Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pe luna MARTIE 2017. Termene la Fisc pentru declaraţii de menţiuni, formulare şi plăţi


Publicat

anafObligații fiscale pentru luna MARTIE 2017. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna martie 2017. Sunt anunţate termenele la care se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

OBLIGAȚII FISCALE MARTIE 2017

În termen de 15 zile de la data de când nu se mai realizează venituri

Depunerea Declaraţiei de înregistrare în evidenţa persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

Formular Declaratia_604 (2016)

– se depune pentru înregistrarea în evidenţa persoanelor fizice fără venituri, precum şi pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, potrivit legii (Legea 227/2015 art. 180 alin. (1)
OPANAF 3743/2015)

În 30 de zile de la data înfiinţării/ data eliberării actului legal de funcţionare/ data începerii activităţii/ data obţinerii primului venit/ data dobândirii calităţii de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate iniţial

Depunerea “Declaraţiei de menţiuni”

Formular Declaratie 010(2016), Declaratie 020 sau Declaratia 070 (2016)

– 010 – Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 020 – Se completează de persoanele fizice, altele decît cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 070 – Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptaţi contribuabilii care desfăşoară exclusiv activităţi într-o formă de asociere.

Legea 207/2015 art. 82 alin.(6), art.88 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 7 martie

Depunere „Declaraţie de menţiuni” privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna iunie 2016)

Formular Declaratia_092 (2009)

– contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. Legea 227/2015 art. 322, OPANAF 1165/2009

OBLIGAŢII FISCALE: Vineri, 10 martie

010 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică

Formular: Declaratie 010(2016)

020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal

Formular: Declaratie 020

070 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere

Formular: Declaraţie 070

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Legea 227/2015 art.310 alin.(7), OPANAF 3698/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Vineri, 10 martie

Depunerea formularului „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori

Formular 087 (2016)

– persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale, cu sediul activității economice în România, care realizează activități de producție agricolă sau servicii agricole și care nu realizează alte activități economice sau realizează și alte activități economice a căror cifră de afaceri anuală este inferioară plafonului de scutire pentru aplicarea regimului special sau pentru încetarea aplicării regimului special pentru agricultor; persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori – Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d), OPANAF nr.3698/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 4 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete/ţigări şi ţigări de foi în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 3 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de utilizator final (produse energetice). Legea 227/2015 art.394 și art.398. HG 1/2016 titlul VIII pct.63 și pct.97 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizație de utilizator final (alcoolul etilic și a produse alcoolice). Legea 227/2015 art.397, HG 1/2016 titlul VIII pct.85

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile și livrările de produse accizabile pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 19 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– destinatarii înregistrați și reprezentanții fiscali pentru achizițiile și livrările de produse accizabile. Legea 227/2015 art.375 alin.(1), HG 1/2016 titlul VIII pct.46 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de alcool și băuturi spirtoase pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 12 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de vinuri/ băuturi fermentate/ produse intermediare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 13 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de bere pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 14 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție tutunuri prelucrate pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 15 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de produse energetice pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 16 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de depozitare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 17 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titll VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 29 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 31 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție/ depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind achizițiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 30 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 32 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Situației centralizatoare privind livrările de produse accizabile în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 21 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de expeditor înregistrat. Legea 227/2015 art.383 alin.(3), HG 1/2016 titlul VIII pct.52 alin.(3)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Evidenței achiziționării, utilizării și returnării marcajelor pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 42 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați și importatorii autorizați de produse supuse marcării. Legea 227/2015 art.424 alin.(5), HG 1/2016 titlul VIII pct.152 alin. (2)

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 15 martie

Depunerea Declarației anuale de venit pentru asociațiile fără personalitate juridică și entități supuse regimului transparenței fiscale pentru anul precedent

Formular: Declaratia 204 (2016)

– asociațiile fără personalitate juridică, prin asociatul desemnat. Se completează și se depune în cazul asocierilor fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice care realizează venituri din activități independente – activități de producție, comerț, prestări servicii, profesii liberale, drepturi de proprietate intelectuală, inclusiv din activități adiacente, din activități agricole, din piscicultură sau silvicultură, pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate. Declarația se depune direct la registratura organului fiscal sau prin poștă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.

Legea 227/2015 art.125 alin.(4). OPANAF 3695/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Plata taxei anuale aferente autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, pentru trimestrul următor

– organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activității cazinourilor și jocurile tip slot-machine

OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.b) pct.(i), B

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Plata taxelor aferente licențelor de organizare a jocurilor de noroc, precum și taxele anuale aferente autorizațiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru jocuri loto și pariuri mutuale

– pentru anul în curs: Compania Națională „Loteria Română” S.A.-OUG 77/2009 art.14 alin.(2) lit.c)

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Efectuarea plăților anticipate privind impozitul pe venit aferente trimestrului I 2017

– contribuabilii care realizează venituri din activități independente, cedarea folosinței bunurilor (cu excepția veriturilor din arendare), activități agricole impuse în sistem real, silvicultură și piscicultură

Legea 227/2015 art.121 alin.(4)

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Plata impozitului reținut la sursă în luna precedentă

Plătitorii următoarelor venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din premii și jocuri de noroc;

– obținute de nerezidenți;

– din alte surse

Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) și (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) și (6)

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, aferentă trimestrului I 2017

– persoanele fizice care realizează venituri din activități independente, care determină venitul net anual în sistem real și/sau pe baza normelor anuale de venit.

Legea 227/2015 art.151 aln.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular Declaratia 100_2016

– lunar: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.1

– alte termene: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.3

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular Declaratia 100_2016

– lunar: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.1

– alte termene: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.3

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Declararea și plata impozitului pe profit pe anul precedent

Formular: Declaratia 101 (2016_nou)

– organizațiile nonprofit. Legea 227/2015 art.41 alin.(5) lit.a), OPANAF 3386/2016
– contribuabilii care au optat pentru un exercițiu financiar diferit depun declarația și plătesc impozitul până pe data de 25 a celei de-a treia luni de la închiderea anului fiscal modificat.

Legea 227/2015 art.42, OPANAF 3386/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

Formular Declaratia_112

Pentru luna precedentă:

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituțiile prevăzute la art.136 lit. d) – f) din Legea nr.227/2015 precum și persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente

– instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și suportă contribuții sociale obligatorii în numele asiguratului

– orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor Legea 227/2015 art.147 alin.(1) și alin.(2), OMFP 1045/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfșoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă

Formular Declaratia_224 (2016)

– persoanele fizice care obțin salarii din străinătate pentru activități în România și persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România. Legea 227/2015 art. 82 alin.(2), OPANAF 3622/2015

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată

Formular: Declaratia_300 (2016)

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015

– lunar, trimestrial, semestrial, anual, după caz (vezi instrucțiunile de completare din formular)

Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă şi plata TVA-ului datorat

Formular – Declaratia_301_2016 sau AICI.

Persoanele neînregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze conform articolului 316 Cod fiscal, dar care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA pentru:

– achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile pentru care s-a depăşit plafonul anual de 10.000 euro (persoana trebuie să fie înregistrată special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de mijloace de transport noi şi produse accizabile (persoana care efectuează astfel de achiziţii nu are obligaţia să se înregistreze special ca plătitoare de TVA conform articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de servicii care au locul taxării în România conform articolului 307 alineat (2) din Codul fiscal, de la furnizori din afara României, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. articolului 307 alineat (2) Cod fiscal (persoana care efectuează achiziţii intracomunitare de servicii prevăzute la articolul 278 alineat (2) din Codul fiscal trebuie să se înregistreze special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de bunuri care ies din regimurile/ situaţiile prevăzute la articolul 295 alineat (1) litera a) şi d) din Codul fiscal cu excepţia cazului în care are loc un import sau o achiziţie intracomunitară de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineat (5) Cod fiscal (OMFP 3418/2009);

– achiziţii de bunuri şi servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA conform articolului 307 alineat (3) şi (6) Cod fiscal, dacă achiziţiile au avut loc în luna iunie 2016

Persoanele înregistrate normal ca plătitoare de TVA conform articolului 316 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300

Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată

Formular Declaratia_307 (2016) sau AICI

– persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) – e) și g) din Legea nr.227/2015-OPANAF 2223/2013

Se declară:

– ajustarea TVA-ului dedus de furnizor la achiziția de către acesta a activelor respective, de către beneficiarul transferului de active, dacă nu este înregistrat și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;

– ajustarea TVA-ului dedus aferent bunurilor de capital şi activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform articolului 305 din Codul fiscal, de către locatarul/ utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după anularea la cerere a codului de TVA a acestuia;

– ajustările de TVA prevăzute la articolul 270 alineat. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform articolului 316 alineat (11) litera a) – e) şi h) din Codul fiscal;

– ajustările de TVA prevăzute la articollul 270 alin. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din regularizările/ ajustările prevăzute la articolul 280 alineat (6) din Codul fiscal, atunci când au fost emise facturi sau au fost încasate avansuri pentru contravaloarea parţială a livrărilor de bunuri/ prestărilor de servicii taxabile, înainte de anularea codului de TVA, iar livrarea/ prestarea intervine după anularea codului de TVA, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din ajustările prevăzute la articolul 287 din Codul fiscal, pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru exercitarea dreptului de deducere, la data plăţii, a TVA neachitate aferentă achiziţiilor de bunuri efectuate înainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau în stoc la data anulării codului de TVA, de persoanele impozabile care au efectuat achiziţii pe perioada în care au aplicat sistemul TVA la încasare sau cele care au efectuat achiziţii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la încasare, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– dacă transferul de active, transferul dreptului de proprietate, obligaţia sau, după caz, dreptul de ajustare/ corecţie a ajustărilor/ regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustări/ corecţii ale ajustărilor/regularizări efectuate, după caz, a intervenit în luna iunie 2016 (articol 270 alineat (7), articol 324 alineat (8) _i (9) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal şi Ordinul Preşedintelui ANAF 793/2016)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal

Formular: Declaratie 311_2016

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 și care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări și/sau achiziții /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA

OPANAF 795/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației recapitulative privind livrările/ achizițiile/ prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă

Formular Declaratia_390_2016 VIES

– contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015.

Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 591/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare

Formular Declaratia 097 (2016)

– pentru intrarea prin opțiune în sistem: până pe 25 ianuarie, persoanele care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depășește plafonul și nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent

– pentru ieșirea din sistem – până la data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depășit plafonul;

– persoanele impozabile care depășesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoanele impozabile care renunță la aplicarea sistemului TVA la încasare.

Legea 227/2015 art. 324, OPANAF 1503/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Depunerea Declarației privind distribuirea între asociați a veniturilor și cheltuielilor pentru anul anterior

Formular: Declaratia_104

Se depune de către:

– persoanele juridice străine și persoanele fizice nerezidente care desfășoară activitate în România într-o asociere cu sau fără personalitate juridică

– persoanele fizice rezidente asociate cu persoane juridice române, pentru veniturile realizate atât în România cât și în străinătate din asocieri fără personalitate juridică.

OPANAF 1950/2012

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 27 martie

Plata taxei anuale pentru autorizația de exploatare a jocurilor de noroc (sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puțin decât taxa anuală minimală

– până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată; în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depășesc încasările estimate prin documentația prezentată la data autorizării, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lună în care se înregistrează depășirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate și taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara și plăti până la data de 25 a lunii următoare)

– organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line.-OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) lit. b) iii)

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 30 martie

Depunerea Declarației informative privind livrările/ prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art.322 din Legea nr.227/2015)

Formular: Declaratia 394 (2016)

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin.(1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile.

OPANAF 3769/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Vineri, 31 martie

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)

Legea 227/2015 art. 395. HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 31 martie

Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică

Formular: Declaratie 010 (2016)

– se completează, pentru anul 2017, de către persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 47 din Legea 227/2015, pentru modificarea sistemului de impunere. Legea 227/2015 art.48 alin.(7), OUG nr.3/2017 pct.2 și pct. 3

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CÂMPENI

UPDATE: Adolescent în vârstă de 17 ani, în stop cardiorespirator, la Arieșeni. A fost solicitat un elicopter SMURD

Publicat

smurd

Un elicopter SMURD a fost solicitat vineri dimineatața, la Arieșeni, pentru a prelua un adolescent în vârstă de 17 ani, aflat în stop cardiorespirator. 

Potrivit primelor informații, adolescentul ar fi suferit un traumatism. În aceste momente, până la sosirea elicopterului SMURD, sunt efectuate manevre de resuscitare la dispensarul medical din localitatea Arieșeni.

Potrivit ISU Alba, echipajul SMURD aparținând Stației de Pompieri Câmpeni intervine în localitatea Arieșeni pentru acordare prim ajutor medical unui tânăr în vârstă de 17 ani aflat în stop-cardiorespirator.

A fost solicitat un elicopter SMURD de la punctul aeromedical din Arad, care va ateriza în scurt timp.

În aceste momente se efectuează manevre de resuscitare.

Nu se cunosc deocamdată circumstanțele producerii stopului-cardiorespirator.

UPDATE: Locul aterizării a fost stabilit între localitatea Gârda și Arieseni iar personalul Salvamont care va baliza zona, urmează să transporte medicul și asistentul din echipajul elicopterului la dispensar pentru evaluare și sprijin.

Revenim cu detalii. 

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Scrisoare de mulțumire a unui bărbat față de medicii din Aiud, care i-au salvat viața mamei, după ce a fost infectată cu COVID

Publicat

Un bărbat al cărui mamă de 92 de ani, infectată cu COVID, internată și tratată la spitalul suport din Aiud, a adus public mulțumiri medicilor, asistenților și infirmierilor care i-au salvat viața mamei.

Bărbatul care a dorit să rămână anonim și a semnat scrisoarea cu ”un necunoscut”. În doar câteva rânduri a reușit să transmită un mesaj puternic de mulțumire față de medici, asistenți și infirmieri. 

„La Spitalul Municipal Aiud, juramantul lui Hipocrate este respectat și cinstit. Senior de 92 de ani infectat cu virusul Covid 19 și externat în stare bună.

Mulțumiri corpului medical ( medici, asistenți, infirmieri) pentru dedicație și respect pentru pacient.

Succes în continuare în misiunea nobilă pe care o aveți în fiecare moment.

Un necunoscut”

Bărbatul a fost întrebat de reprezentații spitalului de ce a dorit să aducă public mulțumiri celor ce i-au salvat viața mamei, iar acesta a răspuns simplu:

”Tocmai pentru ca trecand prin aceasta experienta am inteles efortul personalului medical și am ținut să le mulțumesc.

Tocmai pentru ca public apar mai ales chestiuni negative.

Am avut mari emoții și mi-era îngrozitor de teama că mama se va stinge iar acum aș vrea sa împartasesc bucuria imensă pe care o simt, aș vrea să simtă și alții recunoștința fața de efortul eroilor în alb”, se arată într-o postare făcută public pe Facebook, de reprezentații spitalului din Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Vlad Voiculescu și Andreea Moldovan, primele declarații după demiterea de la Ministerul Sănătății

Publicat

Fostul ministru al Sănătății, Vlad Voiculescu și fostul secretar de stat, Andreea Moldovan fac primele declarații după ce au fost demiși de către premierul Florin Cîțu.

Vlad Voiculescu:

”Vreau să le mulțumesc celor care duc greul, medici, asistente, ambulanțieri. Vreau să mulțumesc și echipei mele. Vreau să mulțumesc în mod deosebit doamnei Andrea Moldovan, un profesionist remarcabil”

113 zile de mandat și de ciocniri între mentalități și acesta e și lucrul pentru care am intrat în politică, să schimbăm mentalitățile

M-am gândit mult ce să vă spun. Mi-e teamă pentru oamenii din țara asta, pentru cei care au nevoie de ajutor, mi-e teamă pentru oamenii buni din sistem, care așteptau o schimbare, cei care au văzut că nu mai e nevoie de argumente pentru a te elimina dacă superi prea tare sistemul

Am găsit vulnerabilități absolut înfricoșătoare la instituțiile centrale și din teritoriu, vorbesc despre neputința coordinării și neputința unui sistem

Sunt vulnerabilități ale unui sistem

Am preluat un sistem medical în colaps

Instituțiile se construiesc cu oameni buni, în timp, cu așezare. Altfel, nu se construiește nimic

Am construit că fiecare minut a trebuit folosit pentru a aduce oameni, pentru a face proiecte

Cred că am greșit în anumite aspecte și cred că atunci când m-am așteptat la decență din partea multor politicieni, din partea unei părți a presei, am greșit

Am crezut că premierul numit de o coaliție nu va folosit forța pe care i-am dat-o pentru rațiuni politice

Am crezut că am ieșit din epoca epoleților, cred că și aici m-am înșelat

Ne-am pomenit cu un corp de control care a aruncat în spațiul public lucruri neîntâlnite în lumea civilizată. Un guvern, un premier care dă un semnal că dacă vrei să aperi interesul public, dacă vrei transparență trebuie să te temi, pentru că dacă deranjezi pe cine nu trebuie, un sistem de privilegii, atunci sistemul va acționa împotriva ta

Deschiderea școlilor – s-a transformat într-o pasare continuă a vinii la Ministerul Sănătății

Premierul României s-a transformat în primul epidemiolog al țării

E nefiresc ca parteneri de coaliție să folosească accidente sau moduri mai puțin perfecte de a aborda o situație

Responsabilitatea clară pentru evacuarea de la Foișor era în sarcina altcuiva

Lucrurile astea le-am lăsat să treacă și cred că am greșit

Ne-am pomenit cu un premier care își bate joc de munca unei echipe, care și-a permis să o evalueze, exact ca Tudorel Toader

La fiecare pas, oriunde te uiți în sistemul de sănătate, la fiecare pas găsești oameni puși de un partid sau altul

Majoritatea posturilor de la DSP-uri, din spitale, sunt oameni numiți politic, care răspund comenzilor politice

E cea mai mare problemă a sistemului de sănătate.

Nu se poate cu actuala structură din MS să construim spitale. Ce trebuie să construiești e o echipă

Am demarat proiecte pentru centre de arși, am alocat bugete pentru dotarea clinicilor de arși, am asigurat resurse pentru testarea în școli și farmacii, am pregătit OUG pentru creșterea tarifului pentru vaccinarea în cabinetele medicilor de familie

Am eliminat plafonul la norma de hrană din spitale, pentru ca pacienți să nu mai fie înfometați în spitale

Vaccinul antigripal l-am făcut disponibil pentru toată lumea, am reintrodus lista de medicamente esențiale, săptămâna aceasta trebuia aprobată

Am luat măsuri pentru ca medicamente precum Euthyrox să fie din nou disponibile

Am suplimentat paturile la ATI până la 1.687

Am oprit în guvern, în plină criză sanitară, cu cheltuieli fulminante, și banii pentru presă. Nu cred că era oportun să mai prelungim ceva ce s-a întâmplat anul trecut

Vorbeam despre politizare peste tot în sistem. Am avut acum 2 săptămâni evaluarea directorilor din DSP – nivelul profesional al unei țări nu e un lucru cu care să ne mândrim

E nevoie de depolitizare și e nevoie de adevăr și asta a încercat MS. Nici pandemia, nici sănătatea nu pot fi gestionate doar în spitale, dar e responsabilitatea noastră să ne asigurăm că toți indicatorii reflectă realitatea

Avem acum un ministru interimar al Sănătății. O să îl rog pe dl ministru interimar, care ocupă funcția de prim-ministru, să revadă metodologia făcută în guvernarea partidului domniei sale cu privire la raportarea deceselor din spitale COVID. Nu aș vrea să arunc cu numere, pentru că nu am reușit să documentăm

Investigația pe care am început-o arată diferențe fundamentale între ceea ce se raportează și datele reale

Despre decese raportate:

Există indicii că există diferențe între decesele raportate, mai puține decese. Vorbim despre o statistică și o metodologie care trebuie schimbată

Despre ordinul privind carantinarea:

Ordinul pentru carantinare a fost un pretext. Nu era necesar un aviz CNSU (așa cum a afirmat Florin Cîțu), au fost 2 zile de dezbateri, au fost decizii.

Premierul știa despre acest ordin? Ordinul stabilește date precum numărul de paturi libere de ATI, și erau niște recomandări, care nu am văzut să fie combătute de nimeni. Nu a fost altceva decât un pretext

Problemele țării nu se rezolvă politic, ci bazându-ne pe date reale și pe adevăr. ordinul vorbește exact despre asta – date, adevăr

Există un comitet al cărui președinte este Arafat, dacă cineva trebuie să informeze, acesta trebuia să fie președintele acestui comitet

Cine este sistemul, pe cine ați supărat?

Supărările sunt între cei care au beneficiat de acces privilegiat la vaccinuri. Dacă șeful unei case județe răspunde doar la comenzi politice, atunci cum credeți că va direcționa banii? Nu vorbim despre casa națională de asigurări casele județene au independență foarte mare, decid cum se duc banii. Aveți vreo îndoială cât de mică că există inclusiv interese financiare?

Cred că există destui oameni în România care să conștientizeze nevoia de schimbare în sănătate – depolitizare și adevăr

Iese USR-PLUS de la guvernare?

E o decizie care nu-mi aparține, s-a exprimat foarte clar legat de premier. Când oferi încredere și dai forță cuiva nu te aștepți să o folosească în afara regulilor și valorilor comune

Tragediile de la Balș și Babeș:

La Balș a fost un accident.

La Babeș, cu toată responsabilitatea spun că nu a fost legat de ceva ce putea face MS și nu a făcut

Avem un buget la MS împărțit în toate spitalele, nu vorbim în niciun caz de micșorare.

Ați avut reproșuri din coaliție?

Nu am primit niciun reproș din alianță. În general reproșurile din spațiile public sunt legate de comunicare

Aici discuțiile sunt cum poți face față unui linșaj mediatic de luni de zile

Cu premierul nu am avut nicio discuție despre lucrurile pe care pare că mi le-a reproșat.

Am rămas în minte cu imaginea unei protestatare de la MS care arunca cu oase în dna dr, Moldovan și striga „fă, nenorocito”. Acest lucru se oglindește în felul în care a acționat premierul

Să demiți un medic fără nicio discuție e echivalentul elegent al acelui „fă, nenorocito”

Nu a existat între mine și premier nici măcar o singură discuție despre ce aș putea face mai bine

Ce vă reproșați?

Sigur, aveam multe lucruri de îmbunătăți. Comunicarea – sigur, putea m să arată mai bine să se întâmpla în interior și munca colegilor mei

Pare că aș fi putut face o treabă mai bună în a răspunde unor întrebări mai repede, mai ferm

Pare că nu am evaluat cum se cuvine diversele deranjuri produse într-o sferă sau alta a societății, respectiv a unei instituții

Nu am să-mi reproșez lucruri care țin de fapte, de munca mea și a colegilor. 4 luni s-a muncit bine, cu rost, pe baze corecte

Nu putem să avem petreceri în București, pe Valea Prahovei și să ne uităm doar la spitale, de ce nu avem paturi

M-am mirat să aflu de la TV că premierul vorbește despre un target pe sănătate fără să avem măcar o comunicare sumară

Am venit după 1 an de guvernare liberală și unele lucruri nu reflectau situația reală – calcularea incidenței, metodologie atunci când ne uităm la decese. Sunt lucruri care trebuie ajustate și a fost o provocare să le ajustăm fără să acuzi sau să strârnești reacții

Lucrurile trebuie corectate, deciziile trebuie bazate pe date reale și pe adevăr

Una din prioritățile noastre a fost să comparăm cifrele, cred că putem avea încredere în trenduri

Dacă lipsa mea din peisaj scade nivelul de nervozitate și de politizare atunci e un lucru bun

De ce ați ieșit din minister pe ușa din spate, în ziua demiterii?

Care a relevanța? Sunt în fața dvs și voi fi și în continuare dacă îmi vor permite timpul și sănătatea

Am fost un moment greu pentru mine. Abia a doua zi am avut puterea să mă uit la imaginile cu dna dr Moldovan

Andreea Moldovan:

”Am apreciat mult că nu am fost condiționată politic. Pentru mine a fost extrem de important, venind din sistem să știu ce se întâmplă acolo, știind problemele, să încerc să le rezolv”

”Am regretul că erau niște ordine care trebuiau să iasă mai departe. Mai aveam și testarea în farmacii și alte proiecte, sper să fie continuate, pentru că sunt proiecte bune”

”S-a discutat în 2 zile succesive ordinul (privind carantinarea), într-o companie selectă, inclusiv șefa INSP Adriana Pistol și Raed Arafat, forma a fost agreată de toată lumea. Nu am lucrat de capul meu, a fost o muncă de echipă”

Știrea inițială

Demiterea lui Voiculescu a generat o criză în coaliția de guvernare, USR-PLUS l-a criticat pe premier pentru decizia luată și a cerut schimbarea sa din funcție pentru a continua colaborarea cu PNL.

Premierul Cîțu a decis miercuri dimineață înlocuirea lui Vlad Voiculescu în fruntea Ministerului Sănătății. Totodată, a fost demisă Andreea Moldovan, secretar de stat în același minister.

Demiterea lui Voiculescu a avut loc la două zile după incidentul tragic de la „Victor Babeș”, unde trei bolnavi de COVID au murit după o pană de oxigen la TIR-ul ATI din curtea spitalului, și la cinci zile după scandalul evacuării pacienților de la Spitalul de Ortopedie Foișor, transformat peste noapte în spital COVID, potrivit libertatea.ro.

În același timp, decizia de demitere a secretarului de stat Andreea Moldovan a venit la o zi după ce în Monitorul Oficial au apărut noile criterii privind carantinarea localităților, fiind introdus drept criteriu important numărul de teste care se fac.

În plus, aceasta a afirmat recent că România ar avea nevoie de o lună de carantină, declarație care a stârnit nemulțumirea publică a premierului Cîțu.

surse: DigiFM Live, libertatea.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul de Interne: Vrem să modificăm legislația pentru a permite primăriilor să modernizeze sediile de Poliție

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a declarat că are în vedere modificarea legislaţiei astfel încât unităţile administrativ-teritoriale să poată aloca bani pentru reabilitarea sediilor de Poliţie, în condiţiile în care MAI nu are resurse financiare suficiente.

Lucian Bode a precizat, într-o conferinţă de presă, că la nivel naţional există peste 3.000 de sedii de Poliţie, reiterând faptul că multe dintre ele au nevoie de reabilitări, circa 1.000 fiind cu toalete în curte.

Ministrul a adăugat că din bugetul acestui an au fost alocaţi bani pentru rezolvarea problemei toaletelor, dar că nu există resurse pentru investiţii în toate cele 3.000 de sedii de Poliţie, în condiţiile în care 83% din buget este dedicat cheltuielilor de personal şi doar 17% pentru dotări.

„Am aprobat, prin repartizarea unor sume din bugetul pe anul 2021, sumele necesare pentru a rezolva această problemă, care este ruşinoasă pentru Poliţa Română, în anul 2021, şi am alocat întreaga sumă necesară pentru finanţarea acestor investiţii, să nu mai existe în anul 2021 post de poliţie fără grup sanitar”, a menţionat Lucian Bode.

Potrivit acestuia, pentru 65 de sedii de Poliţie vor fi alocate fonduri europene, dar pentru restul nu există resurse financiare, motiv pentru care se are în vedere o modificare legislativă, în condiţiile în care sute de administraţii locale şi-au arătat disponibilitatea de a investi în aceste clădiri, dar nu pot din cauza constrângerilor legislative.

„Ne-am gândit să modificăm legislaţia, în sensul în care legea de funcţionare a MAI să permită unităţilor administrativ-teritoriale să aloce resurse pentru modernizarea sediilor de poliţie. (…) Vom clarifica, vom avea o reglementare legală, astfel încât să permitem unităţilor administrativ-teritoriale să facă aceste investiţii minime, pe care pe de o parte Poliţia nu le are, nu are aceşti bani, pe de altă parte UAT-urile au aceşti bani şi pentru ei nu reprezintă un efort foarte mare 100.000 – 150.000 de lei într-un an de zile, pentru o astfel de investiţie”, a afirmat Lucian Bode.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate