Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Bani de la stat, în perioada pandemiei. Ce trebuie să știe angajații români

Publicat

bani

Salariații firmelor a căror activitate este suspendată, total sau parțial, din cauza pandemiei, pot beneficia de șomaj tehnic în continuare.

Guvernul a reintrodus măsura, până la 31 decembrie 2021, prin OUG (111/2021).

Prevederile sunt aplicate şi în cazul suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2 sau ca urmare a anchetelor epidemiologice.

Excepţie fac salariaţiii aflaţi în concediu medical şi care primesc indemnizaţia de asigurări sociale aferentă.

Condițiile pentru șomaj tehnic

Cuantumul indemnizaţiilor este de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut, prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021.

Pentru a putea acorda astfel de indemnizaţii angajaţilor, angajatorii depun la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, prin poşta electronică, o cerere însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor ce beneficiază de indemnizaţie.

Calcul și plată

Plata indemnizaţiilor se efectuează din bugetul asigurărilor de şomaj către angajatori în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. Odată primite, angajatorii efectuează plata indemnizaţiilor către angajaţi în cel mult 3 zile lucrătoare.

Indemnizaţia se calculează pentru numărul de zile în care activitatea a fost suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021 şi este supusă impozitării şi plăţii contribuţiilor sociale obligatorii.

Calculul, reţinerea şi plata impozitului pe venit, a contribuţiei de asigurări sociale de stat şi a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizaţiile încasate din bugetul asigurărilor pentru şomaj.

Pentru aceste indemnizaţii se menţine exceptarea de la plata contribuţiei asiguratorie pentru muncă a angajatorului.

Situații speciale

Angajaţii care au încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puţin un contract este activ pe perioadele menţionate mai sus din care obţin venituri la nivelul indemnizaţiei nu beneficiază de indemnizaţia pentru şomaj tehnic.

În cazul în care toate contractele de muncă sunt suspendate, angajaţii beneficiază de indemnizaţia pentru şomaj tehnic aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Dacă bugetul angajatorului pentru plata cheltuielilor de personal permite, indemnizaţia pentru şomaj tehnic poate fi suplimentată de angajator.

Această indemnizaţie (de cel mult 75% din câştigul salarial mediu brut) se acordă similar şi profesioniştilor, persoane autorizate, persoanelor fizice care obţin venituri din drepturi de autor sau drepturi conexe.

Alte condiții

Plata se efectuează de către agenţiile teritoriale exclusiv în conturile bancare deschise de beneficiarii indemnizaţiei, în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii prin poşta electronică, a cererii, declaraţie pe propria răspundere, însoţită de documentul care atestă întreruperea temporară a activităţii, total sau parţial.

Persoanele fizice care beneficiază de astfel de indemnizaţii suportate din bugetul asigurărilor pentru şomaj, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, nu pot dispune de suma de până la 3,5% din impozitul pe venit aferent indemnizaţiilor, pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private.

Nu beneficiază de indemnizaţia pentru şomaj tehnic salariaţii următorilor angajatori: instituţii şi autorităţi publice, firme care la data solicitării indemnizaţiei se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activităţile suspendate sau au impuse restricţii din alte motive decât cele generate de răspândirea SARS-CoV-2.

ANOFM: documentele pentru șomaj tehnic se trimit electronic la agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă

De la 1 noiembrie, documentele pentru şomaj tehnic se transmit electronic la agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, anunță ANOFM.

Acestea vor fi luate în considerare pentru stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale.

Potrivit sursei citate, măsura este necesară în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS CoV-2.

Vezi Adrese_e-mail_pentru_somaj_tehnic

surse: Mediafax, ANOFM

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT: POSTURILE disponibile la instituții publice din județul Alba. LISTA, calendar și condiții pentru candidați

Publicat

Mai multe posturi sunt vacante în această perioadă în instituții publice din județul Alba.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

  • are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România
  • cunoaște limba română, scris și vorbit
  • are vârsta minimă reglementată de prevederile legale
  • are capacitate deplină de exercițiu
  • are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate
  • îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Primăria Municipiului Alba Iulia

  • consilier școală după școală  – Unitatea de Management a proiectului „O nouă viață în „LUMEA NOUĂ” – Alba Iulia” (2 ore/zi, respectiv 10 ore/săptămână)

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință (RSI): sociologie sau psihologie și științe comportamentale; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei contractuale: nu este necesară.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 5 decembrie 2022

Concurs: 14 decembrie 2022, ora 11.00 – proba scrisă; ora și data interviului se vor comunica ulterior.

Detalii la Primăria Municipiului Alba Iulia din Calea Moţilor nr. 5 A, et. 2, județul Alba, telefon 0372/586.473.

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 13 Alba Iulia

  • îngrijitor grupă învățământ preșcolar

Condiții: studii generale sau medii; vechime: cel puțin 1 an; cursuri de igienă absolvite sau dovada înscrierii la curs; să cunoască și să poată identifica materialele de curățenie de bază, necesare în activitatea de curățenie; să aibă deprinderi practice specifice activității de curățenie; abilități, calități și aptitudini necesare: persoană serioasă, stabilă emoțional, responsabilitate și corectitudine; disponibilitate pentru desfăşurarea unor activităţi în week-end

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 13 decembrie 2022, ora 12.00

Concurs: 20 decembrie 2022, ora 9.00 – proba scrisă; 20 decembrie 2022, ora 10.30 – proba practică; 20 decembrie 2022, ora 13.00 – proba practică.

Detalii la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 13, Str. Energiei nr. 21, Alba lulia, județul Alba şi la telefon: 0258/820.057, e-mail casutafermecata13ab@yahoo.com.

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 16 Alba Iulia

  • îngrijitor copii

Condiții: studii medii; abilități de relaționare – comunicare cu întreg personalul unității de învățământ; curs de igienă efectuat valabil; abilități de lucru în echipă; disponibilitate pentru lucru în 2 schimburi; experiența pe un post similar constituie avantaj

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 13 decembrie 2022, ora 12.00

Concurs: 20 decembrie 2022, ora 9.00 – proba scrisă; 20 decembrie 2022, ora 11.00 – proba practică; 20 decembrie 2022, ora 12.00 – proba interviu.

Detalii la Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 16, Str. Tudor Vladimirescu, Nr. 143, Alba lulia, județul Alba şi la telefon: 0731/308.639, e-mail casutafermecata13ab@yahoo.com.

Biblioteca Națională a României, Filiala din Alba Iulia (Biblioteca Batthyaneum)

  • portar

Perioada de depunere a dosarelor: 18 noiembrie 2022 – 6 decembrie 2022, între orele 8.00 și 16.30; înscrierea este admisă și la sediul Bibliotecii Batthyaneum din Alba Iulia, Str. Gabriel Bethlen nr. 1

Condiții: studii medii generale/gimnaziale; atestat profesional: agent de pază/securitate; vechime minimă în funcția de agent de pază/securitate: 1 an, aviz psihologic în termen de valabilitate; disponibilitatea de a lucra în ture (12 ore) de zi și noapte; cunoștințe de utilizare a echipamentelor specifice activității desfășurate

Concurs: 13 decembrie 2022, ora 10.00 – proba scrisă (subiecte de specialitate; la sediul filialei din Alba Iulia); 19 decembrie, ora 10.00 – interviul (la sediul central din București)

Detalii la Biblioteca Națională a României, București, Bd. Unirii 22, sectorul 3, telefon: 021/315.90.57, 021/314.24.34, int. 1027, 1036 și 1025.

Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia

  • secretar – Cabinet prorectori

Condiții: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă; vechime în muncă minimum 5 ani, dovedită cu carnetul de muncă/adeverințe pentru perioada ulterioară anului 2011; vechime în activități de secretariat minimum 6 luni; cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională (dovedită prin certificat de competență lingvistică); cunoștințe de operare PC (MS Office, Word, Excel, poștă electronică).

Perioada pentru depunerea dosarelor: 16-29 noiembrie 2022, luni până vineri, orele 08.00- 12 00 și 14.00-16.00

Concurs: 12 decembrie 2022, ora 9.00 – proba scrisă; 15 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu.

  • muncitor calificat – electrician – Serviciul tehnic și de investiții

Condiții: studii medii (minimum 10 clase) și calificare în meseria de electrician (dovedită cu diplomă de absolvire a școlii profesionale de profil sau cu diplomă de absolvire a liceului tehnologic de profil sau cu certificat de calificare profesională); minimum 4 ani vechime în muncă în meseria de electrician.

Perioada pentru depunerea dosarelor: 16-28 noiembrie 2022, luni până vineri, orele 08.00-12 00 și 14.00-16.00

Concurs: 13 decembrie 2022, ora 9.00 – proba practică; 15 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu.

  • muncitor calificat – zugrav – Serviciul tehnic și de investiții

CondițiI: studii medii (minimum 10 clase) și calificare în meserie (dovedită cu diplomă de absolvire a școlii profesionale de profil sau cu diplomă de absolvire a învățământului obligatoriu de 10 ani/diplomă de absolvire a liceului însoțită de un certificat de calificare profesională într-o meserie din grupa minoră 713 – zugravi, vopsitori, curățitori de fațade și asimilații acestora sau din grupa minoră 712 – muncitori constructori la lucrări de finisare și asimilații acestora) sau din grupa minoră 711 – muncitori constructori și asimilați; minimum 4 ani vechime în muncă în profilul postului.

Perioada pentru depunerea dosarelor: 16-28 noiembrie 2022, luni până vineri, orele 08.00-12 00 și 14.00-16.00.

Concurs: 12 decembrie 2022, ora 9.00 – proba practică; 14 decembrie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Detalii la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr. 5, judeţul Alba, telefon: 0258/738.201.

AIUD

Grădinița cu Program Prelungit ,,Primii Pași” Aiud

  • secretar – 0,25 normă

Condiții: studii superioare, cu diplomă de licență; vechime minimă în domeniul resurselor umane-1 an; cunoștințe privind managementul resurselor umane; cunoștințe de utilizare a softurilor specifice activității: REVISAL, SIIIR; cunoștințe privind întocmirea și administrarea corespondenței oficiale; noțiuni de comunicare și relații publice

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 13 decembrie 2022, între ora 16.00

Concurs: 20 decembrie 2022, ora 10.00 – proba practică; 22 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu.

Grădinița cu Program Prelungit ,,Primii Pași”, Aiud, str. Sergent Hațegan, nr. 3, județul Alba, Tel./Fax: +40 258 861465, e-mail:  gpp.primiipasi@isjalba.ro.

Colegiul Național „Titu Maiorescu” Aiud

  • îngrijitor

Condiții: studii medii (liceale, cu diplomă de bacalaureat);vechime în muncă, minimum 1 an; abilități de comunicare și relații publice; vârsta minimă reglementată de prevederile legale (minim 18 ani împliniți); capacitate deplină de exercițiu; abilități de lucru în echipă; disponibilitate la program flexibil; răspunde de starea de curățenie și igiena în sectorul repartizat; răspunde de inventarul încredințat; știe să folosească ustensilele de lucru precum și produsele de curățenie; efectuează deplasări în interes de serviciu, în limita sarcinilor, atribuțiilor și responsabilităților din fișa postului; efectuează și alte sarcini trasate de către conducere în limita capacității sale fizice și intelectuale și a programului de lucru; cunoștințe de legislație specifice locului de muncă; cunoștințe în domeniul Sănătății Securității în Muncă și PSI

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 6 decembrie 2022, între ora 15.00

Concurs: 14 decembrie 2022, ora 12.00 – proba practică; 19 decembrie 2022, ora 12.00 – proba interviu

Detalii la Colegiul Național „Titu Maiorescu”, Aiud, str. Ecaterina Varga, nr. 10, județul Alba, telefon 0258/861.946.

BLAJ

Primăria Municipiului Blaj / Biroul Integrare Europeană

  • expert, gradul debutant

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință științe economice

  • referent, treapta II

Condiții: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă: minimum 1 an.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 6 decembrie 2022, inclusive

Concurs: 14 decembrie 2022, ora 10.00 – proba scrisă – Piața 1848 nr. 16; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Detalii la Primăria Municipiului Blaj, județul Alba, str. Dr. Vasile Suciu nr. 4, telefon: 0258/710.110; fax 0258/710.014, mobil: 0766/396.539.

CUGIR

Școala Gimnazială nr. 3 Cugir

  • îngrijitoare

Condiții: studii medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 5 decembrie 2022, ora 10.00: proba scrisă; 6 decembrie 2022, ora 10.00: proba practică; 7 decembrie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Detalii la Școala Gimnazială nr. 3 Cugir, cu sediul în Cugir, Aleea Constructorului nr. 1, județul Alba, telefon 0723.396.794

SEBEȘ

Colegiul Național „Lucian Blaga” Sebeș

  • secretar debutant – 0,5 normă

Condiții: studii de specialitate superioare (administrație publică, economice); perfecționări (specializări) nu se solicit; cunoştinţe avansate de utilizare și operare PC ( Excel, Word, Internet, poștă electronică, baze de date); limba engleză nivel mediu; abilități, calități și aptitudini necesare: foarte bune abilități de comunicare în limba română, capacitate de integrare în colectiv, munca în echipă, seriozitate, conștiinciozitate și flexibilitate; cerințe specifice: nu se solicit; vechime: nu se solicită

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 decembrie 2022, ora 13.00

Concurs: 19 decembrie 2022, ora 10.00 – proba scrisă; 21 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu

Detalii la Colegiul Național „Lucian Blaga”, Sebeș, cu sediul în Sebeș, str. Călugăreni nr. 49, județul Alba, telefon 0258.731.217.

Liceul Tehnologic Sebeș

  • îngrijitor grădiniță

Condiții: minimum studii gimnaziale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: nu necesită.

Concurs: 9 decembrie 2022, ora 09.00: proba practică; 13 decembrie 2022, ora 09.00: proba interviu.

Liceul Tehnologic Sebeș, cu sediul în Sebeș, strada Dorin Pavel nr. 2, județul Alba, telefon: 0258/731.010.

CÂMPENI

Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni

  • administrator – Compartimentul administrative

Condiții: studii medii; vechime în muncă: 3 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 5 decembrie 2022, ora 16.00

Concurs: 13 decembrie 2022, ora 10.00: proba scrisă; 15 decembrie 2022, ora 10.00: proba interviu.

Detalii la Serviciul de Salubrizare și Administrare a Domeniului Public și Privat Câmpeni, str. Av. Iancu nr. 5, județul Alba, telefon 0744/395.773.

Alte localități

Școala Gimnazială Doștat

  • muncitor de întreţinere – 0,5 normă

Condiții: studii 10 clase; vechimea poate constitui un avantaj.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 decembrie 2022, ora 14.00

Concurs: 15 decembrie 2022, ora 10.00 – proba scrisă; 16 decembrie 2022, ora 9.00 -: proba interviu

Detalii la Școala Gimnazială Doștat, cu sediul în Doștat, str. Principală, nr. 235, Județul Alba, telefon 0258/764.601, sau 0767/801.550.

Primăria Comunei Râmeț

  • asistent medical comunitar debutant – Compartimentul Asistență Socială

Condiții: studii postliceale, absolvite cu diplomă, specializarea în asistent medical generalist; certificat de membru și adeverința pentru participare la concurs (valabilă 30 de zile de la data emiterii) eliberate de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România; permis conducere categoria B.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 9 decembrie 2022, ora 16.00

Concurs: 16 decembrie 2022, ora 10.00 – proba scrisă; 19 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu.

Detalii la Primăria Comunei Râmeț, str. Principală, nr.1, judeţul Alba, telefon: 0258/880.026.

Școala Gimnazială „Nicolae Drăgan” Galda de Jos

  • îngrijitor

Condiții: studii – școală profesională, studii liceale cu diplomă de bacalaureat sau fără diplomă de bacalaureat; curs de igienă absolvit; domiciliul stabil în comuna Galda de Jos; nu se solicită vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 6 decembrie 2022, ora 15.00

Concurs: 14 decembrie 2022, ora 11.00: proba scrisă; 16 decembrie 2022, ora 13.00: proba interviu.

Școala Gimnazială „Nicolae Drăgan”, Galda de Jos nr. 247, județul Alba, telefon 0258/846.123.

Primăria Comunei Șugag

  • servant pompier – Compartimentul întreținere, gospodărire, ordine publică și siguranță

Condiții: studii (obligatoriu): studii medii/generale; vechime (obligatoriu): vechime în muncă cel puțin 5 ani; certificate de absolvire curs servant pompier, cod COR 541104; domiciliul stabil în comuna Șugag.

Concurs: 15 decembrie 2022, ora 13.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii la Primăria comunei Șugag, str. Valea Frumoasei nr. 180, județul Alba, telefon: 0258/746.177, fax 0258/746.177.

Primăria Comunei Valea Lungă

  • muncitor calificat I 0,5 normă (timp de muncă de 20 ore/săptămână)

Condiții: studii medii atestate cu diplomă de bacalaureat, calificare atestată cu diplomă/certificat de absolvire/calificare profesională în următoarele domenii: operatori la mașini și instalații/ constructori şi asimilaţi/ muncitori calificați în industria alimentară, prelucrarea lemnului, confecții și alți lucrători asimilați; vechime minimă în muncă – 10 ani; program de lucru flexibil cu disponibilitate de deplasare în teren; disponibilitate de lucru peste program.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 28 noiembrie 2022, ora 14.00

Concurs: 9 decembrie 2022, ora 10:00 – proba scrisă, în sala de şedinţe; 12 decembrie 2022, ora 10.00 – proba interviu, în sala de şedinţe.

Detalii la Primăria Comunei Valea Lungă, strada Victoriei, nr.328B, judeţul Alba, telefon: 0258/888.102, interior 18.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare Cod Galben de ceață în Alba și alte județe din țară. Meteorologii avertizează că s-ar putea forma ghețuș

Publicat

Meteorologii au emis luni dimineața o atenționare Cod Galben de ceață valabilă în zona joasă din județul Alba.

Potrivit ANM, până la ora 10:00 se vor semnala local ceață, care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m, care în funcție și de condițiile locale, va favoriza formarea ghețușului.

Atenționări similare sunt valabile și în zone din județele Arad, Caraș-Severin, Timiș.

sursa: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până în 26 decembrie. Prognoza meteo de sărbători. Temperaturi și precipitații în următoarele 4 săptămâni

Publicat

Administrația Naţională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza meteo pentru următoarele 4 săptămâni, până în 26 decembrie.

Va fi mai frig decât normalul perioadei în următoarele două săptămâni și în intervalul 13-15 decembrie.

Precipitații vor fi puține. Sunt anunțate perioade cu ploi și ninsori în unele zone din țară, în zile din perioadele 28-30 noiembrie, 9-11 decembrie, 12-19 decembrie și în 26 decembrie.

Vremea/ Prognoza meteo: săptămâna 28 noiembrie – 4 decembrie

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână, în cea mai mare parte a țării, dar cu o abatere termică negativă ușor mai accentuată în regiunile estice, sud-estice și la munte.

Regimul pluviometric va fi deficitar în cea mai mare parte a țării, dar mai ales în regiunile vestice, centrale și la munte.

  • Temperaturi: maxime între -4 și 9 grade Celsius (mai frig în est, de 1 Decembrie); minime între -6 și 4 grade Celsius (zonele joase)
  • Precipitații: ninsori/ploi în sud, în 28-30 noiembrie, 1 decembrie; în 29 decembrie, în est

Vremea/ Prognoza meteo: săptămâna 5 – 11 decembrie

Temperatura medie a aerului va avea valori mai coborâte decât cele normale pentru acest interval, în toate regiunile, dar mai ales în cele estice și nord-estice.

Cantitățile de precipitații vor fi în general apropiate de cele normale pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

  • Temperaturi: maxime între -2 și 11 grade Celsius (mai frig în est și sud); minime între -8 și 6 grade Celsius (zonele joase)
  • Precipitații: ploi/ninsori în Transilvania și Banat, în 9-11 decembrie; ploaie înghețată în 5 decembrie, apoi ploi/ninsori în 8-11 decembrie în sud

Vremea/ Prognoza meteo: săptămâna 12 – 18 decembrie

Temperaturile medii vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, în toate regiunile, posibil ușor mai coborâte în nord-est.

Regimul pluviometric se va situa în general în jurul celui normal pentru această perioadă, la nivelul întregii țări.

  • Temperaturi: maxime între -2 și 8 grade Celsius (mai frig în 13-15 decembrie); minime între -8 și 2 grade Celsius (zonele joase)
  • Precipitații: ninsori/ploi în majoritatea regiunilor, aproape toată săptămâna

Vremea/ Prognoza meteo: săptămâna 19 – 26 decembrie

Mediile valorilor termice vor fi apropiate de cele specifice pentru această săptămână în majoritatea regiunilor, posibil ușor mai coborâte în nord-estul țării.

Cantitățile de precipitații vor fi apropiate de cele normale pentru acest interval, la nivelul întregii țări.

  • Temperaturi: maxime între -2 și 7 grade Celsius (mai frig în 26 decembrie; minime între -9 și 1 grad Celsius (zonele joase)
  • Precipitații: ninsori/ploi în jurul datelor de 19 decembrie și 23/24 decembrie în Transilvania și Banat; aproape toată săptămâna în Maramureș; în 19 și 26 decembrie în sud

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen medical. Valoarea investiției

Publicat

Spitalul din Abrud cumpără două stații de producere oxigen, pentru creșterea capacității de tratare și asigurarea unui tratament corespunzător pacienților. Investiția se ridică la peste 1,7 milioane de lei. 

Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud a lansat vineri, 25 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția a două stații de producere oxigen în cadrul proiectului „Consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-Cov-2”.

Valoarea totală este estimată la 1.742.600 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul vizează asigurarea unui tratament corespunzător pacienților infectați cu Covid precum și creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu Sars-Cov-2 la nivelul spitalului.

Generatorul de oxigen medical va avea un debit minim continuu de 18 mc/h, la o puritate minimă garantată de 93% +- 3%. Acesta va fi complet automatizat, iar monitorizarea va putea fi făcută în timp real prin remote Desktop și touchscreen LCD.

De asemenea, va fi prevăzut cu senzori pentru presiune, temperatură, punct de rouă, puritate oxigen, CO, debitmetru și va avea cel puțin următoarele filtre: 5 microni, 1 micron, 0,01 microni, turn de cărbune, filtru steril, filtru de praf.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax