Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Care este traseul final al centurii Cluj în regim de autostradă. Cum se va descongestiona traficul în oraș și în Florești


Publicat

Primăria Cluj-Napoca a anunțat miercuri, 13 noiembrie, varianta finală de traseu a viitoarei centuri ocolitoare a Clujului, la profil de autostradă. Este vorba de traseul numit V8, lung de 38 de kilometri, cu capătul vestic dincolo de Gilău și capătul estic dincolo de Apahida.

Șoseaua ar urma să aibă 20 de noduri rutiere, unde se va conecta prin bretele de circulație cu actuala rețea rutieră, scrie G4Media.ro.

De la această investiție se așteaptă descongestionarea traficului în Cluj-Napoca, dar și pe cel mai aglomerat tronson de șosea din țară, cel dintre Cluj-Napoca și Florești, unde se ajunge la peste 70.000 de vehicule/zi.

Potrivit traseului publicat joi, primul nod, cel mai vestic, va conecta centura la DN 1, apoi șoseaua va ocoli pe la nord comuna Gilău, și va face joncțiunea cu Autostrada Transilvania, la nodul 2. Apoi, va ocoli, tot pe la nord, Floreștiul, cea mai mare comună din țară.

În Cluj-Napoca, centura va intra în apropiere de hipermarketul Cora, va traversa capătul dinspre Florești al cartierului Mănăștur, de la nord spre sud, apoi va vira spre est prin pădurea Făget, cu un nod prevăzut să deservească zona Câmpului, cu intensă dezvoltare imobiliară.

Traseul ajunge apoi în punctul extrem sudic, unde va exista un nod pentru cartierul select Colonia Făget, iar apoi „taie” Feleacul, făcând joncțiunea cu Calea Turzii, principala arteră de intrare în Cluj-Napoca dinspre București.

Mai departe, șoseaua ocolește pe la sud zona în dezvoltare Becaș, străbate noul cartier Borhanci, și iese în capătul cartierului Gheorgheni, în apropiere de parcul sportiv, cu noduri rutiere în toate aceste puncte. În continuare, centura traversează proiectatul cartier Sopor, după care urcă spre nord, prin cartierul Someșeni, cu un nod lângă aeroport și apoi lângă fabrica Emerson.

De aici, traseul coincide cu actuala șosea de ocolire spre Apahida, care va fi modernizată la nivel de autostradă.

Știrea completă pe: G4Media.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

OPINIE Daniel Lungu: Autostrada lucrului încet făcut

Publicat

România are de astăzi prima autostradă construită cap – coadă după Revoluție. Ar fi un cadou frumos pentru românii care își sărbătoresc Ziua Națională, dacă nu ar fi trecut aproape 32 de ani până să ne mândrim cu prima autostradă postdecembristă.

Este adevărat că mai avem și alte apendice de autostrăzi, care mai mereu s-au blocat undeva. Sebeș – Turda este prima autostradă care a avut norocul să fie finalizată în totalitate și deschide legături spre patru orașe mari: Cluj-Napoca, Alba Iulia, Sibiu și Deva. La ultimul lot al autostrăzii, deschis înainte de 1 decembrie, cel care leagă Alba Iulia de Aiud, chinurile facerii au durat peste 7 ani și a fost moșit de 14 miniștri ai Transporturilor.

Vezi și VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Patru kilometri pe an sau 2 kilometri construiți de fiecare ministru s-ar traduce matematic istoria acestui lot de autostradă. Fiecare ocupant al scaunului de la Transporturi a râvnit să taie celebra panglică și să țopăie triumfător pe asfaltul proaspăt turnat. Chiar și actualul ministrul, Sorin Grindeanu, și-ar fi hrănit puțin orgoliul cu o deschidere a autostrăzii, așa ca să își usuce mai repede cerneala de pe decretul de învestire în funcție.

Ghinion, cum spune un clasic în viață! Și-a temperat impulsurile festiviste gândindu-se la problemele cu care este deschisă noua autostradă și la faptul că, oricând, ar putea fi închisă dacă alunecările de teren din zona Oiejdea nu sunt consolidate.

În concluzie, cu bune și rele, cu panglici sau fără panglici, Autostrada Sebeș – Turda este o bucurie pentru șoferii nevoiți până acum să petreacă ore în șir în trafic, în ambuteiaje. În același timp, este și dovada impotenței Guvernelor care s-au perindat în ultimele 3 decenii la putere în România.

Nu cred că există un proiect mare de infrastructură care să se fi încheiat în termenul stabilit inițial sau care să nu fi fost marcat de probleme de execuție. În România au apărut și autostrăzile Morgana, cele pe care le văd doar politicienii și rămân frumos desenate și colorate pe hârtie.

Problema nu este însă complexitatea proiectelor. Nu este nici măcar vina constructorilor. Cauza este incompetența, nepăsarea și lenea celor care ocupă temporar sau pe termen nedeterminat scaunele prin Ministerul Transporturilor.

De la ministru și până la ultimul directoraș plantat politic, cu toții sunt vinovați de faptul că România a reușit performanța să fie întrecută de Bulgaria sau Macedonia la capitolul autostrăzi funcționale. Le-am scuza poate incompetența dacă mâinilor lor, cu care se țin disperați de scaun, nu ar fi mânjite de sângele miilor de oameni care mor sau sunt răniți grav pe șoselele României.

Iar România este pe primul loc în cel mai negru top al Uniunii Europene, respectiv al numărului de morți în accidente rutiere. Aproape 100 de morți la 1 milion de locuitori, dublu cât media statelor din Uniunea Europeană. Și da, oricâte teorii ar lansa politrucii de serviciu, de vină este lipsa autostrăzilor.

Cum se poate ca un popor format din urmașii romanilor, care construiau drumuri în cele mai imposibile zone, au ajuns leneșii Europei? Dacă Traian avea niște „specialiști” ca ăștia ai noștri de la Transporturi, Dacia rămânea necucerită și brânză, barză, mânz, viezure era România.

Haideți să avem speranță că speranța moare ultima. Poate fiecare șosea rapidă din România va dura cel puțin cât drumurile romane, că doar e „autostrada lucrului încet făcut”.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat: Situația din teren preluată de către Asocierea RER Vest – RETIM

Publicat

De astăzi, 1 decembrie 2021, Asocierea RER Vest-RETIM a preluat colectarea și transportul deșeurilor menajere din Alba Iulia. În ultimele zile, reprezentanții asocierii au efectuat verificări constante la punctele de colectare a deșeurilor situate la blocuri pentru a evalua exact situația care urma să fie preluată.

În data de 30 noiembrie au fost realizate două serii de  monitorizări – dimineața și după-masa – la aproape 100 de platforme de colectare. Am constatat de la primele ore ale diminetii că la peste 80% din aceste puncte recipientele au fost retrase deja către Polaris, fostul operator de salubrizare până la data de 30 noiembrie 2021 inclusiv. Prin urmare, cetățenii nu au avut soluții de depozitare a deșeurilor. Menționăm că recipientele Asocierii RER Vest-RETIM au fost aduse la platformele de colectare, dar urmau să fie poziționate pentru colectare în cursul zilei de 30 noiembrie. Acest lucru s-a și realizat conform programării.

Platformele de colectare de la blocuri – aspect deplorabil, la momentul preluării

În concluzie, platformele de colectare de la blocuri au un aspect deplorabil, la momentul preluării de către companiille RER Vest-RETIM . Principalele cauze identificate sunt:

Unii agenți economici declară în contractele semnate o cantitate mai mică decât cea reală: aceștia aruncă cea mai mare parte a deșeurilor la punctele de colectare dedicate blocurilor de locuințe.

Deșeurile reciclabile sunt aruncate în amestec cu cele reziduale. Mai mult, deșeurile reciclabile precum cutii de carton, PET-uri, doze etc sunt nepliate, nestrivite, ocupând un volum nejustificat de mare în containere.

Depozitarea/abandonarea altor categorii de deșeuri – precum cele din construcții și demolări, deșeurile voluminoase sau periculoase și deșeuri vegetale. Acestea ocupă astfel locul deșeurilor menajere (de exemplu volume mari de deșeuri vegetale în interiorul containerelor) sau creează un aspect neplăcut și impedimente în colectarea recipientelor atunci când sunt depozitate în afara containerelor.

Câteva adrese cu probleme deosebite

Piața Consiliul Europei nr 32 A

Piața Iuliu Maniu nr. 16

Strada Frederic Mistral nr. 3

Strada Bogdan Petriceicu Hașdeu nr. 21

Strada Vasile Goldiș nr. 18

Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 89

Strada Arnsberg nr. 27

Toate situațiile identificate au fost comunicate și instituțiilor publice următoare: Primăria Alba Iulia, ADI Salubris Alba și Garda de Mediu Alba.

Pentru perioada de început a operării se va asigura o colectare zilnică

Cu toate că în contractul Asocierii RER Vest-RETIM colectarea deșeurilor reziduale (containere negre) este prevăzută de trei ori pe săptămână, iar a containerelor pentru deșeuri reciclabile (galben și albastru) este prevăzută de două ori pe săptămână, având în vedere situația actuală de la punctele de colectare, pentru perioada de început a operării se va asigura o colectare zilnică a tuturor containerelor, ceea ce înseamnă mai mult decât dublul față de angajamentelor contractuale.

Cu toate acestea, credem că nu este suficient pentru rezolvarea situației. O soluție reală necesită implicarea tuturor participanților din sistemul de management al deșeurilor (operatori de salubrizare, autorități publice locale, utilizatori).

Asocierea RER Vest-RETIM

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de vânt puternic în ALBA și în alte zone din țară până la ora 20.00. Va mai ninge slab, la munte

Publicat

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a actualizat atenționările de vreme rea valabile în Alba și în țară. Până la ora 20.00, se vor mai semnala intensificări ale vântului iar la munte va mai ninge slab.

COD GALBEN: 1 decembrie, orele 10.00 – 20.00

În intervalul menționat, vântul va continua să prezinte intensificări în cea mai mare parte a zonei de munte, cu viteze în general de 60-80 km/h spulberând zăpada. În Carpații Meridionali și în Carpații de Curbură, la altitudini de peste 1700 m, rafalele vor depăși temporar 90…110 km/h. Pe arii restrânse va mai ninge slab.

Intensificări temporare ale vântului se vor semnala local și în centrul, estul și sudul teritoriului, cu viteze de 50-65 km/h.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Militari de la Batalionul 136 Geniu ”Apulum” din Alba Iulia, la exercițiul multinațional din Georgia

Publicat

Militari de la Batalionul 136 Geniu ”Apulum” din Alba Iulia participă, până în 3 decembrie, la exercițiul multinațional ”IEL MILU GEO 2021” ce se desfășoară în facilitățile de instruire ale Joint Training and Evaluation Centre (JTEC) din capitala Georgiei, Tibilisi.

Exercițiul, aflat la cea de a 17-a ediție, în care România este națiune lider, are ca obiectiv principal antrenarea pentru organizarea, planificarea și executarea misiunilor privind sprijinul genistic pentru infrastructura de logistică, conform scenariului propus de națiunea gazdă.

Cele opt cadre militare din statul major al Batalionului 136 Geniu ”Apulum” din Alba Iulia, sub conducerea comandantului batalionului, locotenent colonel Ludovic Ștefan Brok, participă la exercițiu alături de militari din Georgia, Bulgaria și Croația.

Coordonarea exercițiului a fost realizată de către comandantul Batalionului 52 Geniu ”Tisa” din Satu Mare, locotenent colonelul Marius Păcurar, care a participat începând cu anul 2011 la 13 exerciții cu structura IEL MILU.

Instruirea în comun  reprezintă o bună oportunitate pentru  dezvoltarea abilităţilor comandanţilor de subunități de a conduce și executa sub comandă multinațională un spectru larg de misiuni de sprijin genistic în conformitate cu Memorandumul de Înțelegere dintre cele 4 țări participante, perfecţionarea procedurilor de comandă-control dar și întărirea relaţiilor de colaborare cu partenerii străini, transmit reprezentanții unității militare.

Rolul inițiativei IEL MILU este acela de a participa la operații NATO, ca parte a unei forțe multinaționale, cu capabilități de geniu privind construcția, repararea și menținerea viabilității drumurilor și podurilor militare, construcția de helipad-uri și platforme pentru cartiruire, aprovizionarea cu energie electrică și sprijin EOD.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate