Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bilet de călătorie valabil întreaga zi și internet gratis în autobuzele STP, cu ocazia Zilei Naționale a României la Alba Iulia


Publicat

Cetățenii municipiului Alba Iulia și oaspeții care vor vizita orașul cu prilejul Zilei Naționale a României vor putea circula cu autobuzele Societății de Transport Public Alba Iulia pe orice traseu, în toate zonele tarifare, întreaga zi, achitând prețul unui singur bilet, care va fi valabil pe tot parcusul zilei de 1 Decembrie. În acest fel, STP Alba încearcă să încurajeze cât mai multă lume să vină în Capitala Marii Uniri cu prilejul acestei zile speciale pentru toți românii.

„STP face acest gest în fiecare an, pentru a-i încuraja să vină la Alba Iulia pe cât mai mulți dintre cetățenii din zonele situate în jurul municipiului, acoperite de traseele STP. Este un cadou pe care îl facem de Ziua Națională și reprezintă modul nostru de a sprijini autoritățile locale care organizează manifestările dedicate acestei zile”, a spus directorul Societăţii de Transport Public Alba Iulia, Stelian Nicola.

Societatea de Transport Public Alba Iulia va suplimenta cursele care fac legătura dintre zona autogării și a gării și cea a Platoului Romanilor din Cetate şi a celorlalte locuri de desfăşurare a evenimentelor, asigurându-se o fluență crescută a mijloacelor de transport, astfel încât oamenii să nu fie nevoiți să aștepte în frig.

Un bilet costă 2 lei în zona tarifară 1 (în interiorul orașului) și este, în mod normal, valabil în limita a o oră din momentul validării, pe toate traseele STP. Cu prilejul Sărbătorii Zilei Naționale, acest bilet își va prelungi valabilitatea de la o oră, la o zi, împreună cu biletele cu preț diferit, aferente celorlalte zone tarifare. Biletele achiziționate prin SMS, la prețul de 0,40 euro plus TVA, sunt valabile doar în zona tarifară 1.

Internet gratuit în autobuze, pentru prima dată în România

Din data de 1 decembrie 2013, călătorii din Alba Iulia și Zona Metropolitană vor avea posibilitatea să se conecteze la internet wireless, în orice mijloc de transport al STP, indiferent de ruta pe care circulă. Operatorul de transport din Alba Iulia introduce acest serviciu, în mod gratuit, în premieră în România. În perioada 1-8 decembrie 2013, accesul va fi liber pentru toți călătorii.

După această perioadă, se vor putea conecta la internet doar posesorii de carduri de mobilitate urbană. Accesul la internet va fi gratuit și se va face pe baza unui cod de acces ce poate fi obținut în două moduri: de la orice chioșc STP, sau online la prima accesare a serviciului STP WiFi, pe baza Codului Numeric Personal (CNP) al posesorului de card.

Informații privind zonele tarifare și prețul biletelor:

Există șapte zone pentru care se aplică tarife diferite pentru abonamente și biletele de călătorie. Valabilitatea biletelor este diferită, între 60 – 120 de minute, în funcție de zona tarifară, pentru a permite fiecărui călător să beneficieze de cel puțin 30 de minute în zona 1 (municipiul Alba Iulia) în prețul aceluiași bilet.

Zona tarifară 1 (roșu) cuprinde municipiul Alba Iulia. Prețul unui bilet valabil în mod normal 60 de minute (din momentul validării) este de 2 lei.

Zona tarifară 2 (orange) cuprinde localitățile: Drâmbar, Teleac, Limba, Sîntimbru și Ciugud. Prețul unui bilet valabil în mod normal 60 de minute este de 4,5 lei.

Zona tarifară 3 (galben) cuprinde localitățile: Șard, Hăpria, Totoi, Șeușa, Oiejdea și Ighiu. Biletul costă 5,5 lei și este valabil de 60 de minute în mod normal.

Zona tarifară 4 (verde) cuprinde localitățile: Țelna, Bucerdea Vinoasă, Craiva, Ighiel, Galda de Jos, Dumitra și Mesentea. Prețul unui bilet valabil 70 de minute este de 6 lei.

Zona tarifară 5 (indigo) cuprinde localitățile: Cricău, Benic, Tibru și Galda de Sus. Prețului biletului este de 6,5 lei, iar valabilitatea este de 90 de minute.

Zona tarifară 6 (gri) acoperă traseul Alba Iulia – Poiana Galdei. Prețul unui bilet valabil în mod normal 90 de minute este de 7,0 lei.

Zona 7 (maro) acoperă traseul Alba Iulia – Întregalde. Prețul unui bilet de călătorie, valabil în mod normal 120 de minute, este de 10 lei.

Alba Iulia deține unul dintre cele mai perfomante sisteme de transport public din România, multe dintre îmbunătățirile realizate în ultimii ani, reprezentând premiere naționale. STP Alba Iulia este compania de transport public care a reușit în ultimii ani să crească semnificativ calitatea serviciilor, aproape de toate standardele din Uniunea Europeană: anunțare vocală (prin sistemul voice – box) și vizuală (prin panouri de afișaj) în stații și autobuze, valabilitatea biletului extinsă la o oră, posibilitatea achitării biletului prin SMS, ticketing electronic și multe altele.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Medic: Tehnologia vaccinurilor anti-COVID va putea fi folosită inclusiv pentru tratarea cancerului

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19, a explicat la Digi24 care este tehnologia pe baza căreia au fost dezvoltate vaccinurile aflate cel mai aproape de lansarea pe piață. El a spus că este o tehnologie revoluționară care va fi folosită în viitor și pentru tratarea altor boli, inclusiv a cancerului.

Vaccinurile dezvoltate de Moderna și Pfizer sunt pe bază de mesager ARN, care este un cod, și nu conțin virus inactivat.

Medicul a explicat că, după ce cercetătorii au obținut secvența genomică a coronavirusului SARS-CoV2, au pornit de la cunoștințele pe care le aveau deja legate de virusurile SARS și MERS. Proteina față de care se formează anticorpi protectori, existentă în virus, are un cod ARN.

„Reprezintă, dacă vreți, rețeta după care se fabrică acea proteină. Vaccinul conține de fapt acea rețetă, strict pentru acea proteină. Acest segment de ARN face parte din secvența ARN. Acest lucru a permis să avem într-un timp scurt o cantitate mare de ARN mesager care a putut fi studiat în aceste studii clinice. Este și motivul pentru care s-a putut ajunge în acest stadiu de studii de preaprobare într-un interval de câteva luni”, a spus medicul.

Valeriu Gheorghiță a precizat că odată administrat unei persoane, organismul acesteia decodifică acest mesaj și produce proteina fără să mai facă boala, însă va face anticorpi strict împotriva acestei proteine și va fi protejată față de infecția eventuală cu SARS-CoV2.

„Nu va fi finalul acestei vaccinări COVID, foarte probabil această tehnologie va fi folosită de aici înainte ani de zile pentru multe alte boli infecto-contagioase, dar și pentru terapii genice și pentru terapia în cancer și alte boli genetice. Este un salt uriaș pe care medicina l-a făcut și cred că tot acest efort conjugat al cercetării medicale furnizează rezultatele extrem de valoroase de astăzi”, a mai spus acesta.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări în CODUL RUTIER: Noi reguli pentru înmatricularea și circulația tractoarelor. ITP și omologarea la RAR, obligatorii

Publicat

tractor

Legislația privind omologarea vehiculelor rutiere și eliberarea cărții de identitate în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România a fost din nou modificată și completată cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole.

Este vorba, mai exact, despre Legea nr. 260 din 20.11.2020 pentru completarea Ordonanței Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărții de identitate și certificarea autenticității vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Legislația privind circulația tractoarelor pe drumurile publice a fost completată în ultima perioadă cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole. Încadrate conform Legii 260/2020 (publicată în Monitorul Oficial pe 20 noiembrie și intrată în vigoare din 23 noiembrie) în categoria vehiculelor lente, tractoarele și combinele trebuie să fie omologate la Regia Autonomă «Registrul Auto Român».

O altă obligație mai veche, dar care acum a intrat și la verificare este cea de a avea ITP valabil pentru toate mașinile agricole în circulație pe drumurile publice.

Ordonanța nr. 78/2000 cu modificările ulterioare prevede, la articolul 1, alin. 1 că ”Vehiculele rutiere pot fi comercializate, înmatriculate sau înregistrate în România numai după omologarea și certificarea autenticității acestora, după caz, de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.

”Vehicul rutier lent”- categorie introdusă în lista de excepții

Deputații au introdus în lista de excepții o categorie nouă, cea a vehiculelor lente. În proiectul adoptat, vehicul rutier lent este „vehiculul antrenat de un motor încorporat şi care, constructiv, nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h”.

Conform inițiatorilor, această categorie de vehicule este tot mai prezentă este deja legiferată în alte state, incluzând soluții eco-friendly, precum și soluții de transport avansate cu vehicule electrice care reduc poluarea.

Omologarea nu este obligatorie, la acest moment pentru utilajele care au fost omologate comunitar, cele care au fost înmatriculate ultima dată într-un stat membru al Uniunii Europene și pentru cele care nu au suferit modificări constructive în raport cu datele înscrise în certificatul de înmatriculare.

În plus la acest excepții, deputații au votat marți și alte două situații excepționale. Astfel, se introduc în legislație următoarele două articole:

  • Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi achiziționate până la data de 30 aprilie 2020, aparținând categoriei T1, nivel de poluare I, echipate cu motoare a căror putere din construcție se situează între 37 și 75 kW. Aceste vehicule vor fi omologate, la cererea deținătorilor în vederea eliberării cărții de identitate, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”. UDMR precizează că amendamentul vizează tractoare agricole sau forestiere achiziţionate din fonduri nerambursabile şi a căror înregistrare este absolut necesară pentru a putea fi utilizate potrivit scopului pentru care au fost achiziţionate.
  • Sunt exceptate de la prevederile privind omologarea, vehiculele rutiere lente care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene.

În lista vehiculelor lente care trebuie înmatriculate la RAR se află tractorul pe pneuri și combina agricolă pentru recoltat cereale sau furaje.

ITP obligatoriu pentru tractoare și remorci

O altă obligație în vigoare privind circulația tractoarelor este ca mașina agricolă să aibă Inspecția Tehnică Periodică valabilă.

Nu toate utilajele agricole necesită efectuarea de ITP, acest tip de verificare fiind obligatorie doar pentru utilajele care au motor sau care vin atașate unui autovehicul (tractor și remorcă) scrie agrointel.ro.

Prin urmare, plugul și semănătoarea, de exemplu, ies din discuție. Pe de altă parte, o inspecție tehnică pentru un tractor U445, de exemplu, costă 250 de lei, putând ajunge și la 1.100 de lei, în cazul tractoarelor mari.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Liceul Tehnologic din Aiud, reabilitat și dotat printr-un proiect de 15,9 milioane de lei. Turnul clădirii va deveni observator

Publicat

Reprezentanții Primăriei Aiud au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene privind reabilitarea și dotarea Liceului Tehnologic Aiud. Potrivit administrației locale, valoarea proiectului este de 15.915.858,86 de lei, din care contribuția proprie este de 318.293,38 de lei.

Implementarea proiectului va însemna:

  • Reabilitarea interiorului și exteriorului „Frumoasei Venețiene”;
  • Dotarea a 30 de săli de clasă cu mobilier și echipamente TIC (table interactive, imprimante, videoproiectoare, etc.)
  • Laboratorul TIC va fi dotat cu tehnologii actuale;
  • Cele trei ateliere (prelucrare mecanică, auto și electrotehnică-electronică-automatizări vor fi echipate cu aparatură modernă;
  • Turnul clădirii va deveni observator;

Unitate de tradiție a învățământului profesional și tehnic, în prezent Liceul Tehnologic Aiud are 856 de participanți în procesul de învățământ, iar prin acest proiet se instituie premisele ca Liceul să devină un etalon al învățământului profesional și tehnic din județul Alba.

Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 – Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesională pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv Specific 10.2 – Creșterea gradului de participare la învățământul profesional și tehnic și învățare pe tot parcursul vieții.

Termenul de implementare este 30 noiembrie 2023.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gică Hagi, omagiu pentru Maradona: Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu. Cum s-au cunoscut cei doi

Publicat

Gheorghe Hagi a postat pe Facebook un mesaj emoționant după vestea morții lui Diego Armando Maradona, alături de o fotografie în care apar cei doi mari fotbaliști în timpul partidei Argentina-România, de la Campionatul Mondial din Italia, 1990.

„Este o zi de doliu pentru fotbal și pentru întreaga omenire. Simt o tristețe fără margini la moartea unui geniu care, și mai nedrept, a dispărut prea repede. Dumnezeu să-l odihnească pe unicul Diego Maradona!”, a scris Gheorghe Hagi pe Facebook.

Citește și: Legendarul Diego Armando Maradona a MURIT la vârsta de 60 de ani. Argentina, în lacrimi

„Eu l-am cunoscut în ’84, cand a jucat naționala României cu echipa celor mai buni stranieri din Spania, eram foarte tânăr atunci… la Vigo, înainte de turneul final european din Franța. S-a terminat la egalitate, el a marcat din penalty, spectaculos, avea o tehnică specială și la executarea penalty-urilor… atunci l-am cunoscut…

Avea o tehnică în regim de viteză incredibilă, dusă la perfecțiune. Un geniu pe teren! Avea putere, a condus echipe, le-a făcut să câștige, el, de unul singur, unde a jucat a tras echipa după el la victorie, mi-a plăcut ca era un luptător, avea caracter puternic, nu se ferea de contacte, îi placea foarte mult duelul și avea o viteză de gândire nativă extraordinară.

În ’90 a fost o mare provocare pentru mine. Pentru el era ceva obișnuit, era Maradona cel mare, eu eram Maradona cel mic, din Carpați și, personal, am avut o mare provocare” a declarat Gheorghe Hagi pentru Fanatik, în urmă cu trei săptămîni, la împlinirea vârstei de 60 de ani de către Maradona.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate