Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu intră în scenariul ROȘU, de LUNI. O altă comună, în scenariu GALBEN. HOTĂRÂREA CJSU


Publicat

Comunele Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu vor intra în scenariul „ROȘU” iar comuna Roșia de Secaș în scenariul „GALBEN” începând de luni, 30 noiembrie, a decis Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba duminică seara. 

HOTĂRÂREA nr. 77 din 29.11.2020 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu, Pianu și Roșia de Secaș

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 29.11.2020,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1. (1) La nivelul unităților administrativ-teritoriale Bucerdea Grânoasă, Cenade, Ighiu și Pianu, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–COV-2 este de peste 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 30.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

l) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

m) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

o) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 2. (1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Roșia de Secaș, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 30.11.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății.

b) Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

c) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale.

d) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

e) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

f) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

g) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 23:00-05:00, cu următoarele excepții:

– deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

– deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

– deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

– deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

h) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 06:00-23:00 fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

n) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Art. 3. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 4. Prezenta Hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, UAT-urilor menționate la art. 1 și art. 2, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Nicolae Albu, renumit în funcția de prefect al județului Alba

Publicat

Nicolae Albu a fost renumit în funcția de prefect al județului Alba, miercuri, 3 martie. În aceeași zi acesta a fost demis, din cauza unei proceduri care ține de schimbarea statutului prefecților și subprefecților din România. 

De asemenea,Viorel Rașcovici a fost numit miercuri dimineață în funcția de subprefect al județului Alba, la propunerea USR.

Nicolae Albu are 48 de ani, este absolvent al unei facultăți de drept și are un master în drept administrativ și proceduri notariale. Lucrează de 29 de ani la Poșta Română, unde a deținut funcții de inspector sau chiar director (pentru o perioadă de 4 ani). A fost timp de 4 ani lider sindical și vicepreședinte la nivel național al sindicatului poștașilor. Este consilier județean și deține o funcție de conducere în PNL Alba.

Propunerea USR-PLUS pentru funcția de subprefect al județului Alba, fostul polițist Viorel Rașcovici, și-a trecut în CV că a urmat studii superioare la o universitate aflată la momentul respectiv în centrul unui scandal cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Potrivit CV-ului, este vorba despre ”Universitatea Internațională Deschisă Tehnoeconomie și Cooperare Româno-Americană din București, Facultatea de Drept, Legislație Internațională Comparată, Diplomație și Consultanță Juridico-Economică, domeniul fundamental științe juridice”.

CITEȘTE ȘI: Viorel Rașcovici, numit subprefect de Alba din partea USR. Guvernul a ignorat neclaritățile din CV-ul acestuia

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Florin Cîțu: Vaccinarea pentru toată populația va începe în 15 martie. Ținta lunii septembrie: 10.5 milioane de români vaccinați

Publicat

Premierul Florin Cîțu a anunțat că din data de 15 martie va începe vaccinarea generală în România. Anunțul a fost făcut miercuri. Până la sfârșitul lui septembrie, ținta este ca aproape 10,5 milioane de români să fie vaccinați.

”Un moment la care pe 27 decembrie ne uitam și ne doream să vină cât mai repede. A venit și am ajuns la persoana vaccinată cu numărul un milion.

Veți vedea că lucrurile vor merge mult mai rapid de acum încolo. Ținta inițială era să avem un milion până la sfârșitul lunii martie, am fost mai aproape.

Doar în martie o să primit 2,6 milioane de doze de vaccin, ceea ce înseamnă că vom putea porni cu faza a treia (…) pe 15 martie. Deci vom porni vaccinarea generală. Rămâne în continuare ținta de a avea 10,4 milioane de români vaccinați la sfârșitul lui septembrie”, a declarat Florin Cîțu.

În același context, președintele CNCAV Valeriu Gheorghiță a anunțat marți că singura opțiune de programare pentru vaccinarea anti-COVID va fi pe listele de așteptare, începând din 15 martie, iar fiecare persoană va avea 24 de ore să confirme programarea după ce este notificată, dar nu va ști pentru ce tip de vaccin.

Va exista câte o listă de așteptare pentru fiecare centru de vaccinare, iar pe acestea se vor putea înscrie și persoanele din populația generală, care se regăsesc în etapa a treia în strategia de vaccinare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Curățenie de primăvară pe străzile din Alba Iulia. Programul si zonele în care angajații primăriei vor face curățenie

Publicat

Primăria Alba Iulia transmite într-un comunicat de presă că angajații instituției se ocupă de curățirea străzilor și a zonelor de agrement. 

Potrivit acestora până la acest moment a fost făcută ecologizarea malurilor râului Ampoi și o bună parte dintre străzile municipiului au fost curățate, lucrările derulându-se conform programului de mai jos.

Curățarea străzilor se face mecanizat, iar în locurile în care utilajele nu pot interveni, curățenia se face manual, cu angajații de la salubritate și cu beneficiarii ajutorului minim garantat.

Programul activităților de curățare a străzilor: 01.03-07.03 – Zona Centru – Zona industrială; 08.03-14.03 – Zona Centru; 15.03-21.03 – Zona Centru – Cartier Ampoi; 22.03-04.04 – Zona Cetate; 05.04-11.04 – Zona Cetatea istorica – Micești – Bărăbanț.

Primele lucrări de pietruire a străzilor incluse în campania „Alba Iulia fără noroaie“, sunt finalizate. Astfel, străzile E. Racoviță, A. Odobescu, P. Ispirescu și G. Antipa sunt deja pietruite, iar în lucru este strada A. Vlahuță. Conform graficului, în zilele următoare, dacă vremea permite, se va interveni pe străzile S. Mândrescu, Hațeg, Streiului, Retezat și Parâng. Toate aceste lucrări de pietruire sunt executate doar cu utilajele Primăriei.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Monitorul Oficial va fi accesibil gratuit integral online. Noul format va permite inclusiv căutarea în interiorul documentelor

Publicat

Camera Deputaților a adoptat miercuri un proiect de lege care prevede că formatul electronic al Monitorului Oficial, Partea I și a II-a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent, acesta fiind accesibil tuturor utilizatorilor.

Accesul va fi disponibil în aceeași zi cu publicarea actelor, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea art.18 din Legea pentru organizarea Monitorului Oficial al României, în sensul instituirii gratuității accesului la formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și Partea a II – a, document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit, accesibil pentru citire, căutare, salvare, distribuire și imprimare de către orice utilizatori.

Formatul electronic va fi disponibil gratuit

„Regia Autonomă „Monitorul Oficial” editează Monitorul Oficial al României atât în format tipărit, cât și în format electronic. Formatul tipărit este pus la dispoziția tuturor utilizatorilor contra cost.

Formatul electronic al Monitorului Oficial al României, Partea I și a II -a, este disponibil în mod gratuit și liber, permanent.

Formatul electronic gratuit și liber este de document portabil, fără filigran sau inscripții suplimentare formatului tipărit; acesta devine accesibil tuturor utilizatorilor în aceeași zi cu publicarea, inclusiv pentru căutare, salvare, distribuire și imprimare”, mai prevede textul adoptat.

Ministrul Economiei, deputatul USR PLUS Claudiu Năsui, inițiator al proiectului, a spus că această lege este o „dovadă de normalitate”, menționând că speră ca mai multe dintre instituțiile statului să meargă în direcția „datelor deschise, a transparentizării”.

„Am crede că în 2021 nu este nevoie de o lege ca Monitorul Oficial să fie în format deschis, prietenos, PDF, dar iată că este nevoie de o astfel de lege. Este normal ca românii să aibă ușor acces la lege, fără îngrădiri, fără o platformă, cum este acum, în care nu se pot face căutări, nu se poate salva, să se facă scanări de pe document. Nu este normal. Și de aceea mă bucur că am avut o susținere transpartinică pentru acest proiect”, a spus Năsui.

Actele normative, accesibile pentru fiecare cetățean

Liderul deputaților PNL, Gabriel Andronache, a arătat că toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român.

„Monitorul Oficial este un serviciu public. Pe cale de consecință, toate actele normative pe care Monitorul Oficial le publică trebuie să fie accesibile fiecărui cetățean român. În formatul actual, este evident că nu avem de a face cu accesibilitate și este aproape o imposibilitate de a citi Monitorul Oficial”, a adăugat Andronache.

AUR critică publicarea actelor și în maghiară

Deputatul AUR Dan Tanasă a criticat faptul că în Monitorul Oficial se publică actele și în limba maghiară.

„În anul 2021, cetățenii României trebuie să aibă acces neîngrădit liber la legislația pe care o avem noi aici, care apare și în alte instituții publice. În același timp, AUR atrage atenția tuturor colegilor din Parlament (…) cu privire la o situație halucinantă.

România este singurul stat din lume care editează publicația oficială de stat în altă limbă decât limba oficială de stat. (…) Să corectăm această ticăloșie. Am înțeles jocurile politice, am înțeles negocierile, dacă edităm în limba maghiară, edităm în limba tuturor minorităților. (…)

România este unica țară din lume care editează publicația oficială de stat și în altă limbă decât limba oficială de stat. Dacă domnii de la UDMR vor editarea în Monitorul Oficial în limba maghiară, să modifice, mai întâi, să obțină modificarea Constituției, să pună limba maghiară ca limbă oficială de stat”, a spus Tanasă.

În replică, deputatul UDMR Szabo Odon a spus că Monitorul Oficial funcționează în acest fel de 30 de ani și nu este cazul de a face un pas înapoi.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate