Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bărbatul din Șona care a furat bunuri în valoare de peste 10.000 de lei din case din Alba Iulia a fost arestat


Publicat

arestat, catuse

Bărbatul din Șona, reținut de polițiști pentru furt, va fi cercetat în stare de arest preventiv. Acesta ar fi sustras componentele din cupru ale unor sisteme de încălzire dar și scule electrice, prejudiciul fiind estimat la peste 10.000 de lei.

Potrivit IPJ Alba, joi, bărbatul de 36 de ani, din comuna Șona, care locuiește fără forme legale în municipiul Alba Iulia, reținut miercuri de polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia, pentru săvârșirea infracțiunii de furt, a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia.

Parchetul l-a prezentat judecătorului de drepturi și libertăți din cadrul Judecătoriei Alba Iulia, care a dispus cercetarea în stare de arest preventiv, pe numele său fiind emis un mandat pentru o perioadă de 30 de zile.

Polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia l-au identificat și reținut miercuri pe bărbatul care este bănuit de săvârșirea, în perioada decembrie 2019 – februarie 2020, a mai multor infracțiuni de furt.

Din cercetări a rezultat că, în începutul lunii decembrie 2019, bărbatul ar fi pătruns, prin efracție, într-o locuință de pe Calea Moților din Alba Iulia și ar fi sustras țevi de cupru și elemente componente ale unor centrale termice, cauzând un prejudiciu în valoare de 10.000 de lei.

Polițiștii au stabilit că, tot în luna decembrie 2019, acesta ar fi sustras scule electrice, în valoare de 600 de lei, dintr-o locuință de pe strada Tudor Vladimirescu, iar în luna februarie 2020 ar fi sustras țevile de la sistemul de încălzire al unui imobil de pe strada Lucian Blaga din Alba Iulia.

Bărbatul ar fi pătruns, prin efracție și într-un garaj, pentru a sustrage bunuri, însă nu a furat nimic.

Acesta este cunoscut cu antecedente penale și este cercetat în mai multe dosare, pentru fapte similare.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

Apelurile la 112 pot fi localizate cu acuratețe de până la câțiva metri. Cum funcționează AML pe smartphone Android și iOS

Publicat

Cetățenii care sună la numărul de urgență 112 de pe smartphone sunt localizați prin tehnologia Advanced Mobile Location (AML), anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS). Operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare: de ordinul metrilor/zecilor de metri.

Această tehnologie permite transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice asociate locului din care se sună, exclusiv pe durata apelului de urgență, potrivit sursei citate. Facilitatea a fost implementată de STS, împreună cu operatorii de telefonie mobilă și în parteneriat cu Google și Apple, nu necesită instalare de componente sau aplicații suplimentare și are o acuratețe de ordinul metrilor/zecilor de metri.

AML este utilizat și pentru persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire care trimit SMS la 113 de pe telefoanele cu sistem de operare Android.

„La acest moment, AML funcționează în toată țara, iar când cetățenii sună la 112, operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție au la dispoziție coordonatele geografice cu o acuratețe mult mai mare. Am realizat teste, am analizat diverse scenarii tehnico-operaționale și am integrat toate configurațiile necesare, astfel încât această tehnologie să vină cât mai mult în sprijinul apelantului. Totodată, a fost nevoie de actualizarea legislației pentru implementarea acestei tehnologii. Noi continuăm demersurile pentru modernizarea Sistemului 112 printr-un proiect finanțat din fonduri europene pe care ne dorim să îl finalizăm în 2021”, a declarat general-maior ing. Ionel-Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului STS.

Potrivit STS, echipele de ingineri și programatori ai Serviciului au colaborat, timp de aproape cinci luni, cu echipa Android ELS de la Google pentru a efectua testările preliminare şi pentru a îmbunătăți precizia localizării apelurilor la 112. De asemenea, implementarea s-a realizat în strânsă legătură cu marii operatori de telefonie mobilă din România, care au efectuat lucrări în infrastructurile proprii, pentru a facilita transmiterea informațiilor AML către serviciul de urgență.

În aceeași perioadă, infrastructura Sistemului 112 a fost configurată pentru a permite recepționarea poziției geografice transmise și de pe telefoanele cu sistem de operare iOS, fapt confirmat de Apple în urma testelor pe care le-a realizat până în prezent. La finalul lunii martie, s-a lansat actualizarea sistemului de operare iOS la versiunea 13.4 care permite furnizarea localizării AML și pentru utilizatorii telefoanelor iPhone. Spre deosebire de soluția oferită de Google, terminalele Apple transmit poziția către Sistemul 112 doar în cazul apelurilor telefonice de urgență, nu și în cazul transmiterii de mesaje de urgență prin SMS la numărul 113.

FUNCȚIONAREA AML – ANDROID

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare prin serviciul ELS/AML:

  • telefonul trebuie să includă sistemul de operare Android, începând cu versiunea OS 4.0 sau superior şi să aibă Serviciile Google Play instalate;
  • utilizatorul să nu fi optat în prealabil la dezactivarea serviciului ELS, din setările de localizare ale telefonului său;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-o rețea mobilă din România, cu acces la servicii de SMS și/sau internet;
  • telefonul trebuie să aibă integrate funcțiile de GPS şi WiFi.

Cum funcționează ELS?

Serviciul Android ELS recunoaște când un utilizator efectuează un apel de urgență la 112 sau când se transmite un SMS la 113 și va calcula locația folosind mai multe surse de localizare (AGPS, rețea mobilă, WiFi și senzori din telefon). Locațiile ELS sunt calculate pe dispozitiv și trimise prin SMS și/sau internet, direct către Sistemul 112 utilizând protocoale standard din industrie.

Când nu funcționează ELS?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • nu funcționează dacă telefonul este setat pe modul avion;
  • nu funcționează pentru telefoanele cu nivelul bateriei sub 10%.

Alte precizări:

  • serviciul ELS se va activa doar la apelarea numărului 112, respectiv la transmiterea de mesaje la numărul 113 destinat persoanelor cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în restul timpului fiind inactiv, fără a consuma baterie;
  • informația de localizare este transmisă din telefonul mobil direct către Sistemul 112; Google nu primește această locație transmisă către serviciul de urgență;
  • dacă la apelarea numărului de urgență 112 conexiunea la internet este oprită, serviciul ELS va transmite poziția însă doar prin SMS;
  • pentru transmiterea și afișarea corespunzătoare a amprentei de timp ce însoțește informația de localizare de tip AML, se recomandă activarea opțiunii de actualizare automată a datei şi orei asociate telefonului mobil.

FUNCȚIONAREA AML – iOS

Condiții obligatorii pentru furnizarea informațiilor de localizare AML pentru iPhone:

  • sistemul de operare al telefonului trebuie să fie actualizat la versiunea 13.4;
  • telefonul trebuie să fie înregistrat într-una din următoarele rețele mobile din Româniacu care Apple are acord în implementarea AML;
  • telefonul trebuie să aibă acces la serviciul de SMS.

Cum funcționează AML pe telefoanele iPhone?

Când un utilizator inițiază un apel la numărul de urgență 112, telefonul iPhone calculează poziția integrând date din mai multe surse, cum ar fi sistemele de sateliți și rețelele WiFi. Ulterior, coordonatele sunt împachetate într-un SMS care este transmis direct către Serviciul 112, fără a mai fi nevoie de vreo operațiune.

Când nu funcționează AML pe telefoanele iPhone?

  • nu funcționează pentru telefoanele care nu au cartela SIM introdusă sau care au cartele SIM cu servicii inactive;
  • la transmiterea de mesaje de urgență către serviciul SMS 113.

Potrivit STS, la acest moment, recepționarea coordonatelor geografice prin tehnologie AML nu este disponibilă pentru apelanţii care se află în roaming internaţional, precum și pentru cei care nu au semnal în rețeaua proprie (roaming naţional).

”Toate cele patru metode de localizare implementate în țara noastră (AML, aplicația mobilă APEL 112, Geolocationși Cell ID/Sector ID) sunt complementare una celeilalte, însă nici una nu este infailibilă. Așa cum se întâmplă și în celelalte țări care au implementat soluții de transmitere a coordonatelor geografice pe timpul apelurilor de urgență, fiecare metodă are o anumită rată de succes. Astfel, conform raportului Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA) din 2019, la nivel european, rata de succes pentru AML este de până la 65%.Din acest motiv, cetățenii care sună la numărul 112 sunt rugați să ofere și să confirme pe cât posibil detaliile privind locația lor”, mai precizează sursa citată.

În cadrul Serviciului 112 din România sunt implementate mai multe tipuri de localizare: Cell ID/Sector ID, AML, APEL 112, Geolocation 112.

Localizarea primară – Cell ID/Sector ID folosește datele transmise de celula de telefonie mobilă ce deservește apelantul la momentul inițierii apelului și indică o arie orientativă, sub forma unui sector de cerc. Această arie poate fi cuprinsă între zeci de metri pătrați și zeci de kilometri pătrați.

Pentru localizarea de tip AML se reduce suprafața la un cerc cu raza de câţiva metri/câteva zeci de metri.

Complementar localizării tip Cell ID/Sector ID și AML, STS a implementat alte două metode de localizare – Geolocation 112 și aplicația mobilă APEL 112.

Geolocation 112 – prin această metodă, în urma unui apel de urgență, apelantul primește din partea Sistemului 112 un SMS conținând un link de localizare, care, după ce este accesat, permite, cu acordul apelantului, transmiterea către Sistemul 112 a coordonatelor geografice furnizate de sistemul de operare, prin serviciile de localizare integrate, utilizând serviciul de date asociat telefonului mobil.

Aplicația mobilă APEL 112 – se poate descărca gratuit din magazinele Google Play și AppStore pe toate telefoanele de tip smart. Aplicația permite apelarea serviciului de urgență printr-un singur touch pe ecran și, totodată, transmiterea poziției telefonului către Sistemul 112, utilizând, de asemenea, serviciul de date asociat telefonului mobil.

Conform Asociaţiei Europene a Numărului de Urgență 112 (EENA), soluția de localizare AML este funcțională în 19 țări: Austria,Belgia, Danemarca, Emiratele Arabe Unite, Estonia, Finlanda, Germania, Irlanda, Islanda, Lituania, Mexic, Moldova, Norvegia, Noua Zeelandă, Olanda, Slovenia, Statele Unite, Suedia și UK.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Ce mesaj i-au scris copiii primarului din Blaj, mamei lor, care lucrează la spital. Gheorghe Rotar: ”M-a încercat un fior”

Publicat

p

Primarul din Blaj, Gheorghe Rotar, a postat un mesaj pentru locuitorii orașului pe care îl conduce. Acesta a recunoscut că nominalizarea spitalului din oraș drept spital suport pentru COVID-19 nu a fost o decizie ușor de acceptat.

Acesta a povestit surpriza făcută de copiii săi, soției care lucrează la spital: un buchet de flori și un mesaj pe un petec de hârtie: ”Te iubim, mami! Totul va fi bine!”

”Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

Imediat am realizat că, de fapt, întreg Blajul este în linia întâi!” a scris acesta pe contul său de Facebook.

Postarea completă a primarului Gheorghe Rotar:

”Ieri, când am ajuns acasă de la Primărie, un gest al copiilor mei, adresat mamei lor (fotografia de mai jos), m-a mișcat și m-a inspirat să vă scriu aceste rânduri.

A fost o surpriză care mi-a amintit cât de mult s-a schimbat viața noastră, a tuturor, din cauza epidemiei cu acest virus necunoscut, care ne-a adus neliniște, furie, îngrijorare și o mulțime de întrebări ce par, acum, fără răspuns: Cum a fost posibil? Cine va urma? Când se va sfârși?

În mod frumos, însă, aceste zile scot la iveală și ce a rămas bun și curat în noi toți: solidaritatea, curajul, simțul datoriei și…speranța că TOTUL VA FI BINE! Despre asta vreau să scriu în rândurile care urmează!

Ați aflat cu toții că Spitalul din Blaj a fost nominalizat zilele trecute ca spital suport pentru pacienții infectați cu COVID-19!

Nu a fost o decizie ușor de acceptat pentru nimeni din Blaj, dar în aceste momente nu mai e timpul să ne lamentăm… e timpul să acționăm conștient și să ne îndeplinim cu toții misiunea!

Sunt convins că putem, deoarece am simțit în această perioadă o solidaritate exemplară, un spirit de sacrificiu la care s-au raliat cei mai mulți dintre noi…

Blăjenii de aici sau din lumea largă, agenții economici ai Blajului au simțit că e nevoie de ajutor, de acțiune, că e timpul să fim uniți pentru a spori șansele ca TOTUL SĂ FIE BINE!

Unii au făcut donații financiare, alții și-au arătat disponibilitatea de a ajuta cu tot ceea ce este nevoie, patronii de hoteluri din Blaj și-au pus la dispoziție, gratuit, hotelurile, pentru a caza medicii și cadrele medicale care vor fi în liniile de gardă la Spitalul din Blaj, tratând pacienții infectați cu COVID-19, în timp ce alții au ajutat cu gândul bun!

TOTUL CONTEAZĂ! Acestea sunt gesturi de noblețe, care merită apreciate și pentru care vă mulțumesc tuturor!

Vă asigur că, la rândul nostru, administrația locală – Primăria Blaj, Consiliul Local și eu personal – vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a fi demni de așteptările Blajului!

Ieri am realizat, văzând gestul copiilor mei, că timpul nu mai are răbdare cu Blajul și că în curând va fi rândul nostru să trecem la fapte!

A fost prima dată când m-a încercat un fior, gândind că familia mea va fi în linia întâi – știți că soția mea lucrează la Spitalul din Blaj, iar eu, ca primar al Blajului, sunt în aceste zile peste tot unde este nevoie de mine!

IMEDIAT AM REALIZAT CĂ, DE FAPT, ÎNTREG BLAJUL ESTE ÎN LINIA ÎNTÂI!

Cadrele medicale, polițiștii, jandarmii, cei care lucrează în comerț, producătorii agricoli, farmaciștii, furnizorii de utilități publice, poștașii, transportatorii, voluntarii, preoții, administrația publică, cei care mergeți la serviciu ori lucrați pământul sau cei care stau acasă – respectând indicațiile autorităților, NOI TOȚI SUNTEM ÎN LINIA ÎNTÂI!

Acum totul depinde de noi și de felul cum ne vom achita fiecare de sarcinile și obligațiile pe care le avem! Nu este prima dată când ni se întâmplă asta și, întotdeauna, noi, blăjenii și Blajul, ne-am ridicat la nivelul misiunii pe care am avut-o de îndeplinit!

Blajul a fost unit întotdeauna și la bine, dar mai ales la greu! Avem în noi ceva binecuvântat, care ne face să fim diferiți, să realizăm lucruri mărețe atunci când nimeni nu se așteaptă sau când ne dorim asta!

Avem orgoliul de a fi cei mai buni, avem darul de vedea finalul fericit atunci când pare că totul ne este împotrivă! Așa am reușit întotdeauna și așa vom reuși și acum!

Vă rog, pe toți, să ne facem datoria acolo unde muncim, să respectăm toate indicațiile autorităților, să ne ajutăm seniorii – persoanele peste 65 de ani, să rămânem disciplinați, să continuăm să credem, în noi și în Dumnezeu, că vom răzbi din nou! Acum avem nevoie unul de altul, să rămânem uniți în prima linie, fără pași înapoi, convinși că TOTUL VA FI BINE!”

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Publicat

Pentru a beneficia de ajutorul de la stat pentru șomajul tehnic, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, cele familiale, persoanele cu profesii liberale, dar și cei cu contracte de activitate sportivă și persoanele cu drepturi de autor pot transmite online, de astăzi, cereri la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Documentele se transmit până în 10 aprilie, pentru perioada 16-31 martie 2020. Adresa mail AJPIS pentru cei din județul Alba este [email protected]

Vezi și VIDEO: PROCEDURA pentru ȘOMAJUL TEHNIC. Ce acte trebuie depuse online din 1 aprilie de către firme, PFA și alte categorii

Condiția de bază pe care aceste categorii de persoane trebuie să o îndeplinească pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este întreruperea activității ca urmare a stării de urgență determinată de COVID 19.

Pentru persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și familiale (ÎF), profesii liberale (PF):

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe:

– cuantum șomaj tehnic: 75% din câștigul salarial mediu brut – 4.072 lei; din această sumă se vor plăti contribuții de asigurări sociale, de asigurări de sănătate și impozit; modul și termenul la care se vor plăti aceste contribuții vor fi reglementate în zilele următoare prin ordin comun ministrul Muncii/Finanțelor; fondurile vor fi virate de stat în contul bancar indicat de solicitant, în cel mult 10 zile de la data solicitării transmise electronic

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

– copie după un contract de drepturi de autori și drepturi conexe din ultimele 3 luni anterior declanșării stării de urgență

Pentru personalul încadrat în muncă la un angajator prin altă modalitate prevăzută de lege:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Pentru persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de activitate sportivă, vor depune structurile sportive:

– cuantum: 75% din banii aferenți prestației potrivit contract – maximum 75% din câștigul salarial mediu brut; vor trebui plătite și contribuțiile aferente și impozitul (vor fi reglementate ulterior); plata se face în cont bancar în cel mult 10 zile de la depunerea cererii; condiția este să fie suspendat contractul din cauza epidemiei; structura sportivă poate negocia cu persoana respectivă și alte forme de compensație pentru diminuarea venitului

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere semnată (model, AICI)

– copie CI (a administratorului structurii sportive)

– lista sportivilor (model, AICI)

Pentru persoanele care au încheiate convenții individuale de muncă în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației:

– adresa mail Alba: [email protected]; informații telefon: 0738-975190; 0738-975192; 0745-206588

Acte necesare (se transmit electronic):

– cerere semnată (model, AICI)

– declarație pe proprie răspundere (model, AICI)

– copie CI

– extras cont bancar

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Ambulanță Județean Alba, ANGAJEAZĂ fără concurs. Vezi locurile de muncă disponibile

Publicat

Serviciul de Ambulanță Județean Alba primește dosare, pentru a angaja fără concurs, pe durată determinată de șase luni, sau până la revenirea titularului de post. Locurile de muncă disponibile sunt:

Un post de șofer pe autosanitară I la substația Câmpeni;

Două posturi de șofer autosanitară I ( 1 post la stația centrală Alba Iulia și un post la substația Aiud)

Patru posturi de asistent medical generalist (PL), ( câte un post la substațiile Aiud, Sebeș, Zlatna și Baia de Arieș).

Dosarele de concurs se depun pe mail la adresa: [email protected] până la data de 6 aprilie, ora 15.00. De asemenea trebuie specificat și un număr telefonic de contact.

Condițiile și cerințele necesare pentru ocuparea locurilor de muncă pot fi vizualizate AICI

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate