Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Black Friday: La ce trebuie să fie atenţi cumpărătorii, cum trebuie calculate preţurile şi condiții pentru returnarea produselor


Publicat

Verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, verificarea stocului existent și a costului de livrare sunt trei dintre regulile de bază pentru cei care fac cumpărături online.

Directorul Direcției Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel explică regulile după care sunt fixate reducerile de preţuri pentru cei interesaţi de ofertele de Black Friday.

Potrivit acestuia, din momentul în care au primit un produs comandat pe internet, cumpărătorii au dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunt mulțumiți de el, fără să invoce vreun motiv.

„Reducerile mari de preț, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze, să fie extrem de vigilenți și să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday.

De asemenea vă recomand verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează preturi comparative pentru același produs. În cazul în care considerați că drepturile v-au fost încalcate vă recomandăm să semnalați orice abatere”, a precizat Paul Anghel, într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Potrivit acestuia, vânzările cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.

Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de pret trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.

Pentru cumpărăturile online:

  • Verificați stocul existent;
  • Verificați prețul afisat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
  • Verificață dacă prețul include și costul de livrare.

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii.

Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștala și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plată și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără sa invoce vreun motiv.

În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în siguranță dacă:

  • Întocmiți o listă cu produsele pe care doriți să le achizitionați și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru vă va ajuta să evitați falsele reduceri de prețuri, de exemplu atunci când comercianții măresc prețul și aplica procentul de reducere la prețul astfel majorat;
  • Citiți cu atenție caracteristicile produsului;
  • Verificați dacă produsul corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.;
  • Verificați stocul existent (pentru comerțul on-line);
  • Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare etc.
  • În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

În anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, reclamațiile primite de ANPC de la consumatori au vizat următoarele aspecte:

  • Afișarea unui anunț promoțional pe site-ul magazinului online ”-50%” la toate produsele , dar în realitate, această reducere nu se aplică tuturor produselor aflate la comercializare;
  • În catalogul promoțional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de “-200%”, în fapt, reducerea aplicată era de -16%;
  • Perioada de valabilitate a reducerilor de preț si disponibilitatea produselor la ofertă nu erau menționate;
  • Lipsa informării asupra reducerii la prețul de referință (cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii prețului la achiziția produsului;
  • Deși produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care produsul a fost introdus în coș, acesta apărea ca epuizat;
  • Deși produsul apărea în stoc, iar consumatorul a urmărit site-ul frecvent, la startul vânzărilor de Black Friday produsul apărea direct ca stoc terminat – reclamă mincinoasă;
  • Produse la ofertă care nu aveau precizat prețul vechi tăiat și prețul nou, ci doar un singur preț;
  • Consumatorul după o oră și jumătate de la precomanda pe site, a adăugat și alte produse în coș, iar dupa finalizarea precomenzii produsele selectate nu mai erau în stoc;
  • Afișarea incorectă a prețurilor: pe site se menționa ”ofertă specială” dar prețul vechi nu apărea și nici reducerea procentuală, inducând în eroare consumatorul;
  • Produsul a fost plasat în coșul de cumpărături, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a apărut cu un preț mai mare cu 900 lei – reclamă abuz de promovare;
  • Pentru a face cumpărăturile de Black Friday de pe site clientul trebuia să aplice pentru un card de cumpărături la o anumită bancă, fără a i se da posibilitatea alegerii vreunui produs, clientului fiind imposibilă plasarea comenzii;
  • La deschiderea promoției de pe site, un singur produs părea ca având o promotie reala de 50%, iar acela deja nu mai era în stoc – reclamă înșelătoare;
  • Comerciantul a refuzat cumpărarea produselor cu cardul în rate, motivând că platforma are probleme tehnice. La solicitările clientului la ore diferite a primit același răspuns negativ, consumatorul fiind în imposibilitatea de a achiziționa produsele.

ANPC prin intermediul Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania) a realizat un ghid pentru consumatorii care vor sa achiziționeze produse în perioada marilor reduceri de prețuri de Black Friday.

PREȚUL

Cum trebuie afișat?

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

Care sunt regulile privind reducerea de preț?

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.

Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

  • fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
  • fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
  • fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Plata cu cardul online:

Verificați întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat iar http:// e necriptat).

Refuzați tranzacția dacă vi se cere codul PIN al cardului, parola de Internet sau Mobile banking sau soldul contului atasat cardului. Este normal să vi se ceară codul CVC/CVC2 (format din 3 cifre, inscripționat pe card).

Nu divulgați nimănui datele cardului (cele 16 cifre ale numărului cardului, luna și anul când expiră, numele deținătorului cardului, codul CVC/CVC2) sau informațiile dumneavoastra personale și nici nu țineți cardul și codul PIN în același loc.

Acordați o atenție sporită atacurilor de tip phising care pot apărea in această perioada. Nu accesați linkuri trimise prin e-mail/sms in care vi se cere să introduceți datele personale sau datele cardului.

Raportați imediat orice eveniment cu potențial de fraudă. În acest sens, băncile vă pun la dispoziție un număr de telefon la care le poți apela oricând.

CONTRACTUL

Când se consideră contractul încheiat?

Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi încheiat în momentul în care plătești și primești produsul. În cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi încheiat în momentul confirmării, pe suport durabil, de către profesionist, a acceptării comenzii tale.

Pot renunța la achiziție după ce am încheiat contractul?

A. În cazul magazinelor clasice, legea NU vă dă dreptul de a renunța la contract. Odată achiziționat un produs, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să vă fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanțiile.

B. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare. Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, va trebui să plătiți returul.

Comerciantul este obligat să vî ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a produsului la tine) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ați renunțat la contract.

Atenție, există anumite cazuri în care nu te poți retrage din contract, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificațiile dvs. sau înregistrările audio, video ori programele informatice.

Profesionistul poate reține, în anumite cazuri, din prețul plătit de tine valoarea diminuată a produselor în cazul în care ați folosit produsul mai mult decât pentru a-i testa funcționalitatea.

În cât timp trebuie să primesc produsele comandate online?

Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ai transmis comanda sau într-un termen mai scurt care ți-a fost comunicat. Dacă vânzătorul nu a livrat produsele în termenul stabilit, trebuie să îi soliciți să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, ai dreptul să soliciti banii înapoi în termen de 7 zile.

Ce se întamplă dacă produsul este deteriorat în timpul transportului?

Dacă produsul ajunge la tine deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Poți solicita în acest caz un nou produs sau poți renunța la contract.
Prin urmare, aveți dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, dacă produsul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianți care nu permit acest lucru.

GARANȚII

Se aplică regulile privind garanțiile și în privința produselor achiziționate în perioadele de reduceri?

Regulile privind garanțiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziționate produsele și de prețul acestora, online, din magazinul clasic, la preț redus sau la preț întreg.

Care sunt regulile privind garanția?

Legea 449/2003 este cea care reglementează garanțiile produselor. De fapt, stabileste că există două tipuri: garanția legală de conformitate și garanția comercială, care pot coexista pentru un singur produs.

Garanția legală se aplică pentru orice produs comercializat (cu anumite excepții, clar stabilite). În momentul în care un produs îți este vandut, beneficiezi de garanția legală, făra ca garanția să fi fost oferită de cineva anume, ci numai în temeiul legii. Garanția legală este de doi ani, dar, pentru produse a căror durată de viață este mai mică de 2 ani, poate fi redusă la durata medie de utilizare a produsului, atât timp cât ești informat despre acest lucru. Garanția legală este responsabilitatea vânzătorului, la fel, în temeiul legii.

Garanția comerciala este cea care ”se dă” suplimentar.

Este ceva în plus față de garanția legală și nu aduce atingere acesteia.

O poate da atât producatorul, cât și vânzătorul.

Garanția comercială poate îmbrăca orice formă: o durată de timp mai mare, rambursarea direct a sumei plătite în cazul apariției unui defect etc.

Dar nu poate înlocui și nu anuleaza garanția legală.

Ce se întâmplă dacă produsul se defectează sau nu respectă specificațiile?

Aveți dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respectă specificațiile.

Ca regulă, inițial, poți alege între reparare și înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese dacă are costuri mai mari pentru punerea în practică a acesteia în comparație cu cealaltă.

De aceea, în practică, repararea este prima măsură care se ia de pentru a asigura funcționalitatea produsului.

Înlocuirea poate interveni în cazul în produsul nu mai poate fi reparat și se va face numai cu un produs identic.

În ceea ce privește produsele de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, dacă, în cursul perioadei de garanție, totalul intervalelor în care produsul nu a funcționat din cauza defectelor depășește 10% din respectiva perioadă de garanție, poți solicita înlocuirea sau o rambursare a prețului.

Anularea contractului poate interveni în trei cazuri:

  • când nu ați beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului.
  • când vănzatorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă.
  • când vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-un termen de 15 zile, fără inconveniente semnificative pentru dvs.

Anularea contractului are ca efect punerea părților în situația anterioară contractului. Prin urmare, vei primi suma plătită pentru produs, iar comerciantul produsul înapoi.

Contactați vânzătorul dacă aveți o problemă!

Ce este foarte important, chiar dacă în practică vi se spune să luați legătura direct cu service-ul în cazul unui defect, responsabilitatea va aparține întotdeauna vânzătorului, potrivit legii. Nu aveți niciun fel de contract încheiat cu service-ul, iar acesta nu poate fi tras la răspundere pentru nerespectarea regulilor privind garanția.

Prin urmare, chiar dacă mergi tu la service cu produsul, informează întotdeauna vânzătorul despre problemele apărute.

Produsul reparat/înlocuit este acoperit de o nouă garanție?

În cazul produselor de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, produsul înlocuit este acoperit de o nouă garanție care începe din momentul înlocuirii.

În cazul produselor reparate, garanțiile legale și comerciale se prelungesc cu o perioada egală cu timpul scurs din momentul în care ai notificat vânzătorului defectul sau i-ai predat produsul, până în momentul în care produsul a fost reparat și ai fost înștiințat cu privire la acest lucru sau până în momentul în care produsul ți-a fost livrat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Speranța de viață sănătoasă, cu cinci ani mai mică decât vârsta de pensionare. Ministrul Muncii: nu creștem vârsta de pensionare

Publicat

Noul ministru al Muncii, Marius Budăi, a declarat sâmbătă că înainte de o discuție legată de o creștere a vârstei de pensionare, trebuie luate măsuri pentru ridicarea speranței de viață sănătoasă, care momentan, în România este în jurul vârstei de 59 – 60 de ani.

Ministrul a subliniat, la Digi24, că în prezent românii muncesc cinci ani de zile după speranța de viață sănătoasă.

„Este necesar să ne ocupăm inițial de speranța de viață din România și de traiul românilor că apoi să discutăm de o eventuală prelungire obligatorie a vârstei de pensionare. Asta nu înseamnă că dacă nu prelungim vârstă nu permitem oamenilor să lucreze după ce împlinesc vârstă standard de pensionare.

Am făcut comparație și am analizat date Eurostat, speranța de viață a unui bărbat din România e de 70 de ani și 6 luni.

Păi dacă ridicăm vârstă la 70 de ani, degeaba îl mai punem pe omul ăla să contribuie undeva la 40 – 45 de ani dacă îi acordăm drepturile doar 6 luni de zile.

Speranța de viață sănătoasă în România e în jurul vârstei de 59 – 60 de ani. La noi în România se muncește cinci ani de zile după speranța de viață sănătoasă.

Deci mai întâi să ne ocupăm de ridicarea speranței de viață sănătoase, că apoi să ne gândim să le prelungim viață activă”, a declarat Marius Budăi.

Marius Budăi: Guvernul nu poate accepta ca angajaţii să iasă cu picioarele înainte din locurile lor de muncă

„Exclus să crească vârsta de pensionare atât timp cât voi fi ministru. Am explicat foarte clar şi am asumat şi în guvernarea trecută o scrisoare către Comisia Europeană în care am explicat Comisiei că noi în România trebuie întâi să ridicăm speranţa de viaţă şi abia apoi să ne gândim la o eventuală creştere a vârstei de pensionare. (…)

Despre PNRR şi vârsta de pensionare: la Comisia Europenă nu există aşa un bau-bau, nu, acolo sunt oameni care, dacă le explici, înţeleg. Speranţa de viaţă pentru bărbaţi este de 70 de ani şi 6 luni.

Speranţa de viaţă sănătoasă este în jur de 59-60 de ani. Păi nu putem să spunem că noi scoatem oamenii la pensie cu picioarele înainte din producţie, din birouri şi de acolo de unde lucrează”, a afirmat Marius Budăi, cu o zi în urmă.

sursa: digi24.ro, agerpres.ro

foto: Facebook, Marius Constantin Budăi

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Mircea Hava: Nu putem rata șansa unică de a beneficia de fondurile europene. Intrăm, împreună, în stare de dezvoltare

Publicat

Experiența de peste 20 de ani, ca primar, mi-a demonstrat că banii europeni sunt cei care pot schimba, din temelii, un oraș. Se vede la Alba Iulia, se vede și în alte locuri unde s-a înțeles că absorbția de fonduri este cheia în care trebuie înțeleasă dezvoltarea pe termen mediu și lung.

România se poate schimba localitate cu localitate iar programe precum PNRR și POR ne pot aduce lângă țările dezvoltate ale Europei. Ca om de administrație cu vastă experiență și ca eurodeputat PPE, rămân atent la felul în care statul român reacționează în privința banilor europeni și sprijin orice comunitate care dorește să cunoască și să acceseze fondurile însemnate care pot fi transpuse în proiecte pentru cetățeni.

Prosperitate pentru fiecare comunitate. În asta trebuie să credem și pentru asta trebuie să ne pregătim cu toții. Sunt și voi rămâne un om al faptelor, tocmai din acest motiv voi fi aici pentru oricine crede că are nevoie să înțeleagă mai bine cum se poate transforma România cu banii de la Uniunea Europeană. Și eu, și colegii mei din PPE suntem aici pentru a-i ajuta pe toți cei care vor să transforme banii lichizi în dezvoltare solidă.

Din experiență, dar și ținând cont de specificul instrumentelor și programelor de finanțare PNRR sau POR, vă invit să primiți cu încredere câteva sugestii esențiale, utile pentru mobilizarea la timp și cu eficiență maximă. În afară de instituții și legislație care să ușureze munca beneficiarilor, la rândul lor, aceștia trebuie să-și crească șansa de a câștiga și implementa proiecte ținând cont de câteva repere:

–  gestionați serviciul datoriei publice și obțineți creditele necesare pentru susținerea cofinanțărilor și nevoii de lichidate financiară până când guvernul va fi capabil să dea banii înapoi beneficiarilor;

– solicitați prefinanțări și permiteți plata de avansuri spre constructori contra unor garanții solide;

– urmăriți și fiți atenți la alocarea resurselor umane care lucrează la proiecte: cu referire la oamenii care scriu pentru PNRR și pentru perioada de programare 2021-2027, dar mai ales cei care trebuie sa finalizeze șantierele perioadei de programare 2014 – 2020

– acolo unde nu sunt departamente de scriere și implementare de proiecte, trebuie angajați consultanți cu experiență dovedită și să fie acolo atunci când se lucrează, în implementare, nu doar la început, cu CV-uri

– trebuie clarificate urgent situațiile juridice, cadastrale sau de proprietate în cazul investițiilor ce privesc mobilitate, clădiri publice, zone de regenerare, patrimoniu cultural-istoric și altele

Nu putem rata șansa unică de a beneficia de aceste fonduri. Depinde doar de noi să fim pregătiți, indiferent de componența guvernului, să ne facem treaba și să dovedim oamenilor că responsabilitatea și priceperea, munca în echipă și specialiștii sunt rețeta ce va transforma România și fiecare comunitate.

Mircea HAVA eurodeputat PNL

Membru al PPE

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Nicolae Stanciu, gol spectaculos din lovitură liberă pentru Slavia Praga. Cum a marcat albaiulianul

Publicat

Fotbalistul din Alba, Nicolae Stanciu, a marcat un gol spectaculos pentru Slavia Praga, în meciul contra celor de la Teplice. Mijlocașul român continuă să impresioneze în campionatul din Cehia cu o reușită de senzație.

Duelul a făcut parte din etapa cu numărul XVI a campionatului de fotbal din Cehia, iar Nicolae Stanciu a marcat un gol pentru gazde, Slavia Praga câștigând în final disputa contra celor de la Teplice cu scorul de 3 – 0.

Internaționalul român a marcat în minutul 15, cu o execuție spectaculoasă dintr-o lovitură liberă. Stanciu a fost integralist la Slavia.

În urma victoriei, Slavia a acumulat 41 de puncte, echipa aflându-se pe primul loc al ierarhiei.

sursa: digisport.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA, 29 noiembrie-5 decembrie: Condiții meteo de Ziua Națională. Prognoza în localități din județ, pe zile

Publicat

Vremea se răcește în următoarele zile în județul Alba. Cerul va fi mai mult noros, iar temperaturile maxime scad până la valori de 4-7 grade în zonele mai joase, luni și marți.

Miercuri, 1 Decembrie sunt anunțate maxime de 5 grade la Alba Iulia și -1 grad..0 grade la munte. Vremea va fi cu nori și soare.

Joi vremea se încălzește din nou și vor fi 10-11 grade la șes și 2-4 grade la munte.

În weekend temperaturile scad iar și sunt anunțate posibile ploi, lapoviță și ninsori.

Prognoza meteo pentru săptămâna 22 noiembrie – 5 decembrie în localități din județ

Luni, 29 noiembrie

Alba Iulia: minime de -2 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Sebeș: minime de -2 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Șugag: minime de -4 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; noros

Oaşa: minime de -8 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; predominant noros

Aiud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de -3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de -3 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant noros

Zlatna: minime de -2 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Abrud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Câmpeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Arieşeni: minime de -5 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; predominant noros

Cugir: minime de -2 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Marți, 30 noiembrie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 4 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Șugag: minime de -5 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Oaşa: minime de -8 grade Celsius, maxime de -6 grade Celsius; noros, mai frig

Aiud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; parțial însorit, mai frig

Blaj: minime de 0 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; parțial însorit, mai frig

Ocna Mureş: minime de -2 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant noros

Zlatna: minime de -2 grade Celsius, maxime de 1 grad Celsius; predominant noros, mai frig

Abrud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 0 grade Celsius; noros, mai frig

Câmpeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 0 grade Celsius; noros, mai frig

Arieşeni: minime de -5 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; noros, mai frig

Cugir: minime de 1 grad Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant noros, mai frig

Miercuri, 1 Decembrie

Alba Iulia: minime de -1 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; parțial însorit

Sebeș: minime de -2 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; parțial însorit

Șugag: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; parțial însorit

Oaşa: minime de -3 grade Celsius, maxime de -1 grad Celsius; nori și soare

Aiud: minime de -2 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Blaj: minime de -2 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Ocna Mureş: minime de 0 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de -2 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de -1 grad Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Câmpeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 0 grade Celsius; nori și soare

Cugir: minime de -2 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; parțial însorit

Joi, 2 decembrie

Alba Iulia: minime de 0 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Sebeș: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Șugag: minime de -1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Oaşa: minime de 0 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Aiud: minime de -1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Blaj: minime de -1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Ocna Mureş: minime de -1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Zlatna: minime de 2 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Câmpeni: minime de 2 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Arieşeni: minime de 2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; nebulozitate variabilă

Cugir: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros, mai cald

Vineri, 3 decembrie

Alba Iulia: minime de -3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Sebeș: minime de -3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Șugag: minime de -1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius: noros

Oaşa: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; perioade de ploaie

Aiud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Blaj: minime de -3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Ocna Mureş: minime de -3 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; noros

Zlatna: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Abrud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; perioade de ploaie

Câmpeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; perioade de ploaie

Arieşeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; perioade de ploaie

Cugir: minime de -3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; noros

Sâmbătă, 4 decembrie

Alba Iulia: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; parțial însorit

Sebeș: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; nori și soare

Șugag: minime de -4 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Oaşa: minime de -6 grade Celsius, maxime 1 grad Celsius; ploaie înghețată/burniță

Aiud: minime -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; nori și soare

Blaj: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; nori și soare

Ocna Mureş: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; nori și soare

Zlatna: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Câmpeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Arieşeni: minime de -5 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; nori și soare

Cugir: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 Celsius; nori și soare

Duminică, 5 decembrie

Alba Iulia: minime de -4 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; ploaie înghețată/burniță

Sebeș: minime de -4 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; noros

Șugag: minime de -3 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; șanse de ninsoare

Oaşa: minime de -4 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; ninsoare sporadică

Aiud: minime de -5 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; ploaie înghețată/burniță

Blaj: minime de -5 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; ploaie înghețată/burniță

Ocna Mureş: minime de -5 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; ploaie înghețată/burniță

Zlatna: minime de -1 grad Celsius, maxime de 7 grade Celsius; lapoviță sporadică

Abrud: minime de -2 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ninsoare sporadică

Câmpeni: minime de -2 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ninsoare sporadică

Arieşeni: minime de -3 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; șanse de ninsoare

Cugir: minime de -4 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; noros

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate