Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bani mulți pentru ”prima împădurire”, secțiunea 2018-2019. Ce trebuie să faci pentru a obține fondurile


Publicat

padure

Proprietarii terenurilor neproductive, cu care nu fac nimic, ar putea beneficia de sume mari de bani pentru împădurirea șiîntreținerea lor. Este vorba despre un program desfășurat prin APIA, care începe în data de 11 decembrie. Mai jos regăsiți toate detaliile necesare.

În perioada 11 decembrie 2018, ora 9:00 – 28 iunie 2019, ora 14:00 se va desfășura cea de a 3-a sesiune de depunere a cererilor de sprijin pentru Schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafeţe împădurire”, aferentă submăsurii 8.1 „Împăduriri și crearea de suprafeţe împădurite”, din cadrul PNDR 2014-2020.

Alocarea financiară a acestei sesiuni este de 115.995.314 euro.

Prima etapă în accesarea sprijinului este cea de identificare a terenurilor care urmează a fi împădurite. În acest sens, MADR invită potenţialii beneficiari să solicite eliberarea Notei de constatare la Centrele judeţene ale Agenţiei de Plăţi și Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Potenţialii beneficiari trebuie să aibă în vedere că Proiectul tehnic de împădurire se depune la Garda Forestieră, în vederea avizării, cu cel puţin 10 zile înainte de încheierea perioadei de depunere a cererilor de sprijin la APIA.

Versiunea aprobată a Ghidului solicitantului pentru Schema de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire și crearea de suprafeţe împădurite” pentru această sesiune, care detaliază modul de accesare a sprijinului financiar, precum și documentele relevante pentru implementarea schemei de ajutor de stat sunt postate pe site-ul APIA – http://www.apia.org.ro, la secţiunea Măsuri de sprijin și IACS, respectiv Măsuri delegate din PNDR.

Prin această schemă se acordă sprijin financiar pentru înfiinţarea de plantaţii forestiere, respectiv realizarea de trupuri de pădure și perdele forestiere de protecţie.

Beneficiarii schemei pot fi deţinătorii publici şi privaţi de teren agricol şi formele asociative ale acestora.

Sprijinul financiar, acordat ca valoare fixă, este reprezentat de costuri standard pe hectar pentru împădurirea de terenuri agricole şi neagricole, sub forma a două prime, după cum urmează:

Primă de înfiinţare a plantaţiilor forestiere (Prima 1), care acoperă inclusiv costurile de elaborare a proiectului tehnic de împădurire – acordată pentru toţi beneficiarii schemei,

Primă anuală (Prima 2), pentru o perioadă de 12 ani, pentru acoperirea costurilor de întreţinere şi îngrijire a plantaţiei forestiere şi pentru compensarea pierderilor de venit agricol ca urmare a împăduririi – acordată în funcţie de categoria de beneficiar și tipul de teren.

Valoarea maximă a sprijinului public pentru o cerere de sprijin acordat în baza prezentei scheme este de 7.000.000 euro, valorile costurilor standard acordate fiind prezentate în tabelul de mai jos, cu precizarea că valorile din paranteză sunt aplicabile beneficiarilor cu drept de deducere a TVA, conform legislaţiei naţionale aplicabile.

EUR/haTerenuri agricoleTerenuri neagricole
CâmpieDealMunteCâmpieDealMunte
Prima 1 (rândul 1+rândul 2 + rândul 3)
1Proiect tehnicCost elaborare proiect tehnic de împădurire = VB + n x VM x 2%, în care:

VB – 590 (476) euro

n (ha) – suprafaţa totală solicitată a fi împădurită în baza schemei de ajutor de stat

VM (euro) – 8.889 (7169) euro

2Înfiinţare3994 (3221)2528 (2039)2619 (2112)4393 (3543)2639 (2128)2730 (2202)
3Împrejmuire2081 (1749)2081 (1749)2081 (1749)2081 (1749)2081 (1749)2081 (1749)
Prima 2 (rândul 4…9 + rândul 10…11 + rândul 12)
 Lucrări de întreţinere (maximum 6 ani)
4Întreţinere anul 11138 (918)1443 (1164)487 (393)1138 (918)1443 (1164)487 (393)
5Întreţinere anul 22423 (1954)1923 (1551)1295 (1044)2423 (1954)1923 (1551)1295 (1044)
6Întreţinere anul 31671 (1348)1438 (1160)1198 (966)1671 (1348)1438 (1160)1198 (966)
7Întreţinere anul 4899 (725)834 (673)109 (88)899 (725)834 (673)109 (88)
8Întreţinere anul 5632 (510)465 (375)109 (88)632 (510)465 (375)109 (88)
9Întreţinere anul 6632 (510)465 (375)55 (44)632 (510)465 (375)55 (44)
 Lucrări de îngrijire (2 ani)
10Îngrijire 1191 (154)191 (154)191 (154)191 (154)191 (154)191 (154)
11Îngrijire 2157 (127)157 (127)262 (211)157 (127)157 (127)262 (211)
 Compensaţii pentru acoperirea pierderilor de venit agricol (12 ani)
12Marja netă standard190190190

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Provocările pentru ”pitici și tătici” ale unui tânăr din Alba Iulia. Un mod inedit de a petrece timpul liber cu cei mici

Publicat

Un tânăr din Alba Iulia, cu multă imaginație și talent la ”meșterit”, și-a transformat pasiunea într-o provocare pentru ”tătici și pitici”, din dorința de a petrece cât mai mult timp alături de băiatul său și a-l implica în cât mai multe activități creative. 

Radu Oprița, alături de Patrick, băiatul și ajutorul său de nădejde, au creat în sufrageria casei, din toate jucăriile celui mic ”o reacție în lanț” pe care au postat-o pe YouTube.

Deloc surprinzător, video-ul de pe YouTube chiar a generat o reacție în lanț și a fost vizualizat de peste 1.000 de persoane.

Atunci, Radu s-a gândit să facă mai multe activități alături de cel mic și să le filmeze, pentru a le da idei și altor tătici.

Radu a povestit, pentru Alba24.ro, cum i-a venit ideea.

Potrivit acestuia, totul a început în perioada sărbătorilor de Crăciun din 2019, când cel mic a primit foarte multe cadouri, iar Radu s-a gândit cum poate să le folosească pe toate odată.

În prima filmare de pe YouTube, cei doi au folosit peste 50 de jucării, iar după 70 de încercări eșuate și șase ore de distracție, sistemul de reacție în lanț ”a mers ca uns”.

Radu a dat provocarea mai departe și prietenilor tătici, dar s-a hotărât să continue activitățile și să le filmeze.

Așa a apărut mini-seria ”Provocări pentru pitici și tătici”. O altă activitate a fost construirea unei ”plăci de activități”, cu mai multe elemente, cu care cel mic se poate juca și interacționa.

Dar, poate cel mai ambițios proiect de până acum și în urma căruia Radu a fost contactat și de alți părinți, pentru detalii și instrucțiuni, este un turnuleț cu tobogan, construit în aer liber.

Construit din lemn și vopsit în culori vii, turnulețul s-a dovedit a fi un element de joacă interactiv pentru cel mic, dar și un prilej de a petrece cât mai mult timp cu acesta.

Tânărul tătic din Alba Iulia nu se oprește doar la videoclipurile postate până acum și ne-a declarat că următoarele două proiecte vor fi cu siguranță tot în aer liber.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

Publicat

Elevii de clasa a XII-a și a VIII-a se întorc din 2 iunie la școală pentru aproape două săptămâni de pregătire înaintea examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională. 

Pentru ca orele de pregătire să se desfășoare în condiții de siguranță, în ceea ce privește limitarea răspândirii noului coronavirus, autoritățile au impus unităților de învățământ o serie de reguli stricte. 

Marți, 26 mai, alături de Valeriu Cerbu, directorul Colegiului „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia, reporterii Alba24.ro au luat la pas curtea și clădirea colegiului pentru a vedea cum au fost puse în practică regulile impuse de autorități. 

De la marcaje vopsite pe asfalt în curte, la scanarea temperaturii, asigurarea de măști de protecție și până la circuite diferite pentru intrarea și ieșirea elevilor din clădire, conducerea celui mai prestigios liceu din Alba s-a asigurat că a bifat toate regulile impuse de autorități.

Intrarea în curtea unității de învățământ și așteptarea pentru luarea temperaturii

Intrarea elevilor în Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” se va realiza pe două circuite: un circuit pentru intrarea laterală și unul pentru intrarea de la sala de sport.

În curtea unității de învățământ, circuitul pentru intrarea laterală este marcat cu săgeți și linii vopsite pe asfalt din doi în doi metri, pentru ca elevii să păstreze distanța între ei. La fel este marcat și cel de-al doilea circuit, cu intrarea în zona sălii de sport sala de sport.

În curtea colegiului vor fi prezenți profesori care îi vor direcționa pe elevi spre cele două intrări și se vor asigura că aceștia păstrează distanțarea fizică.

Măsurile de siguranță și de prevenire a îmbolnăvirii cu COVID-19 sunt afișate încă de la intrare, la avizierul din curtea liceului. De asemenea, pe panou este afișată și oglinda fiecărei clase – respectiv locul elevilor în bănci, distanța dintre acestea și spațiul, în metri pătrați, care îi revine fiecărui elev.

La intrările în clădirea colegiului încep și marcajele prin care li se reamintește elevilor să păstreze distanța. De asemenea sunt amplasate covoare cu material dezinfectant pe care elevii își vor putea șterge tălpile încălțărilor.

Procedura de la intrarea în clădirea colegiului 

După ce au pășit în clădire, elevii vor fi întâmpinați de un cadru medical care le va lua temperatura prin termoscanare. După termoscanare aceștia își vor dezinfecta mâinile, iar apoi se vor îndrepta către clasele la care sunt repartizați.

„La intrarea în școală elevul se dezinfectează pe mâini, îi facem un examen sumar, îl întrebăm: aveți dureri în gât, tușiți, aveți dureri de cap?

Dacă copilul neagă, îi măsurăm temperatura. Dacă temperatura este mai mică de 37,3 grade, îi înmânăm o mască și îl îndrumăm spre sala de clasă.

În cazul în care se întâmplă ca temperatura să fie 37,3 – 37,4 grade, deci peste 37,3, îl ținem deoparte 5 minute, după care repetăm măsurarea temperaturii.

Dacă după cele 5 minute temperatura persistă, îi recomandăm să meargă la medicul de familie, deci copilul acela nu va intra în școală”, a precizat unul dintre cadrele medicale prezente în unitatea de învățământ.

Lângă fiecare clasă de curs există o masă pe care se află dezinfectant și cutii cu măști de protecție, măști pe care elevii sunt obligați să le poarte pe tot parcursul orelor.

Salile de clasă

Pe ușa fiecărei săli de clasă sunt afișate regulile care trebuie respectate de elevi și o reprezentare grafică a repartiției adolescenților în bănci.

„În fiecare sală de curs, mobilierul este pozitiționat în așa fel încât să se păstreze distanța de doi metri, deci cei patru metri pătrați pentru fiecare elev, scaunele au fost eliminate și  a rămas doar scaunul pentru elevul din bancă.

Mai mult, fiecare loc al elevilor din bănci este marcat de un set de reguli lipit pe bancă. 

Intrarea în sălile de curs se va face în ordinea sosirii, iar aceștia se vor așeza în bănci, începând cu ultima bancă și până la prima. În acest fel elevii nu vor trece unii pe lângă alții când își vor ocupa locurile în bănci”, a declarat Valer Cerbu, în timp ce inspecta o sală de clasă.

Pauzele

În pauză profesorul care lucrează cu elevii va rămâne alături de ei în sala de clasă, iar la sfârșitul programului, profesorul va fi acela care îi va conduce pe elevi la ieșire.

Elevii vor ieși din colegiu pe o ușă diferită față de cea pe care au intrat, a mai menționat Valeriu Cerbu.

La finalul turului prin Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan”, Valeriu Cerbu a spus că profesorii dar și personalul auxiliar al unității de învățământ sunt pregătiți pentru ai primi pe elevi în condiții de siguranță.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu – Alba24.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Antonio Doda, tânărul din Alba Iulia care visează să ajungă pictor. ”Dacă aș avea posibilitatea, doar asta aș face”

Publicat

Antonio Doda și-a descoperit pasiunea pentru pictură la o vârstă fragedă. ”Îmi plăcea mai mult să desenez un copac decât să dau cu piciorul în minge, îmi plăcea mai mult să desenez o bicicletă decât să mă dau pe o bicicletă, arta a fost mereu o parte din mine” spune tânărul de 19 ani, care vizează să studieze la o facultate de arte plastice. 

Pentru aceasta, se pregătește zilnic. Studiază tehnicile pictorilor preferați, urmărește expoziții din toată lumea, îl interesează ce se întâmplă în galeriile de artă și vrea să fie la curent cu tendințele contemporane din acest domeniu.

”Ziua în care am pictat pentru prima dată o pânză a fost 7 iulie 2019… mi-am pictat camera. De atunci mă gândesc, vorbesc despre asta zilnic, nu visez să trăiesc în lux, visez să fac artă de calitate, acesta o să fie drumul meu; asta implică profesionalism, răbdare, foarte multă muncă. Un factor important este atitudinea, pentru că aroganța, invidia, disperarea și frustrarea te trag în jos.”

Antonio are 19 ani și învață la Liceul cu Program Sportiv Alba Iulia. În scurt timp va avea examenul de bacalaureat, apoi se va îndrepta spre studii universitare în domeniul artei.

”Ideea de a face artă mi-a provocat cel mai puternic sentiment din tot ce am încercat până acum, simt că am multe de arătat, tot ce îmi doresc e să fiu împlinit că am reușit să îmi trăiesc visul și să arăt oamenilor ce am de transmis.

 

Un tablou nu e o alegere, e un sentiment, o stare, suferință, neplăcere, confuzie și lista poate continua. De obicei, în timp ce aranjez materialele pentru a începe un nou tablou, îmi vine o idee vagă despre cum o să încep, în rest, totul vine pe moment, e o conectare cu pânza pe care nu o poți planifica înainte.

Fac asta zilnic, dacă nu pe pânză, pe foaie, când am resursele financiare necesare pentru a cumpăra materiale, pictez de la 5 la 12 ore pe zi, dacă aș avea posibilitatea, doar asta aș face”, spune Antonio.

Încă nu a avut o expoziție și consideră cu modestie că nu a ajuns la acel nivel. Pentru aceasta lucreză mult, depune eforturi și speră ca lucrările sale să ajungă întâi într-o expoziție de grup.

Până acum, a vândut o singură lucrare, de pe Facebook. ”Mulți oameni văd tablourile, dar încă nu am ajuns să vând constant, sper că urmează acest pas, ar fi neplăcut să fiu oprit de partea financiară și materială” adaugă tânărul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Măsurarea temperaturii, obligatorie în toate unitățile care lucrează cu publicul. Precizări de la DSP Alba

Publicat

dsp alba directia de sanatate publica

Ministerul Sănătății precizează că, în conformitate cu prevederile Ordinului privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă, triajul epidemiologic se aplică obligatoriu în cadrul instituțiilor sau autorităților publice, operatorilor economici și profesioniștilor, au transmis reprezentanții DSP Alba. 

Astfel, facem precizarea că, pe perioada stării de alertă, la intrarea într-un spațiu închis, fie din cadrul unei instituții publice, complex comercial, unitate de prestare a serviciilor etc, se va măsura temperatura corporală atât personalului propriu, cât și celorlaltor categorii de persoane: vizitatori, clienți, consumatori.

De asemenea, în cazul în care un client are temperatura peste 37,3 grade Celsius, refuză dezinfectarea mâinilor sau purtarea măștii de protecție i se poate interzice intrarea în spațiul închis.

Menționăm că, la măsurarea temperaturii care se va realiza prin termometrul noncontact se va adăuga marja de eroare prevăzută în prospectul dispozitivului.

Mai mult, în cazul în care temperatura depășește 37,3 grade Celsius se poate repeta procedura după o perioadă de 2-5 minute de repaus.

În cazul spațiilor comerciale, nu se aplică obligația ca un client să fie însoțit de o persoană din sediu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate