Eveniment
Care sunt principalele defecțiuni pentru care nu mai treci ITP-ul. La ce să fii atent când duci mașina la inspecția tehnică

Care sunt principalele defecțiuni pentru care nu mai treci ITP-ul: Inspecția tehnică periodică (ITP) este obligatorie și verifică starea tehnică a vehiculului. Dacă mașina are defecțiuni majore sau periculoase, nu va trece ITP-ul.
Dacă mașina are defecte minore, acestea sunt menționate în raportul ITP, dar nu împiedică trecerea.
Însă defectele majore sau periculoase duc la respingerea ITP-ului, iar vehiculul trebuie reparat și retestat.
Principalele defecțiuni care duc la respingerea ITP-ului:
Sistemul de frânare
- Frâne defecte sau uzate excesiv
- Discuri/tamburi de frână fisurați sau uzați peste limită
- Diferență mare de eficiență între roți la frânarea pe aceeași axă
- Pierderi de lichid de frână
Sistemul de direcție
- Joc excesiv în articulațiile direcției
- Brațe sau bielete de direcție defecte
- Lipsa sau funcționarea defectuoasă a servodirecției (dacă mașina are)
Sistemul de iluminare și semnalizare
- Faruri reglate necorespunzător
- Lămpi defecte sau lipsă
- Becuri cu altă culoare decât cea omologată
- Faruri matuite excesiv (luminozitate redusă)
Anvelope și roți
- Anvelope cu uzură sub limita legală (1.6 mm)
- Dimensiuni neconforme cu specificațiile din cartea tehnică
- Diferențe mari de aderență între roțile de pe aceeași axă
- Jante fisurate sau deformate grav
Defecțiuni pentru care nu mai treci ITP-ul: Emisii poluante
- Noxe peste limitele admise
- Filtru de particule (DPF) anulat sau catalizator lipsă
- Fum excesiv vizibil la motorină sau benzină
Șasiu și caroserie
- Rugină excesivă care afectează structura de rezistență
- Praguri, lonjeroane sau alte elemente structurale corodate grav
- Elemente de caroserie care pot pune în pericol siguranța rutieră
Sistemul de suspensie
- Amortizoare defecte sau cu pierderi de ulei
- Arc rupt sau tasat
- Joc excesiv în bucșe, bielete antiruliu sau alte componente
Parbriz și geamuri
- Parbriz fisurat în zona de vizibilitate a șoferului
- Geamuri fumurii neomologate
- Oglinzi lipsă sau sparte
Numărul de înmatriculare
- Numere ilizibile sau deteriorate
- Lipsa iluminării plăcuței de înmatriculare
Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, 89.520 de vehicule la nivelul întregii țări în anul trecut.
În urma controalelor, s-a constatat că 40,01% dintre acestea prezentau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme.
La ce interval se face ITP la autoturismele personale
- Prima ITP – la 3 ani de la prima înmatriculare (dacă e nou)
- După 3 ani vechime – la fiecare 2 ani
- După 12 ani vechime – în fiecare an
Foto: RAR
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News