Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Camera de Conturi: Prejudicii de 209 mii lei şi abateri în contabilitate de 4,25 milioane lei la Primăria Sebeş. Nereguli constatate


Publicat

primaria sebes 1Prejudicii de 209 mii lei şi abateri în contabilitate de 4,25 milioane lei. Sunt, pe scurt, rezultatele controlului de audit la Primăria Sebeş, derulat de Camera de Conturi Alba, la începutul anului trecut.

Problemele depistate se referă la asocierea Consiliului Local Sebeș la SC Ecostar Group SA Sebeș, contractul cu Nichi Ardeal Construct pentru baza sportivă din Arini şi neîncasări ale taxei de regularizare a autorizațiilor de construire și de demolare, expirate în perioada 2011 – 2014. De asemenea, abaterile financiare de 4,25 milioane lei se referă la nefectuarea evaluării tuturor elementelor patrimoniale existente la nivelul UATM Sebeș.

– nu s-au stabilit, înregistrat și nu s-au urmărit venituri cuvenite bugetului local al Municipiului Sebeș, reprezentând fond de conservare şi regenerare a pădurilor, prin acest fapt veniturile UATM Sebeș au fost diminuate cu suma de 353.000 lei. În timpul auditului veniturile stabilite au fost încasate în totalitate.

– nu s-au respectat prevederile legale cu privire la asocierea Consiliului Local Sebeș la SC Ecostar Group SA Sebeș, concretizat prin aport în natură cu un teren construibil în suprafață de 1800 mp la capitalul social al acesteia, ceea ce a diminuat nejustificat veniturile entităţii cu suma totală de 571.000 lei.

– nu s-a stabilit, înregistrat și nu s-au urmărit venituri cuvenite bugetului local al Municipiului Sebeș reprezentând: impozit pe clădiri pentru un număr de 5 agenți economici și un număr de 9 persoane fizice, ceea ce a diminuat veniturile entității cu suma de 8.000 lei.

– au fost diminuate nejustificat veniturile UATM Sebeș, cu suma totala de 803.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea, neurmărirea şi neîncasarea taxei de regularizare a autorizațiilor de construire și de demolare, expirate în perioada 2011 – 2014. În timpul auditului s-a încasat suma de 8.000 lei.

– neaplicarea tuturor măsurilor de executare silită prevăzute de Codul de procedură fiscală, în vederea încasării creanţelor bugetare

operațiunea de inventariere generală a patrimoniului Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeş s-a efectuat fără respectarea în totalitate a prevederilor legale care reglementează acest domeniu, respectiv: nu au fost emise și aprobate proceduri scrise, adaptate specificului entității, nu au fost inventariate: conturile de amortizări, creanțe, datorii, disponibil, fonduri, nu s-a întocmit Registrul inventar

nu a fost efectuată evaluarea tuturor elementelor patrimoniale existente la nivelul UATM Sebeș. Valoarea abaterii constatate este în sumă totală de 4.256.000 lei.

– UATM Sebeș a efectuat în perioada 2012 – aprilie 2015 cheltuieli bugetare neprevăzute de legislaţia în vigoare în sumă de 153.000 lei, în sensul că în salariile brute pentru personalul încadrat la Serviciul Poliția Locală Sebeș și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgentă, a fost inclus sporul de dispozitiv în procent de 25%, contrar prevederilor legale în vigoare

– au fost majorate nejustificat cheltuielile de capital efectuate de către UATM Sebeș, în perioada 2013 – 2014, cu suma de 32.000 lei, datorită includerii în situațiile de lucrări a unor sume reprezentând actualizare a valorii situațiilor de lucrări, datorită calculării de coeficienți de actualizare fără respectarea prevederilor contractuale. În timpul auditului au fost calculate beneficii nerealizate în sumă de 2.000 lei

– acceptarea la plată şi decontarea efectivă de către UATM Sebeș, în anul 2014, a unor situaţii de plată întocmite de o societate comercială, la obiectivul de investiţii “Modernizare strada Simion Bărnuțiu Petrești” conţinând lucrări neexecutate şi bunuri nelivrate, în valoare de 20.000 lei. În timpul auditului au fost calculate beneficii nerealizate în sumă de 2.000 lei.

– acceptarea la plată și decontarea efectivă, de către Școala Gimnazială Petrești, în anul 2014, a unor situații de plată întocmite de o PFA din Petrești, la obiectivul ”Reparații interior și exterior la sala de sport Școala Gimnazială Petrești”, conținând lucrări neexecutate în valoare de 2.000 lei. În timpul controlului s-a recuperat în totalitate prejudiciul

– efectuarea de cheltuieli de protocol fără bază legală, în sumă de 1.000 lei, ceea ce a prejudiciat bugetul Centrului Cultural ”Lucian Blaga” Sebeș cu această sumă. În timpul verificării s-a recuperat în totalitate prejudiciul 8

– nu s-a stabilit și virat la bugetul de stat, de către Școala Gimnazială Petrești, suma de 4.000 lei, reprezentând contribuția datorată pentru neangajarea persoanelor cu handicap aferentă anului 2013 și 2014. În timpul controlului s-a virat la bugetul de stat această sumă.

– Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș nu a stabilit, înregistrat în evidenţa contabilă şi nu a urmărit spre încasare, la data scadenţei din contract veniturile rezultate din necalcularea de penalități de întarziere pentru neachitarea ori achitarea cu întârziere a redevenței/chiriei datorate de concesionari/chiriași, în sumă totală de 25.000 lei, contracte ce au avut ca şi obiect închirierea de spații și dotări din domeniul privat al UATM Sebeș.

– nu s-au pus în aplicare, în totalitate, prevederile Sentinței civile nr.1843/CAF/2014 pronunțată în Şedinţa publică din data de 17 decembrie 2014, prin care se constată nulitatea absolută a contractului de asociere în participaţiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeş şi SC Nichi Ardeal Construct SRL, având drept consecință faptul că terenul în cauză nu a fost predat la UATM Sebeș și nici nu a fost actualizat folosul de tras de la data de 7.12.2013 până la data controlului. În timpul auditului a fost determinat folosul de tras în suma de 1.235.000 lei.

Printre măsurile dispuse de Camera de Conturi se află “verificarea pentru toţi contribuabilii selectaţi şi incluşi în eşantion a respectării prevederilor legale în ceea ce priveşte regularizarea taxei pentru autorizaţia de construire, determinarea cu exactitate a veniturilor pe care aceştia le datorează bugetului local, calcularea accesoriilor datorate potrivit legii pentru neachitarea la termenul legal a diferenţei de taxă de autorizare, înregistrarea în evidenţa tehnică – operativă şi evidenţa contabilă a veniturilor în cauză şi luarea măsurilor legale de încasare a acestor venituri” şi “extinderea verificărilor asupra tuturor contribuabililor de pe raza Municipiul Sebeș în ceea ce priveşte urmărirea autorizaţiilor de construire, recepţionarea construcţiilor finalizate, regularizarea taxei pentru autorizaţii de construiré, conform prevederilor legale, determinarea cu exactitate a veniturilor pe care aceştia le datorează bugetului local, calcularea accesoriilor potrivit prevederilor legale, înregistrarea în evidenţa tehnică – operativă şi evidenţa contabilă a veniturilor stabilite şi luarea tuturor măsurilor legale de încasare a acestor venituri”.

Auditul financiar al Camerei de Conturi Alba la Primăria Sebeş s-a derulat în perioada 2 martie – 24 aprilie.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. vasile

    marți, 02.02.2016 at 08:53

    la puscarie cu cu ei!!!

  2. maia

    miercuri, 17.02.2016 at 11:28

    se pare ca partea economica a primariei nu prea se pricepe….mai bine zis realizeaza chiar profituri personale pe baza acestei „nepriceperi”….recuperarea banilor de la vinovati si abia apoi ….puscaria…Primarul ce parere are despre cele facute sub semnatura lui …..doar e profesor si …jurist.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LUNI ajunge în țară o nouă tranșă de vaccinuri Pfizer BioNTech. Cum continuă imunizarea și detalii despre programări

Publicat

Alte 214.110 doze de vaccin Pfizer BioNTech vor fi livrate luni în România, pe cale aeriană, pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca şi Timişoara, anunță Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

CNCAV aminteşte că, începând de sâmbătă, se pot programa la vaccinare cu serul Pfizer BioNTech, conform Strategiei naţionale de vaccinare împotriva COVID-19, persoanele cu boli cronice, cu vârste peste 65 de ani şi persoanele cu dizabilităţi.

Vezi și Încă trei centre de vaccinare anti COVID se vor deschide în județul Alba. Unde sunt și ce vaccin vor folosi

Programarea se poate face individual, prin aparţinători sau prin Direcţiile de asistenţă socială de la nivelul primăriilor, prin intermediul platformei electronice, a medicului de familie/curant, cât şi prin call-center, la numărul unic 021.414.44.25 sau la numerele de suport destinate fiecărui judeţ în parte, disponibile pe platforma de informare: vaccinare-covid.gov.ro.

De sâmbătă până duminică, la ora 13.00, s-au programat 145.981 de persoane pentru vaccinare anti-COVID în noile cabinete care se vor deschide de luni şi în care imunizarea se face cu serul produs de compania Pfizer/BioNTech, informează Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva SARS-CoV-2.

Potrivit CNCAV, mai sunt locuri disponibile pentru programare la vaccinare în judeţele Botoşani, Buzău, Caraş-Severin, Covasna, Dolj, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mehedinţi, Neamţ, Satu Mare, Suceava, Teleorman şi Vrancea.

130 de cabinete noi vor deveni operaţionale de luni pentru imunizarea cu vaccinul Pfizer/BioNTech.

CNCAV preciza vineri că 156.000 de persoane se vor putea vaccina în următoarele 20 de zile în aceste cabinete, capacitatea fiecăruia fiind de 60 de persoane pe zi. Se pot programa persoanele vulnerabile care, potrivit Strategiei naţionale de vaccinare împotriva COVID-19 fac parte din etapa a II-a, respectiv persoanele cu boli cronice, cu vârste peste 65 de ani şi persoanele cu dizabilităţi.

Potrivit sursei citate, dozele vor fi distribuite, după cum urmează:

– Centrul Naţional de Stocare Bucureşti: 60.840 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Braşov: 24.570 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Cluj: 28.080 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Constanţa: 24.570 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Craiova: 23.400 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Iaşi: 28.080 doze;

– Centrul Regional de Depozitare Timişoara: 24.570 doze.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepţionate de România în tranşa curentă, cât şi în tranşele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul naţional şi centrele regionale de depozitare, prin Direcţiile de sănătate publică judeţene şi cea a municipiului Bucureşti.

Conform calendarului de livrare, următoarea tranşă de vaccin ar urma să fie adusă în România pe 8 martie, aşteptându-se confirmarea oficială din partea firmei producătoare.

Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiţii optime de siguranţă, în containere speciale, cu gheaţă carbonică şi folie etanşă, precizează CNCAV.

În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziţie de firma producătoare. Pe măsură ce noile tranşe ajung în România, aplicaţia de programare se actualizează şi permite continuarea procesului de înscriere pentru categoriile populaţionale aflate în etapa curentă.

surse: CNCAV, Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii: Unii bugetari au sporuri de peste 80% din salariu. Ce se va întâmpla cu veniturile acestora

Publicat

bani

Sunt unele cazuri de bugetari care au sporuri de până la 85% din salarii, spune ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Oficialul precizează că autorităţile doresc reaşezarea salariilor pentru ca aceste sporuri să fie motivante.

Ministrul a precizat că există două posibilităţi: fie unele venituri mari vor fi afectate prin eliminarea unor sporuri, fie vor fi îngheţate unele venituri, iar celelalte vor avea o creştere mai rapidă.

Excepțiile au ajuns să devină regulă

“După ce s-a stabilit un cadru unitar de salarizare relativ echilibrat, excepţiile au ajuns să devină regulă şi dintr-un context legal în care în sistemul bugetar există o anumită aşezare pe grilă, cu un salariu minim, cu un salariu maxim şi sporurile să fie acordate fie pentru o anumită categorie profesională, fie pentru a motiva angajaţii”, spune Raluca Turcan, potrivit g4media.ro.

Vezi și Ministrul Muncii, precizări despre alocații, pensii și legea salarizării. Aviz pozitiv pentru buget

Va fi făcută o analiză a acestor sporuri

”Acolo unde sunt salarii mici, nu intenţionăm să scadă deloc. În legea salarizării există un articol prin care nivelul sporurilor este limitat la 30% la nivelul ordonatorului de credite.

Acesta este un articol, ori prezentarea trunchiată a unui text de lege este similară cu minciuna sau manipularea, pentru că la două articole mai jos apar excepţiile. Prin excepţie de la plafonarea nivelului sporurilor la 30% la nivelul ordonatorului de credit vin următoarele domenii.

Şi după aceea intră sănătatea, justiţia, asistenţa socială, partea de apărare şi ordine publică. Sunt salariile cărora li se adaugă sporuri cu până la 85%, dar asta nu înseamnă că toţi angajaţii din sănătate au sporuri de 85%.

Evident, există segmente din sănătate unde sporurile merg chiar şi la 85%”, a mai transmis ministrul Muncii.

Se încearcă să nu se scadă veniturile. Ce se întâmplă cu salariile foarte mari

Ministrul a mai spus că  principiul de la care se pleacă este să nu scadă veniturile.

”Însă, dacă, de exemplu, se elimină anumite sporuri poate la nivelul unor salarii foarte mari ar putea să se opereze mici modificări întrucât trebuie să gândim şi partea de sustenabilitate.

Ar putea să scadă salariile foarte mari, nu este încă o decizie luată. Noi am avea aşa, sporurile să îşi atingă cu adevărat scopul pentru care au fost create pentru anumite meserii, anumite condiţii sau pentru a fi motivante, să reaşezăm salariile de bază şi aici există două posibilităţi.

Vom vedea pe care se va merge, fie unele salarii sau venituri foarte mari vor fi afectate prin eliminarea unor sporuri, fie vor fi îngheţate unele venituri şi celelalte vor avea o creştere mai rapidă astfel încât să le ajungă din urmă”, a precizat Turcan.

Florin Cîțu: anul acesta nu va fi nimeni dat afară, toată lumea își primește sporurile

Premierul Florin Cîţu a declarat joi că bugetarii vor primi aceleaşi salarii şi sporuri ca în 2020 și a spus că nu se vor face concedieri în următoarea perioadă.

Anterior, acesta vorbise constant despre tăierea sporurilor și despre nevoia de reformă în sistemul bugetar, ceea ce a provocat proteste zilnice ale sindicatelor.

Premierul a spus însă, săptămâna aceasta, că în 2021 nu va fi nimeni dat afară: ”toată lumea îşi primeşte sporurile, îşi primeşte aceleaşi salarii ca în 2020”.

Sporuri pe care le primesc bugetarii

Peste 50 de tipuri de sporuri primesc bugetarii din șapte domenii din România. De la spor pentru condiții de stres/suprasolicitare neuropsihică, la spor pentru munca în ture, spor pentru gestionarea informațiilor clasificate sau pentru păstrarea confidențialității. Și vechimea în muncă aduce o majorare a salariului la nivelul posturilor cu aceleași cerințe/responsabilități.

Și dacă ești nominalizat în proiecte din fonduri europene ești avantajat – primești o majorare a salariului de până la 50%. Personalul bugetar beneficiază și de indemnizație de hrană (347 lei/lună).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

2.830 cazuri COVID confirmate în România în ultimele 24 de ore. 63 decese noi, 1006 pacienți la ATI. Date oficiale, 28 februarie

Publicat

Au fost raportate  noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise duminică, 28 februarie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 63  decese noi. 1.006  pacienți sunt la ATI.

Citește și ALBA: 47 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Crește din nou incidența la Alba Iulia. Situația pe localități

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 28 februarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 801.994 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

740.352 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 2.830 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.350 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 27.02.2021 (10:00) – 28.02.2021 (10:00) au fost raportate 63 de decese (33 bărbați și 30 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Argeș, Arad, Bacău, Bistrița-Năsăud, Brăila, Bihor, Botoșani, Buzău, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Gorj, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Neamț, Olt, Satu Mare, Tulcea, Vaslui, Vâlcea și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani, 1 deces la categoria de vârstă 40-49 ani, 8 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 19 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 19 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 15 decese la categoria de peste 80 de ani.

61 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 1 pacient decedat nu a prezentat comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.064. Dintre acestea, 1.006 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.022.647 de teste RT-PCR și 300.660 de teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 12.941 de teste RT-PCR (6.933 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 6.008 la cerere) și 4.550 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 40.937 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 11.875 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 49.718 persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 152 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 2.214 apeluri la numărul unic de urgență 112.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 27 februarie, 6.561 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 1.352.840 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost întocmite, ieri, 5 dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID – 28 februarie:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Timiș – 39151 – 326 – 4,95

Maramureș – 16915 – 67 – 3,14

Cluj – 40041 – 90 – 2,86

Ilfov – 31386 – 87 – 2,85

Brașov – 32175 – 108 – 2,78

Hunedoara – 15756 – 112 – 2,55

Mun. București – 1E+05 – 365 – 2,48

Alba – 15548 – 47 – 2,36

Satu Mare – 9839 – 28 – 1,88

Sibiu – 20057 – 52 – 1,79

Sălaj – 8030 – 40 – 1,76

Arad – 17339 – 74 – 1,7

Gorj – 6881 – 59 – 1,68

Dolj – 19589 – 102 – 1,67

Constanța – 32105 – 62 – 1,46

Vâlcea – 11931 – 52 – 1,39

Dâmbovița – 17821 – 50 – 1,32

Galați – 20407 – 72 – 1,25

Botoșani – 10964 – 39 – 1,24

Bacău – 20342 – 79 – 1,21

Suceava – 21006 – 47 – 1,17

Giurgiu – 7849 – 31 – 1,16

Iași – 33688 – 140 – 1,16

Teleorman – 9869 – 26 – 1,13

Bihor – 21345 – 73 – 1,12

Neamț – 13998 – 50 – 1,1

Caraș – Severin – 8344 – 23 – 0,99

Mehedinți – 6056 – 26 – 0,99

Mureș – 17965 – 48 – 0,97

Vaslui – 12999 – 33 – 0,95

Ialomița – 8230 – 14 – 0,94

Covasna – 5945 – 13 – 0,91

Bistrița – Năsăud – 8796 – 24 – 0,88

Olt – 11379 – 45 – 0,82

Tulcea – 6431 – 17 – 0,82

Brăila – 9817 – 7 – 0,78

Vrancea – 8280 – 25 – 0,78

Argeș – 21147 – 32 – 0,74

Prahova – 27311 – 66 – 0,71

Buzău – 9571 – 24 – 0,69

Harghita – 6245 – 18 – 0,69

Călărași – 7622 – 24 – 0,63

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 424 de persoane au fost reconfirmate pozitiv.

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Municipiul Bucureşti – 60

Iaşi – 28

Suceava – 21

Cluj – 18

Alba – 15

Vâlcea – 15

Arad – 14

Argeş – 14

Timiş – 14

Gorj – 13

Mureş – 13

Teleorman – 13

Satu Mare – 12

Bacău – 11

Botoşani – 11

Braşov – 11

Olt – 11

Hunedoara – 10

Ilfov – 10

Constanţa – 8

Dâmboviţa – 8

Galaţi – 8

Neamţ – 7

Bistriţa – Năsăud – 6

Buzău – 6

Caraş – Severin – 6

Ialomiţa – 6

Prahova – 6

Sălaj – 6

Sibiu – 6

Bihor – 5

Maramureş – 5

Vrancea – 5

Dolj – 4

Vaslui – 4

Călăraşi – 3

Covasna – 3

Tulcea – 3

Giurgiu – 2

Brăila – 1

Harghita – 1

Mehedinţi – 1

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 47 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Crește din nou incidența la Alba Iulia. Situația pe localități

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 47 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba, duminică, 28 februarie. În ultima săptămână, au fost 419 cazuri confirmate.

De la începutul pandemiei, 15.646 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba.

Dintre acestea, 14.259 sunt persoane vindecate și au fost înregistrate 419 decese.

Total persoane aflate în carantină la domiciliu: 1.316.

Persoane ieșite din carantină la domiciliu: 24.927.

Au fost 189 persoane izolate în spital (opt persoane în Cluj, două în Sibiu, cinci în Timiș, trei în Mureș și câte o persoană în Bihor, Brașov și București. Alte 779 persoane au fost izolate la domiciliu.

Potrivit DSP Alba, sâmbătă au fost prelucrate 260 de teste RT-PCR, toate la Spitalul Județean de Urgență Alba. Numărul total al testelor, de la începutul pandemiei în județ, a ajuns la 171.465.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (31 de cazuri noi)

Alba Iulia – 15

Sebeș – 8

Cugir – 3

Teiuș – 3

Aiud – 1

Abrud – 1

Rural (15 cazuri noi)

Unirea – 3

Crăciunelu de Jos – 2

Mihalț – 2

Șibot – 2

Șpring – 2

Blandiana – 1

Lunca Mureșului – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Un caz cu anchetă epidemiologică în derulare.

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (14-27 februarie) 2,36 (anterior 2,32).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 14-27 februarie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 428 cazuri – 5,60 (anterior 5,52)

Teiuș – 27 cazuri – 3,71 (anterior 3,30)

Sebeș – 111 cazuri – 3,37 (anterior 3,43)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,57)

Cugir – 38 cazuri – 1,48 (anterior 1,44)

Ocna Mureș – 18 cazuri – 1,29 (anterior 1,29)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,35)

Abrud – 4 cazuri – 0,76 (anterior 0,57)

Câmpeni – 4 cazuri – 0,54 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 2 cazuri – 0,52 (anterior 0,52)

Zlatna – 2 cazuri – 0,25 (anterior 0,25)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 14-27 februarie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 28 cazuri – 10,63 (anterior 9,87)

Ceru-Băcăinți – 2 cazuri – 7,09 (anterior 7,09)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Berghin – 7 cazuri – 3,65 (anterior 3,65)

Cricău – 7 cazuri – 3,49 (anterior 3,49)

Mihalț – 11 cazuri – 3,36 (anterior 2,75)

Doștat – 3 cazuri – 2,93 (anterior 2,93)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 1,87)

Ciugud – 9 cazuri – 2,76 (anterior 2,76)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate