Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CALENDAR modificat la ADMITERE școli de poliție, jandarmi, pompieri, sesiunea de toamnă 2021: Proba scrisă, amânată

Publicat

Ministerul Afacerilor Interne a modificat calendarul admiterii la școlile de poliție, jandarmi și pompieri, sesiunea de toamnă 2021.

Proba scrisă de evaluare a cunoștințelor a fost amânată, din 9 octombrie, în 23 octombrie, ”pentru desfășurarea examenului de admitere în școlile postliceale ale MAI în cele mai bune condiții”, potrivit unui comunicat al ministerului.

Marți, 14 septembrie, era termen limită pentru înscrieri.

Proba va fi susținută la unitățile de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice, scrie DcNews.

Totodată, examinarea medicală a candidaților care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere va avea loc în perioada 25 octombrie – 14 noiembrie 2021, în  ordinea descrescătoare a notelor finale. Inițial, perioada de dedicată examinării medicale era 11 – 31 octombrie 2021.

Rezultatele finale ale admiterii se vor afișa la sediul unităților de învățământ și vor fi postate pe site-ul oficial al acestora, până la data de 18 noiembrie 2021 (data anterioară era 3 noiembrie 2021).

Locurile scoase la concurs – admitere școli de poliție, jandarmi, pompieri 2021 – sesiunea de toamnă

În această sesiune de admitere s-au scos la concurs 2.668 de locuri, astfel: 1.592 pentru agenți de poliție, 225 pentru agenți de poliție de frontieră, 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi, 275 pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă și 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

Admiterea se organizează în cele 6 unități de învățământ preuniversitar ale Ministerului Afacerilor Interne:

  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgășani
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” – Fălticeni
  • Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești

Numărul de locuri, defalcat pe specializări:

  • 1.592 locuri pentru agenți de poliție
  • 225 locuri pentru agenți de poliție de frontieră
  • 551 de locuri pentru subofițeri de jandarmi
  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto.

CALENDAR ADMITERE școli MAI – poliție, jandarmi, pompieri – sesiunea de toamnă 2021:

până în 20 septembrie: evaluarea psihologică

până în 22 septembrie: depunerea dosarelor de recrutare

29 septembrie – 5 octombrie 2021: proba de evaluare a performanței fizice, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, astfel:

– Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea;

– Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea;

– Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu;

– Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea;

– Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui;

– Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești – pentru toți candidații înscriși la această școală.

23 octombrie: proba de evaluare a cunoștințelor; rezultatele obținute vor fi postate pe site-ul oficial al unităților de învățământ.

25 octombrie – 14 noiembrie 2021: examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale

până în 18 noiembrie 2021: rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora

ADMITERE ȘCOALA de POLIȚIE, ȘCOALA de JANDARMI, ȘCOALA de POLIȚIE de FRONTIERĂ 2021 – sesiunea septembrie – noiembrie 2021:

Tematica, bibliografia și probele de concurs

Probele de concurs pentru admiterea în unitățile de învățământ sunt:

  • proba de evaluare a performanței fizice – evaluată cu note de la 5 la 10
  • proba de evaluare a cunoștințelor – evaluată cu note de la 1 la 10

Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.

Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele de concurs. Tematica, bibliografia, numărul de întrebări, precum și numărul variantelor de răspuns sunt cele stabilite la concursul de admitere din sesiunea februarie – aprilie 2021.

În vederea constituirii dosarului de recrutare, candidaţii depun documentele solicitate până la data de 22 septembrie 2021.

Candidaţii care au obţinut în străinătate o diplomă echivalentă celei de la examenul naţional de bacalaureat depun următoarele documente:

  • copia diplomei echivalente obţinută în străinătate;
  • traducerea legalizată a diplomei echivalente;
  • atestatul de recunoaştere a studiilor, eliberat de Centrul Naţional de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei.

În vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ, candidaţii parcurg următoarele etape premergătoare desfășurării concursului:

a) completează cererea-tip de înscriere la concurs şi declaraţia prin care confirmă luarea la cunoştinţă despre condiţiile legale, criteriile specifice, celelalte condiţii de organizare a concursului şi măsurile care vor fi luate în cazul neîndeplinirii acestora şi îşi exprimă acordul pentru efectuarea verificărilor specifice;

b) depun la dosarul de recrutare, cu respectarea condiţiilor de organizare şi desfăşurare a concursului, documentele necesare.

Candidaţii care optează pentru participarea la concursurile de admitere organizate în sesiunea septembrie – octombrie 2021, trebuie să îndeplinească următoarele

condiţii legale de recrutare:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;

b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;

c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;

e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;

f) să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;

g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;

h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;

i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;

j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.

l) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. Verificarea îndeplinirii acestui criteriu se realizează cu ocazia examinării medicale;

m) să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;

n) să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.

o) să deţină sau să obţină până la absolvire permis de conducere categoria B.

Persoanele interesate în vederea participării la concursurile de admitere trebuie să declare date complete în conţinutul autobiografiei și al celorlalte documente de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare, astfel încât să îndeplinească criteriile de relevanţă, corectitudine şi actualitate.

Candidații care au fost declarați ”Admis” la concursul de admitere în instituțiile de învățământ nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizații cu caracter politic.

Candidaţii etnici/minoritari care se înscriu pe locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia/minoritatea respectivă și depun o adeverință emisă de o organizație etnică/minoritară, constituită potrivit legii.

Dosarul de recrutare în vederea participării la concursul de admitere conţine următoarele documente:

a) cererea de înscriere şi CV;

b) copii ale documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;

c) copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

d) copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;

e) autobiografia şi tabelul nominal cu rudele candidatului şi soţul/soţia candidatului;

f) certificat de cazier judiciar;

g) o fotografie color 9×12 cm;

h) fişa medicală-tip de încadrare în MAI;

i) declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare.

La concursul de admitere pot participa numai candidații care îndeplinesc, în mod cumulativ, condițiile legale și criteriile specifice pentru recrutarea candidaților, stabilite de actele normative în vigoare și ale căror dosare de recrutare au fost completate în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. b) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare.

Dosarul de recrutare conţine avizul psihologic, fără a fi necesară depunerea în prealabil de către candidaţi a documentului prevăzut la lit. h1) a alin. (1) al art. 59 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne,

Dosarul de recrutare conţine documentele prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Ordinul M.A.I. nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în unităţile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, respectiv adeverinţa medicală eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat, prevăzut în anexa nr. 3.

Modelele documentelor, actualizate, sunt postate pe site-ul oficial al unităţilor de recrutare şi al unităţilor de învăţământ.

Adeverinţa medicală se completează de medicul de familie, iar consimţământul informat se completează şi se semnează de candidat în mod lizibil şi se depun la unitatea de recrutare.

Vezi Model Adeverință și consimțământ

Adeverinţa medicală eliberată de medicul de familie se transmite de către compartimentul cu sarcini de recrutare medicului de unitate.

După primirea documentului de la medicul de unitate, compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidaţii declaraţi „INAPT” cu privire la încetarea activităţilor de recrutare.

Candidaţii care îşi retrag documentele din dosarul de recrutare înainte de afişarea rezultatului final sunt retraşi din concurs.

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaţilor se realizează până la data de 20 septembrie 2021, în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către compartimentele cu atribuţii de recrutare.

Susţinerea probei de evaluare a performanţei fizice

Proba de evaluare a performanței fizice se susține, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție.

Repartizarea în vederea susținerii probei se realizează de către unitatea de învățământ pentru care au optat candidații, iar planificarea pentru susținerea probei prin centrul zonal de selecție la care sunt arondați aceștia.

Pentru susţinerea probelor sportive candidaţii vor fi echipaţi corespunzător şi vor prezenta actul de identitate.

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.

Rezultatele obținute la proba de evaluare a performanței fizice se transmit unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și unităților de recrutare.

Repartizarea, planificarea și rezultatele obținute sunt aduse la cunoștința candidaților prin postarea acestora pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, precum și al centrelor zonale de selecție.

Pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală.

Proba de evaluare a performanței fizice constă in parcurgerea unui traseu practic aplicativ. Pentru timpii finali realizaţi de candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI, se acordă note, conform tabelului de transformare a timpului final în notă, după cum urmează:

Tabel privind transformarea timpului final în notă:

Timp final / Notă
sub 2’05“, inclusiv 10
peste 2’05“-2’08“, inclusiv 9,80
peste 2’08“-2’11“, inclusiv 9,60
peste 2’11“-2’14“, inclusiv 9,40
peste 2’14“-2’17“, inclusiv 9,20
peste 2’17“-2’20“, inclusiv 9,00
peste 2’20“-2’23“, inclusiv 8,80
peste 2’23“-2’26“, inclusiv 8,60
peste 2’26“-2’29“, inclusiv 8,40
peste 2’29“-2’32“, inclusiv 8,20
peste 2’32“-2’35“, inclusiv 8,00
peste 2’35“-2’38“, inclusiv 7,80
peste 2’38“-2’41“, inclusiv 7,60
peste 2’41“-2’44“, inclusiv 7,40
peste 2’44“-2’47“, inclusiv 7,20
peste 2’47“-2’50“, inclusiv 7,00
peste 2’50“-2’53“, inclusiv 6,80
peste 2’53“-2’56“, inclusiv 6,60
peste 2’56“-2’59“, inclusiv 6,40
peste 2’59“-3’02“, inclusiv 6,20
peste 3’02“-3’05“, inclusiv 6,00
peste 3’05“-3’08“, inclusiv 5,80
peste 3’08“-3’11“, inclusiv 5,60
peste 3’11“-3’14“, inclusiv 5,40
peste 3’14“-3’17“, inclusiv 5,20
peste 3’17“-3’20“, inclusiv 5,00
peste 3’20 Nepromovat

Susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor

Proba de evaluare a cunoștințelor se susține la unitățile de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.

Susținerea probei de evaluare a cunoștințelor se realizează în spații destinate exclusiv acesteia, pe timpul desfășurării probei.

Rezultatele obținute sunt aduse la cunoștința candidaților prin postarea acestora pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații.

Proba constă în aplicarea unui test unic tuturor candidaților pentru unitățile de învățământ din subordinea Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Soluționarea contestațiilor

Contestațiile la proba de evaluare a cunoștințelor se transmit online la adresa de e-mail a unității de învățământ și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere, la sediul acesteia. Candidații pot contesta numai rezultatul obținut la propria lucrare.

Rezultatele contestațiilor sunt definitive și se consemnează într-un proces-verbal, semnat de către președintele și membrii comisiei de soluționare a contestațiilor.

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul unității de învățământ.

Nota finală

Comisiile de concurs de la nivelul unităților de învățământ centralizează rezultatele de la probele de concurs, calculează media aritmetică pentru candidații declarați promovat, afișează lista provizorie în ordinea descrescătoare a notelor finale și o postează pe site-ul unității de învățământ.

Departajarea

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat;

b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;

c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;

d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;

e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;

f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Departajarea este aplicabilă și pe parcursul desfășurării examinării medicale pentru determinarea candidaților eligibili.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează potrivit prevederilor Ordinului M.A.I. nr.105/2020 pentru candidaţii care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Unităţile de învăţământ transmit unităţilor de recrutare candidaţii care urmează să susţină examinarea medicală.

Compartimentul cu sarcini de recrutare informează candidaţii cu privire la continuarea procedurilor de selecţie şi prezentarea la unitatea de recrutare în vederea înmânării adresei prevăzute la

art. 4 alin. (2) din anexa nr. 1 la Ordinul m.a.i. nr. 105/2020, precum şi a copiei adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie existente în dosarul de recrutare.

Unităţile de învăţământ afişează, la finalul fiecărei zile, situaţia candidaţilor care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora.

Cererea-tip de înscriere, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, precum și Consimțământul informat, se descarcă de pe site-ul oficial al unităților de învățământ sau al unităților de recrutare.

Locurile rămase neocupate în urma desfăşurării concursului de admitere sunt completate, prin redistribuire, de către comisia centrală de admitere de la celelalte unități de învățământ, pe baza propunerilor comisiilor de admitere, formulate cu respectarea opțiunilor candidaților declarați neadmis.

Comisia centrală de admitere realizează redistribuirea candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Locurile alocate minorității rome/altor minorități, rămase neocupate, sunt ocupate de următorii candidaţi majoritari ai unității de învățământ, clasaţi în ordinea descrescătoare a notelor finale, cu aplicarea, după caz, a criteriilor de departajare.

Informații suplimentare pentru candidați:

AICI: Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina

AICI: Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” – Cluj-Napoca

AICI: Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” – Oradea

AICI: Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” – Drăgășani

AICI: Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” – Fălticeni.

ADMITERE ȘCOALA de POMPIERI 2021 – sesiunea septembrie – noiembrie:

AICI: Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești

Activitatea de recrutare a candidaţilor se realizează de structurile de resurse umane din cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene / Bucureşti-Ilfov.

Pentru a participa la concursul de admitere, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele:

Condiții legale de recrutare:

  • să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului 2021;
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
  • să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

Criterii specifice:

  • să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concurs;
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
  • să nu fi fost exmatriculaţi, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituţie de învăţământ.

Evaluarea psihologică

Evaluarea psihologică a candidaților se realizează în conformitate cu dispoziţia directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare.

PROBE CONCURS ADMITERE ȘCOALA de POMPIERI 2021 sesiunea septembrie – noiembrie:

Probele de concurs pentru admiterea în unitatea de învățământ sunt proba de evaluare a performanței fizice și proba de evaluare a cunoștințelor și sunt evaluate cu note de la 5 la 10, în cazul probei de evaluare a performanței fizice și de la 1 la 10, în cazul cazul probei de evaluare a cunoștințelor. Nota de promovare a fiecărei probe este minimum 5.

Nota finală se calculează ca medie aritmetică a notelor obținute la probele menționate anterior.

Proba de evaluare a performanțelor fizice

YouTube video

Se susține la sediul școlii, conform planificării.

Evaluarea performanțelor fizice se va sustine prin parcurgerea traseului practic aplicativ. Traseul trebuie parcurs într-un timp de maxim 2 minute și 15 secunde.

Pentru susţinerea probelor sportive candidaţii vor fi echipaţi corespunzător.

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.

Proba de verificare a cunoștințelor

Se susține la sediul școlii, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice și constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică.

Pentru a promova proba de verificare a cunoștințelor, candidații trebuie să obțină numărul minim de puncte stabilit, echivalent al notei 5.

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

  • media generală obținută la examenul național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

Lista provizorie cu ierarhizarea candidaților se aduce la cunoștința candidaților prin postare pe site-ul oficial al școlii.

Contestaţiile la proba de verificare a cunoștințelor se depun on-line de către candidați, la adresa de e-mail a Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești (office@scoaladepompieri.ro), în termen de 2 ore de la afișarea rezultatelor și se soluționează în termenul prevăzut prin graficul concursului de admitere.

Candidaţii pot contesta numai rezultatul obţinut la propria lucrare sau locul ocupat pe lista celor declaraţi neadmis.

Lista provizorie cu ierarhizarea candidaților după soluționarea contestațiilor se afișează pe site-ul oficial al școlii.

Examinarea medicală

Se realizează conform planificării întocmite de către compartimentele cu atribuții de recrutare, pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor obținute la proba de verificare a cunoștințelor.

Unitatea de învățământ afișează, la finalul fiecărei zile, situația candidaților care au finalizat examinarea medicală, succesiv, până la completarea numărului de locuri scoase la concursul de admitere.

Rezultatele finale se afișează pe site-ul oficial al școlii.

Tematica de concurs – admitere școala de pompieri 2021 – sesiunea septembrie – noiembrie:

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

Clădirea Școlii Gimnaziale ”Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia va fi renovată. Investiție de 9,5 milioane lei

Publicat

Clădirea Școlii cu clasele I-VIII ”Ion Agârbiceanu” din Alba Iulia va fi modernizată. Investiția este de 9,5 milioane lei. Se vor înlocui geamurile vechi, se vor termoizola pereții și se vor reface instalațiile electrică, termică și sanitară.

Lucrările sunt estimate să dureze 14 luni.

Documentația investiției intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 septembrie.

Potrivit temei de proiectare, clădirea în care funcționează școala cu clasele I-VIII a fost construită în anii 1967 – 1968. Clădirea are un regim de înălțime S+P+2E, o suprafață construită măsurată de 1.236 mp, o suprafață desfășurată de 4.994  mp și se află pe un teren de 8.125 mp, e strada Vasile Goldiș.

În prezent, tâmplăria exterioară este mai veche de 10 ani. Este din profil PVC cu geam termoizolant, dar are deficiențe de închidere și etanșare. Pereții exterior nu sunt izolați corespunzător și prezintă degradări. Acoperișul nu are sistem de oprire a zăpezii, șarpanta este degradată. Sălile de clasă nu au instalație de climatizare. Trotuarele de gardă sunt afectate parțial de infiltrații de apă. Finisajele exterioare sunt degradate.

Lucrări propuse în proiectul de modernizare

Sunt propuse următoarele lucrări:

Subsol

  • termoizolare planșeu peste subsol cu polistiren extrudat 10 cm grosime
  • desfacerea și refacerea instalațiilor eletrică, termică și sanitară
  • desfacere/refacere trotuare perimetrale pentru eliminarea infiltrațiilor la infrastructura clădirii
  • prelungire termoizolație/hidroizolație soclu – săpătură manual pe adâncime, 70 cm sub cota trotuarului
  • termoizolare soclu cu polistiren extrudat 10 cm grosime
  • tencuială hidrofugantă a coclului, peste termosistem

Parter / Etaj I /Etaj II

  • desfacerea și refacerea instalațiilor eletrică, termică și sanitară
  • înlocuirea tâmplăriilor vechi cu altele noi, eficiente
  • reparații locale la finisaje interioare după schimbare instalații și tâmplării exterioare
  • termoizolare pereți exterior cu plăci de vată mineral bazaltică – grosime 15 cm
  • refacere finisaje exterioare

Se va reface trotuarul de gardă în jurul clădirii. Se va termoizola planșeul peste etajul 2 (în pod) cu 35 cm vată minerală. Se va amenaja podină din lemn. Se va construe rampă pentru acces persoane cu dizabilități, la nivel parter.

Valoarea totală a investiției este de 9.507.178,93 lei din care lucrări de construcții-montaj 7.041.469,86 lei. Proiectul ”Creșterea eficienței energetic și gesionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ – Școala cu clasele I-VIII Ion Agârbiceanu Alba Iulia” va fi finanțat din bugetul local și alte surse conform legii.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Finanțări de 13 milioane euro, cerute de Primăria Blaj prin PNRR și AFM. Autobuze și stații electrice, creșă și alte modernizări

Publicat

Primăria Blaj a depus opt proiecte de finanțare prin PNRR și AFM, în valoare de 13 milioane de euro, anunță edilul Gheorghe Valentin Rotar.

Vor fi cumpărate autobuze electrice, se vor instala stații de încărcare vehicule electrice, se vor moderniza blocuri pentru eficientizare energetică, se va construi o creșă și se vor face investiții pentru managementul deșeurilor.

”Cele 8 proiecte depuse prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României (PNRR) și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) vizează, în principal, construirea unui oraș verde, prietenos cu mediul, curat și sănătos”, precizează primarul.

LISTA proiectelor depuse de Primăria Blaj pentru finanțare prin PNRR și AFM

  • Renovarea energetică a clădirilor rezidențiale multifamiliale din municipiul Blaj (PNRR – C5 Valul renovării – Apelul 1): vor beneficia de acest proiect 8 blocuri din municipiul Blaj, pe principiul primul venit/primul servit, în ordinea depunerii documentațiilor: Blocurile nr. 31, 40 și 41 (Eroilor), 7 (Republicii), 1 și 2 (Gării), G1 (Câmpia Libertății) și 5 (Gheorghe Barițiu). Proiectul vizează și construirea a 8 stații de reîncărcare, stabilite ulterior de autoritatea contractantă. Valoarea solicitată: 4.165.620 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Achiziție autobuze electrice: în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1); vor fi achiziționate 4 autobuze nepoluante în lungime de 10 m, 4 autobuze nepoluante în lungime de 12 m și un microbuz nepoluant. Valoarea solicitată este de 4.393.550 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Achiziție sistem E-Ticketing: în parteneriat cu comuna Crăciunelu de Jos (PNRR C10 – Fondul local – Apelul 1); vor fi achiziționate 2 sisteme de transport inteligent (ITS) și 12 stații de încărcare (10 la Blaj și 2 la Crăciunelu de Jos). Valoarea solicitată este de 400.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Construire creșă mică, localitatea Izvoarele (PNRR C15 – Educație – Apelul 1): creșa va avea 40 de locuri și va fi construită în „Lunca Ciufudului”, lângă parcul de la intrarea în Tiur. Valoarea solicitată este de 2.005.806,54 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro). Contract semnat
  • Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiul Blaj (Administrația Fondului pentru Mediu): amenajarea a 15 stații de reîncărcare. Valoarea solicitată este de 3.173.367,15 lei (contribuție de la bugetul local 323.411,15 lei)
  • Construire de insule ecologice digitalizate subterane (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor): vor fi amenajate 5 astfel de insule. Insula ecologică poate fi concepută pentru a utiliza mai multe pubele sau containere subterane sau supraterane pentru colectarea selectivă. Valoarea solicitată este de 1.229.875 lei/ 250.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro)
  • Construire de insule ecologice digitalizate supraterane tip II (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor): vor fi amenajate 14 astfel de insule. Valoarea solicitată este de 1.308.587 lei/ 266.000 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).
  • Înființarea unui centru de colectare prin aport voluntar – municipiul Blaj (Ministerul Mediului – Componenta C3 – Managementul deșeurilor). Centrul de colectare prin aport voluntar va asigura colectarea separată a deșeurilor menajere care nu pot fi colectate în sistem „door-to-door”, respectiv deșeuri reciclabile și biodeșeuri care nu pot fi colectate în pubelele individuale: deșeuri voluminoase, deșeuri textile, deșeuri din lemn, mobilier, deșeuri din anvelope, deșeuri de echipamente electrice și electronice, baterii uzate, deșeuri periculoase, deșeuri de cadavre animale, deșeuri de grădină, deșeuri din construcții și demolări. Valoarea solicitată este de 3.830.913,04 lei/ 778.720 euro (contribuție de la bugetul local 0 euro).

foto: Facebook (Gheorghe Valentin Rotar)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: Câte cazuri COVID au fost înregistrate după 211 testări în 24 de ore. Situația infectărilor pe localități, 24 septembrie

Publicat

Au fost înregistrate 26 de cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP), sâmbătă, 24 septembrie.

Comparativ, vineri erau 31 cazuri noi. În județ sunt, în total, 455 cazuri active (470 anterior).

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 59.016 cazuri confirmate, 57.663 persoane vindecate, 1.308 decese.

În același interval au fost procesate 495.195 teste, din care 364.093 PCR și 131.102 rapide.

În ultimele 24 de ore, în județul Alba, au fost făcute 211 testări: 44 PCR (30 la DSP și 14 la spitalul județean) și 167 teste rapide.

Cazuri COVID confirmate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Mediul urban

  • Alba Iulia – 6 cazuri (+3 cazuri reinfectare)
  • Cugir – 5 cazuri (+1 caz reinfectare)
  • Aiud – 2 cazuri
  • Ocna Mureș – 1 caz (+2 cazuri reinfectare)
  • Blaj – 1 caz reinfectare
  • Sebeș – 1 caz

Mediul rural

  • Ciugud – 2 cazuri
  • Albac – 1 caz
  • Roșia Montană – 1 caz reinfectare

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 1,22 (anterior 1,26).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Urban    
ORAŞ OCNA MUREŞ 3.47 48
MUNICIPIUL ALBA IULIA 2.48 191
ORAŞ TEIUŞ 2.1 15
MUNICIPIUL AIUD 1.28 32
ORAŞ CÂMPENI 1.27 9
MUNICIPIUL SEBEŞ 1.1 36
ORAŞ ABRUD 0.97 5
ORAŞ ZLATNA 0.9 7
MUNICIPIUL BLAJ 0.53 11
ORAŞ CUGIR 0.47 12
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0 0
Rural    
RĂDEŞTI 3.18 4
MOGOŞ 2.72 2
CIUGUD 2.1 7
UNIREA 2.08 10
OCOLIŞ 2.03 1
LUNCA MUREŞULUI 1.97 5
PONOR 1.73 1
PIANU 1.67 6
MIRĂSLĂU 1.54 3
DAIA ROMÂNĂ 1.28 4
GALDA DE JOS 1.14 5
METEŞ 1.1 3
NOŞLAC 1.1 2
ALBAC 1.03 2
SÂNTIMBRU 0.99 3
HOPÂRTA 0.88 1
VADU MOŢILOR 0.79 1
SÂNCEL 0.77 2
ROŞIA MONTANĂ 0.75 2
AVRAM IANCU 0.71 1
ROŞIA DE SECAŞ 0.64 1
VALEA LUNGĂ 0.64 2
SOHODOL 0.61 1
HOREA 0.53 1
CRICĂU 0.51 1
GÂRBOVA 0.47 1
ŞONA 0.46 2
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0.44 1
ŞIBOT 0.43 1
STREMŢ 0.42 1
LOPADEA NOUĂ 0.4 1
ŞPRING 0.39 1
VINŢU DE JOS 0.36 2
ŞUGAG 0.35 1
MIHALŢ 0.31 1
SĂSCIORI 0.31 2
IGHIU 0.28 2
BISTRA 0.22 1
JIDVEI 0.19 1
ALMAŞU MARE 0 0
ARIEŞENI 0 0
BERGHIN 0 0
BLANDIANA 0 0
BUCIUM 0 0
CÂLNIC 0 0
CENADE 0 0
CERGĂU 0 0
CERU-BĂCĂINŢI 0 0
CETATEA DE BALTĂ 0 0
CIURULEASA 0 0
CRĂCIUNELU DE JOS 0 0
CUT 0 0
DOŞTAT 0 0
FĂRĂU 0 0
GÂRDA DE SUS 0 0
ÎNTREGALDE 0 0
LIVEZILE 0 0
LUPŞA 0 0
OHABA 0 0
POIANA VADULUI 0 0
POŞAGA 0 0
RÂMEŢ 0 0
RIMETEA 0 0
SĂLCIUA 0 0
SĂLIŞTEA 0 0
SCĂRIŞOARA 0 0
VIDRA 0 0

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă grădiniță va fi construită la Alba Iulia. Locația, în apropierea unei unități militare

Publicat

O nouă grădiniță va fi construită la Alba Iulia. Inițiativa aparține Arhiepiscopiei Ortodoxe și terenul vizat se află în perimetrul de siguranță al unei unități militare.

Locația este pe strada Constantin Galeriu, în zona Alba-Micești (Valea Popii).

Suprafața de teren propusă este în categoria de folosință ”pășune și altele”, fiind amplasat în zona de protecție și de siguranță a unității militare, astfel că se cere elaborarea unui Plan Urbanistic de Detaliu (PUD).

Suprafața studiată este de 7841 mp, învecinată la nord cu strada Constantin Galeriu, la sud cu UM 1023, la vest cu imobil ce aparține Arhiepiscopiei Ortodoxe Române Alba Iulia și la est cu strada Arsenie Boca.

Clădirile grădiniței vor fi construite în regim demisol-parter-etaj. Incinta va fi amenajată cu parcări, alei, platforme, zone verzi.

Cele trei săli de grupă vor fi la parter. Construcțiile vor fi inserate în terenul în pantă, pe o latură, cu acoperiș tip terasă circulabilă înierbată. Pavilionul principal va include spații administrative, sală și vestiare educatoare, birou director/contabilitate, cabinet medical, oficiu, sală mese, sală multifuncțională pentru activități educative și serbări, mic paraclis.

Clădiea sălilor de grupă va fi în poziție superioară cu demisol parțial și parter deschis către curte sistematizată.

Accesul pietonal și rutier se va asigura din cele două străzi. Mașinile vor putea staționa doar în interiorul parcelei, în afara circulației publice. Au fost propuse 24 de parcări.

Grădinița se va construi lângă unitatea militară, cu respectarea următoarelor:

  • limite amplasament
  • zonă siguranță aferentă
  • neemitere pretenții privind o posibilă poluare fonică
  • interzicere fotografiere în direcția obiectivului militar
  • ajustarea unor posibile camere video amplasate la grădiniță pentru a nu permite vizualizarea obiectivului militar
  • interzicere aparatură radiocomunicații posibilă a interfera cu sistemele de comunicații militare
  • respectarea indicatoarelor și a îndrumărilor personalului militar aflat în paza obiectivului
  • neafectarea activităților, terenurilor, construcțiilor, instalațiilor din administrarea MApN

Documentația cu detaliile de mai sus este prezentată consilierilor locali în ședința din 27 septembrie, pentru aprobarea PUD.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax