Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cardul de sănătate redevine obligatoriu, cu excepția consultațiilor la medicul de familie și la specialistul din ambulatoriu


Publicat

card sanatate

Cardul de sănătate redevine obligatoriu, cu excepția consultațiilor la medicul de familie și la specialistul din ambulatoriu, au transmis reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.

Cu excepția serviciilor acordate în cabinetele medicilor de familie și în ambulatoriul clinic de specialitate, care pot fi accesate fără utilizarea cardului de sănătate până la data de 30 septembrie 2020, începând cu data de 1 iulie toate celelalte servicii medicale, serviciile de îngrijiri la domiciliu, medicamentele și materialele sanitare, precum și dispozitivele medicale se acordă și se validează doar în baza acestui document electronic (sau a documentelor înlocuitoare, după caz).

Astfel, la 1 iulie va fi reluată obligativitatea utilizării cardului național de sănătate pentru serviciile medicale acordate în unitățile sanitare cu paturi și de către  furnizorii de investigații paraclinice, furnizorii de îngrijiri medicale la domiciliu / îngrijiri paliative la domiciliu, furnizorii de servicii stomatologice, furnizorii de dispozitive medicale și furnizorii de medicamente.

HG 438/2020 privind completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 140/2018 (pentru aprobarea pachetelor de servicii și a Contractului-cadru care reglementează condițiile acordării asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate) conține o serie de alte măsuri aplicabile până la data de 30 septembrie, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2:

  • consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog și logoped, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare. Consultațiile medicale la distanță se acordă cu încadrarea în numărul maxim de 8  consultații pe oră;
  • consultațiile la medicul specialist din ambulatoriu se acordă fără a fi necesar biletul de trimitere;
  • în urma consultațiilor acordate la distanță medicul de familie / medicul specialist va emite toate documentele necesare pacientului ca urmare a actului medical, inclusiv prescripțiile medicale; documentele sunt transmise pacientului prin mijloace de comunicare electronică;
  • medicii din spital pot elibera, dacă situația o impune, la externarea asiguratului, prescripție medicală pentru medicamente cu și fără contribuție personală în ambulatoriu pentru maximum 90 de zile;
  • pentru situațiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise casei de asigurări de sănătate prin mijloace electronice de comunicare; mijloacele electronice de comunicare se pot folosi și pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate, necesare asiguraților;

De asemenea, s-a prelungit până la data de 30 septembrie 2020 termenul de valabilitate pentru  următoarele documente a căror valabilitate expiră până la această dată:

  • biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare;
  • biletele de trimitere pentru specialități paraclinice;
  • recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive – ce se depun / se transmit la casa de asigurări de sănătate;
  • deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive;
  • deciziile de aprobare emise de către comisia de specialitate de la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate pentru efectuarea investigației PET-CT.

Medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din Lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, cu mențiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice și a unor formulare specifice ( medicamente notate cu (*)1, ()1Ω și (*)β în Lista de medicamente compensate și gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale;

De asemenea, persoanele asigurate pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate pentru care a fost instituită măsura de carantină ca urmare a unei suspiciuni de infectare cu COVID-19 beneficiază de concedii și indemnizații pentru carantină, indiferent de locul în care aceasta se instituie.

Certificatele de concediu medical se eliberează de către medicii de familie după ultima zi a perioadei de carantină, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină.

Certificatele de concediu medical eliberate se pot transmite de către medicii curanți către persoanele asigurate, respectiv de către persoana asigurată către  angajatori/case de asigurări de sănătate și prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

„Reintroducem validarea serviciilor medicale cu cardul național de sănătate pentru că este necesar să avem o evidență mai clară a serviciilor acordate, astfel încât să putem gestiona cât mai eficient fondurile din sistemul de sănătate. De asemenea, pentru că s-a dovedit că serviciile medicale la distanță au avut un rol important în limitarea răspândirii infectărilor cu COVID-19 și că acest tip de servicii a fost apreciat atât de medici, cât și de pacienți, căutăm soluții pentru a introduce cu caracter permanent consultațiile la distanță în sistemul de sănătate, mai ales pentru pacienții cu boli cronice stabilizate”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.

Biroul de presă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

ACCIDENT la Alba Iulia: O persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni, de pe strada Vasile Goldiș

Publicat

sirena politia

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 22.15, pe strada Vasile Goldiș din Alba Iulia. 

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, o persoană a fost acroșată în zona unei treceri de pietoni.

Persoana acroșată a fost transportată la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, în stare conștientă, pentru a primi îngrijiri medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Teste COVID-19, de joi, la Spitalul din Alba Iulia, la cel mai mic preț din țară. Detalii și program

Publicat

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia va efectua de joi, 16 iulie, teste pentru diagnosticarea COVID-19 inclusiv la solicitarea persoanelor care doresc să se deplaseze în interes profesional/ personal în străinătate (iar pentru acest lucru au nevoie de un test negativ) sau vor să efectueze testarea moleculară din alte motive (iar conform reglementărilor în vigoare nu fac parte din categoria pacienților în cazul cărora astfel de analize sunt gratuite), precizează reprezentanții instituției sanitare într-un comunicat de presă. 

În continuare, vor fi testați gratuit toți pacienții care se încadrează în situațiile prevăzute de metodologie. Testarea costă 250 de lei. 

Posibilitatea de testare la cerere vine și în sprijinul cetățenilor care doresc să călătorească în Grecia și care, începând cu 15 iulie, trebuie să prezinte un test molecular negativ pentru infecţia cu noul coronavirus SARS-CoV-2 efectuat cu maximum 72 de ore înainte de momentul intrării pe teritoriul Republicii Elene.

Cei care sunt interesați se pot programa la numărul de telefon 0258 826 272. La telefon vi se va comunica data și ora la care sunteți programați pentru recoltare. Recoltarea probelor pentru testul RT-PCR se va face în Policlinica SJU Alba Iulia, strada Mușețelului, nr. 2, etajul I, de luni până joi, în intervalul orar 10:00-13:00, respectiv sâmbătă și duminică, în intervalul orar 08:00-11:00.

Laboratorul Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia este acreditat pentru efectuarea testului Real Time PCR pentru determinarea COVID-19, iar costul unui test, la cererea pacientului, este de 250 de lei.

Rezultatele pot fi obținute prin accesarea platformei online, portal.spitalalba.ro, utilizând codul unic de înregistrare, în cursul aceleași zile. De precizat este că fiecare pacient care va efectua aceste analize va primi, pe un fluturaș, link-ul în vederea accesării site-ului web și codul unic de înregistrare pentru a putea beneficia de rezultatul testării. Rezultatul (buletinul de analize) poate fi ridicat în și în format fizic, a doua zi, de la registratura policlinicii. Facem precizarea că în cazul în care vor exista pacienți pozitivi, SJU Alba Iulia va comunica, în regim de urgență, DSP Alba pentru începerea anchetei epidemiologice și prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor.

În vederea efectuării testului se recoltează exsudat nasofaringian și orofaringian. Înainte de prezentarea la recoltare trebuie să nu consumați lichide, să nu mâncați nimic și să nu efectuați toaleta cavității bucale (cu pastă de dinți cu fluor).

Reamintim că SJU Alba Iulia a pus în funcțiune, în 11 aprilie 2020, în propriul laborator, o linie completă de testare a pacienților pentru depistarea cazurilor de COVID-19. Toți pacienții care se prezintă în Unitatea de Primiri Urgențe, indiferent de afecțiunea de care suferă, sunt, au fost și vor fi testați gratuit înainte de a intra pe secții pentru prevenirea răspândirii îmbolnăvirilor și acordarea de îngrijiri medicale corespunzătoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cornel Țălnar, noul director tehnic al câinilor roșii: Dinamo este un brand, Dinamo este un nume

Publicat

Cornel Țălnar este noul director tehnic al clubului de fotbal Dinamo București. Anunțul a fost făcut pe pagina de Facebook a câinilor roșii.

Țălnar va sta pe bancă, alături de noul antrenor Gheorghe Mulțescu. 

De asemenea, într-un video postat pe pagina de socializare, Țălnar le-a vorbit suporterilor din Ștefan cel Mare, despre o posibilă investiție a unui afacerist din Spania în clubul de fotbal.

Acesta spune că Pablo Cortacero, un afacerist iberic, ar fi de fapt în spatele lui Melero Marin, cel care a purtat tratativele cu Ionuț Negoiță: „Din ce am înţeles eu domnul Cortacero este unul din oamenii foarte potenţi financiar din Spania şi dânsul îşi doreşte să vină cu orice preţ să preia Dinamo

Eu nu îl cunosc personal, eu îl cunosc prin intermediul unui prieten de-al meu care e în afaceri cu ei în Spania şi din ce mi-a spus dumnealui sunt oameni potenţi care într-adevăr îşi doresc să vină la acest club şi dacă se poate să îl urce cât se poate de sus.

Mai mult, Țălnar a precizat că Dinamo nu trebuie să se gândească momentan la retorgradare,” Dinamo este un brand, Dinamo este un nume, Dinamo trebuie să iasă obligatoriu din aceatsă situaţie şi sunt convins că acest lucru se va realiza”, a spus Cornel Țălnar, citat de digisport.ro.

Cinci trofee a câștigat Cornel Țălnar la Dinamo, ca jucător, de 3 ori titlul de campion (1982, 1983, 1984) și de 2 ori Cupa României (1982, 1984).

8 sezoane consecutive a jucat albaiulianul Cornel Țălnar la Dinamo, din 1977 până în 1985.

De asemenea, 9 echipe a pregătit Cornel Țălnar în cariera de antrenor: Inter Sibiu, Dinamo București (5), „U” Cluj (2), Ceahlăul Piatra Neamț, FC Brașov (3), Dinamo II București (2), Oman Club, Concordia Chiajna și Luceafărul Oradea, în paranteză fiind trecut numărul de mandate pe banca tehnică.

Licențiat PRO, Cornel Țălnar a avut contract cu FRF în perioada 2017-2019, fiind consilierul tehnic al selecționerului Cosmin Contra la prima reprezentativă a României.

sursă: Facebook, Dinamo București, digisport.ro

sursă video foto: Facebook – Dinamo București.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

RAR: Care sunt condițiile pentru înmatricularea mașinilor cu volan pe dreapta și ce se întâmplă din 2021

Publicat

volan dreapta

Mașinile cu volan pe partea dreaptă pot fi înmatriculate în România, în anumite condiții. Registrul Auto Român (RAR) transmite detalii despre statutul legal al acestor autovehicule și cum pot primi Cartea de Identitate a Autovehiculului (CIV) pentru a fi înmatriculate în România.

Potrivit sursei citate, ”dat fiind interesul public ridicat pentru situația autovehiculelor care provin din UK, în contextul Brexit, până la data de 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziție stabilită ca urmare a Acordului de retragere, dar care poate fi prelungită.

În consecință, până la 31 decembrie 2020 se acceptă, în aceleași condiții, omologările UE emise de UK, adică și autovehiculele cu volan pe partea dreaptă care provin din UK vor putea primi CIV, dacă respectă celelalte condiții aplicabile.

De la 1 ianuarie 2021, dar numai dacă perioada de tranziție dintre UK și Uniunea Europeană nu va fi prelungită, omologarea de tip emisă de Regatul Unit nu va mai fi valabilă în România, iar vehiculele cu volan pe dreapta provenite din UK vor fi tratate asemenea oricărui alt vehicul care provine dintr-un stat terț din afara UE și nu vor mai primi CIV, deci nu vor mai putea fi înmatriculate în România.

În ceea ce privește autovehiculele echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă și care sunt deja înmatriculate în România, menționăm că nu există în acest moment nicio altă prevedere legislativă care să oblige la modificarea poziției postului de conducere pe partea stângă”.

Registrul Auto Român precizează că modul în care autovehiculele cu volan pe partea dreaptă introduse individual în România pot primi CIV este precizat în Reglementările RNTR 7, aprobate prin OMTCT nr. 2.132/2005, cu modificările și completările ulterioare.

În secțiunea “Sistemul de direcție” din Capitolul IV, se arată că:

“Postul de conducere trebuie să fie situat pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului. Sunt exceptate autovehiculele speciale utilizate în serviciile publice comunitare (curățenie stradală), precum și autovehiculele care au fost înmatriculate ultima dată într-un alt stat membru al UE și care nu au suferit modificări în raport cu configurația de înmatriculare inițială. Pentru acestea din urmă, în cazul autovehiculelor din categoriile M2 și M3, ușile de serviciu vor fi amplasate pe partea dreaptă, în raport cu planul median longitudinal al autovehiculului”.

Pe de altă parte, RNTR 7 impune obligativitatea înlocuirii farurilor originale cu unele care emit un fascicul luminos asimetric, orientat spre partea dreaptă a drumului.

Așadar, ținând cont de prevederile legale, Registrul Auto Român este în măsură să acorde CIV unui autovehicul care are volanul pe partea dreaptă, dar se încadrează în aceste excepții.

O altă prevedere legală a RNTR 7 este cea referitoare la omologarea individuală a autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, dar care au suferit modificări constructive:

“Omologarea autovehiculelor echipate cu postul de conducere pe partea dreaptă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului şi care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menţionate în CIV se acordă numai dacă postul de conducere se schimbă pe partea stângă în raport cu planul median longitudinal al vehiculului”. Concret, dacă un autovehicul înmatriculat în România cu volanul pe partea dreaptă se prezintă la RAR după ce i-au fost aduse modificări constructive, acesta va putea fi reomologat doar dacă și postul de conducere a fost mutat pe partea stângă.

Comisia Europeană consideră că introducerea interdicţiei de înmatriculare a unor astfel de autovehicule constituie o barieră pentru libera circulaţie a mărfurilor, fiind o măsură disproporţionată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranţei rutiere şi protecţiei sănătăţii şi vieţii cetăţenilor UE, mai transmite RAR.

Potrivit sursei citate, există deja două hotărâri ale Curții de Justiție a Uniunii Europene, cu privire la cauzele C-639/11 (Comisia Europeană împotriva  Poloniei) și C-61/12 (Comisia Europeană împotriva Lituaniei), prin care Curtea de Justiție a constatat că statele respective, care aveau restricții naționale privind înmatricularea autovehiculelor cu volan pe partea dreaptă, nu și‑au îndeplinit obligațiile ce le revin, prin nerespectarea prevederilor legislației UE aplicabile. S-a considerat că introducerea interdicției de înmatriculare a unor astfel de autovehicule este contrară regulilor UE privind libera circulație a mărfurilor (art. 34 din Tratatul de Funcționare a UE) și reprezintă o încălcare a legislației UE de omologare (de exemplu Directiva cadru 2007/46/CE), fiind o măsură disproporționată în raport cu obiectivul public de asigurare a siguranței rutiere și protecției sănătății și vieții cetățenilor din UE.

În consecință, introducerea unei restricții privind omologarea și/sau eliberarea cărții de identitate pentru autovehiculele echipate cu volan pe partea dreaptă nu poate fi avută în vedere, deoarece aceasta ar duce la introducerea unei proceduri de „infringement” din partea Comisiei Europene pe un subiect pe care Curtea de Justiție a UE s-a pronunțat deja în defavoarea statelor membre care aveau astfel de restricții.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate