Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Black Friday: La ce trebuie să fie atenţi cumpărătorii, cum trebuie calculate preţurile şi condiții pentru returnarea produselor

Publicat

Verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, verificarea stocului existent și a costului de livrare sunt trei dintre regulile de bază pentru cei care fac cumpărături online.

Directorul Direcției Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) Paul Anghel explică regulile după care sunt fixate reducerile de preţuri pentru cei interesaţi de ofertele de Black Friday.

Potrivit acestuia, din momentul în care au primit un produs comandat pe internet, cumpărătorii au dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu sunt mulțumiți de el, fără să invoce vreun motiv.

„Reducerile mari de preț, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât și pentru operatorii economici. Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenționează să le achiziționeze, să fie extrem de vigilenți și să acorde maximă atenție tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de prețuri, cum este Black Friday.

De asemenea vă recomand verificarea prețurilor prin consultarea site-urilor care afișează preturi comparative pentru același produs. În cazul în care considerați că drepturile v-au fost încalcate vă recomandăm să semnalați orice abatere”, a precizat Paul Anghel, într-o postare pe rețeaua de socializare Facebook.

Potrivit acestuia, vânzările cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor.

Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de pret trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.

Pentru cumpărăturile online:

  • Verificați stocul existent;
  • Verificați prețul afisat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
  • Verificață dacă prețul include și costul de livrare.

Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii.

Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații:

  • Datele de identificare (denumirea, adresa poștala și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
  • Caracteristicile esențiale ale produsului;
  • Prețul cu toate taxele incluse;
  • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
  • Modalitățile de plată și de livrare;
  • Perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
  • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
  • Existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără sa invoce vreun motiv.

În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în siguranță dacă:

  • Întocmiți o listă cu produsele pe care doriți să le achizitionați și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru vă va ajuta să evitați falsele reduceri de prețuri, de exemplu atunci când comercianții măresc prețul și aplica procentul de reducere la prețul astfel majorat;
  • Citiți cu atenție caracteristicile produsului;
  • Verificați dacă produsul corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dvs.;
  • Verificați stocul existent (pentru comerțul on-line);
  • Verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA), dacă prețul include și costul de livrare etc.
  • În cazul în care comandați online, verificați, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul.

În anii anteriori, în perioada reducerilor de Black Friday, reclamațiile primite de ANPC de la consumatori au vizat următoarele aspecte:

  • Afișarea unui anunț promoțional pe site-ul magazinului online ”-50%” la toate produsele , dar în realitate, această reducere nu se aplică tuturor produselor aflate la comercializare;
  • În catalogul promoțional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de “-200%”, în fapt, reducerea aplicată era de -16%;
  • Perioada de valabilitate a reducerilor de preț si disponibilitatea produselor la ofertă nu erau menționate;
  • Lipsa informării asupra reducerii la prețul de referință (cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile), consumatorul nefiind informat în mod real asupra avantajului reducerii prețului la achiziția produsului;
  • Deși produsul selectat apărea ca fiind disponibil în stoc, în momentul în care produsul a fost introdus în coș, acesta apărea ca epuizat;
  • Deși produsul apărea în stoc, iar consumatorul a urmărit site-ul frecvent, la startul vânzărilor de Black Friday produsul apărea direct ca stoc terminat – reclamă mincinoasă;
  • Produse la ofertă care nu aveau precizat prețul vechi tăiat și prețul nou, ci doar un singur preț;
  • Consumatorul după o oră și jumătate de la precomanda pe site, a adăugat și alte produse în coș, iar dupa finalizarea precomenzii produsele selectate nu mai erau în stoc;
  • Afișarea incorectă a prețurilor: pe site se menționa ”ofertă specială” dar prețul vechi nu apărea și nici reducerea procentuală, inducând în eroare consumatorul;
  • Produsul a fost plasat în coșul de cumpărături, iar la finalizarea comenzii produsul respectiv a apărut cu un preț mai mare cu 900 lei – reclamă abuz de promovare;
  • Pentru a face cumpărăturile de Black Friday de pe site clientul trebuia să aplice pentru un card de cumpărături la o anumită bancă, fără a i se da posibilitatea alegerii vreunui produs, clientului fiind imposibilă plasarea comenzii;
  • La deschiderea promoției de pe site, un singur produs părea ca având o promotie reala de 50%, iar acela deja nu mai era în stoc – reclamă înșelătoare;
  • Comerciantul a refuzat cumpărarea produselor cu cardul în rate, motivând că platforma are probleme tehnice. La solicitările clientului la ore diferite a primit același răspuns negativ, consumatorul fiind în imposibilitatea de a achiziționa produsele.

ANPC prin intermediul Centrului European al Consumatorilor Romania (ECC Romania) a realizat un ghid pentru consumatorii care vor sa achiziționeze produse în perioada marilor reduceri de prețuri de Black Friday.

PREȚUL

Cum trebuie afișat?

Indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, prețul trebuie întotdeauna afișat clar, lizibil, în lei și cu toate taxele incluse (TVA și alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

Care sunt regulile privind reducerea de preț?

Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință.

Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:

  • fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;
  • fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;
  • fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat.

Plata cu cardul online:

Verificați întotdeauna dacă preluarea datelor se face prin protocol securizat (url-ul de tip https:// înseamnă protocol securizat iar https:// e necriptat).

Refuzați tranzacția dacă vi se cere codul PIN al cardului, parola de Internet sau Mobile banking sau soldul contului atasat cardului. Este normal să vi se ceară codul CVC/CVC2 (format din 3 cifre, inscripționat pe card).

Nu divulgați nimănui datele cardului (cele 16 cifre ale numărului cardului, luna și anul când expiră, numele deținătorului cardului, codul CVC/CVC2) sau informațiile dumneavoastra personale și nici nu țineți cardul și codul PIN în același loc.

Acordați o atenție sporită atacurilor de tip phising care pot apărea in această perioada. Nu accesați linkuri trimise prin e-mail/sms in care vi se cere să introduceți datele personale sau datele cardului.

Raportați imediat orice eveniment cu potențial de fraudă. În acest sens, băncile vă pun la dispoziție un număr de telefon la care le poți apela oricând.

CONTRACTUL

Când se consideră contractul încheiat?

Pentru magazinele clasice, contractul este considerat a fi încheiat în momentul în care plătești și primești produsul. În cazul magazinelor online, contractul este considerat a fi încheiat în momentul confirmării, pe suport durabil, de către profesionist, a acceptării comenzii tale.

Pot renunța la achiziție după ce am încheiat contractul?

A. În cazul magazinelor clasice, legea NU vă dă dreptul de a renunța la contract. Odată achiziționat un produs, acesta nu mai poate fi înlocuit sau contravaloarea acestuia să vă fie rambursată decât dacă este defect, aplicându-se aici regulile privind garanțiile.

B. Pentru magazinele online, legea stabilește un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului în care poți renunța la achiziție, fără a oferi vreun motiv și fără costuri suplimentare. Dacă vânzătorul nu trimite un curier pentru ridicarea produsului, va trebui să plătiți returul.

Comerciantul este obligat să vî ramburseze prețul plătit (inclusiv costurile de livrare a produsului la tine) în termen de maxim 14 zile de la momentul în care ați renunțat la contract.

Atenție, există anumite cazuri în care nu te poți retrage din contract, cum ar fi pentru produsele care sunt realizate după specificațiile dvs. sau înregistrările audio, video ori programele informatice.

Profesionistul poate reține, în anumite cazuri, din prețul plătit de tine valoarea diminuată a produselor în cazul în care ați folosit produsul mai mult decât pentru a-i testa funcționalitatea.

În cât timp trebuie să primesc produsele comandate online?

Comerciantul trebuie să-și îndeplinească obligațiile contractuale în termen de cel mult 30 de zile de la data la care ai transmis comanda sau într-un termen mai scurt care ți-a fost comunicat. Dacă vânzătorul nu a livrat produsele în termenul stabilit, trebuie să îi soliciți să livreze cât mai repede posibil. În cazul în care livrarea nu se face nici în termenul suplimentar, ai dreptul să soliciti banii înapoi în termen de 7 zile.

Ce se întamplă dacă produsul este deteriorat în timpul transportului?

Dacă produsul ajunge la tine deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Poți solicita în acest caz un nou produs sau poți renunța la contract.
Prin urmare, aveți dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, dacă produsul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianți care nu permit acest lucru.

GARANȚII

Se aplică regulile privind garanțiile și în privința produselor achiziționate în perioadele de reduceri?

Regulile privind garanțiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziționate produsele și de prețul acestora, online, din magazinul clasic, la preț redus sau la preț întreg.

Care sunt regulile privind garanția?

Legea 449/2003 este cea care reglementează garanțiile produselor. De fapt, stabileste că există două tipuri: garanția legală de conformitate și garanția comercială, care pot coexista pentru un singur produs.

Garanția legală se aplică pentru orice produs comercializat (cu anumite excepții, clar stabilite). În momentul în care un produs îți este vandut, beneficiezi de garanția legală, făra ca garanția să fi fost oferită de cineva anume, ci numai în temeiul legii. Garanția legală este de doi ani, dar, pentru produse a căror durată de viață este mai mică de 2 ani, poate fi redusă la durata medie de utilizare a produsului, atât timp cât ești informat despre acest lucru. Garanția legală este responsabilitatea vânzătorului, la fel, în temeiul legii.

Garanția comerciala este cea care ”se dă” suplimentar.

Este ceva în plus față de garanția legală și nu aduce atingere acesteia.

O poate da atât producatorul, cât și vânzătorul.

Garanția comercială poate îmbrăca orice formă: o durată de timp mai mare, rambursarea direct a sumei plătite în cazul apariției unui defect etc.

Dar nu poate înlocui și nu anuleaza garanția legală.

Ce se întâmplă dacă produsul se defectează sau nu respectă specificațiile?

Aveți dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respectă specificațiile.

Ca regulă, inițial, poți alege între reparare și înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese dacă are costuri mai mari pentru punerea în practică a acesteia în comparație cu cealaltă.

De aceea, în practică, repararea este prima măsură care se ia de pentru a asigura funcționalitatea produsului.

Înlocuirea poate interveni în cazul în produsul nu mai poate fi reparat și se va face numai cu un produs identic.

În ceea ce privește produsele de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, dacă, în cursul perioadei de garanție, totalul intervalelor în care produsul nu a funcționat din cauza defectelor depășește 10% din respectiva perioadă de garanție, poți solicita înlocuirea sau o rambursare a prețului.

Anularea contractului poate interveni în trei cazuri:

  • când nu ați beneficiat nici de repararea, nici de înlocuirea produsului.
  • când vănzatorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă.
  • când vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-un termen de 15 zile, fără inconveniente semnificative pentru dvs.

Anularea contractului are ca efect punerea părților în situația anterioară contractului. Prin urmare, vei primi suma plătită pentru produs, iar comerciantul produsul înapoi.

Contactați vânzătorul dacă aveți o problemă!

Ce este foarte important, chiar dacă în practică vi se spune să luați legătura direct cu service-ul în cazul unui defect, responsabilitatea va aparține întotdeauna vânzătorului, potrivit legii. Nu aveți niciun fel de contract încheiat cu service-ul, iar acesta nu poate fi tras la răspundere pentru nerespectarea regulilor privind garanția.

Prin urmare, chiar dacă mergi tu la service cu produsul, informează întotdeauna vânzătorul despre problemele apărute.

Produsul reparat/înlocuit este acoperit de o nouă garanție?

În cazul produselor de folosință îndelungată, cum ar fi dispozitivele electronice, produsul înlocuit este acoperit de o nouă garanție care începe din momentul înlocuirii.

În cazul produselor reparate, garanțiile legale și comerciale se prelungesc cu o perioada egală cu timpul scurs din momentul în care ai notificat vânzătorului defectul sau i-ai predat produsul, până în momentul în care produsul a fost reparat și ai fost înștiințat cu privire la acest lucru sau până în momentul în care produsul ți-a fost livrat.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ECONOMIE

Ce se întâmplă cu punctul de amendă în 2023. Ministerul Finanțelor pregătește o nouă plafonare. OUG în consultare publică

Publicat

Guvernanții vor să plafoneze și în 2023 valoarea punctului de amendă. Acesta rămâne la același nivel și în 2023  potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus în dezbatere publică la ministerul Finanțelor.

Astfel dacă  ordonanța va fi aprobată de Guvern punctul de amendă va rămâne și anul următor plafonat la nivelul de 145 lei, anunță ministrul Finanțelor.

Punctul de amendă a rămas neschimbat din 2017

În lipsa acestei precizări legislative, punctul de amendă ar fi urcat de anul următor, în contextul în care salariul minim, în funcție de care este stabilită și valoarea punctului de amendă, a fost majorat succesiv în ultimii ani și este pregătit să fie majorat și de la 1 ianuarie 2023.

Legislația prevede că un punct-amendă este 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului.

Plafonarea stabilită de câțiva ani în privința valorii punctului-amendă, în funcție de care se stabilesc toate amenzile rutiere de la noi, va continua și în 2023. Proiect de ordonanță de urgență a fost pus pus marți seara în dezbatere de Ministerul Finanțelor.

Noua plafonare va deveni oficială după ce ordonanța e adoptată și publicată în Monitorul Oficial.

Potrivit Codului rutier (OUG nr. 195/2002), punctul-amendă stă la baza calculului amenzilor rutiere și reprezintă „10% din salariul minim brut”. Ultima oară când a reflectat exact această valoare a fost în 2017.

Începând din 2018, an de an, inclusiv anul acesta, punctul-amendă a fost plafonat de Guvern prin ordonanțe succesive la valoarea din 2017, adică de 145 de lei.

Clasele de sancțiuni prevăzute în Codul rutier:

  • clasa I: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei);
  • clasa a II-a: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei);
  • clasa a III-a: de la șase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei);
  • clasa a IV-a: de la nouă la 20 de puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei);
  • clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă (de la 3.045 la 14.500 de lei) ( valabilă doar pentru persoanele juridice )

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ce ajutoare primesc pensionarii în 2023 și ce se întâmplă cu pensiile. Alocațiile copiilor se indexează cu rata inflației

Publicat

Valoarea punctului de pensie se majorează, de la 1 ianuarie 2023, la 1.785 lei, de la 1.586, conform proiectului de Ordonanţă de urgenţă publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Pensiile cresc, la fel și cele militare, iar unele categorii de pensionari vor primi ajutoare financiare cuprinse între 600 și 1.000 de lei, în funcție de cât de cât de mare este pensia.

Începând cu anul 2024, valoarea se majorează cu rata medie anuală a inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat, indicatori definitivi, cunoscuţi în anul curent pentru anul calendaristic anterior, comunicaţi de Institutul Naţional de Statistică.

„Majorarea şi data de acordare se stabilesc anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat”, se menţionează în proiect, potrivit Ziare.com.

Cu cât cresc pensiile militare din 2023

Proiectul prevede că, începând cu 1 ianuarie 2023, pensiile militare de stat ale căror cuantumuri brute recalculate, stabilite şi/sau actualizate, după caz, până la data de 31 decembrie 2017 şi indexate ulterior, în conformitate cu legislaţia în vigoare, aflate în plată la 31 decembrie 2022, se indexează din oficiu.

  • cele de până la 3.000 lei inclusiv se indexează cu 12,5%, fără să depăşească 3.256 lei,
  • cele între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv se indexează cu 8,5%, fără să depăşească 4.687 lei,
  • între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv se indexează cu 6,5%, fără să depăşească 6.103 lei,
  • între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv se indexează cu 5,2%, fără să depăşească 7.518 lei,
  • între 7.201 lei – 8.600 lei se indexează cu 4,4%, fără să depăşească 8.902 lei,
  • şi între 8.601 lei – 10.000 lei se indexează cu 3,5%, fără să depăşească 10.000 de lei.

Ajutoare financiare pentru pensionari, din 2023

Proiectul mai prevede că în anul 2023 se acordă un ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat şi beneficiarilor de drepturi prevăzute de legi cu caracter special plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 3.000 de lei.

Acest ajutor va fi astfel:

  • în cuantum de 1.000 de lei, dacă nivelul veniturilor lunare este de până la 1.500 lei, inclusiv,
  • în cuantum de 800 de lei, dacă nivelul veniturilor lunare este între 1.501 lei şi 2.000 lei, inclusiv,
  • în cuantum de 600 de lei, dacă nivelul veniturilor lunare este între 2.001 lei şi 3.000 lei, inclusiv.

Ajutorul financiar se plăteşte în două tranşe, în lunile ianuarie 2023 şi, respectiv, octombrie 2023.

Liderii PSD și PNL se întrec, de două luni, în declarații despre majorarea pensiilor de la 1 ianuarie 2023. Tema a fost lansată în spațiul public de ministrul Muncii, Marius Budăi, la sfârșitul lunii august.

Ciucă: Vouchere sociale pentru pensionarii cu pensii sub 1.700 de lei

”Persoanele care au pensii mai mici de 1.700 de lei vor primi și anul viitor voucherele sociale de 250 de lei, o dată la două luni, pe tot parcursul anului a anunțat premierul Ciucă.

Vom acorda un sprijin de 1.400 de lei pentru plata facturilor la energie, pentru pensionarii cu vârsta de peste 60 de ani şi care au pensii mai mici de 2.000 de lei.

Această sumă va fi împărțită în două tranșe pentru a acoperi cheltuielile din iarna aceasta și din iarna viitoare” a spus Nicolae Ciucă.

Alocațiile vor fi actualizate cu rata inflației

”Am convenit, de asemenea, ca alocațiile de stat pentru copii să fie actualizate cu rata inflației, persoanele cu handicap să primească o a treisprezecea indemnizație, iar indemnizațiile pentru veteranii și văduvele de război să fie actualizate cu rata inflației, începând din 2018, însemnând o creștere totală de aproximativ 30 de procente” a adăugat Ciucă.

Impactul bugetar al acestor măsuri este de 17,5 miliarde e lei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premierul Ciucă: ”Mi-e teamă de un singur lucru, să nu mor neîmpărtășit”. Ce spune despre candidatura la președinție

Publicat

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, joi seara, într-un interviu difuzat de România TV, că îi este teamă doar de un singur lucru, respectiv să nu moară neîmpărtășit.

Este o declarație directă care vizează un anumit tip de public, făcută într-o perioadă, (sărbătorile de Crăciun), în care acest tip de mesaje prinde la oameni, consideră specialiștii în comunicare.

Ciucă a fost întrebat dacă s-a decis în privința posibilității de a candida la prezidențiale.

„În acest moment, există o singură posibilitate: să ne îngrijim de guvernare”, a replicat liderul PNL.

Nicolae Ciucă a precizat că la Sighetu Marmației nu a avut un discurs care să îl profileze drept prezidențiabil:

„La Sighet nu a fost un discurs care să urmărească profilarea unei persoane, a mea, ci pentru profilarea tinerilor în ceea ce trebuie să însemne politica”.

Totuși, Ciucă a susținut vineri la Sighetu Marmației un discurs programatic în fața liberalilor, vorbind despre schimbări doctrinare și un proiect de țară.

De ce se teme premierul României: Să nu moară neîmpărtășit

Întrebat dacă s-ar teme de vreun contracandidat, Nicolae Ciucă a răspuns: „Mi-e teamă de un singur lucru. Nu e de la mine, e de la părintele Cleopa: să nu mor neîmpărtășit, în rest nu are de ce să ne fie teamă”.

Liderul PNL a spus că este o persoană credincioasă, dar „credința nu se împărătșește, credința se trăiește, se arată prin ce facem și dacă facem bine atunci înseamnă să avem credință”.

„Adevărul e lucrul cel mai ușor de făcut și de spus. De multe ori îmi spun și colegii că sunt foarte franc și niciodată nu încerc să îmbrac în ceva ceea ce gândesc. (…) Nu e o slăbiciune”, a mai declarat Nicolae Ciucă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Imagini de la petrecerea AUR la Alba Iulia, cu pâine, slănină, sarmale și cântece patriotice, înainte de congresul național

Publicat

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) se pregătește pentru Congresul Național de la Alba Iulia, cu o petrecere retrasă. Petrecerea are loc la Vila Elisabeta din Alba Iulia.

Au participat câteva sute de membri și simpatizanți AUR, în frunte cu președintele partidului George Simion.

Au fost așteptați cu pâine cu unsoare, sarmale, dar și cartofi copți la jar, iar după lăsarea serii a fost aprins un foc de tabără.

Simion a ținut un discurs în fața celor prezenți, s-au cântat cântece patriotice și s-a discutat, printre altele despre oculta mondială și pandemie.

”Globaliștii n-o să dea niciodată un virus care să-i omoare și pă ei” se aude explicația unuia dintre participanți, care le vorbește celorlalți.

CITEȘTE ȘI: Congres național AUR la Alba Iulia, după 1 Decembrie: Peste 550 de membri din toată țara participă la eveniment. Ce vor discuta

Vineri, 2 decembrie, la Alba Iulia este programat un congres național al celor de la AUR.

În timpul ședinței vor fi adoptate Rezoluția AUR privind starea sistemului sanitar din mediul rural și Strategia politică a partidului pentru anii 2023 – 2024.

Congresul va începe la ora 11:00 și va avea loc în Casa de Cultura a Sindicatelor din Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax