ECONOMIE
Când te poți înscrie la Casa Verde Fotovoltaice, în funcție de județul în care locuiești. Calendar, buget, condiții și acte
Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești: este nevoie să îți pregătești o serie de acte, care urmează să fie încărcate în platformă. Bisericile vor avea o zi dedicată în care se pot înscrie.
Sesiunea 2024 de finanţare pentru înscrierea solicitanţilor persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie.
Când te poți înscrie la Casa Verde: Vor fi etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, informează Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), citată de Agerpres.
În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00.
Sesiunea poate continua și după ora 10, dacă mai sunt bani, până la epuizarea bugetului.
Casa Verde 2024: Buget record
„În anul 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei.
Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanţarea oferită prin acest program.
Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care îşi vor reduce costul facturii la energie electrică şi care vor utiliza energie verde.
Alte detalii puteți citi aici: Casa Verde Fotovoltaice 2024. Data înscrierii în program pentru fiecare regiune din țară. ACTE necesare și condiții
Sesiunea din 2024 aduce noutăţi deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanţarea instalaţiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice.
O măsură esenţială pentru maximizarea eficienţei şi independenţei energetice a gospodăriilor.
Totodată, am crescut considerabil subvenţia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.
Potrivit instituţiei, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans.
Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.
Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești
Solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar:
- 27 septembrie – Regiunea Nord Vest (judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – buget de 274,290 milioane de lei;
- 30 septembrie – Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei;
- 1 octombrie – Regiunea Nord Est (judeţele: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei;
- 2 octombrie – Regiunea Sud Est (judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei;
- 3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman), buget de 321 milioane de lei;
- 4 octombrie – Regiunea Bucureşti Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei;
- 8 octombrie – Regiunea Vest (judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş), buget de 229,110 milioane de lei.
În cazul unităţilor de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.
Când te poți înscrie la Casa Verde: documentele necesare
Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicaţie sunt:
- actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
- copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.
Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil. Proiectul se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.
Pentru unităţile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt:
- certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
- certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
- extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.
Şi în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
AFM precizează că aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Andrei Adrian
miercuri, 25.09.2024 at 09:07
Degeaba ne tot explica Dl Fechet ca cei 130000 de prosumatori existenți nu.pot primi separat finanțare pt acumulatori,nu vor sa dea ca să nu se complice ,tot explica cai cei existenți nu sunt discriminați, dar sa și pună pe banii lor ,dar ăștia care se înscriu acum îs mai cu coarne ,sa și pună și ei pe banii lor,nu e corect orice ar zice.