Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020: Ghidul de înscrieri la examen. Model de cerere și procedura pentru echivalarea probelor de competențe


Publicat

examen

Ministerul Educației a publicat ghidul cu procedura pentru înscrieri la Bacalaureat 2020. În acest an, probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale vor fi echivalate sau recunoscute, potrivit metodologiei stabilite de minister.

După încheierea situației școlare, elevii care au terminat clasele XII-XIII se înscriu la Bacalaureat, în perioada 3-10 iunie.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), se face în perioada 11 – 17 iunie 2020.

Procedura pentru înscrieri la Bacalaureat 2020 – sursa edu.ro:

Toți candidaţii completează partea I din cererea de înscriere.

AICI, model cerere de înscriere.

Candidaţii care solicită recunoaşterea/echivalarea unor probe susţinute în anii anteriori/sesiunile anterioare completează partea I şi partea a II-a din cererea de înscriere

Candidaţii care, în cel puţin una din clasele a IX-a – a XII-a, au obţinut premii individuale la concursuri/olimpiade şcolare internaţionale, recunoscute de către Ministerul Educaţiei și Cercetării la o disciplină inclusă în lista disciplinelor de Bacalaureat, şi care solicită echivalarea probei scrise respective, completează partea I şi partea a III-a din cererea de înscriere;

Candidaţii care au obţinut o certificare cu recunoaştere internaţională a competenţelor lingvistice şi care solicită recunoaşterea şi echivalarea acestora cu proba C completează cererea de înscriere, precum și o cerere de recunoaștere și echivalare, prezentată în Anexa 2b

Candidaţii care au obţinut o certificare cu recunoaştere europeană a competenţelor digitale şi solicită recunoaşterea şi echivalarea acestora cu proba D completează cererea de înscriere,  precum și o cerere de recunoaștere și echivalare, prezentată în Anexa 2c.

Documentele-tip de înscriere – completate și semnate – pot fi depuse la secretariatele unităților de învățământ-centre de examen, dar pot fi transmise prin mijloace electronice/poștă, folosindu-se coordonatele indicate de secretariatele unităților de învățământ.

Metodologia de echivalare/recunoaștere a nivelurilor de competență din cadrul probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale – Bacalaureat 2020 (sursa edu.ro):

Comisiile de bacalaureat de echivalare și recunoaștere a competențelor lingvistice și digitale din unitățile de învățământ liceal vor calcula mediile candidaților și vor asigura echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), în perioada 11 – 17 iunie 2020.

Nivelul de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă se stabilește în urma echivalării cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă.

Prin recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la disciplina Limba și literatura română/Limba și literatura maternă, în clasele a IX-a – a XII-a, candidaților li se acordă următoarele niveluri de competență lingvistică de comunicare orală în limba română/în limba maternă:

– utilizator mediu: pentru media cuprinsă între 5 și 6,99;

– utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

– utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

Nivelul de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională din cadrul probei C se stabilește prin echivalarea nivelului de competență lingvistică cu media aritmetică, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de candidat pe parcursul învățământului liceal, la limba modernă de circulație internațională aleasă pentru susținerea probei.

Media aritmetică a mediilor anuale obținute de candidat se calculează pe baza mediilor anuale la limba modernă de circulație internațională din anii școlari în care candidatul a studiat această disciplină, pe parcursul învățământului liceal.

Nivelul unic de competență se identifică, în raport cu nivelurile de la A1 la B2, prevăzute în Cadrul european comun de referință pentru limbi și se acordă conform următoarei grile:

– calificativul A1: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;

– calificativul A2: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;

– calificativul B1: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

– calificativul B2: pentru media cuprinsă între 8,5 și 10.

Nivelul de competență digitală din cadrul probei D se stabilește calculând un punctaj de la 5 la 10 pe baza mediei aritmetice, fără rotunjire, a mediilor anuale obținute de acesta la disciplina tehnologia informației și a comunicațiilor în clasele a IX-a, respectiv a X-a.

Nivelul de competență digitală se acordă conform următoarei grile:

– utilizator începător: pentru media cuprinsă între 5 și 5,99;

– utilizator de nivel mediu: pentru media cuprinsă între 6 și 6,99;

– utilizator avansat: pentru media cuprinsă între 7 și 8,49;

– utilizator experimentat: pentru media cuprinsă între 8,50 și 10.

Candidații care nu au studiat disciplina Tehnologia informației și a comunicațiilor sau echivalente vor susține proba de evaluare a competențelor digitale (proba D) în baza Procedurii Centrului Național de Examinare și Evaluare nr. 177/2019 pentru organizarea și desfășurarea probei de evaluare a competențelor digitale (proba D).

Candidații care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal – proba C.

De asemenea, candidații care au promovat, pe parcursul învățământului preuniversitar, examene cu recunoaștere europeană pentru certificarea competențelor digitale au dreptul la recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la aceste examene cu proba de evaluare a competențelor digitale – proba D.

Vezi BACALAUREAT 2020: REGULI oficiale pentru candidați, calendar actualizat și organizarea centrelor de examen

CALENDAR BACALAUREAT 2020:

3-10 iunie: înscrierea candidaților

11-17 iunie: echivalarea și recunoașterea competențelor lingvistice și digitale

22 iunie: Limba și literatura română – proba E.a) proba scrisă

23 iunie: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

24 iunie: Proba obligatorie a profilului – proba E. c) – proba scrisă

Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

25 iunie: Proba la alegere a profilului și a specializării – proba E.d) – proba scrisă

Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională

Geografie, Filosofie, Logică, Economie, Psihologie sau Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus

30 iunie: Afișarea rezultatelor la probele scrise, până la ora 12:00. Depunerea contestațiilor în intervalul orar 16:00-20:00

1 iulie: Depunerea contestațiilor în intervalul orar 8:00-12:00

1-4 iulie: Rezolvarea contestațiilor

5 iulie: Afișarea rezultatelor finale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de FURTUNI în Alba și alte județe din țară până marți. Ploi torențiale, vânt puternic

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie a emis atenționare Cod Galben de furtuni, ploi abundente și vânt pentru județul Alba și alte zone din țară.

De luni, ora 15.00 până marți, ora 6.00, în Banat, Crișana, Maramureș, local în Transilvania și vestul Olteniei instabilitatea atmosferică va fi temporar accentuată și se va manifesta prin averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice și izolat grindină.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare, cantitățile de apă vor depăși local 25 l/mp și, pe arii restrânse, 35-50 l/mp, îndeosebi în Carpații Occidentali și nordul Carpaților Orientali.

Temporar vântul va avea intensificări, cu viteze de 55-60 km/h și în special în zona montană înaltă peste 70-80 km/h, iar în timpul ploilor, trecător va lua aspect de vijelie.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Mega-dosar de corupție, transferat de la Alba Iulia la București, după ce a fost ținut 7 ani. Prejudiciu uriaș

Publicat

Dosarele unui dosar gigant de corupție, cu un prejudiciu estimat la 114 milioane de euro, a fost transferat de la DNA Alba Iulia la structura centrală a instituției anticorupție.

Este vorba despre dosarul fostului primar din Șelimbăr (Sibiu), Daniel Măricuța, deschis în urmă cu 7 ani.

Potrivit jurnaliștilor de la turnuslfatului.ro, de mai bine de un an, în acest dosar nu s-a mai făcut nici un fel de lucrare.

Audierile s-au încheiat demult, la fel și expertizele și chiar și contraexpertizele.

Publicația a solicitat explicații conducerii DNA referitoare la stadiul acestui dosar. La trei zile după ce solicitarea a fost transmisă, procurorul șef al DNA, Crin Bologa, a decis să ia dosarul de la Alba Iulia și să îl transfere procurorilor din structura centrală.

Motivul invocat oficial: la Alba-Iulia nu mai sunt procurori care să încheie lucrările.

”La data de 8 aprilie 2021, dosarul la care faceți referire a fost preluat, din dispoziția procurorului șef al D.N.A, la structura centrală în vederea continuării actelor de urmările penală, având în vedere complexitatea cauzei și deficitul de personal din schema Serviciului teritorial Alba Iulia”, a transmis conducerea DNA redacției Turnul Sfatului.

Turnul Sfatului a discutat și cu persoane implicate în acest dosar, fie persoane vătămate, fie persoane puse sub urmărire penală.

”Până la ora redactării acestui material, nici una din aceste persoane nu a fost înștiințată referitor la faptul că dosarul a fost mutat de la Alba-Iulia la București.

Iar în ceea ce privește persoanele vătămate, speranța că acest dosar va fi în vreun fel trimis în fața judecătorilor este aproape total diluată”, scrie Turnul Sfatului.

”Dacă e așa, vor trece iar ani, iar procurorii de la București nu vor face nimic în cauză în tot timpul acesta.

După care, parcă văd, trimit iarăși dosarul înapoi la Alba-Iulia și dau o clasare. Eu când v-am spus de la început că e o mare mafie…”, este una din opiniile preluate de Turnul Sfatului din rândul persoanelor vătămate.

Persoane care de mai bine de 15 ani așteaptă ca plângerile penale formulate în fața procurorilor să ajungă, în urma finalizării unui rechizitoriu, și în fața judecătorilor.

Sursă: Turnulsfatului.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un tronson din DJ 103G, ce face legătura între Ciugudu de Sus și județul Cluj, va fi asfaltat. Valoarea investiției

Publicat

O porțiune în lungime de circa 2 km din drumul județean DJ 103G, ce face legătura între localitatea Cigudu de Sus și limita cu județul Cluj va fi asfaltată printr-o investiție de peste 3,2 milioane de lei. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 12 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare inclusiv asistență tehnică și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Modernizare drum judeţean DJ 103G: Inoc (DN1) – Ciugudu de Jos – Ciugudu de Sus – limită județul Cluj”.

 

Valoarea totală estimată este de 3.225.083,39 de lei. 

Obiectul contractului se împarte în două componente majore, și anume:

  • Servicii de proiectare și asistență tehnică
  • Execuția lucrărilor conform proiectului tehnic varianta propusă și aprobată pentru realizarea investiției este modernizarea de rulare drumului județean DJ 103G, cu amenajarea platformei drumului pe lățimea de 5,00 m în aliniament, având partea carosabilă de 4,00 m, acostamentele de 2 x 0,50 m și lungime sector proiectat cca. 2.000 m.

Drumul județean se află în nord-vestul județului Alba, la 40 de km de municipiul Alba Iulia.

Drumul își are originea în flancul stâng al drumului național DN 1, la km 422 + 900, pe raza localității Inoc, la aproximativ 10 km de municipiul Aiud. Acesta traversează localitățile Ciugudu de Jos și Ciugudu de Sus pe o lungime de circa 11,2 km până la limita cu județul Cluj.

Tronsonul de drum propus spre modernizare se află în extravilanul localității Ciugudu de Sus și are o lungime de aproximativ 2 km. Acesta începe după ultima gospodărie din satul Ciugudu de Sus, la limita sectorului amenajat cu îmbrăcăminte asfaltică și se termină la limita dintre teritoriile județelor Alba și Cluj.

Lățimea părții carosabile variază între 3,5 și 4 metri, ajungând până la 6 metri, local, în intersecții, cu acostamentele din pământ, de lățime variabilă.

La ora actuală, drumul județean DJ 103G, pe sectorul cuprins între km 9 + 200 și 11 + 200, prezintă multe degradări, sistemele de colectare, scurgere și evacuare a apelor sunt deficitare, podețele sunt parțial colmatate, iar unele au diametru insuficient pentru evacuarea corespunzătoare a apelor pluviale. Drumul este pietruit, fiind neconform cu necesitățile și perspectivele de dezvoltare economică și socială a regiunii în care se situează.

Se propune astfel realizarea unei structuri rutiere compuse din mixturi asfaltice, pe o fundație de agregate naturale de carieră și balastieră:

  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16
  • 6 cm strat de legătură din beton afaltic deschis BAD22,4
  • 18 cm strat superior de fundație din piatră spartă
  • minim 35 cm de fundație din balast care poate să aibă în compunere și material existent recuperat din amplasament

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii sunt de vină, fiecare în parte, că SUA nu elimină vizele pentru ei. Explicații halucinante al ministrului de Externe

Publicat

sua

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, spune că românii au în continuare nevoie de vize pentru a călători în SUA, deoarece rata de refuz în cazul cetăţenilor din ţara noastră este de 9 – 10% din numărul total de solicitări. 

Pentru a fi eliminate vizele complet, legislaţia americană prevede o limită de 3%.

De vină, lasă să se înțeleagă Aurescu, ar fi chiar românii, care aplică în ciuda faptului că nu au șanse să obțină viza, astfel încât procentul de refuz rămâne ridicat.

”Această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Soluția propusă de ministru ar fi ca cei care nu au șanse la viză să nu mai aplice și astfel procentul de refuz ar scădea.

SUA au fost somate de UE să scoată vizele pentru români, însă chiar europarlamentarii români au votat împotriva sancțiunilor împotriva americii.

SUA continuă să ceară ca cetățenii din Bulgaria, Croația, Cipru și România să dețină viză pentru a intra pe teritoriul său.

Toți ceilalți cetățeni ai UE sunt exonerați de obligația de a deține viză pentru o perioadă scurtă de ședere în SUA (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), la fel ca și cetățenii americani atunci când vizitează Uniunea Europeană.

Explicațiile ministrului

Prezent duminică la o emisiune la Prima TV, Bogdan Aurescu a fost întrebat despre motivele pentru care românii au nevoie în continuare de vize pentru a călători în SUA, deşi legislaţia europeană prevede reciprocitate între UE şi Statele Unite în acest domeniu.

„Este, până la urmă, rezultatul unei legislaţii americane, care este destul de strictă şi care, după cum cunoaşteţi, prevede o serie de condiţii.

Noi am îndeplinit toate aceste condiţii prevăzute de legislaţia americană, cu excepţia condiţiei care se referă la rata de refuz.

Plafonul ratei de refuz prevăzut de legislaţia americană, adică transpus în procent de număr de vize care nu sunt acordate atunci când se fac aplicaţii pentru această viză de scurtă şedere în Statele Unite, plafonul acesta este de 3% din numărul total de solicitări.

În momentul de faţă, noi nu suntem la acest plafon. (…) În momentul de faţă, suntem în jur de 9 – 10%.

Or, această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Ministrul a precizat că a discutat această temă cu secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, şi a anunţat o campanie de informare pentru cetăţenii români care doresc să călătorească în America, pentru a scădea această rată mare de refuz.

„Dorim să declanşăm în perioada următoare o campanie de informare comună România – Statele Unite, în aşa fel încât să conştientizăm pe toţi cetăţenii români care doresc să aplice pentru o viză de scurtă şedere în Statele Unite să ştie care sunt condiţiile acestea. (…)

Şi, atunci, dacă fiecare cetăţean român ştie exact dacă se încadrează sau nu în aceşti parametri, ştie să nu facă o astfel de cerere dacă ea nu are şanse să fie acceptată. (…)

Şi, în felul acesta, procentul de refuz va scădea. Acest procent de refuz este prevăzut într-o legislaţie adoptată de Congresul american”, a indicat ministrul Aurescu.

Potrivit acestuia, au existat iniţiative în Congresul american pentru a fi introduse excepţii de la regula acordării vizelor pentru cetăţenii care provin din statele aliate ale SUA, însă nu au avut succes.

„Executivul american nu are foarte multă marjă de manevră, de fapt nu are niciun fel de marjă de manevră. Ar fi necesare modificări de legislaţie americană.

Noi am explorat în trecut astfel de variante, în aşa fel încât să încercăm să creăm nişte excepţii, de exemplu pentru aliaţi puternici, parteneri strategici, cum este România. (…) S-a discutat.

Şi am discutat şi eu anul trecut, în octombrie, când am fost la Washington şi m-am întâlnit cu secretarul de stat Pompeo, de la acel moment.

Existau la acel moment, în Congresul american, două iniţiative care mergeau pe două căi legislative diferite, dar care aveau în vedere fie o posibilitate de excepţie de la această rată de 3% sau varianta în care se putea acorda sau se putea lua o decizie pentru admiterea unui stat care este un stat puternic aliat şi partener strategic important al Statelor Unite care, de exemplu, alocă 2% din PIB pentru apărare”, a adăugat ministrul de Externe.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate