acest caz, pe lucrare, în spaţiul rezervat notei finale, se calculează şi se trece media respectivă, validată prin semnătura preşedintelui.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliu, iar NS reprezintă nota la proba scrisă, toate notele fiind obţinute de candidat în sesiunea de examen curentă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Soluționarea contestațiilor – Definitivat 2021

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mare de 1,5 puncte, lucrarea este reevaluată de alţi doi evaluatori, nominalizaţi prin decizie a inspectorului şcolar general, în conformitate cu prevederile procedurii specifice privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor.

Rezultatul acestei ultime evaluări este definitiv, reprezintă nota finală acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei şi poate fi atacat numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei de examen să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Modul interactiv prin care copiii din Ciugud au învățat despre reciclarea aparatelor electrice

Publicat

Copiii din Ciugud au participat la o tabără eco, în care au învățat cât de importantă este reciclarea deșeurilor electrice și electronice. Mai exact, cei mici au adus de acasă un aparat electric pe care l-au reciclat. 

Mai mult de atât, aceștia au realizat din materiale reciclate diferite obiecte confecționate manual, într-un atelier interactiv. 

În imagini sunt expuse o parte dintre aparatele electrice, bateriile și becurile aduse de copii pentru a fi reciclate. Fiecare dintre participant a fost provocat să aducă de acasă un aparat electric sau electronic uzat pentru a-l recicla.

ECO CAMP Ciugud a cuprins, astăzi, și mai multe ateliere de creație pentru copii. Aceștia au realizat din materiale reciclate un roboțel mascotă și au desenat afișe pe teme privind protejarea mediului.

De asemenea, din literele de la tastaturi de calculator reciclate, micii ecologiști au realizat rebusuri eco.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Când începe școala: STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR 2021-2022 publicată de Ministerul Educației. Calendarul cursurilor și vacanțelor

Publicat

Când începe școala în 2021: Ministerul Educației a publicat Calendarul Anului Școlar 2021-2022. Potrivit documentului emis de ministerul Educației, în noul an școlar cursurile vor începe în data 13 septembrie 2021.

Structura anului școlar 2021-2022

Anul școlar 2021- 2022 se structurează pe două semestre (34 de săptămâni), după cum urmează:

  • Semestrul I  va avea 14 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 13 septembrie 2021- 22 decembrie 2021.
  • Semestrul al II-lea  va avea 20 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 10 ianuarie 2022- 10 iunie 2022, cu includerea programului ,,Școala Altfel’’, în perioada 8- 14 aprilie, interval în care se pot organiza fazele naționale ale olimpiadelor școlare.

Vacanțele elevilor în anul școlar 2021- 2022

  • 25- 31 octombrie 2021: vacanță pentru învățământ preșcolar și primar;
  • 23 decembrie 2021- 9 ianuarie 2022: vacanța de iarnă;
  • 15 aprilie 2022- 1 mai 2022: vacanța de primăvară;
  • 11 iunie 2022- până la data din septembrie 2022 la care vor începe cursurile anului școlar 2022 – 2023, vacanța de vară.

Structura anului școlar 2021- 2022

”Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului școlar 2021- 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.

Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021- 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022- 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, se arată în comunicatul transmis de edu.ro.

Documentul publicat în Monitorul Oficial

ART. 1 (1) Anul şcolar 2021 – 2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de  31 august 2022 şi are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului şcolar 2021 – 2022 încep la data de 13 septembrie 2021.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin.(1) se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;

b) pentru clasa a VIII-a, anul şcolar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022; c) pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, cu excepţia claselor prevăzute la lit. a) şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

ART. 2 Anul şcolar 2021 – 2022 se structurează pe două semestre, după cum urmează:

Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021.

  • Cursuri – luni, 13 septembrie 2021 – miercuri, 22 decembrie 2021
  • În perioada 25 – 31 octombrie 2021, elevii claselor din învăţământul primar şi copiii din grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă.
  • Vacanţa de iarnă – joi, 23 decembrie 2021 – duminică, 9 ianuarie 2022

Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022

  • Cursuri – luni, 10 ianuarie 2022 – joi, 14 aprilie 2022
  • Vacanţă de primăvară – vineri, 15 aprilie 2022 – duminică, 1 mai 2022
  • Cursuri – luni, 2 mai 2022 – vineri, 10 iunie 2022
  • Vacanţa de vară – sâmbătă, 11 iunie 2022 – data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului şcolar 2022 – 2023.

ART. 3

În zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.  

ART. 4

(1) Programul naţional „Şcoala altfel” se va desfăşura în perioada 8 – 14 aprilie 2022.

(2) Intervalul aferent programului „Şcoala altfel” nu va coincide cu perioada în care se susţin lucrările scrise semestriale (tezele).

(3) Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot organiza activităţi de instruire practică în
perioada dedicată programului „Şcoala altfel”.

ART. 5 Lucrările scrise semestriale (tezele) se susţin, după ce se parcurge programa şcolară, cu cel puţin 3 săptămâni înainte de finalizarea semestrului.

ART. 6 Etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se vor organiza, de regulă, în perioada dedicată programului „Şcoala altfel”, conform calendarului olimpiadelor naţionale şcolare.

ART. 7 În situaţia suspendării cursurilor conform Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, măsurile privind parcurgerea integrală a programei şcolare prin modalităţi alternative stabilite de
consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ nu se dispun în perioada vacanţelor şcolare.

ART. 8 Calendarul examenelor/evaluărilor naţionale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competenţelor, precum şi calendarul
admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei.

ART. 9 Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 10 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educaţiei,
Sorin-Mihai Cîmpeanu

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate