Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

BUBBLE PARADE la Alba Iulia. Tombolă cu premii pentru copii, oferite de farmacia Vichi Farm


Publicat

bubble parade arhiva

Evenimentul Bubble Parade, reprogramat din cauza vremii, are loc sâmbătă, 8 iunie, la Alba Iulia, concomitent cu Alba Fest.

”N-a fost să fie pe 1 iunie, o să fie și mai tare, pe 8: Bubble Parade Alba Iulia a verificat prognozele, a strâns rândurile și e gata să se întâmple. Sâmbătă, 8 iunie, între orele 15.00 și 17.00, sunt noile coordonate pentru Bubble Parade Alba Iulia. Toate celelalte detalii rămân neschimbate.

Ne întâlnim la ora 15.00, tot în zona Cinema Dacia, parcurgem în marș voios tot Bulevardul Transilvaniei și ne stabilim cartierul general în zona din fața blocurilor M, pe pasaj” au transmis rerpezentanții Primăriei Alba Iulia.

Va fi organizată și o tombolă pentru copiii participanți la Bubble Parade, cu multe premii oferite de Farmacia Vichi Farm, în calitate de partener și sponsor al evenimentului.

”Fiecare participant primește o bulină adezivă cu un număr. Bulinele se împart începând cu ora 15.00, la Cinema Dacia, iar apoi și la locul evenimentului, pe Strada Bucuriei. Sunt 1000 de numere în total” au comunicat reprezentanții farmaciei.

Extragerea se va face la final, iar farmacia Vichi Farm va oferi 10 premii care constau în: jocuri Lego pentru fete și băieți, cărți de colorat și creioane, baloane, stickere pentru măsurarea înălțimii copiilor (oferite de Alphega Farmacie, partener al farmaciei Vichi Farm), ceaiuri „Mai drag pentru copii” de la Fares și, bineînțeles, dulciuri.

Foto: Arhivă,

Foto cadouri: Vichi Farm



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

G4Media: Certificatul redenumit ”Stop Covid” va fi obligatoriu pentru angajații de la stat și de la privat. Care sunt condițiile

Publicat

Noul certificat digital se va numit Stop Covid și va fi obligatoriu la serviciu atât la stat, cât și în la privat, atunci când se înregistrează creșterea numărului de infectări 3 săptămâni consecutive.

Documentul va fi impus în momentul în care se înregistrează o creștere a numărului de cazuri timp de 3 săptămâni consecutiv, „cu un coeficient mediu de cel puțin 1,5 de la săptămână la săptămână”, adică o creștere de 50% de la o săptămână la alta, au declarat pentru G4Media.ro surse politice.

Obligativitatea certificatului va intra în vigoare la 72 de ore după ce se îndeplinește condiția de creștere a numărului de cazuri COVID.

Certificatul nu va mai fi necesar în momentul în care sunt îndeplinite două condiții cumulative: dispare situația de creștere săptămânală și incidența cumulată pe ultimele 14 zile la nivel național este mai mică de 1 la mie.

Proiectul de lege este în lucru.

Sursă: G4Media.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat Mircea Hava: Comisia ne mai dă o șansă. Am putea finaliza până în 2026 proiecte nefuncționale din exercițiul 2014-2020

Publicat

Mircea Hava: Comisia Europeană ne oferă încă o șansă. Am putea finaliza până în 2026, în anumite condiții, unele proiecte nefuncționale din exercițiul financiar 2014 – 2020, iar pe altele le putem etapiza pentru banii perioadei 2021 – 2027, dacă știm să negociem corelarea activităților și cheltuielilor eligibile.

Conform ultimului raport oficial, valabil pentru data de 31 octombrie 2021, România a înregistrat o absorbție de doar 56% a fondurilor europene aferente exercițiului financiar 2014 – 2020. Suntem, ca de obicei, printre codașii Europei la acest capitol.

Conform regulamentelor europene, perioada de implementare a proiectelor din acest exercițiu bugetar trebuie epuizată nu mai târziu de 31 decembrie 2023, iar azi, suntem în continuare în situația în care miliarde de euro, care ar fi putut intra în România, vor putea rămâne necheltuiți. Vorbim de sume care ajung până la aproximativ 15 miliarde de euro, prin programele operaționale, pe care trebuie să le absorbim în următorii doi ani.

Nu vom reuși să o facem, motiv pentru care e necesar ca pentru proiectele majore, cu impact pe viața comunităților locale, a județelor și economiei să ne pregătim pentru motivarea și justificarea întârzierilor, „salvarea proiectelor nefuncționale, unde este posibil, sau etapizarea (fazarea) celor pe care regulamentele europene, le permit, în perioada de programare 2021 – 2027.

N-am reușit să ne mobilizăm, să ne facem temele, să pregătim proiectele și să le implementăm. De la lansarea târzie a primelor apeluri, întârzierile majore din fluxurile de plăți către beneficiari, la licitații contestate sau anulate și până la deficiențe în implementare, creșterea manoperei, a prețurilor la materialele de construcții, pandemie, lipsa forței de muncă, constructori neserioși, toate ne-au adus în această situație.

Din fericire pentru noi, toate aceste probleme ale României sunt cunoscute la Bruxelles și Strasbourg. Sunt și ale altor state membre. Comisia Europeană a decis să ne acorde, tuturor o șansă de a cheltui acești bani. În cazul României, îi ajută și pe cei care au contraperformat, fie că sunt din rândul Guvernului și companiilor subordonate, fie din cadrul administrațiilor locale sau județene. Îi ajută, în egală măsură, și pe cei care au avut motive serioase de întârziere. Dacă vă întrebați de ce, trebuie să știți că o decizie recentă a Comisiei Europene, clarifică cum pot fi „salvate” proiecte nefuncționale la 31 decembrie 2023, până în februarie 2026.

Comisia Europeană a publicat recent ghidul privitor la închiderea procedurilor pentru deconturile aferente exercițiul financiar 2014 – 2020, un ghid de orientări de interes major pentru autoritățile de management, pentru Autoritatea de Audit, pentru organismele intermediare, dar mai ales pentru beneficiarii de fonduri. Un interes major îl are și Primăria Alba Iulia pentru proiectele de modernizarea a infrastructurii majore de străzi pentru care a înregistrează întârzieri majore!

Documentul elaborat de Comisia Europeană prevede, totodată, și faptul că anumite proiecte pot fi derulate și implementate pe durata a două exerciții financiare. Mai exact, anumite proiecte care au fost inițial prevăzute pentru exercițiul 2014 – 2020, dar a căror implementare nu poate fi finalizată până la 31 decembrie 2023, ar putea fi continuate în exercițiul 2021 – 2027. Este vorba despre proiecte care îndeplinesc simultan mai multe condiții: să nu fi fost început în exercițiul 2007 – 2013; depășesc valoarea de 5 milioane de euro; au două faze de implementare, din punct de vedere financiar; îndeplinesc condițiile de finanțare prevăzute în exercițiul financiar 2021 – 2027; dețin o pistă de audit clară și identificabilă de cheltuieli, astfel încât să nu existe o dublă solicitare de finanțare.

Cel mai important, însă, și aici este mâna pe care Comisia ne-o întinde încă o dată, pentru ca aceste proiecte să poată fi continuate și finalizate în exercițiul următor, până în 2026, e necesar ca statele membre, respectiv Guvernul, să solicite la timp, să negocieze adecvat și la timp cu Comisia și să facă transparent și la timp cunoscute beneficiarilor, toate condițiile implicate.

Solicit Guvernului României să evalueze serios lista contractelor pentru proiectele în risc de nefinalizare la 31 decembrie 2023 și să stabilească cum vor putea fi gestionate acestea în funcție de ghidul de orientări pe care l-am citat azi (în special capitolele 6 și 7) și regulamentele europene în vigoare.

În același timp e nevoie ca entități precum Asociația Municipiilor si Uniunea Națională a Consiliilor Județene, operatorii regionali, companiile de stat să poarte un dialog cu MIPE, cu Autoritățile de Management pentru toate proiectele majore care sunt incidente cu prevederile citate. Repet, vorbim de sume ce se ridică la miliarde de euro, bani care pot fi folosiți în proiecte mari, precum cele de mobilitate urbană, feroviară sau orice alt proiect derulat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și fondul de coeziune etc.

Comisia Europeană așteaptă de la noi solicitări clare, astfel încât deciziile luate să fie în favoarea beneficiarilor proiectelor. Ține însă de noi să ne pregătim și să negociem cât mai bine, astfel încât să nu ratăm și această ultimă șansă de a folosi banii pe care n-am știut să-i accesăm la timp. Orientările date de Comisie nu sunt un cec în alb pentru lentoare, întârzieri voluntare, nemuncă, lene, lamentări și scuze, ci un colac de salvare pentru proiectele care pot fi real finalizate, generează un impact major și ajută dezvoltarea.

E dureros, dar e sănătos să recunoaștem că avem o ultimă șansă pentru ca autoritățile să pună burta pe carte și osul la treabă. Acest răgaz de 3 ani trebuie să fie exploatat la maxim de către Guvern, care este obligat să pregătească și să negocieze inteligent și exemplar tot ceea ce ține de programele operaționale. Altfel, vom îngroșa, din nou, clasamentul restanțierilor și codașilor din UE, așa cum am mai făcut-o și-n trecut. Vom da bani înapoi la bugetul UE și vom plăti corecții financiare.

N-am reușit să ne mobilizăm, să ne facem temele, să pregătim proiectele și să le implementăm. De la lansarea târzie a primelor apeluri, întârzierile majore din fluxurile de plăți către beneficiari, la licitații contestate sau anulate și până la deficiențe în implementare, creșterea manoperei, a prețurilor la materialele de construcții, pandemie, lipsa forței de muncă, constructori neserioși, toate ne-au adus în această situație.

Din fericire pentru noi, toate aceste probleme ale României sunt cunoscute la Bruxelles și Strasbourg. Sunt și ale altor state membre. Comisia Europeană a decis să ne acorde, tuturor o șansă de a cheltui acești bani. În cazul României, îi ajută și pe cei care au contraperformat, fie că sunt din rândul Guvernului și companiilor subordonate, fie din cadrul administrațiilor locale sau județene. Îi ajută, în egală măsură, și pe cei care au avut motive serioase de întârziere. Dacă vă întrebați de ce, trebuie să știți că o decizie recentă a Comisiei Europene, clarifică cum pot fi „salvate” proiecte nefuncționale la 31 decembrie 2023, până în februarie 2026.

Comisia Europeană a publicat recent ghidul privitor la închiderea procedurilor pentru deconturile aferente exercițiul financiar 2014 – 2020, un ghid de orientări de interes major pentru autoritățile de management, pentru Autoritatea de Audit, pentru organismele intermediare, dar mai ales pentru beneficiarii de fonduri. Un interes major îl are și Primăria Alba Iulia pentru proiectele de modernizarea a infrastructurii majore de străzi pentru care a înregistrează întârzieri majore!

Documentul elaborat de Comisia Europeană prevede, totodată, și faptul că anumite proiecte pot fi derulate și implementate pe durata a două exerciții financiare. Mai exact, anumite proiecte care au fost inițial prevăzute pentru exercițiul 2014 – 2020, dar a căror implementare nu poate fi finalizată până la 31 decembrie 2023, ar putea fi continuate în exercițiul 2021 – 2027. Este vorba despre proiecte care îndeplinesc simultan mai multe condiții: să nu fi fost început în exercițiul 2007 – 2013; depășesc valoarea de 5 milioane de euro; au două faze de implementare, din punct de vedere financiar; îndeplinesc condițiile de finanțare prevăzute în exercițiul financiar 2021 – 2027; dețin o pistă de audit clară și identificabilă de cheltuieli, astfel încât să nu existe o dublă solicitare de finanțare.

Cel mai important, însă, și aici este mâna pe care Comisia ne-o întinde încă o dată, pentru ca aceste proiecte să poată fi continuate și finalizate în exercițiul următor, până în 2026, e necesar ca statele membre, respectiv Guvernul, să solicite la timp, să negocieze adecvat și la timp cu Comisia și să facă transparent și la timp cunoscute beneficiarilor, toate condițiile implicate.

Solicit Guvernului României să evalueze serios lista contractelor pentru proiectele în risc de nefinalizare la 31 decembrie 2023 și să stabilească cum vor putea fi gestionate acestea în funcție de ghidul de orientări pe care l-am citat azi (în special capitolele 6 și 7) și regulamentele europene în vigoare.

În același timp e nevoie ca entități precum Asociația Municipiilor si Uniunea Națională a Consiliilor Județene, operatorii regionali, companiile de stat să poarte un dialog cu MIPE, cu Autoritățile de Management pentru toate proiectele majore care sunt incidente cu prevederile citate. Repet, vorbim de sume ce se ridică la miliarde de euro, bani care pot fi folosiți în proiecte mari, precum cele de mobilitate urbană, feroviară sau orice alt proiect derulat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și fondul de coeziune etc.

Comisia Europeană așteaptă de la noi solicitări clare, astfel încât deciziile luate să fie în favoarea beneficiarilor proiectelor. Ține însă de noi să ne pregătim și să negociem cât mai bine, astfel încât să nu ratăm și această ultimă șansă de a folosi banii pe care n-am știut să-i accesăm la timp. Orientările date de Comisie nu sunt un cec în alb pentru lentoare, întârzieri voluntare, nemuncă, lene, lamentări și scuze, ci un colac de salvare pentru proiectele care pot fi real finalizate, generează un impact major și ajută dezvoltarea.

E dureros, dar e sănătos să recunoaștem că avem o ultimă șansă pentru ca autoritățile să pună burta pe carte și osul la treabă. Acest răgaz de 3 ani trebuie să fie exploatat la maxim de către Guvern, care este obligat să pregătească și să negocieze inteligent și exemplar tot ceea ce ține de programele operaționale. Altfel, vom îngroșa, din nou, clasamentul restanțierilor și codașilor din UE, așa cum am mai făcut-o și-n trecut. Vom da bani înapoi la bugetul UE și vom plăti corecții financiare.

Mircea Hava, eurodeputat PNL

Membru PPE

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Revin voucherele de vacanță pentru bugetari: Ce valoare vor avea. Cele neutilizate vor fi valabile până în decembrie 2022

Publicat

Guvernul intenționează să acorde din nou vouchere de vacanță pentru bugetari, în cuantum de 1.450 de lei. Voucherele ar urma să fie acordate exclusiv pe suport electronic, din 2022 până în 2026. Valabilitatea celor neutilizate până acum se prelungește până în decembrie 2022. 

Un proiect de lege s-a aflat miercuri pe masa Guvernului, pentru o primă lectură.

”Proiectul analizat de Guvern în primă lectură prevede menținerea acordării voucherelor de vacanță pentru angajații din sectorul bugetar, în cuantum de 1.450 lei anual, până la data de 31 decembrie 2026.

De asemenea, în actualul context epidemiologic, este necesară prelungirea valabilității voucherelor de vacanță emise în perioada 2019-2020, până la data de 31 decembrie 2022” se arată într-o informare legată de ordinea de zi a ședinței din data de 8 decembrie.

Până acum, aproximativ un milion de români au folosit aceste vouchere pe piața internă de turism.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bani pe hârtii: O firmă de stat cheltuie 250.000 de lei pentru a vedea dacă iazurile de decantare din Alba au fost închise bine

Publicat

Statul va cheltui peste 250.000 de lei pentru șase iazuri de decantare din județul Alba, la care au fost finalizate lucrările de închidere și ecologizare și care sunt în perioada de monitorizare post-închidere. 

Concret, este vorba despre bani cheluiți pe o serie de proiecte tehnice de intervenție/remediere, la foarte mulți ani de la închiderea acestora. 

Compania de stat ”Conversmin” SA a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru întocmirea proiectelor tehnice de intervenție/remediere și obținerea avizelor și acordurilor necesare execuției lucrărilor, pentru obiectivele miniere la care au fost finalizate lucrările de închidere și ecologizare aflate în perioada de monitorizare post-închidere.

Valoarea totală este estimată la 251.452 de lei, fără TVA.

Vezi și: Exploatările miniere din Apuseni, scurt istoric al unui dezastru programat. Cum au dispărut întâi minerii, ca să poată dispărea minele!

Potrivit caietului de sarcini, se vor stabili acțiuni ce rezultă din corelarea și interpretarea tuturor informațiilor, actualizarea activităților de monitorizare din proiectul inițial, se vor întocmi documentațiile ce vor fi depuse la autoritățile locale, autoritățile de mediu, ape, pentru eliberarea documentelor de reglementare.

Iazurile de decantare din zona Deva pentru care se solicită achiziția serviciilor de proiectare sunt după cum urmează:

  • Iazul de decantare Valea Devei din cadrul minei Deva Bolcana, jud. Hunedoara
  • Iazurile de decantare Valea Mureşului și Valea din cadrul minei Deva, jud. Hunedoara
  • Iazurile de decantare Ribiţa și Rovina din cadrul minei Brad, jud. Hunedoara
  • Iazul de decantare Valea Luponii din cadrul minei Boița, jud. Hunedoara
  • Iazul de decantare Luncşoara din cadrul minei Brusturi, jud. Arad
  • Iazul de decantare Pătrânjeni din cadrul minei Zlatna Parțial, jud. Alba
  • Iazurile de decantare Sfârci și Valea Mică din cadrul minei Zlatna, jud. Alba
  • Iazurile de decantare Valea Sartaș și Valea Cuții din cadrul minei Baia de Arieș, jud. Alba
  • Iazul de decantare Gura Roșie din cadrul minei Roșia Montana, jud. Alba
  • Iazul de decantare Sântimbru Băi din cadrul carierei Sântimbru, jud. Harghita

Pentru fundamentarea soluțiilor se va face centralizarea datelor necesare, contractarea și elaborarea studiilor necesare (topo, geo, expertiză hidro, etc.), cu referire la:

  • stare exactă în care se află construcțiile, precum și situația terenurilor care trebuie monitorizate
  • dacă în cadrul obiectivului au mai apărut proprietari care ar putea să influențeze derularea lucrărilor de intervenție și remediere
  • eventualele modificări de morfologie, de stare, de condiții hidrogeologice și legislative față de cele care au existat la data terminării lucrărilor de închidere și de ecologizare

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate