Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pentru luna IUNIE 2015: Termene la Fisc pentru declarațiile de mențiuni, situații, formulare și plăți


Publicat

finante AlbaObligații fiscale pentru luna IUNIE 2015. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna iunie 2015. Vedeți mai jos până când se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

Calendarul obligaţiilor fiscale pe luna IUNIE 2015:

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 iunie

Depunerea situaţiilor financiare, pentru anul 2014

– societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, cu excepţia subunităţilor de societăţi rezidente în state aparţinând Spaţiului Economic European: Legea. 82/1991 art. 36, OMFP 79/2014

OBLIGAȚII FISCALE: Vineri, 5 iunie

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România. Formular: Declaratie_092

– contribuabilii înregistraţi în scop de TVA care utilizează ca perioadă fisc.ală trimestrul şi care au efectuat o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligaţi să‑şi modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. OPANAF 1165/2009

– declaraţia se depune la organul fiscal competent, în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare; formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeţ şi corect, toate datele prevăzute.

OBLIGAȚII FISCALE: Miercuri, 10 iunie

Depunerea Declaraţiei de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depăşesc plafonul de scutire prevăzut la art. 152 din Codul fiscal. Formular: Declaratie 096

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depăşit plafonul de scutire şi care doresc să fie scoase din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA. C.F. art. 152, alin. (7), OPANAF 1768/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de țigarete/țigări și țigări de foi în luna/anul. Formular: Anexa31^1

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat; C.F. art. 206^15 alin. (7); HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna/anul. Formular: Anexa31^2

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat, C.F. art. 206^15 alin. (7), HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (produse energetice); C.F. art. 206^20, HG 1620/2009 pct. 82 alin. (22)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile/utilizările de produse accizabile şi livrările de produse finite rezultate în luna/anul, pentru luna precendentă. Formular Anexa 35: Situatie_central_HG_1620_2009

– operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final (alcoolul etilic şi a produse alcoolice); C.F.  art. 206^58, HG 1620/2009 pct. 111 alin. (30)

OBLIGAȚII FISCALE Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei centralizatoare privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile pentru luna precendentă. Formular: Anexa 47 Declaraţie

– destinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali pentru achiziţiile şi livrările intracomunitare de produse accizabile; C.F. art. 206^50, HG 44/2004  pct. 105 alin. (2) – (3).

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie pentru luna precendentă. Formular Anexa 48.1-48.5: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie produse accizabile; C.F. art. 206^55 alin. (1)-(2), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal  de depozitare pentru luna precendentă. Formular Anexa 49: Declaraţie

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare produse accizabile; C.F. art. 206^55, alin. (1) şi (3), HG 44/04 pct. 109

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea jurnalelor privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa nr. 52.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa nr. 52.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru producţie/depozitare, HG 44/2004 pct. 113 alin. (12) subpct. 113.1.1 alin. (9), (10) şi (14) şi subpct. 113.1.1 alin. (7) şi (8).

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea jurnalelor privind achiziţiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie – Formular Declaraţie (anexa 53.1) sau navigaţie Declaraţie (anexa 53.2) pentru luna precendentă

– antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare, HG 1620/2009 pct. 113.1 alin. (13) subpct. 113.1.1 alin. (5), (11), (12), (16) şi subpct. 113.1.2 alin. (9), (10), (16)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Situaţiei privind privind livrările de produse accizabile în luna … anul … pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 55.1)

– operatorii economici care deţin autorizaţii de expeditor înregistrat, HG 44/2004 subpct. 90.1 alin. (8^1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 iunie

Depunerea Evidenţei achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor pentru luna precendentă – Formular Declaraţie (anexa nr. 57)

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcării, C.F. art. 206^64, HG 1620/2009 subpct. 117.2 alin. (9)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Plata impozitului pe reprezentanţă, tranşa I

– persoanele juridice străine cu reprezentanţă în România. C.F. 124 alin. (1)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Plata taxei anuale pentru autorizaţia de exploatare a jocurilor de noroc, aferentă trimestrului următor

– organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activităţii cazinourilor şi jocurile tip slot-machine; OUG 77/2009; Art. 14 alin. (2) lit. b) pct. (i), B

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă. Plătitorii de următoarele venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din contracte/ convenţii civile şi de agent;

– expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;

– obţinute de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică (nu generează o persoană juridică)

– din premii şi jocuri de noroc

– obţinute de nerezidenţi

– din alte surse

C.F. art. 52 alin. (3), art. 52^1 alin. (1) şi (4), art. 77 alin. (6), art. 79 alin. (3), art. 116 alin. (4) şi (5)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Efectuarea plăţilor anticipate privind impozitul pe venit aferente trim. II 2015

– contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente, din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia veniturilor din arendare, precum şi venituri din activităţi agricole conform C.F. art. 71; C.F.art.82 alin. (3)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, aferentă trimestrului II

– contribuabilii prevăzuţi la art. 296^21 alin. (1) lit. a)—e), h) şi i); C.F. art. 296^24 alin. (4)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat. Formular Declaratia_100 (format electronic)

– lunar, contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.1.

– alte termene: contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013, anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.4

– se completează electronic, de către plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii sociale cărora le revin obligaţii de plată la bugetul stat; se folosesc programele respective, puse la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001. Ceilalţi contribuabili depun declaraţia la organul fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate – Formular Declarația 112

– pentru luna precedentă: persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajatori, precum şi entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activităţi dependente; instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului; orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor (art. 296۸3 lit. g), C.F. art. 296^19 OMFP 1045/2012.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă. Formular Declaratie_224

– persoanele fizice care obţin salarii din străinătate pentru activităţi în România şi persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România, C.F.art. 60 alin. (2) OPANAF 52/2012

– se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde îşi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieşte efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalţi contribuabili persoane fizice.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată Formular Declaratia 300 (format electronic)

– persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de TVA conform art. 153 C.F., C.F.art.156^2 alin. (1), OPANAF 1790/2012

– lunar, trimestrial, semestrial, anual – după caz (vezi instrucţiunile de completare din formular, C.F.art.156^2, alin. (1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Decontului special de taxă pe valoarea adăugată pentru luna precedentă Declaratia_301_decont special TVA (format electronic)

– persoanele menţionate în instrucţiunile de completare a formularului, pentru fiecare secţiune, C.F. art. 156^3, alin. (2) OPANAF 30/2011

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată. Formular Declaratia 307

– persoanele impozabile prevăzute la art. 134 alin.(5), art. 128 alin. (7), art. 152 alin. (7), art. 153 alin. (9) lit. a) – e) şi g) din C.F. (OPANAF 2223/2013): a) persoana impozabilă, beneficiară a transferului de active în calitate de succesor al cedentului în ceea ce priveşte ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este înregistrată în scopuri de TVA şi nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului; b) locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului; c) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, care a efectuat ajustări incorecte sau nu a efectuat ajustările de taxă; d) persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată, şi care: – nu a efectuat ajustările de taxă prevăzute de lege în ultimul decont depus înainte de scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA sau a efectuat ajustări incorecte; – trebuie să efectueze regularizările/ajustările legale pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.153 alin. (9) lit. a) ‐ e) din Codul fiscal. Formular Declaratia_311

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conf. art. 153 alin. (9) lit. a) ‐ e) C.F. şi care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări şi/sau achiziţii /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA, OPANAF 2224/2013

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei recapitulative privind livrările / achiziţiile /prestările intracomunitare de bunuri pentru luna trecută. Formular Declarația 390 VIES

– contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din C.F. art. 156^4, OPANAF 3162/2011; care au efectuat livrări, achiziţii sau prestări de servicii în ţările membre ale Uniunii Europene, sau în cadrul unei operaţiuni triunghiulare, astfel cum sunt definite în titlul VI din Codul fiscal. Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice. Conform OPANAF 2520/2010, contribuabilii mari şi contribuabilii mijlocii, precum şi sediile secundare ale acestora, au obligaţia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaraţiilor se realizează prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea Declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art. 156^1 din C.F.). Formular Declarația 394. Se completează electronic. AICI, program.

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal şi care sunt obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) şi (7), pentru operaţiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) şi taxabile cu cota prevăzută de lege; b) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 153 din Codul fiscal, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziţii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevăzută de lege. Se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-România. Declaraţia se poate depune la registratura organului fiscal competent (ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire) în format electronic, pe suport electronic, însoţit de anexa nr. 1 la ordin, în format hârtie (doar prima pagină), semnat şi ştampilat, conform legii. Declaraţia se completează/validează cu ajutorul programului de asistenţă, care poate fi descărcat de pe portalul ANAF. OPANAF 3806/2013.

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 iunie

Depunerea notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare. Formular Declaratia 097

– persoane impozabile care depăşesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoane impozabile care renunţă la aplicarea sistemului TVA la încasare. OPANAF 3884/2013.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Un copac ornamental de pe Bulevardul Tansilvaniei din Alba Iulia a luat foc

Publicat

Un copac ornamental a fost incendiat miercuri seara, pe Bulevardul Transilvaniei din Alba Iulia, a transmis un cititor Alba24.

Potrivit imaginilor filmate la fața locului, pare a fi vorba despre un arbust din specia Tuia, înalt de aproximativ 3 metri, a cărui coroană a luat foc.

Un tânăr a încercat să îl stingă, în condițiile în care foarte aproape de foc era și un autoturism.

Până la urmă, incidentul s-a terminat fără alte probleme.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba a emis două noi hotărâri, după PRELUNGIREA STĂRII DE ALERTĂ. Măsuri și restricții valabile în județ

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a adoptat miercuri seara două noi hotărâri. 

Este vorba despre hotărârile 139  și 140, care stabilesc noi măsuri legate de combarea pandemiei de COVID în județ. 

Prima hotărâre pune în acord hotărârea de prelungire a stării de alertă pe teritoriul României, cu regelementăriloe locale.

Cea de-a doua, elimină o serie de restricții stabilite prin hotărâri anterioare în județul Alba, în funcție de incidență, dar le sttabiliește pe cele existente la nivel național, prin prelungirea stării de alertă.

Redăm mai jos cele două documente transmise de autorități:

HOTĂRÂREA nr. 139 din 12.05.2021 referitoare la aplicarea măsurilor prevăzute în H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. În vederea diminuării riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, la nivelul tutoror unităților administrative-teritoriale de pe raza județului Alba, se vor respecta următoarele măsuri generale, indiferent de rata de incidență cumulată la 14 zile prevăzute de H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021:

  1. În spațiile publice, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul de muncă se instituie obligativitatea purtării măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne, emis în temeiul art. 13 și al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările și completările ulterioare;

  2. Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

  3. Sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale, științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor organizate și desfășurate potrivit pct. 4—17;

  4. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive, definite conform Legii educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe teritoriul României, pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.

  5. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României fără spectatori, numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății;

  6. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor, doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Tineretului și Sportului și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  7. Se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști, legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât se asigure minimum 7 mp/persoană;

  8. Activitățile instituțiilor muzeale, bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, studiourilor de producție de film și audiovizuală, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, școlilor populare, de artă și de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se pot desfășura numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății;

  9. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea publicului peste 50% din capacitatea maximă a spațiului doar ca evenimente test/pilot cu aprobarea Comitetului Național pentru Situații de Urgență, pe baza propunerii Ministerului Culturii și cu avizul Ministerului Sănătății. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2, persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-CoV-2, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore;

  10. Activitatea cultelor religioase, inclusiv slujbele și rugăciunile colective, se desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult, cu respectarea regulilor de protecție sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne;

  11. Se interzic activitățile recreative și sportive desfășurate în aer liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul agriculturii și dezvoltării rurale;

  12. Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) în spații închise, cum ar fi, fără a se limita la acestea, saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente;

  13. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshopuri pentru adulți, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene, cu un număr de participanți de maximum 25 de persoane în interior și de maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică stabilite în ordinul ministrului sănătății;

  14. Se permit organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog;

  15. Se permit organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul diplomatic, inclusiv la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în România, astfel încât fie asigurate o suprafață de minimum 4 mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară;

  16. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri și demonstrații cu un număr de participanți de maximum 100 de persoane și cu respectarea următoarelor măsuri:

  1. purtarea măștii de protecție, astfel încât acopere nasul și gura, de către toți participanții;

  2. dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în spațiul în care se desfășoară mitingul sau demonstrația;

  3. menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, acolo unde este posibil;

  4. dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materiale pe perioada desfășurării mitingului sau a demonstrației;

  5. aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

  1. Se permite desfășurarea activităților de prevenire și combatere a pestei porcine africane prin vânători colective la care pot participa cel mult 20 de persoane;

  2. În interiorul localităților se interzice circulația persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

  3. În toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. În toate localitățile se permite circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în data de 13 mai 2021, în intervalul orar 2,00—5,00, pentru deplasarea și participarea la sărbătoarea religioasă a credincioșilor musulmani Ramazan Bayram;

  2. Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, în perioada stării de alertă se interzic efectuarea transportului rutier de persoane prin servicii ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către locurile unde se desfășoară aceste activități;

  3. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, (cu excepția operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 metri între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

  4. Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

  5. Se instituie obligația pentru operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își organizeze și își desfășoare activitatea în intervalul orar 5,00—21,00;

  6. Prin excepție, în intervalul orar 21,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  7. Prin excepție, unitățile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară;

  8. În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permit exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și activitatea barurilor, cluburilor și discotecilor;

  9. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri;

  10. La apariția a 3 cazuri de infectare cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților, se instituie măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se asigură de către unitatea/instituția de învățământ responsabilă cazarea în condiții de carantină, precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază;

  11. Se suspendă activitatea târgurilor, bâlciurilor și a talciocurilor, definite potrivit art. 7 alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 348/2004 privind exercitarea comerțului cu produse și servicii de piață în unele zone publice, cu modificările și completările ulterioare;

  12. Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  13. Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil;

  14. Declarația pe propria răspundere, prevăzută la punctele 32 și 33, trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura;

  15. Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere, prevăzută la pct.33, va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

  1. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

  2. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai dacă ocupanții unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3 persoane, iar organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de minimum 2 metri unul față de celălalt, precum și cu purtarea măștii de protecție.

  3. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  4. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  5. Măsurile prevăzute la pct. 3 și 4 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent.

  6. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 6,00—22,00;

  3. Măsurile prevăzute la pct. 1 și 2 se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăși, 30% din capacitatea maximă a spațiului;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 și mai mică sau egală cu 4/1000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1:

  1. Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, este interzisă;

  2. Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

  3. Activitatea operatorilor economici prevăzuți la punctele 1 și 2 este permisă pentru prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

  4. Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

  5. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

  6. Organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in este interzisă.

  1. În toate localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20,00—5,00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness.

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 3,5 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.4. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  4. În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori se instituie următoarele măsuri, în completare la măsurile prevăzute la art.1 și art.4:

  1. Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00—5.00, cu următoarele excepții:

  1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

  2. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

  3. deplasări în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

  4. deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori decesul unui membru de familie;

  1. Operatorii economici care desfășoară activități de comerț/prestări de servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, își vor organiza și desfășura activitatea în intervalul orar 5,00—18,00. Prin excepție, în intervalul orar 18,00—5,00, operatorii economici pot activa doar în relația cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

  2. Se suspendă activitatea operatorilor economici desfășurată în spații închise în domeniul sălilor de sport și/sau fitness;

  3. În situația în care, pe durata celor 14 zile de valabilitate a măsurilor stabilite prin hotărâri ale CJSU Alba, rata de incidență cumulată la 14 zile scade sub 7 cazuri la 1000 de locuitori, nu se mai aplică măsurile prevăzute la punctele 1, 2 și 3, și se vor aplica măsurile de la art.5. din prezenta hotărâre, cu aceeași durată de valabilitate prevăzută inițial, fără a mai fi nevoie de o nouă hotărâre în acest sens.

  1. Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba va constata zilnic rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 în vederea aplicării măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, prevăzute în prezenta hotărâre, la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba.

  2. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

  3. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021

COMITETUL JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

HOTĂRÂREA nr. 140 din 12.05.2021

privind constatarea ratei de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021 și stabilirea măsurilor de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5540/12.05.2021;

În temeiul:

  • Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

  • Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

  • H.G. nr. 531/10.05.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 mai 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;

Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 12.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

  1. (1) Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 12.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei care este parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Măsurile stabilite pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 la nivelul unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Alba, sunt cele prevăzute în hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba nr. 139 din 12.05.2021, în funcție de rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2.

(3) Măsurile prevăzute la alin(2), intră în vigoare începând cu data de 13.05.2021, ora 00,00, pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(4) Înaintea expirării perioadei de 14 zile, în funcție de rata de incidență cumulată, măsurile pot fi actualizate, în cazul creșterii ratei de incidență și încadrarea într-o limită superioară sau scăderii la zero a acesteia.

  1. Măsurile stabilite la nivelul unităților administrative de pe raza județului Alba, pentru diminuarea riscului de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, prevăzute în hotărârile Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, nr. 122 din 01.05.2021, nr. 123 din 02.05.2021, nr. 124 din 03.05.2021, nr. 126 din 04.05.2021, nr. 127 din 05.05.2021, nr. 132 din 07.05.2021, nr. 134 din 08.05.2021, nr. 135 din 09.05.2021, nr. 136 din 10.05.2021, respectiv nr. 138 din 11.05.2021, își încetează aplicabilitatea în data de 12.05.2021, ora 24,00.

  2. Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 12.05.2021

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un ȘACAL a atacat o stână de oi, la Ocna Mureș. Șase oi au fost sfâșiate de animal, în timpul nopții

Publicat

Mai multe oi de la o stână din zona oraşului Ocna Mureş au fost atacate de şacal, animal care şi-a făcut prezenţa pe teritoriul judeţului Alba în urmă cu peste un deceniu.

Coordonatorul tehnic al Agenţiei Judeţene a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi (AJVPS) Alba, Felix Bogdan Dragomir, a declarat, miercuri, că şase oi de la un staul din zona Ocna Mureş au fost atacate de un şacal, trei dintre ele fiind omorâte, iar trei rănite.

Atacul a avut loc pe timp de noapte.

Identificarea animalului s-a făcut pe baza urmelor lăsate pe sol şi observate a doua zi şi, de asemenea, pe modalitatea de atac, respectiv pe sfâşierea ovinelor, a explicat Felix Bogdan Dragomir.

Acesta a menţionat că pe fondul de vânătoare în cauză a fost alocată o cotă de extragere de 3 şacali, lucru care s-a realizat.

Atacul asupra oilor arată faptul că sunt mult mai mulţi şacali în zona respectivă.

Dragomir a postat pe contul său de Facebook mai multe fotografii cu oile atacate.

Şacalul şi-a făcut simţită prezenţa în sudul ţării în urmă cu câteva decenii, fiind depistat în anul 2009 şi în judeţul Alba.

Un astfel de animal a fost vânat accidental atunci în zona Cricău, fiind confundat cu o vulpe, dovedindu-se ulterior că era şacal.

Citește și: FOTO: Apariție rară la câțiva kilometri de Alba Iulia. Șacal fotografiat în zona Hăpria – Straja

Apoi, alţi doi-trei şacali au fost vânaţi în anii următori tot în apropiere de Alba Iulia, pe fondurile cinegetice de la Berghin, Straja. Un alt şacal a fost lovit mortal pe DN7 (E68), la Balomir.

Se bănuieşte că, cel mai probabil, şacalii au apărut în Ardeal venind pe Mureş, din Ungaria.

Surse: Bogdan Dragomir, Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce a pățit un român din Alba Iulia, stabilit în Germania, când a încercat să-și schimbe pașaportul cu o lună înainte de expirare

Publicat

pasaport

Un cetățean din Alba Iulia, care locuiește în Germania, a transmis pe adresa redacției o serie de nemulțumiri pe care le are în raport cu autoritățile românești.

Acesta a încercat să își schimbe pașaportul, pe cale să expire. 

S-a dovedit însă a fi o misiune imposibilă.

Mai jos, mesajul acestuia, trimisă redacției Alba24:

„În sfârșit, cu ce să încep?

În data de 06.05.2021 am constatat că pașaportul meu (cu rezidență în Germania) expiră la data de 16.06.2021.

Evident că prima dată am sunat în România, să întreb ce opțiuni am. Am sunat la Alba Iulia, la pașapoarte.

”Da”… așa mi s-a răspuns în România la o instituție. Plus minus, mă așteptam. Asta e. Deloc serviabil stimabilul.

Următorul telefon a fost la Consulatul Român din München. După o lungă perioadă de așteptare, cu un robot IMBECIL și după multe taste apăsate am intrat pe linia de așteptare. Eram al șaselea la rând.

În sfârșit, am vorbit cu o doamna, mi s-a comunicat ce acte trebuie să pregătesc și am fost înștiințat că voi primi un email cu toate informațiile necesare. Zis și făcut. Am primit email-ul, cu linkuri, conturi de creat…

Am completat tot ce era necesar, online, după care urma să îmi fac programare.

Toate acestea s-au întâmplat în 06.05.2021. Surpriză… Nu sunt disponibile programări până în…atenție, 30.06.2021.

Am intrat în panică, evident. Nu am putut să cred ce citesc pe internet, pe site-ul Consulatului Român la München.

Următoarea zi, 07.06.2021, am sunat iarăși. Să întreb de ce nu pot face programare ”on line” și să încerc să fac telefonic. Evident, după alte 45 de minute petrecute la telefon, apăsând taste pentru aceleași întrebări imbecile, am reușit să vorbesc cu o duduie.

Mi s-a comunicat încă odată că nu sunt programări disponibile și că trebuie să aștept. Nu am putut să cred că în 2021, nu poți obține o programare online, chiar și peste 3 luni, dar ăsta este sistemul românesc.

Am sunat la ambasada, la Bonn, să obțin mai multe informații. Să întreb ce e de făcut dacă eu nu obțin o programare până îmi expiră pașaportul. Același răspuns, să așteptați.

Singura varianta primită de la München și Bonn a fost să intru ZILNIC pe site și să tot încerc, poate poate renunță cineva și primesc și eu programare.

Mi-am permis să sun și la minister (MAE), să întreb ce se întâmplă. De ce nu pot face o programare, chiar și peste 3-6 luni.

Mai mult de atât, bugetarul de la București mi-a reproșat că m-am trezit prea târziu, în 06.05.2021 că urmează să îmi expire pașaportul în 16.06.2021.

”Nu aveți ce face decât să așteptați, poate obțineți o programare. Mai încercați”.

Nu pot să cred că în 2021 sistemul funcționează atât de PROST!!!

Mai jos atașez mesajul care apare pe site în momentul în care vreau să fac programare.

”Nu sunt locuri libere în perioada solicitată. Deoarece este posibil că unele persoane să renunțe la programări, vă sugerăm să verificați periodic disponibilitățile existente.

Programul de lucru cu publicul este momentan configurat până la data de 30.06.2021. Pentru a vă programa ulterior datei de 30.06.2021, vă rugăm să reveniți mai târziu.
Serviciul consular solicitat se efectuează numai pe bază de programare online pe www.econsulat.ro.”

Mesajul ăsta apare indiferent de data pe care o selectezi.

Cu alte cuvinte din data de 16.06.2021 nu mai dețîn un act de identitate valid, nu mai pot circula între satele mebre UE, și pe toți îi doare-n…

Mai încercați…

Sunt în Germania din 2010 și până luna asta nu m-am gândit NICIODATĂ să aplic pentru cetățenie. Nu m-a interesat. În urma discuțiilor și interacțiunilor cu sistemul romanesc m-am decis. Am să aplic pentru cetățenie.

DE CE?!? Doar că să nu mai am NIMIC de-a face cu statul român. E trist dar asta e realitatea.

Când un cetățean român se gândește la cetățenia statului de domiciliu doar pentru a evita interacțiunea cu sistemul românesc e de plâns.”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate