Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

BILANȚUL Parchetulului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia: Peste 85.000 de cauze înregistrate anul trecut. Au fost soluţionate 32.646


Publicat

parchet curtea de apelÎn anul 2015 la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia s-au înregistrat 86.728 cauze de soluţionat, comparativ cu anul trecut, când s-au înregistrat 89.545 cauze, rezultând o scădere cu 3,24%. În aceeaşi perioadă au fost soluţionate 32.646 cauze, faţă de 39.213 cauze în 2014, din care la urmărire penală proprie, 1.185 cauze, iar la organele de cercetare penală, 31.461 cauze. Date au fost prezenate de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia cu ocazia şedinţei de bilanţ.
Anul trecut s-a dispus trimiterea în judecată prin 2.275 rechizitorii (+14,9%), comparativ cu anul precedent când au fost întocmite 1.980 rechizitorii (6,96% faţă de 5,05% din dosarele soluţionate). Au fost încheiate 162 acorduri de recunoaştere a vinovăţiei faţă de 142 acorduri de recunoaştere a vinovăţiei în 2014, iar în 7.869 cauze s-au dispus soluţii de renunţare la urmărire penală. Soluţiile de netrimitere în judecată s-au adoptat în 30.209 cazuri.

În 2015 au fost trimişi în judecată 3.094 inculpaţi, mai mult cu 9,52%, în comparaţie cu 2.825 inculpaţi în anul anterior. Din totalul celor trimişi în judecată, 263 inculpaţi sunt minori, mai mulţi cu 19,54% faţă de 220 inculpaţi în anul anterior.

La urmărire penală proprie au fost soluţionate 1.185 cauze (faţă de 1.496 în anul 2014), dintre care 219 prin rechizitoriu (faţă de 221 în perioada de comparaţie). Au fost trimişi în judecată 309 inculpaţi (faţă de 267 în anul 2014), 47 dintre aceştia în stare de arest preventiv (faţă de 78 în perioada de comparaţie). În activitatea de supraveghere a cercetărilor penale s-au soluţionat 31.461 cauze, faţă de 37.717 în perioada de comparaţie, înregistrându-se o scădere cu 16,58%. Au fost soluţionate prin rechizitoriu 2.056 cauze, faţă de 1.759 în perioada de comparaţie (o creştere cu 16,88%), fiind trimişi în judecată 2.785 inculpaţi, faţă de 2.446 în perioada de comparaţie (+339 inculpaţi, respectiv o creştere cu 13,85%), inculpaţi din care în stare de arest preventiv un număr de 239 faţă de 174 în perioada de comparaţie (în creştere cu 37,35%.

Din totalul de 162 cauze în care s-au întocmit acorduri de recunoaştere a vinovăţiei, 18 cauze au vizat activitate de urmărire penală proprie, iar 144 cauze aflate la supraveghere. Cu referire la combaterea faptelor de corupţie, în perioada de referinţă au fost înregistrate un număr de 280 cauze. Procurorii au procedat la soluţionarea unui număr de 112 de astfel de cauze, 7 dintre acestea fiind finalizate prin sesizarea instanţelor de judecată (6 cu rechizitoriu și 1 cu acord de recunoaştere a vinovăţiei) privind în total 8 inculpaţi (PT Alba – 4 inculpaţi, PT Hunedoara – 2 inculpaţi, PT Sibiu – 2 inculpaţi.

În materia conflictului de interese Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia a soluţionat un număr de 17 de cauze , fiind dispusă trimiterea în judecată într-o cauză faţă de 1 inculpat. În privința infracțiunilor de evaziune fiscală s-au înregistrat la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia și la unitățile subordonate un nr. de 2.571 astfel de cauze și au fost soluționate 1.628 față de 1.145 în 2014 din care 60 de cauze cu rechizitoriu. Valoarea totală a prejudiciului cauzat prin astfel de fapte este a fost de 23.702.440 lei; s-au dispus măsuri asigurătorii asupra unor bunuri în valoare de 16.485.762 lei și s-au recuperat sume importante. În materia cauzelor având ca obiect infracțiuni de contrabandă din 146 de cauze de soluționat au fost finalizate 41, dintre acestea 9 cu rechizitoriu.

Infracțiunile de spălare de bani au făcut obiectul a 70 de cauze înregistrate din care au fost soluționate 10 , într-o cauză fiind sesizată instanța cu rechizitoriu. 3 Cu referire la activitatea judiciară procurorii au participat la judecarea a 23.820 cauze penale față de 21.539 cauze în 2014, formulând concluzii pe fond în 12.427 cauze faţă de 10.568 cauze în anul 2014. S-au declarat, în anul 2015, 407 căi de atac, s-au soluţionat 434 şi au fost admise 351, realizându-se un procent de admisibilitate de 80,88% faţă de 81,32% în anul anterior.

În perioada de referinţă Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia a desfăşurat o amplă activitate de cooperare internaţională , fiind formulate și transmise către autorități judiciare din mai multe state un număr de 24 cereri de comisie rogatorii active; au fost emise și transmise 23 de ordine de indisponibilizare vizând bunuri ce fac obiectul unor infracțiuni în dauna patrimoniului cultural național român, având o valoare estimată de peste 400.000 euro (artefacte, monede Tablele de la Troesmis).

Aceste date au fost prezentate cu ocazia şedinţei de bilanţ la care au participat: Bogdan Gabor, membru al Consiliului Superior al Magistraturii, procuror șef secție Simona Brădiceanu din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, domnul Aurelian Mocanu, vicepreşedintele Curţii de Apel Alba Iulia, Florea Ionela, procuror şef al Serviciului Teritorial – Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism Alba Iulia, chestor principal de poliţie Căbulea Ioan Nicolae, inspector şef al I.P.J. Alba, general de brigadă Viorel Sălan, inspector şef al Inspectoratului de Jandarmi Hunedoara, col. Felician Itu, inspector şef al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Patru din zece români și-au redus consumul de carne. Câți spun că țin post. Studiu

Publicat

Patru din zece români spun că și-au redus consumul de carne în ultimele 12 luni, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post, potrivit unui studiu.

92% din consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămâna, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că şi-au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Şi pentru că se apropie Postul Paştelui, tot din studiu aflăm că 36% din respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

Vezi și POSTUL PAȘTELUI 2021: Când începe cel mai lung și aspru post din an. Interdicțiile perioadei și zilele cu dezlegare la pește

9 din 10 români cumpără carne cel puţin o dată pe săptămână.

Tinerii cumpără carne cu o frecvenţa mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declara că au cumpărat carne neprocesată în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferenţa dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani).

91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferinţele faţă de tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% din cumpărătorii de 18 – 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% din cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, şi în legătură cu carnea în special.

Studiul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Apel al autorităților: Persoanele care nu pot ajunge să facă vaccinul, să anunțe. Nici o doză nu trebuie irosită

Publicat

Andrei Baciu, vicepreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor de Vaccinare, a declarat că dozele de vaccin sunt limitate și nu trebuie irosite. De aceea, persoanele care nu se pot prezenta la centrele de vaccinare când sunt programate, sunt rugate să anunțe acest lucru.

Potrivit procedurilor, dacă rămân doze de vaccin împotriva Covid-19 care nu sunt folosite, personalul din centrele de vaccinare trebuie să sune persoane programate în zilele următoare.

Prioritate trebuie să aibă, însă, persoanele vulnerabile, care sunt imunizate în etapa a II-a a campaniei de vaccinare, a declarat Andrei Baciu.

„Cred că în fiecare centru de vaccinare s-a întâmplat o astfel de situație. Știm ce trebuie să facem, apelăm pe cineva de-a doua zi. Nu vrem să aruncăm doze sub nicio formă”, a spus acesta.

Astfel, persoanele care nu se pot prezenta în ziua și la ora la care au fost programate la vaccinare pot suna la call center, la numărul 021.414.442. Acestea vor fi, de asemenea, reprogramate.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Școala Gimnazială din Abrud va fi reabilitată și modernizată. Proiectul tehnic, lansat la licitație. LISTA lucrărilor propuse

Publicat

Corpul principal al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Abrud va fi reabilitat și modernizat. De asemenea, se propune construirea unei anexe și a unui depozit de lemn, dar și amenajarea unui teren de sport și a incintei. Primăria Abrud a lansat miercuri o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

Primăria Abrud a lansat miercuri, 3 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de executie, verificarea tehnică de calitate și întocmire aviz, asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul „Reabilitare si modernizare clădire (corp principal Școala Gimnazială), desființare centrală termică, construire anexă și depozit de lemn, amenajare teren sport și incintă”.

Valoarea totală estimată este de 232.076,78 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se propun următoarele lucrări de bază: 

Reabilitare și modernizare corp principal – Școala Gimnazială

Se propune reabilitarea și modernizarea clădirii pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților educaționale.

În acest scop se propun următoarele intervenții: reparații șarpantă și învelitoare; termosistem; intervenții la interiorul clădirii; intervenții la exteriorul clădirii.

  • înlocuirea elementelor din lemn deteriorate ale șarpantei și ignifugarea lor, înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, aplicarea de folie hidroizolantă peste noua astereală, înlocuirea șipcilor și contrașipcilor,
  • termoizolarea pereților exteriori cu vată bazaltică de 15 cm, termoizolarea soclului cu polistiren ignifugat de 5 cm,
  • refacerea finisajelor, pardoselilor, peretiilor interiori, refacere balustradă interior,

  • mascarea conductelor de instalații,
  • recompartimentarea zonei bibilioteci și refuncționalizarea laborator chimie în cabinet medical,
  • montare glaf la exteriorul ferestelor,
  • înlocuirea obiectelor sanitare, amenajare grup sanitar și refacere rampe de acces pentru persoane dizabilități,
  • realizarea de instalații cu rol de securitatea la incendiu,

Construire depozit lemne

Se propune realizarea unei clădiri pentru depozitarea necesarului de lemne cu regimul de înălțime P (pentru încălzirea spațiilor interioare din incinta și obținerea apei clade) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm. (zidaria portantă va fi realizată din cărămidă ecologică). Șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Clădirea va fi prevăzută cu trotuar de gardă, cu panta spre exterior de 2 %.

Finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplărie PVC alb cu geam termopan.

Finisaje interioare: tencuieli driscuite, zugrăveli lavabile, ciment sclivisit.

Construire anexă (ct, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport)

Se propune realizarea unei anexe cu regimul de înălțime P (în care se va amplasa centrala termică, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm.

Zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm. Şarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Construire teren sport acoperit

Se propune realizarea unui teren de sport acoperit, având o structură metalică (profile rectangulare din oțel) pe care este tensionată o pânză PVC cu inserție textilă, impermeabilă, de culoare gri, în vederea protejării terenului de intemperii (ploaie, zăpadă, vânt, soare, etc.), laterealele fiind închise cu perdea culisantă, pe o înălțime de 2 m. Pe toată suprafața terenului se va realiza o placă slab armată de beton, pe care va fi aplicat gazon sintetic.

Amenajare incintă (refacere împrejmuire, amenajare alei și zone verzi)

Se propune corectarea sistematizării verticale a terenului din incintă, pentru dirijarea apelor pluviale. Se va reface împrjmuirea incintei, având înălțimea de 1,20 m la limita de proprietate dinspre strada Cloșca, respectiv 2 m pe restul conturului incintei.

Gardul va fi realizat din stâlpi metalici și panouri din fier forjat. Aleile din incintă vor fi realizate cu dale de beton, montate în șapă de beton, prevăzute cu pante pentru direcționarea apelor pluviale.

Zonele verzi vor fi amenajate cu gazon de trafic intens.

Desființare centrală termică existentă

Clădirea în care este amplasata centrala termică este într-o stare avansată de degradare. Aceasta este propusă pentru desființare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Se modifică legea prin care studenții beneficiază de reducerea cu 50% la biletele de tren. Vor fi două categorii de beneficiari

Publicat

tren

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a lansat în consultare publică proiectul de act normativ prin care se propune modificarea reglementărilor de lucru la casele de bilete şi în tren, în vederea acordării reducerii de 50% pentru transportul pe calea ferată a studenţilor, în conformitate cu dispoziţiile OUG nr. 8/2021.

Proiectul de Hotărâre de Guvern  modifică și completează Normele metodologice privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 42/2017

„În cadrul proiectului de hotărâre de guvern de modificare a normelor metodologice s-a specificat care este reducerea la transport de care beneficiază studenţii, respectiv legitimaţii de călătorie cu tarif redus 50% (50% din tariful de transport şi 50% din tariful de rezervare) şi abonamente lunare cu număr nelimitat de călătorii cu reducere 50% la transportul cu tren Regio şi InterRegio clasa a II-a”, se menţionează în instrumentul de motivare care însoţeşte proiectul de hotărâre de guvern pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi, aprobate prin hotărârea guvernului nr. 42/2017.

Totodată, s-au adus completări în ceea ce privește obținerea legitimațiilor de călătorie în baza adeverințelor emise de unitatea de învățământ atât în format fizic, cât și în format electronic

Astfel, potrivit OUG nr. 8/2021, vor exista două categorii de studenţi beneficiari de facilităţi la transportul pe calea ferată: studenţii beneficiari de tarif redus 50% şi studenţii orfani sau care sunt proveniţi de la casele de copii beneficiari de gratuitate.

„Studenţii români/străini, în vârstă de până la 26 de ani, care sunt prevăzuţi la art. 205 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de tarif redus cu 50% la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanţă sau rutele călătoriilor.

Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a”, se arată în proiect.

Potrivit documentului, operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor legitimaţii de călătorie cu tarif de transport redus 50% la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a şi tarif de rezervare redus 50% pentru călătoria cu trenurile cu regim de rezervare, cât şi abonamente lunare cu număr nelimitat de călătorii, clasa a II-a cu tarif redus 50%.

Operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor orfani sau proveniţi din casele de copii legitimaţii de călătorie gratuite pentru călătoria la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, cât şi abonamente lunare gratuite cu număr nelimitat de călătorii.

În plus, prin intermediul proiectului de act legislativ s-a stipulat care sunt documentele în baza cărora studenţii orfani sau care sunt proveniţi de la casele de copii beneficiază de gratuitate.

În anexa documentului a fost publicat si modelul decontului prin care CFR SA își va recuprea banii pe biletele cu preț redus

De asemenea, s-au adus completări în ceea ce priveşte obţinerea legitimaţiilor de călătorie în baza adeverinţelor emise de unitatea de învăţământ, atât în format fizic, cât şi în format electronic.

Textul documentului cu modificările propuse:

Art. I. Normele metodologice privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru elevi şi studenţi, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 42/2017, cu modificările și completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 91 din 1 februarie 2017, se modifică și se completează după cum urmează: 

  1. La articolul 3 alineatul 1, se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Studenţii români/străini, în vârstă de până la 26 de ani, care sunt prevăzuţi la art. 205 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de tarif redus cu 50% la transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, în tot cursul anului calendaristic, indiferent de distanţă sau rutele călătoriilor. Studenţii orfani sau proveniţi din casele de copii beneficiază de gratuitate pentru transportul feroviar intern la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a .

  1. La articolul 3 alineatul 2, se modifică și va avea următorul cuprins:

(2) Operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor legitimaţii de călătorie cu tarif de transport redus 50% la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a și tarif de rezervare redus 50% pentru călătoria cu trenurile cu regim de rezervare, cât şi abonamente lunare cu număr nelimitat de călătorii, clasa a II-a cu tarif redus 50%.” 

  1. După alineatul (2) al articolului 3, se introduce un nou alineat alin. (21) cu următorul cuprins:

(21) Operatorii de transport feroviar de călători vor elibera studenţilor orfani sau proveniţi din casele de copii legitimaţii de călătorie gratuite pentru călătoria la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, cât şi abonamente lunare gratuite cu număr nelimitat de călătorii.” 

  1. La articolul 3 alineatul 3, se modifică și va avea următorul cuprins:

(3) Achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie/abonamentelor lunare cu tarif redus 50% sau gratuite pentru studenţi se poate face de la casele de bilete ale operatorilor de transport şi de la personalul de tren conform reglementărilor proprii ale operatorilor de transport feroviar, cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.” 

  1. La articolul 3 alineatul 4, se modifică și va avea următorul cuprins:

(4) Pentru achiziţionarea de legitimaţii de călătorie/abonamente lunare cu tarif redus 50% sau gratuite, studenţii poartă responsabilitatea documentelor prezentate, cât şi a datelor declarate în sistemul de achiziţionare on-line/automate de vânzare legitimaţii de călătorie.” 

  1. La articolul 3 alineatul 6, se modifică și va avea următorul cuprins:

(6) Eliberarea legitimaţiilor de călătorie cu tarif redus 50%, precum şi a abonamentelor lunare tarif redus 50% pentru studenţi la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, se face în baza legitimaţiei de student pentru reducere/gratuitate la transport vizată pentru anul universitar în curs care conţine obligatoriu fotografia posesorului şi codul numeric personal, respectiv seria şi numărul paşaportului; legitimaţia de student pentru reducere/gratuitate la transport este prevăzută în anexele nr. 2 şi 21. Pentru studenții orfani sau proveniţi din casele de copii, precum şi a abonamentelor lunare gratuite la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a, se face în baza legitimaţiei de student pentru reducere/gratuitate la transport vizată pentru anul universitar în curs care conţine obligatoriu fotografia posesorului, codul numeric personal, respectiv seria şi numărul paşaportului și a unei adeverințe care atestă dreptul la gratuitate eliberată pentru fiecare an univesitar în parte de unitatea de învățământ de apartenență” 

  1. La articolul 3 alineatul 8, se modifică și va avea următorul cuprins:   

(8) La verificarea legalităţii călătoriei în tren, studenţii vor prezenta legitimaţia de călătorie achiziţionată de la operatorul de transport şi legitimaţia de student pentru reducere/gratuitate la transport vizată pentru anul universitar în curs; studenții orfani sau proveniţi din casele de copii vor prezenta, pe lângă documentele amintite anterior și adeverința eliberată de unitatea de învățământ de apartenență care atestă dreptul la gratuitate pentru fiecare an universitar în parte.” 

  1. La articolul 5 alineatul 31 se modifică și va avea următorul cuprins:

(31) În cazul studenţilor străini în vârstă de până la 26 de ani, înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă, în instituţiile de învăţământ superior acreditate din România care nu au prevăzut codul numeric personal pe actul de identitate sau pe paşaport, instituţia de învăţământ superior de apartenenţă va completa seria şi numărul paşaportului.” 

  1. La articolul 5 alineatul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:

(4) Instituţiile de învăţământ superior acreditate poartă responsabilitatea legală asupra distribuirii legitimaţiilor de student pentru reducere/gratuitate la transport numai către studenţii români/străini în vârstă de până la 26 de ani, prevăzuţi la art. 205 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în regim gratuit și a adeverințelor cu datele de identificare ale studenţilor, respectiv nume, prenume și codul numeric personal, respectiv serie și număr pașaport, după caz şi a vizării acestora la începutul fiecărui an universitar.”

  1. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

  2. După anexa nr. (4) se adaugă o nouă anexă (41 ) care este anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

FLORIN – VASILE CÎȚU

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate