Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Care este culoarea pe care o aleg cel mai des românii, atunci când își cumpără mașină. Motivul pentru care o preferă

Publicat

Șoferii au preferințe variate, când vine vorba despre culoarea mașinilor lor, adesea influențate de gusturile personale și de factori culturali. Însă românii preferă mașinile gri și nu sunt interesați de culorile puternice, dezvăluie un nou studiu.

Românii preferă culorile mai conservatoare și nu sunt foarte interesați de vehiculele strălucitoare, în culori vii, relevă cercetări effectuate de carVertical în România.

Majoritatea cumpărătorilor români de mașini aleg culori practice

În România, 28,2% dintre toate mașinile verificate pe carVertical au fost gri, 18,6% – albe și 21,9% – negre.

Acest lucru se reflectă și în tendințele altor țări unde tot vehiculele cu culori conservatoare sunt cele mai populare. Culorile gri, negru și alb sunt mai practice, mai ușor de întreținut și nu necesită prea multă atenție, lucru important pentru orice proprietar de mașină, potrivit sursei citate.

În anul 2000 ponderea mașinilor gri în România era de 29,7%. S-a înregistrat o scădere ușoară în ultimele două decenii.

Popularitatea culorii negre a crescut de la 26,1% în 2000 la 29,4% în 2010, iar apoi a scăzut la 23,6% în 2020.

De ce sunt evitate culorile strălucitoare

Mulți șoferi evită culorile strălucitoare deoarece acestea se pot estompa de-a lungul anilor, ducând la devalorizarea mașinii. Este important să păstrați vehiculul la umbră pentru a preveni decolorarea vopselei, spun specialiștii.

„Nuanțele conservatoare sunt puternic reprezentate de multă vreme. Albul, argintiul, griul și negrul sunt populare în întreaga lume. Vehiculele albastre se dovedesc totuși a fi o alegere populară în 2023, în timp ce restul culorilor sunt copleșite de alternativele conservatoare”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.

Producătorii oferă mai puține variante de culori

Culorile vii nu dețin o pondere semnificativă pe piața mașinilor rulate din România: mașinile de culoare galbenă reprezintă doar 1,9% dintre toate vehiculele verificate pe carVertical și cele roșii, 6,1%.

Mașinile albastre sunt cele mai apreciate dintre toate vehiculele vopsite în culori în afara celor conservatoare – 14%.

Galbenul nu a fost niciodată o alegere populară: în anul 2000 doar 0,9% dintre mașini erau galbene, 1,3% în 2010 și 1,1% în 2020. Roșu a avut o pondere de 8,1% în 2000, 4,6% în 2010 și 6,1% în 2020. Albastru a înregistrat o serie de fluctuații de-a lungul anilor: 19,8% în 2000, 9,5% în 2010 și 12,4% în 2020.

„Producătorii oferă acum mai puține variante de culoare cumpărătorilor de mașini. Existau mai multe vehicule colorate în urmă cu câteva decenii, dar acum paletele s-au schimbat semnificativ deoarece majoritatea șoferilor nu doresc să iasă în evidență și aleg vehicule în culori mai conservatoare.

Mai mult, unii șoferi cred că procesul de vânzare al unei mașini care este, de exemplu, roșie sau galbenă va dura mult mai mult decât vânzarea aceluiași vehicul dacă ar fi fost vopsit în negru sau argintiu”, explică Buzelis.

Când căutați o mașină rulată este important să acordați prioritate stării în care se află, nu culorii în care este vopsită caroseria. Deoarece vehiculele grav deteriorate și reparate pot avea straturi diferite de vopsea, Buzelis recomandă să aveți la dvs un instrument special pentru măsurarea grosimii vopselei atunci când mergeți la un test drive.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax