Actualitate
BNR evaluează propuneri pentru un mecanism dedicat soluţionării disputelor dintre clienţi şi bănci, înainte de intrarea la instanţă
Banca Națională a României evaluează în prezent propuneri privind aplicarea unui mecanism independent prin care să fie posibilă rezolvarea eventualelor litigii dintre consumatorii de servicii financiare și prestatorii acestor servicii înainte de apelarea la instanță, respectiv mediere, arbitraj sau o instituție publică independentă.
„Va trebui să alegem o cale. O instituție cu competențe pe toate domeniile sau constatăm și în această situație existența unei specificități a industriei financiare și a serviciilor financiare și necesitatea separării domeniului piețelor financiare, care este mai larg decât al serviciilor bancare? Separăm aceste piețe financiare de zona economiei reale? (…) Sunt întrebări la care trebuie, probabil în această primăvară, să dăm un răspuns și să facem propuneri de legiferare. Vom aștepta apoi din partea Parlamentului să ne creeze cadrul instituțional în care să putem funcționa”, a declarat luni, viceguvernatorul Băncii Naționale a României (BNR), Bogdan Olteanu.
În opinia sa, asigurarea unui echilibru între consumator și agentul economic este importantă inclusiv din perspectiva asigurării stabilității financiare, dar și din punctul de vedere al stabilizării și încurajării creditului. „Cel puțin din aceste două puncte de vedere, interesul BNR în instituirea mecanismului este evident”, a explicat Olteanu.
Oficialul BNR a subliniat faptul că, în România, protecția consumatorului în general și a consumatorului de servicii financiare în special reprezintă o necesitate socială, dar și o responsabilitate instituțională generată de adoptarea, în 2013, a Directivei 11, care este în proces de implementare și în România.
„Prin această directivă se urmărește implementarea unui mecanism prin care, între comerciant și consumator să se poată realiza o soluționare alternativă a eventualelor dispute, anterior accesului la instanță”, a mai spus Bogdan Olteanu.
El a mai spus că este foarte important ca soluțiile propuse să fie accesibile financiar, mai ales că Directiva Europeană se referă la costuri zero sau simbolice pentru consumator. De asemenea, soluțiile trebuie să fie rapide și eficiente.
sursa: agerpres
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News