Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BACALAUREAT 2015, sesiunea de toamnă în ALBA: Rezultate la proba de competenţe în limba străină. De LUNI încep probele scrise


Publicat

examen scoala

examen scoalaPeste 100 de candidaţi din Alba au susţinut, în perioada 18-19 august, proba Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C) în cadrul celei de-a doua sesiuni a examenului de Bacalaureat din acest an. Luni, încep probele scrise.

Citeşte şi BACALAUREAT 2015, sesiunea a doua: SUBIECTELE de la proba scrisă de Limba şi literatura română. Situaţia candidaţilor din Alba

Din datele IŞJ Alba, prezentate de inspector şcolar general Marcela Dărămuş, au fost înscrişi 137 de candidaţi şi s-au prezentat la această probă 109, 28 fiind absenţi.

În urma susţinerii probei, candidaţii au primit calificative de utilizator pentru limba engleză, astfel:

Proba scrisă:

Înţelegerea textului citit: utilizator nivel A1 – 29 de candidaţi, A2 – 40 de candidaţi, B1 – 17 candidaţi; B2 – un candidat, iar alţi doi au primit calificativ fără nivel de utilizator.

Producerea de mesaje scrise: utilizator nivel A1 – 8 candidaţi, A2 – 11, B1 – 4, B2 – 2,

Înţelegerea textului audio: A1 – 49, A2 – 18, fără nivel de utilizator, 22.

Proba orală:

Producere mesaje orale: A1 – 14, A2 – 35, B1 – 15, B2 – 9, fără nivel – 16.

Interacţiune orală (participare conversaţie): A1 – 19, A2 – 40, B1 – 14, B2 – 7, fără nivel – 9.

Reamintim că la proba de evaluare a competențelor la Limba și literatura română, susținută luni, s-au înscris 135 de elevi. Dintre aceștia, 27 nu s-au prezentat la examen.

Dintre cei prezenţi, 19 au primit calificativ de nivel „experimentat”, 48 „avansat” şi 41 „mediu”.

Sesiunea de toamnă pentru Bacalaureat 2015 se va susţine în patru centre organizate în judeţul Alba, la Colegiul Tehnic „Alexandru Domşa” Alba Iulia, Colegiul Naţional „Lucian Blaga” Sebeş, Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud şi Liceul „HCC” Abrud.

Din datele IŞJ Alba, au fost înscriși 674 de candidaţi înscrişi la a doua sesiune a Bacalaureatului. Dintre aceştia, 432 sunt din promoţia 2015, iar 242 din cele anterioare.

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2015 sesiunea august-septembrie:

13 – 17 iulie: Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

17-18 august: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

17-18 august: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

18 -19 august: Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 – 21 august: Evaluarea competenţelor digitale – proba D

24 august: Limba şi literatura română – proba E)a) – proba scrisă

25 august: Limba şi literatura maternă – proba E)b) – probă scrisă

26 august: Proba obligatorie a profilului – proba E)c) – probă scrisă

28 august: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E)d) – probă scrisă

1 septembrie: Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16.00 – 20.00)

2-3 septembrie: Rezolvarea contestaţiilor

4 septembrie: Afişarea rezultatelor finale.

Candidaţii riscă să fie eliminaţi pentru tentativă de fraudă dacă au asupra lor, în sălile de examen, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare, manuale sau alte surse de copiere. Sălile sunt monitorizate video.

Candidaţii care au fost eliminaţi de la o probă, pentru fraudă sau tentativă de fraudă, nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării sau a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Se consideră că aceşti candidaţi nu au promovat examenul de bacalaureat.

La examenul de bacalaureat, elevii primesc subiecte diferite în funcţie de profilul urmat la liceu. Absolvenţii de clasa a XII-a care au urmat cursurile la uman sau pedagogic vor avea la examen subiecte mai dificile decât cei care au făcut un profil real sau filiera tehnologică sau vocaţională, alta decât pedagogică. Măsura cu subiecte diferite în funcţie de profil este prevăzută în metodologia de examen. Absolvenţii de liceu promovează examenul de bacalaureat dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: au susţinut probele de evaluare a competenţelor; au susţinut toate probele scrise şi au obţinut cel puţin nota 5 la fiecare dintre acestea şi au obţinut cel puţin media 6 la probele scrise.

Citeşte şi BACALAUREAT 2015. CALENDARUL şi modele de SUBIECTE actualizate de Ministerul Educaţiei



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până duminică: Mai cald, apoi se răcește din nou și va fi ceață. Prognoza meteo de weekend, 26-28 februarie

Publicat

Vremea se încălzește vineri, iar apoi se răcește din nou, în județul Alba.

Meteorologii prognozează temperaturi maxime de 14-17 grade Celsius, iar sâmbătă și duminică acestea vor scădea la 9-10 grade.

La munte, maximele vor varia între zero și 13 grade.

Vor fi condiții de ceață.

Prognoza meteo în localități din Alba, în perioada 26-28 februarie:

Vineri, 26 februarie

Alba Iulia: minime de 4 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; însorit

Sebeș: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; însorit

Șugag: minime de 0 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; însorit

Oaşa: minime de -1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; nori joși și ceață

Aiud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant însorit

Blaj: minime de 3 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant însorit

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; nori joși și ceață

Zlatna: minime de 4 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; nori joși și ceață

Abrud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori joși și ceață

Cîmpeni: minime de 1 grad Celsius, maxime de 16 grade Celsius; nori joși și ceață

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; nori joși și ceață

Cugir: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; însorit

Sâmbătă, 27 februarie

Alba Iulia: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; nori joși și ceață

Sebeș: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; mai frig

Șugag: minime de -5 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; mai frig

Oaşa: minime de -6 grade Celsius, maxime 1 grad Celsius; mai frig

Aiud: minime 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; nori joși și ceață

Blaj: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; nori joși și ceață

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; mai frig

Zlatna: minime de -3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; mai răcoros

Abrud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; mai frig

Cîmpeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; mai frig

Arieşeni: minime de -5 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; mai frig

Cugir: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; mai frig

Duminică, 28 februarie

Alba Iulia: minime de -2 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Sebeș: minime de -2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Șugag: minime de -4 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; noros

Oaşa: minime de -6 grade Celsius, maxime de 0 grade Celsius; nori și soare

Aiud: minime de -2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Blaj: minime de -2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Ocna Mureş: minime de -1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; noros

Zlatna: minime de -2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Abrud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nori și soare

Cîmpeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; nori și soare

Arieşeni: minime de -6 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; nori și soare

Cugir: minime de -2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Câinii polițiști antrenați să descopere persoanele infectate cu COVID vor face ”practică” la Aeroportul din Sibiu

Publicat

c

Câinii pregătiţi la Centrul Chinologic de la Sibiu pentru a depista persoanele infectate cu SARS-CoV-2 vor fi trimişi la Aeroportul Sibiu, în cadrul unui proiect pilot, după un acord cu reprezentanţii Aeroportului şi ai DSP, a spus, joi, ministrul de Interne, Lucian Bode.

Câinii antrenaţi să depisteze persoane cu COVID-19 vor fi trimişi pe Aeroportul Sibiu

Lucian Bode a fost întrebat, joi, de jurnalişti, când vor putea fi trimişi în acţiune câinii pregătiţi la Centrul Chinologic de la Sibiu, pentru depistarea COVID-19.

„A fost un interes foarte mare pentru ceea ce fac colegii noştri de la Centrul Chinologic de la Sibiu.

Urmează un acord cu Aeroportul din Sibiu pe seama unor reglementări clare cu Direcţia de Sănătate Publică, astfel încât acest centru pilot să înceapă la Sibiu, în cadrul parteneriatului cu Aeroportul. Apoi vom vedea cum evoluează”, a spus Bode.

Un astfel proiect funcţionează şi în alte state, între care Finlanda sau Germania, potrivit ministrului de Interne.

Acesta a precizat că este convins că activitatea câinilor antrenaţi de „colegii” poliţişti va da rezultate.

La Centrul Chinologic de la Sibiu sunt pregătiţi în fiecare an, pentru structurile MAI, peste 1.000 de câini.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Discuții legate de al treilea val al epidemiei. Premierul Florin Cîțu: Deocamdată vor fi menținute restricțiile în vigoare

Publicat

Premierul Florin Cîțu a declarat că deocamdată vor fi menținute doar restricțiile aflate în vigoare, în condițiile în care se discută despre un eventual al treila val al epidemiei. Discuția apare în contextul în care unul dintre cele trei scenarii avansate de INSP, presupune o creștere a cazurilor zilnice de infectare la aproximativ 9000, spre finalul lunii martie. 

Începând cu data de 17 februarie se înregistrează o creștere susținută a mediei cazurilor confirmate pe parcursul ultimelor 7 zile consecutive, evoluția îndreptându-se spre scenariul 2, potrivit unei analize publicată miercuri de Institutul Național de Sănătate Publică. Scenariul 2 arată o creștere de 2% pe zi, potrivit INSP.

”Eu merg pe ceea ce ne arată realitatea și pe faptul că măsurile au dat rezultate. În fiecare zi vorbesc și cu domnul Arafat și cu echipele de specialiști. Avem mai multe scenarii, dar deocamdată măsurile în vigoare produc efecte.

Am văzut că oamenii s-au relaxat puțin, dar nu este cazul! Dacă dorim să menținem școlile deschise, dacă dorim să ținem restaurantele deschise, atunci trebuie să respectăm măsurile de siguranță”, a spus Florin Cîțu.

Datele arată trei scenarii drept ipoteze de lucru pentru această perioadă de după redeschiderea școlilor. În scenariul cel mai optimist, pe 20 martie am ajunge la o medie de 3.300 de cazuri pe zi. În cel mai pesimist scenariu, am avea 8.900 de cazuri pe zi.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DOCUMENT: MĂSURI decise de CJSU Alba pentru comunele Cricău, Șpring, Ocoliș și Mogoș. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis joi o nouă decizie pentru stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Cricău, Mogoș, Șpring și Ocoliș. 

Hotărârea nr. 42 din 25.02.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Cricău, Mogoș, Șpring și Ocoliș:

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Cricău și Șpring, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este de peste 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;
Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;
Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);
Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;
Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;
Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;
i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

n) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 (1) La nivelul comunei Ocoliș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 26.02.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:
a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 3 La nivelul comunei Mogoș, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de sub 1,5 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 26.02.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 34/13.02.2021.

Art. 4 Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 5 Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, U.A.T.-urilor menționate la art. 1-3, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate