Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

CALENDAR OBLIGAŢII FISCALE pe luna APRILIE 2015: Termene la Fisc pentru declarațiile de mențiuni, situații, formulare și plăți


Publicat

finante, cladire finanteObligații fiscale pentru luna APRILIE 2015. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna aprilie 2015. Vedeți mai jos până când se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

Calendarul obligaţiilor fiscale pe luna APRILIE 2015:

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 7 aprilie

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România. Formular: Declaratie_092

– contribuabilii înregistraţi în scop de TVA care utilizează ca perioadă fisc.ală trimestrul şi care au efectuat o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligaţi să‑şi modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. OPANAF 1165/2009

– declaraţia se depune la organul fiscal competent, în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare; formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 10 aprilie

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul fiscal. Formular: Declaratie 096

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depăşit plafonul de scutire şi care doresc să fie scoase din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA. C.F. art. 152, alin. (7), OPANAF 1768/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de țigarete/țigări și țigări de foi în luna/anul. Formular: Anexa31^1

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat; C.F. art. 206^15 alin. (7); HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna/anul. Formular: Anexa31^2

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat, C.F. art. 206^15 alin. (7), HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (produse energetice); C.F. art. 206^20, HG 1620/2009 pct. 82 alin. (22)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (alcoolul etilic şi a produse alcoolice); C.F.  art. 206^58, HG 1620/2009 pct. 111 alin. (30)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile pentru luna precendentă. Formular: Anexa 47 Declaraţie

– destinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali pentru achiziţiile şi livrările intracomunitare de produse accizabile; C.F. art. 206^50, HG 44/2004  pct. 105 alin. (2) – (3).

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie pentru luna precendentă. Formular Anexa 48.1-48.5: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie produse accizabile; C.F. art. 206^55 alin. (1)-(2), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal  de depozitare pentru luna precendentă. Formular Anexa 49: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare produse accizabile; C.F. art. 206^55, alin. (1) şi (3), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea jurnalelor privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa nr. 52.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa nr. 52.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie/depozitare, HG 44/2004 pct. 113 alin. (12) subpct. 113.1.1 alin. (9), (10) şi (14) şi subpct. 113.1.1 alin. (7) şi (8).

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea jurnalelor privind achiziţiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa 53.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa 53.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare, HG 1620/2009 pct. 113.1 alin. (13) subpct. 113.1.1 alin. (5), (11), (12), (16) şi subpct. 113.1.2 alin. (9), (10), (16)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Situaţiei privind privind livrările de produse accizabile în luna … anul … pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 55.1)

– operatorii economici care deţin autorizaţii de expeditor înregistrat, HG 44/2004 subpct. 90.1 alin. (8^1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 aprilie

Depunerea Evidenţei achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 57)

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcării, C.F. art. 206^64, HG 1620/2009 subpct. 117.2 alin. (9)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 20 aprilie

Depunerea Declaraţiei speciale de taxa pe valoarea adăugată pentru trimestrul precedent  (sistem VOES)

– persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicaţii, de radiodifiziune şi televiziune persoanelor neimpozabile; C.F. art. 152^4, alin. (7)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 20 aprilie

Depunerea Declaraţiei speciale de TVA pentru trimestrul precedent (sistem VOES)

– persoanele impozabile stabilite în UE , dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicaţii, de radiodifiziune şi televiziune; C.F. art. 152^5 alin. (6)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă. Plătitorii de următoarele venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din contracte/ convenţii civile şi de agent;

– expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;

– obţinute de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică (nu generează o persoană juridică)

– din premii şi jocuri de noroc

– obţinute de nerezidenţi

– din alte surse

C.F. art. 52 alin. (3), art. 52^1 alin. (1) şi (4), art. 77 alin. (6), art. 79 alin. (3), art. 116 alin. (4) şi (5)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Efectuarea plăţii anticipate privind impozitul pe profit, aferentă trimestrului I 2015

– contribuabilii care aplică sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit anual, cu plăţi anticipate efectuate trimestrial; C.F. art. 34 alin. (8)

– contribuabilii prevăzuţi la art. 13 lit. c) – e), adică persoanele juridice străine şi persoanele fizice nerezidente care desfăşoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică; persoanele juridice străine care realizează venituri din/sau în legătură cu proprietăţi imobiliare situate în România sau din vânzarea/cesionarea titlurilor de participare deţinute la o persoană juridică română; persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât şi în străinătate din asocieri fără personalitate juridică; în acest caz, impozitul datorat de persoana fizică se calculează, se reţine şi se varsă de către persoana juridică română; C.F. art. 34 alin. (5) lit. c)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat. Formular Declaratia_100 (format electronic)

– lunar, contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.1.

– trimestrial, Contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013,  anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.2

– alte termene: contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.4

– se completează electronic, de către plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii sociale cărora le revin obligaţii de plată la bugetul stat; se folosesc programele respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001. Ceilalţi contribuabili depun declaraţia la organul fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor. Formular: Declaratie 104. Se completează electronic. AICI, programul.

– se depune de către persoanele juridice, constituite între contribuabilii prevăzuţi la art. 13 lit. c) şi e) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, de către persoana responsabilă, desemnată potrivit legii. Declaraţia cuprinde informaţii privind asociaţii persoane juridice străine şi/sau persoane fizice. Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Se depune la organul fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii. OPANAF 1950/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Formular Declarația 112

– pentru luna precedentă: persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori, precum şi entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente; instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului; orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor (art. 296۸3 lit. g), C.F. art. 296^19 OMFP 1045/2012

– pentru trimestrul precedent: contribuabilii prevăzuţi la art. 58 alin. (2) C.F. (a), adică asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, persoane juridice, cu excepţia instituţiilor publice, care în anul anterior au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro şi au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariaţi exclusiv; persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale, precum şi persoanele fizice care exercită profesii libere şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă. Formular Declaratie_224

– persoanele fizice care obţin salarii din străinătate pentru activităţi în România şi persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România, C.F.art. 60 alin. (2) OPANAF 52/2012

– se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată Formular Declaratia 300 (format electronic)

– persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de TVA conform art. 153 C.F., C.F.art.156^2 alin. (1), OPANAF 1790/2012

– lunar, trimestrial, semestrial, anual – după caz (vezi instrucţiunile de completare din formular, C.F.art.156^2, alin. (1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Decontului special de taxă pe valoarea adăugată pentru luna precedentă Declaratia_301_decont special TVA (format electronic)

– persoanele menţionate în instrucţiunile de completare a formularului, pentru fiecare secţiune, C.F. art. 156^3, alin. (2) OPANAF 30/2011

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată. Formular Declaratia 307

– persoanele impozabile prevăzute la art. 134 alin.(5), art. 128 alin. (7), art. 152 alin. (7), art. 153 alin. (9) lit. a) – e) şi g) din C.F. (OPANAF 2223/2013): a) persoana impozabilă, beneficiară a transferului de active în calitate de succesor al cedentului în ceea ce priveşte ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este înregistrată în scopuri de TVA şi nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului; b) locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului; c) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, care a efectuat ajustări incorecte sau nu a efectuat ajustările de taxă; d) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, şi care: – nu a efectuat ajustările de taxă prevăzute de lege în ultimul decont depus înainte de scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA sau a efectuat ajustări incorecte; – trebuie să efectueze regularizările/ajustările legale pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) ‐ e) din Codul fiscal. Formular Declaratia_311

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. art. 153 alin. (9) lit. a) ‐ e) C.F. şi care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări şi/sau achiziţii /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA, OPANAF 2224/2013

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei recapitulative privind livrările / achiziţiile /prestările intracomunitare de bunuri pentru luna trecută. Formular Declarația 390 VIES

– contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din C.F. art. 156^4, OPANAF 3162/2011; care au efectuat livrări, achiziţii sau prestări de servicii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii,  precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art. 156^1 din C.F.). Formular Declarația 394. Se completează electronic. AICI, program.

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal şi care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) şi (7), pentru operaţiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) şi taxabile cu cota prevăzută de lege; b) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziţii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevăzută de lege. Se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România. Declaraţia se poate depune la registratura organului fiscal competent (ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire) în format electronic, pe suport electronic, însoţit de anexa nr. 1 la ordin, în format hârtie (doar prima pagină), semnat şi ştampilat, conform legii. Declaraţia se completează/validează cu ajutorul programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF. OPANAF 3806/2013.

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor de către importatori Formular (anexa nr. 51) pe trimestrul precedent

– beneficiarii scutirilor (instituţii, organizaţii) de accize, C.F. art. 206^56, HG 44/04 subpct. 110.2 alin. (5)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în cazul vânzărilor la distanţă Formular (anexa nr. 46) pe trimestrul precedent

– vânzătorii pentru livrările efectuate în cadrul vânzării la distanţă, C.F. art. 206^47 alin. (5), HG 44/04 pct. 103 alin. (18) şi (19)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 aprilie

Depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare. Formular Declaratia 097

– persoane impozabile care depăşesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoane impozabile care renunţă la aplicarea sistemului TVA la încasare. OPANAF 3884/2013.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 30 aprilie

Depunerea situaţiilor financiare, pentru anul 2014 (software de asistenţă)

– instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial

– subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor prevăzute la alin. (1) şi (2) din L 82/91, cu sediul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate; L. 82/1991, art. 36, OMFP 79/2014

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 30 aprilie

Depunerea Decontului privind accizele pentru anul precedent Declaratia 120 (format electronic)

– operatorii economici plătitori de accize; C.F. art. 219, OPANAF 1950/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 30 aprilie

Depunerea Decontului privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă pentru anul trecut Declaratia 130 format electronic

– operatorii economici plătitori de impozit la ţiţeiul din producţia internă; C.F. art. 219, OPANAF 1950/2012.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Vlad Voiculescu spune că ar putea fi nominalizat din nou de USR PLUS pentru funcția de ministru al Sănătații

Publicat

Vlad Voiculescu afirmă că ar putea fi nominalizat din nou de USR PLUS pentru funcția de ministru al Sănătății.

”Eu n-am văzut încă argumente prin care această variantă să fie complet scoasă de pe masă”, a declarat Voiculescu, luni, la Europa FM, întrebat dacă este posibil să revină în funcție.

Ministrul demis săptămâna trecută spune că nu există niciun motiv pentru care Alianța USR Plus să nu îl nominalizeze din nou pentru această funcție.

Vlad Voiculescu a făcut aceste afirmații la Europa FM când a explicat că viitorul ministru al Sănătății trebuie să schimbe modul în care se ocupă funcțiile din sistemul sanitar.

R: Suntem una dintre puținele țări unde există aceste contracte pe viață. Ați propune o astfel de schimbare?

Vlad Voiculescu: Nu numai dacă aș reveni, o să propun oricum. Și USR PLUS, prin noul ministru, că o să fiu eu sau altul, cu siguranță trebuie să o facă.

R:O secundă, cum să fiți dumneavoastră noul ministru?

Vlad Voiculescu:Da, eu n-am văzut încă argumente prin care această variantă să fie complet scoasă de pe masă.

R: Adică, azi la negocieri, coaliția se duce cu numele dumneavoastră?

Vlad Voiculescu: Asta e treaba Coaliției.

Vlad Voiculescu a declarat că demiterea sa din funcție nu a venit în urma unei analize a premierului. Fostul ministru mai admite că i-ar fi greu să lucreze cu premierul Florin Cîțu, căruia Alinața USR PLUS i-a restras sprijinul politic.

R: Pentru dumneavoastră există speranță că veți fi propus, din nou, ca ministru?

Vlad Voiculescu: Speranța mea e mai puțin legată de punctele acestea, vă spun foarte onest că sunt dezamăgit la nivel personal și afectat. Dincolo de asta, nu e o funcție de care să mă agăț și, în general, nu o să mă agăț de funcții. Dar, USR PLUS are niște lucruri de făcut în Sănătate.

R: Adică nu excludeți o întoarcere în Minister într-o formă sau alta.

Vlad Voiculescu: Nu, deci aș exclude lucrul ăsta. Dacă aș avea ceva să-mi reproșez cu adevărat, nici nu aș avea curajul să spun lucrul ăsta.

R: Dar mai puteți lucra cu domnul Cîțu?

Vlad Voiculescu: Cu domnul Cîțu îmi închipui că este greu de lucrat, pentru mine, presupun că și pentru dumnealui, între timp. Dar, am mai spus-o, domnul Cîțu nu a demonstrat nici leadershipul, nici spiritul de echipă, nici înțelepciunea politică, nici nimic din toate acele abilități care credeam noi că îl califică pentru funcția de premier.”

Coaliția se reunește în ședință

Coaliţia de guvernare are programată azi o şedinţă de lucru, prima după revocarea ministrului Sănătăţii Vlad Voiculescu, care a produs o ruptură între PNL şi USR PLUS, care acum cere schimbarea premierului Cîţu.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat: Bogdan Lazăr, fost candidat ALDE pentru Primăria Alba Iulia, s-a înscris în PNL Alba

Publicat

Bogdan Lazăr, fost candidat ALDE pentru Primăria Alba Iulia și consilier local, a anunțat că s-a alăturat echipei PNL. Spune că ”valorile liberale comune mă fac să simt acest pas ca pe o întoarcere acasă”.

”După o perioadă în care am analizat foarte mult tot ceea ce s-a întâmplat, de la alegerile locale și cele generale, până la evenimentele politice la zi, am luat o decizie corectă, dar și asumată. Pe unii poate îi voi surprinde, însă pe cei mai mulți îi voi convinge că tot ce va însemna viitorul meu politic, de acum  încolo, va fi mereu pentru oameni și mereu între oameni.

Fără a avea neapărat o experiență imensă în spate, am totuși acea experiență politică prin care știu cum să pun totul în folosul celor care așteaptă atât de multe de la clasa politică, dar mai ales de la oamenii de administrație (la orice nivel ar fi ea). Mai am mult de crescut și multe de învățat! Prima și singura mea experiență politică a fost în ALDE, pentru că am crezut în valorile liberale care, la acel moment, păreau a fi susținute cel mai mult de Călin Popescu Tăriceanu. Motiv pentru care am făcut pasul de a intra în politică alături de acei colegi, mulți dintre ei devenindu-mi prieteni. Din păcate, politica alianțelor nefericite și drumul pe care l-a luat ALDE au transformat acest partid într-un proiect politic eșuat, pe care am decis să îl părăsesc încă de anul trecut.

Acesta este și motivul pentru care ideologia mea ca om, ca antreprenor și ca tânăr politician mă face să îmi doresc mult mai mult, dar și să muncesc cu adevărat într-un grup, într-un partid și într-o familie care se bazează pe valorile de dreapta, pe valorile liberale.

Pornesc acest nou capitol din viața mea, cu o foarte mare încredere că alăturarea mea echipei PNL este un pas corect. Și, chiar dacă nu am făcut niciodată parte din acest partid, valorile liberale comune mă fac să simt acest pas ca pe o întoarcere acasă. Am toată convingerea că proiectele ce vor urma vor demonstra că a fost decizia corectă!”, a transmis Bogdan Lazăr, într-un comunicat.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: Șase persoane prinse la muncă fără forme legale, amenzi de peste 130.000 lei după controale la firme în județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii ITM Alba au dat amenzi în valoare totală de peste 130.000 de lei și au depistat șase persoane care se aflau la muncă fără forme legale de angajare. Sunt rezultatele controalelor la firme din județ, derulate săptămâna trecută.

În perioada 12 –17 aprilie, în domeniul relațiilor de muncă, au fost verificați 49 de angajatori care au în total 486 de salariați.

Inspectorii constatat 110 nereguli și au aplicat opt sancțiuni: patru amenzi de 121.500 lei (trei în cuantum total de 120.000 de lei, pentru șase persoane depistate în lucru fără forme legale de angajare) și patru avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 37 de unități și constatate 90 de nereguli. Au fost sancționați 19 angajatori cu trei amenzi de 12.500 lei și 23 de avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

În perioada aprilie – noiembrie 2021, Inspectoratul Teritorial de Munca Alba va desfășura o campanie de verificare a modului de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă la lucrările din domeniul construcțiilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru municipiul Aiud și opt comune din județ. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis luni măsuri de respectat la Aiud și în opt comune din județ.

Decizia se aplică de marți, 20 martie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 108 din 19.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza municipiului Aiud, comunelor Bistra, Blandiana, Fărău, Gârbova, Miraslău, Noșlac, Săliștea și Șona

Vezi Hotărârea nr. 108 CJSU Alba 19.04.2021

HOTĂRĂȘTE:

Art.1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 19.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 108 din 19.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 20.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20.00-05.00, cu următoarele excepţii:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
  • deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
  • deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 18.00-05.00, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul municipiului Aiud, comunelor Gârbova și Săliștea unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 20.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2)Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4 (1) La nivelul comunelor Bistra, Blandiana, Fărău, Miraslău și Șona unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 20.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate