Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

BECJ a respins plângerea USR cu privire la panourile electorale din Sebeș, asociate lui Dorin Nistor. Motivația


Publicat

Biroul Electoral de Circumscripţie Judeţeană nr. 1 Alba, întrunit în şedinţă la data 20.09.2020, a respins plângerea Uniunii Salvaţi România (USR) privind încălcarea regulilor de desfăşurare a campaniei electorale de către Partidul Naţional Liberal – filiala Sebeş, de către candidatul la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor şi de către UAT Municipiul Sebeş prin Primar,.

Reclamația făcea referire la utilizarea de către Primăria Municipiului Sebeş a materialelor publicitare intuitiv asociate candidatului mai sus amintit.

USR a reclamat la BECJ faptul că ”primarul Dorin Nistor și echipa PNL folosesc ilegal de bani publici pentru promovarea electorală, bani cu care au realizat panouri stradale asociate candidatului liberal și pe care le-au amplasat în zone publice din Sebeș”.

Hotărâre privind soluţionarea contestaţiei formulată de Uniunea Salvaţi România (USR), împotriva Hotărârii nr. 26/18.09.2020 a Biroului Electoral de Circumscripţie Nr.4 Sebeș:

”BEC nr.4 Sebeș a anlizat fotografiile atașate plângerii a constatat că în sensul giratoriu din zona Kaufland pe raza municipiului Sebeş a fost expus pe panou un afiş de dimensiuni mari, ce prezintă imaginea de ansamblu din centrul Municipiului Sebeş cu Parcul Tineretului și pe panoul din zona Restaurant Clasic de pe Drumul Sibiului afişul prezintă proiectul pentru construirea unui nou Liceu Tehnologic, fiecare afiş conţinând sintagma ”Drag de Sebeş”.

”Bec nr.4 Sebeș a concluzionat că nu se confirmă afirmaţiile din plângere, întrucât cele două panouri nu sunt în proprietatea UAT Municipiul Sebeş, astfel cum rezultă din Adresa nr.58383/2020, panoul publicitar situat administrativ în Sebeş, intersecţia străzii Augustin Bena cu strada Transilvania lângă sensul giratoriu Kaufland aparţine SC SAN CASA SRL, conform contractului de închiriere teren nr. 135/32187/19.10.2017 şi panoul publicitar situat administrativ în Sebeş, str. Drumul Sibiului lângă Hotel Clasic aparţine SC OPREAN SRL, prin contractul de închiriere teren nr. 27/19242/19.05.2015.

De asemenea, raportat la susţinerile din plângere că pe fiecare din cele două afişe apare sigla Municipiului Sebeş din analiza planşelor foto membrii biroului nr.4 Sebeș au apreciat că nu au identificate sigle pe cele două afişe şi din adresa nr.58383/2020 a Municipiului Sebeş rezultă că Municipiul Sebeş nu deţine siglă.

Cu privire la folosirea sintagmei „Drag de Sebeş” pe cele două afişe, analizând planşele foto şi a broşurii candidatului PNL Dorin Nistor depuse de USR, s-a constat că aceasta apare pe cele două afişe şi în broşură la pag. 2,11, 17 şi 29 şi luând în considerare adresa nr.58383/2020 a Municipiului Sebeş s-a constat că aceasta nu apare pe toate materialele publicitare de campanie care aparţin candidatului PNL la funcţia de primar a Municipiului Sebeş, Nistor Dorin şi nu se asociază cu imaginea acestui candidat, cu realizările administraţiei publice locale, cu imaginea Unităţii Administrativ Teritoriale şi cu promisiunile pe care Primăria Municipiului Sebeş le-a angajat faţă de comunitate, sintagma putând fi utilizată de orice persoană, iar din materialele depuse în ceea ce-l priveşte pe candidatul PNL rezultă că acesta foloseşte sloganul „La Sebeş faptele bune nu se uită”.

Bec nr.4 Sebeș a constatat că nu există identitate între afişaje şi materialele electorale ale PNL şi acestea nu reproduc culorile sau grafica PNL a candidatului său, analizând materialele de publicitate stradală identificate prin fotografiile depuse comparativ cu materialele de campania electorală folosite de PNL şi candidatul PNL Dorin Nistor și că acestea nu promovează în mod implicit şi evident pe candidatul la funcţia de primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor.

În ceea ce priveşte Hotărârea nr.28/2020 a B.E.C. nr.l Alba Iulia şi Hotărârea BEJ nr.l Alba invocate de USR, Bec nr.4 Sebeș a reținut că acestea privesc o altă stare de fapt, care nu este identică cu starea de fapt analizată.

Prin contestaţia înregistrată la BECJ nr.1 Alba sub nr.416/19.09.2020, împotriva Hotărârii nr. 26/18.09.2020 a BEC nr.4 Sebeș privind soluționarea plângerii Partidului Uniunea Salvaţi România (USR), înregistrată la Biroul Electoral de Circumscripţie nr. 4 Sebeş cu nr. 1055/17.09.2020 USR- Filiala Locală Sebeș aduce la cunoştiinţă încălcarea regulilor de desfăşurare a campaniei electorale de către Partidul Naţional Liberal – filiala Sebeş, de către candidatul la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, Dl. Dorin Nistor şi de către UAT Municipiul Sebeş prin Primar, prin intermediul afişării de către Primăria Municipiului Sebeş a materialelor publicitare intuitiv asociate candidatului mai sus amintit, care nu respectă dispoziţiile legale în materie de afişaj electoral.

Precizează că este vorba despre panouri de afişaj care aparţin UAT Municipiul Sebeş, amplasate pe domeniul pe care au fost expuse diferite afişe cu proiecte realizate de către Primăria Municipiului Sebeş sau proiecte pe care aceeaşi instituţie intenţionează să le realizeze în perioada următoare și care nu fac parte dintre cele prevăzute în art. 79 alin. 1 din Legea 115/2015 şi nu sunt amplasate în locuri speciale pentru afişaj electoral.

Pe fiecare dintre afişele respective apare sigla Municipiului Sebeş şi de asemenea este scrisă sintagma #dragdeSebes sau Drag de Sebeş. Aceeaşi sintagmă, sub forma #dragdeSebes sau Drag de Sebeş, apare pe toate materialele publicitare de campanie electorală care aparţin candidatului la funcţia de primar al municipiului Dl. Dorin Nistor.

Materiale de publicitate stradală reproduc culorile sau grafica pe care Partidul Naţional Liberal şi candidatul Dorin Nistor le folosesc în campania electorală.

Cu titlu exemplificativ, a atașat prezentei plângeri un set de fotografii din care rezultă aspectele precizate anterior. Menţionăm că astfel de afişaje sunt amplasate pe toată raza Municipiului Sebeş.

Consideră că o astfel de practică încalcă prevederile art. 65 alin. 3 din Legea 115/2015 care statuează faptul că mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni legii’.

Or, această metodă în sine este un procedeu specific formelor de dezvoltare publicitară în care se utilizează această asociere între realizările UAT Municipiul Sebeş, efectuate de către administraţia publică locală, din bugetul public local şi candidatul Dorin Nistor.

De asemenea, printr-o astfel de practică susține că se încalcă şi prevederile art. 14 alin. 1 şi 2 şi ale art. 33 din Legea 334/2006 care stabilesc faptul că „este interzisa folosirea resurselor financiare, umane şi tehnice aparţinând instituţiilor publice … pentru sprijinirea activităţii partidelor politice sau a campaniei electorale a acestora, altfel decât în condiţiile stabilite de legi/e electorale” şi de asemenea ..se interzice finanţarea în orice mod a campaniei electorale a unui partid, a unei alianţe a acestora sau a unui candidat independent de către o autoritate publică’.

Costul afişelor respective a fost achitat de către administraţia publică locală din bugetul public, iar panourile respective pe care au fost amplasate fac parte din domeniul public şi sunt în proprietatea unităţii administrativ teritoriale.

Printr-o astfel de practică vădit nelegală, susține că se încalcă egalitatea de şanse a tuturor competitorilor electorali, creându-se un tratament discriminatoriu între candidaţii la funcţia de Primar al Municipiului Sebeş, invocând Codul bunelor practici în materie electorală, Linii directoare şi raport explicativ; adoptat de Comisia europeana pentru Democraţie prin Drept în cadrul celei de-a 52 Reuniune Plenară (Veneţia, 18-19 octombrie 2002) în Secţiune I pct. 2.3. lit. a) pag. 8 şi Manualul Consiliului Europei pentru organizaţiile societăţii civile la paginile 54 şi 56, relativ la obligația autorităţilor să acţioneze imparţial şi să trateze partidele politice şi candidaţii la alegerile electorale în egală măsură, în ceea ce priveşte finanţarea publică şi alte aspecte legate de campanie.

Consideră că o astfel de practică încalcă prevederile art. 65 alin. 3 din Legea 115/2015 care statuează faptul că mijloacele folosite în campania electorală nu pot contraveni legii. Or, această metodă în sine este un procedeu specific formelor de dezvoltare publicitară în care se utilizează această asociere între realizările UAT Municipiul Sebeş, efectuate de către administraţia publică locală, din bugetul public local şi candidatul Dorin Nistor.

Având în vedere aspectele precizate, apreciază că afişajele respective reprezintă în fapt materiale de campanie electorală mascată ale candidatului mai sus amintit, fiind nelegale şi în contradicţie cu dispoziţiile art. 65 alin. 3 şi ale art. 79 alin. 5 din Legea 115/2015 care reglementează dimensiunile afişelor electorale, motiv pentru care solicită ca Primarul Municipiului Sebeş să ia măsuri administrative pentru îndepărtarea tuturor afişelor de acest gen, în care sunt promovate realizării administraţiei publice locale sau proiectele de viitor şi pe care apare sintagma #dragdeSebes, de pe raza întregului municipiu.

Analizând Hotărârea nr. 26/18.09.2020 prin prisma motivelor invocate de contestator se rețin următoarele:

USR își fundamentează motivele contestației pornind de la o situație de fapt eronată sau prezentată eronat și anume, că panourile de afişaj ar aparţine UAT Municipiul Sebeş, or, din datele comunicate de Municipiul Sebeș cele două panouri reclamate, unul situat în Sebeş, la intersecţia străzii Augustin Bena cu strada Transilvania, lângă sensul giratoriu Kaufland aparţine SC SAN CASA SRL şi unul situat administrativ în Sebeş, str. Drumul Sibiului lângă Hotel Clasic aparţin unor societăți comerciale, SC San CASA SRL, respectiv SC OPREAN SRL, care au închiriat cu mult timp înainte terenul.

Plecând de la această premisă greșită – că panourile de afişaj ar aparţine UAT Municipiul Sebeş – toate motivele ulterioare ale contestatorului sunt nefondate, nefiind în discuție astfel vreo conduită a autorității publice locale, care are datoria să fie neutră în campanie electorală.

Astfel, în mod corect a reținut Bec nr.4 Sebeș că nu se confirmă afirmaţiile din plângere, întrucât cele două panouri nu sunt în proprietatea UAT Municipiul Sebeş, astfel cum rezultă din Adresa nr.58383/2020 Primăriei Sebeș.

Cu privire la folosirea sintagmei „Drag de Sebeş” pe cele două afişe, analizând planşele foto şi a broşurii candidatului PNL Dorin Nistor depuse de USR, în mod corect s-a constatat că sintagma ar putea fi utilizată de orice persoană, iar din materialele depuse în ceea ce-l priveşte pe candidatul PNL rezultă că acesta foloseşte sloganul „La Sebeş faptele bune nu se uită„.

Considerentele hotărârii contestate, relativ la inexistența identității între afişaje şi materialele electorale ale PNL, legat de culorile sau grafica PNL și a candidatului său, în sensul că panourile reclamate nu promovează în mod implicit şi evident pe candidatul la funcţia de primar al Municipiului Sebeş, Dorin Nistor sunt întemeiate.

Nici susținerea contestatorului că hotărârile nr.28/2020 a B.E.C. nr.l Alba Iulia şi BEJ nr.l Alba sunt date pentru situații identice nu poate fi primită, întrucât, așa cum a reținut Bec nr.4 Sebeș, acestea privesc o altă stare de fapt, care nu este identică cu starea de fapt analizată.

Prin urmare, în mod corect a fost respinsă prin Hotărârea nr. 26/18.09.2020 de BEC nr.4 Sebeș, plângerea formulată de Filiala Sebeș a Uniunii Salvați România.”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba a emis joi o nouă hotărâre: Care sunt localitățile care rămân cu restricții și unde încetează aplicarea măsurilor

Publicat

Prefectura Consiliul Judetean Alba 1

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis joi seara Hotărârea cu nr. 51 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza localităților Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Teiuș, Blandiana, Ciugud, Ciuruleasa, Cricău, Ighiu, Hopârta, Lopadea Nouă, Noșlac, Pianu, Rădești, Stremț, Săliștea, Șibot, Unirea și Vințu de Jos.

Potrivit documentului, în localitățile Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Ciugud și Cricău (cu o incidență de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori), se mențin măsurile pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19 pentru încă 14 zile.

În cazul localităților Teiuș, Ighiu, Noșlac, Rădești, Stremț, Unirea și Vințu de Jos (cu o incidență cuprinsă între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori), încetează măsurile luate în data de 15 octombrie și se instituie noi reguli începând de vineri, 30 octombrie.

De asemenea, ca urmare a scăderii ratei de incidență, la nivelul comunelor Blandiana, Hopârta, Săliștea, Șibot și Ciuruleasa încetează aplicarea măsurilor stabilite.

HOTĂRÂREA nr. 51 din 29.10.2020

Art. 1 Ca urmare a scăderii ratei de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale Blandiana, Hopârta și Săliștea, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art. 5 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din data de 15.10.2020.

Art. 2 Ca urmare a scăderii ratei de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale Șibot și Ciuruleasa, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art.6 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din data de 15.10.2020.

Art. 3 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Alba Iulia, Aiud, Sebeș, Câmpeni, Ocna Mureș, Ciugud și Cricău, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 se menține peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Se mențin suspendate temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față din unitățile de învățământ (scenariul 3), cursurile desfășurându-se online;
  • Purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise, este obligatorie;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă.
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități.
  • Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
  • Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de cordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 4 (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Teiuș, Ighiu, Noșlac, Rădești, Stremț, Unirea și Vințu de Jos unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 30.10.2020, ora 00:00, încetează aplicarea măsurilor stabilite prin art. 5 din Hotărârea CJSU Alba nr. 43 din 15.10.2020 și se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

  • Purtarea măștii de protecție este obligatorie, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;
  • Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;
  • Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;
  • Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);
  • Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06:00-23:00;
  • Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;
  • Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06:00-23:00;
  • Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;
  • Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;
  • În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
  • Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 5 Ca urmare a înregistrării unui caz de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-COV-2 a unui cadru didactic, începând cu data de 30.10.2020, se suspendă cursurile școlare ale elevilor din ciclul gimnazial, care presupun prezența fizică a elevilor și cadrelor didactice în sălile de curs, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din localitatea Unirea, pentru o perioadă de 14 zile de la data confirmării ultimului caz, activitățile desfășurându-se exclusiv online.

Art. 6 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Noșlac, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul 1 – verde, pentru Grădinița cu Program Prelungit Noșlac și Grădinița cu Program Prelungit Găbud, începând cu data de 30.10.2020.

Art. 7 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Hopârta, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 3 – roșu, în scenariul 1 – verde, începând cu data de 02.11.2020.

Art. 8 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Pianu de Sus, se aprobă trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul 1 – verde, pentru unitățile de învățământ Școala Pianu de Sus, Școala Pianu de Jos și Școala Strungari, începând cu data de 30.10.2020.

Art. 9 La solicitarea Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale Lopadea Nouă, se aprobă începând cu data de 30.10.2020:

a) trecerea din scenariul de funcționare 3 – roșu, în scenariul de funcționare 2 – galben, pentru Școala Gimnazială Lopadea Nouă și Școala Primară Beța;

b) trecerea din scenariul de funcționare 2 – galben, în scenariul de funcționare 3 – roșu, pentru ciclul primar din cadrul Școlii Gimnaziale Ciuguzel.

Art. 10 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 11 Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, tuturor UAT-urilor de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al judeţului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

INS: Fenomenul de îmbătrânire se accentuează. România avea la finele lunii iulie o populaţie de 22,14 milioane de persoane

Publicat

Populația României a scăzut și a îmbătrânit în decurs de un an. Populaţia urbană şi cea de sex feminin sunt majoritare în România (56,4%, respectiv 51,2%), potrivit celor mai noi statistici anunțate de INS.

La 1 iulie 2020p populaţia după domiciliu a fost de 22.142.000 de persoane, cu 0,1% mai mică faţă de 1 iulie 2019.

Fenomenul de îmbătrânire demografică s-a accentuat, populaţia vârstnică de 65 ani şi peste depăşind cu 579.000 de persoane populaţia tânără de 0-14 ani (3.804.000 faţă de 3.225.000 de persoane).

La 1 iulie 2020, populaţia după domiciliu din mediul urban a fost de 12.492.000 de persoane, în scădere uşoară faţă 1 iulie 2019 (0,05%).

Populaţia feminină la 1 iulie 2020 a fost de 11.328.000 persoane, în scădere cu aproape 5.000 de persoane faţă de aceeaşi dată a anului precedent.

Procesul de îmbătrânire demografică s-a accentuat comparativ cu 1 iulie 2019, prin creşterea (cu 0,5 puncte procentuale) ponderii populaţiei vârstnice (de 65 ani şi peste) şi în acelaşi timp remarcându-se menținerea la același nivel (14,6%) a ponderii persoanelor tinere (0-14 ani).

Indicele de îmbătrânire demografică a crescut de la 114,6 (la 1 iulie 2019) la 118,0 persoane vârstnice la 100 persoane tinere (la 1 iulie 2020).

Vârsta medie a populaţiei a fost de 41,9 ani, cu 0,2 ani mai mare decât la 1 iulie 2019. Vârsta mediană a fost de 42,1 ani, în creştere cu 0,4 ani faţă de 1 iulie 2019.

La 1 iulie 2020, cea mai mare pondere în totalul populaţiei o deţinea grupa de vârstă 40-44 ani (8,6%). În rândul persoanelor de sex masculin, ponderea acestei grupe de vârstă a fost de 9,0%, iar la cele de sex feminin de 8,2%.

Ponderea grupei de 0-4 ani a fost de 4,6%, mai mică decât cea a grupei de 5-9 ani (4,7%) şi a celei de 10-14 ani (5,2%).

sursa: insse.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alertă CERT-RO: Mai multe firme şi instituţii, afectate de atacuri cu malware-ul de tip bancar Emotet. Cum funcţionează virusul

Publicat

securitate cibernetica hacker internet

O serie de entităţi publice şi private din România au fost puternic afectate de valuri succesive de atacuri cu malware-ul de tip bancar Emotet, în ultimele luni, informează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o alertă publicată, joi, pe propria pagină de internet.

Emotet este un malware de tip bancar, ce infectează computerele care folosesc sistemul de operare Microsoft Windows, prin intermediul link-urilor sau al ataşamentelor malspam infectate (ex.: PDF, DOC etc.). Malware-ul este un troian cunoscut, descoperit în urmă cu aproximativ şase ani, mai întâi în Europa şi mai apoi în SUA.

Conform experţilor CERT-RO, virusul se activează pe computerul unui utilizator cu intenţia de a fura date financiare.

„CERT-RO a observat în ultimele luni o persistenţă, iar în ultimul timp o creştere a volumului atacurilor care vizează infectarea cu malware-ul de tip bancar Emotet. Atacurile nu au o ţintă clară prestabilită şi vizează atât utilizatori obişnuiţi, cât şi instituţii publice sau organizaţii private. Ce face Emotet? Vorbim despre un troian care încearcă să extragă detalii financiare de pe dispozitivele infectate. Este important de ştiut fapul că acest tip de atac poate fi evitat dacă se respectă o igienă de securitate minimală. Pentru că atacul se propagă prin e-mail, utilizatorii trebuie să fie vigilenţi, să verifice în sursa mesajului adresa exactă de unde provine, iar dacă încă au suspiciuni să verifice informaţia cu expeditorul.

Totodată, utilizatorii trebuie să evite accesarea link-urilor şi ataşamentelor din mail-urile suspecte, înainte de a le scana cu o soluţie de securitate. În acelaşi timp, subliniem importanţa adoptării unei rutine de securitate care cuprinde actualizarea frecventă a sistemului de operare şi a software-ului folosit pe dispozitive, efectuarea unor back-up-uri (copii de siguranţă) a fişierelor şi configurarea corectă a instrumentelor cu care ne conectăm la internet (ex: router). În cazul în care au fost infectaţi, să se adreseze CERT-RO la numărul de urgenţă 1911 sau adresa de e-mail alerts@cert.ro”, a declarat, pentru Agerpres, Mihai Rotariu, purtător de cuvânt al CERT-RO.

Recomandările CERT-RO pentru evitarea atacurilor cu Emotet

„Fiţi atenţi atunci când verificaţi e-mail-urile primite, în special cele care conţin ataşamente! Emotet este încă activ, se propagă prin intermediul e-mail-ului şi vizează deopotrivă persoane fizice, instituţii publice sau companii private. În cazul în care aveţi suspiciuni legate de veridicitatea informaţiei din mail, verificaţi autenticitatea informaţiilor oferite de presupusul expeditor direct cu acesta, utilizând alt canal de comunicare (preferabil telefonul). Înainte de a face o acţiune care ar putea dăuna, scanaţi cu o soluţie de securitate instalată pe dispozitiv sau cu una disponibilă gratis online (ex: Virus Total) link-urile sau ataşamentele suspecte din căsuţa dvs. de mail.

Nu uitaţi să aplicaţi la timp update-urile pentru aceste soluţii”, subliniază experţii.

Avertisment: Scanarea cu antivirus nu este suficientă pentru a preveni infectarea cu Emotet

Malware-ul nu este uşor de identificat şi interceptat, deoarece eludează de multe ori soluţiile antivirus convenţionale.

Este un virus polimorf, codul se schimbă uşor pentru a evita detectarea de către scanerele de malware bazate pe semnături. De asemenea, Emotet detectează când rulează pe o maşină virtuală. De îndată ce este înregistrat un mediu sandbox, programul intră în modul stand-by şi nu ia nicio acţiune dăunătoare în acel moment.

Utilizatorilor li se recomandă să implementeze filtre la gateway-ul de e-mail pentru a înlătura e-mail-urile cu indicatori cunoscuţi de spam sau malware şi pentru a bloca adresele IP suspecte din firewall. E-mailurile suspecte trebuie raportate departamentului IT pentru izolare şi investigare.

Verificaţi periodic regulile contului de e-mail, care pot fi setate pentru redirecţionarea automată a tuturor mesajelor, ceea ce ar putea duce la o scurgere de date, dacă există o infecţie”, se arată în informarea CERT-RO.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Greenpeace: Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou. Statul nu a făcut nici o decontare către instalatori

Publicat

solar

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut nici o decontare în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Persoanele admise în program așteaptă sumele promise, iar instalatorii autorizați au sistat lucrările. Greenpeace a solicitat explicații de la autorități, dar nu a primit răspuns.

Programul Casa Verde Fotovoltaice s-a împotmolit din nou, chiar și pentru cei care au fost declarați admiși în program. Conform informațiilor primite de la instalatori, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) nu a făcut încă nicio decontare. Acesta este principalul motiv pentru care montajul sistemelor fotovoltaice este oprit de către cei mai mulți dintre instalatori.

Nici cei care au fost respinși în program – aproape 50% din aplicanți – nu primesc a doua șansă pentru a deveni prosumatori, așa cum promisese AFM.

Peste 13.000 de cetățeni ar trebui să primească finanțare din partea AFM pentru a-și monta un sistem fotovoltaic și a deveni prosumatori, adică cetățeni care își produc singuri și curat energia. Conform ghidului de finanțare, montajul se face doar de instalatori validați de AFM, aceste firme acoperind cheltuielile (90% din proiect, în limita sumei de 20.000 lei, pentru un sistem de minim 3 kW) până la decontarea lor de către AFM.

Montajele au început în luna august, iar primele cereri de decontare pentru aceste lucrări au fost depuse de instalatori la AFM la mijlocul lunii septembrie. Conform declarațiilor instalatorilor contactați de Greenpeace, AFM nu a decontat nicio lucrare. Acest lucru creează probleme financiare instalatorilor, care se tem să continue instalările. Termenul dat de AFM pentru implementarea proiectelor este de 8 luni de la data semnării contractului de finanțare nerambursabilă, o parte din această perioadă neputând fi utilizată pentru montaje din cauza posibilelor condiții neprielnice aduse de sezonul rece.

„Semnalăm acest nou blocaj al programului AFM pentru că vrem ca declarațiile autorităților legate de sprijinirea energiei regenerabile să nu rămână doar vorbe. Zeci de mii de români și-au arătat deja interesul pentru a-și produce energia mai curat, cu impact scăzut asupra climei și mediului. 

Iată însă că o instituție care ar trebui să finanțeze proiectele de mediu din România nu-și face treaba, sabotând de doi ani stimularea financiară a prosumatorilor”, a declarat Marian Mândru, coordonator de campanii la Greenpeace România și administrator al comunității online Protecția Prosumatorului.

Săptămâna trecută, Greenpeace a solicitat printr-o adresă oficială informații referitoare la implementarea programului Casa Verde Fotovoltaice. AFM nu a remis deocamdată un răspuns.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate