Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Biletele de tren se vor scumpi de la 1 iulie, la toți operatorii. Câți bani în plus vor trebui să scoată din buzunar călătorii

Publicat

De la 1 iulie se scumpesc biletele de tren cu 20%.  Solicitarea a apărut din aprilie, din partea CFR Călători, iar  important de precizat este că scumpirea biletelor de tren va fi luată de către Autoritatea Feroviară și se va aplica pentru toate companiile din acest sector.

Scumpirea titlurilor de călătorie se va aplica tuturor operatorilor de transport feroviar de persoane din România.

Majorarea vine în contextul în care CFR Călători a solicitat acest lucru în bugetul pe anul 2022.

Motivul invocat ar fi că se confruntă cu o creștere a prețurilor la energia electrică. În comunicatul Companiei CFR Călători se precizează faptul că scumpirea biletelor de tren va fi luată de către Autoritatea Feroviară și se va aplica pentru toate companiile din acest sector.

Cât de mult înseamnă această scumpire

De exemplu, dacă acum, pentru ruta București-Brașov, plătești 50 de lei, de la 1 iulie biletul va costa 60 de lei, adică cu 10 lei în plus.

Dacă un bilete de tren pe ruta București-Constanța costă acum 60 de lei, de la 1 iulie va ajunge să coste în jur de 72 de lei, potrivit Antena 3.

Scumpiri similare vor aplica și cei 5 operatori privați de transport feroviar de călători.

Majorarea prețurilor la CFR: Cum este motivată

Majorarea  prețurilor biletelor de tren este prevăzută în proiectul de Buget al CFR Călători și este motivată prin creșterea accelerată a prețurilor cu energia de tracțiune (electricitate și motorină).

„Veniturile din serviciile prestate, respectiv veniturile din transportul feroviar public de călători, vor crește în anul 2022, cu 12,70%, de la 694.310,75 mii lei (anul 2021) la 782.500 mii lei (anul 2022) urmare a creșterii volumului de activitate – 48.000 mii tren/km.

În sensul celor prezentate, realizarea veniturilor bugetate este posibilă doar în cazul în care se va aproba majorarea tarifelor, solicitată de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători “C.F.R. – Călători” – S.A. începând cu data de 1 iulie 2022, deoarece din anul 2013 nu au mai fost operate majorări de tarif la călătoria pe calea ferată”, potrivit proiectului.

  • Maxim Rodrigo, preşedinte, Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „Din ce în ce mai multe trenuri de călători devin trenuri nerentabile, atât la operatorii de stat, cât și la operatorii privați datorită creșterii prețului (…) la curent electric, la gaze naturale și la motorină. Și în aceste condiții, fără o scumpire a biletelor de 20%, practic nu vor face față nici unii din operatori”.

Curentul pentru tracțiunea locomotivelor, de două ori mai scump

În fundamentarea Proiectului de Buget, CFR Călători arată o creștere a prețurilor pentru tracțiunea electrică de peste 200%.

„Față de valoarea preliminată a anului 2021, cheltuiala cu energia electrică de tracțiune, a fost fundamentată pentru anul 2022, cu o majorare substanțială de peste 200%, respectiv cu suma de 188.156 mii lei, având în vedere că Societatea Comercială “Electrificare CFR” S.A. – singurul furnizor de energie electrică pentru domeniul feroviar, a comunicat oficial că prețul energiei electrice va crește în anul 2022 cu 198%, altfel spus va crește de la 532, 99 MWH la 1.055,46 lei/MWh”.

sursa: Antena 3, Facebook Sorin Grideanu, sursa foto: Facebook CFR Călători

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax