Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Care sunt principalele probleme resimțite de profesori în perioada şcolii online. Diferențe între urban și rural. Studiu

Publicat

laptop calculator

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

sursă: Agerpres



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

16 mai: Eclipsă totală de Lună, SuperLuna sau Luna Sângerie. Când se va putea vedea eclipsa în România

Publicat

Eclipsa de Lună din noaptea de duminică spre luni 2022 este o eclipsă totală. Fenomenul se va putea vedea complet în cea mai mare parte a Americii de Nord și de Sud, începând din nord-vestul Americii de Nord și din Pacific, iar spre apus peste Africa și Europa. În România, se va putea observa doar faza de penumbră, Luna apunând exact când începe eclipsa parţială, la ora 5:26.

În acel moment, Luna se va afla foarte jos, spre orizontul sud-vestic, în dreptul constelaţiei zodiacale Balanţa.

În America Centrală și de Sud, în schimb, eclipsa poate fi savurată în întregime, fără a fi întreruptă de apusul sau răsăritul ei.

Vezi: Fenomene spectaculoase pe cer în luna mai: Eclipsa de lună totală, în noaptea de duminică spre luni, vizibilă din România

Spre deosebire de eclipsa de Soare, pentru cea de Lună nu este nevoie de ochelari speciali, ci doar de un binoclu pentru a vedea cât mai clar.

Dacă vrei să urmărești acest fenomen, însă condițiile meteo sunt favorabile, ai putea să vezi totul live, online, pe canalul de YouTube al celor de la NASA.

Eclipsa se va petrece la ora 6:11, ora României, potrivit  Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”.

Citește și: EVENIMENTELE astronomice ale anului 2022. Eclipse de Soare și Lună, ploi de stele. CALENDARUL fenomenelor spectaculoase

Eclipsă totală de Lună sau Luna sângerie 2022 are loc în mai multe etape

Prima etapă este faza penumbrală.

Aceasta începe la 16 mai, la ora 04:32 a României (02:32 BST), etapă în care cea mai mare parte a luminii solare este blocată și unele raze pot ajunge la Lună.

Aceasta creează un efect subtil de întunecare care poate trece ușor neobservat.

Mai dramatică este cea de-a doua etapă, eclipsa umbrală. Este momentul în care putem vedea cea mai întunecată parte a umbrei Pământului trecând peste suprafața lunară.

Aceasta începe la ora 05:27 (03:27 BST) și culminează cu eclipsa totală a Lunii la ora 06:29 (04:29 BST).

În faza de eclipsă totală, culoarea Lunii este una spectaculoasă, deoarece pare să devină de un roșu cărămiziu.

Acest lucru se datorează faptului că atmosfera Pământului curbează o parte din lumina solară spre ea.

SuperLuna din 16 mai

În timpul eclipsei din 15-16 mai, luna se află în direcția constelației Balanța, conform earthsky.

Eclipsa face parte din Saros 131 în catalogul eclipselor de Lună.

Este numărul 34 din cele 72 de eclipse din serie.

Toate eclipsele din această serie se produc la nodul descendent al Lunii.

Aceasta se deplasează spre nord în raport cu nodul cu fiecare eclipsă succesivă din serie.

Luna plină din luna mai este o SuperLună, cea mai apropiată de Pământ pentru luna mai, cu doar 1 zi și jumătate înainte de eclipsa care are loc.

Astfel, aproximativ două zile după eclipsă, persoanele care locuiesc de-a lungul coastelor se pot aștepta la maree mai mari decât de obicei, fenomenul numindu-se maree de primăvară perigeană.

În ultimii ani, deoarece lunile noi sau pline apropiate au ajuns să fie numite superluni, iar mareele foarte mari pe care le aduc sunt numite maree de superlună sau regale.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Primăria Aiud: Luni va începe distribuirea ajutoarelor pentru persoane defavorizate. Cum se vor acorda pachetele cu alimente

Publicat

La Aiud se vor distribui începând de luni, 16 mai, ajutoarele constând în pachete cu produse alimentare acordate prin Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate POAD 2018 – 2021.

Conform OUG 84/21.05.2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării POAD, art. 3, alin (1), lit. a) și lit. b) pot beneficia de ajutoare constând în pachete cu produse alimentare distribuite în cadrul POAD 2018 – 2021, următoarele categorii:

a) membrii familiilor și persoanele singure cărora le este stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la un venit minim garantat (ajutor social) acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

b) membrii familiilor beneficiare de alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările si completările ulterioare;

Potrivit reprezentanților Primăriei Aiud, se vor acorda pachete cu produse alimentare persoanelor mai sus menționate, cu dosare aflate în plată la data distribuirii ajutoarelor. Persoanele care se încadrează la ambele categorii de beneficii vor ridica pachete cu produse alimentare pentru o singură categorie din care fac parte la data distribuirii.

Pachetele se vor distribui la depozitul autorității locale din Aiud, str. Ostaşilor, nr. 1A, jud. Alba, după următorul program:

  • luni, marți, joi: ora 09:00 – 15:00
  • miercuri: ora 09:00 – 17:00
  • vineri: ora 09:00 – 13:00

Ridicarea pachetelor cu produse alimentare se va face de către titularul beneficiului acordat pe baza documentului de identitate în original.

Informații suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Aiud, str. Unirii, nr. 8A, jud. Alba, telefon 0258/862.313

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

9.000 de persoane au trecut pragul Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia, de Noaptea Muzeelor 2022

Publicat

Evenimentul Nopții Muzeelor, organizat sâmbătă 14 mai, a adus la Muzeul Național al Unirii Alba Iulia un număr foarte mare de vizitatori. Astfel, 9.000 de persoane au trecut pragul muzeului asistând la un program variat din care nu au lipsit spectacolele de reenactment istoric.

Timp de câteva ore, până târziu în noapte, expozițiile muzeului au prins viață prin intermediul personajelor istorice, care i-au invitat pe cei prezenți la o călătorie în timp. Mihai Viteazul, Horea sau Avram Iancu au fost printre cele mai solicitate personaje.

Vezi și LIVE-VIDEO: Noaptea Muzeelor, la Alba Iulia. Spectacole de reenactment, ateliere, concerte și expoziții, în Cetatea Alba Carolina

Evenimentul a fost organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia cu sprijinul Primăriei Municipiului Alba Iulia.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 4 cazuri de COVID, înregistrate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 15 mai

Publicat

Au fost înregistrate 4 cazuri COVID în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP) duminică, 15 mai.

Numărul cazurilor active în județ este de 123.

De la începutul pandemiei, în județ au fost 53.831 cazuri confirmate, 52.418 persoane vindecate, 1.290 decese. În același interval au fost procesate 465.213 teste, din care 356.338 PCR și 108.875 rapide.

În ultimele 24 de ore au fost făcute 150 testări: 73 PCR (la SJU) și 77 teste rapide.

Localitățile din județ în care au fost raportate cazuri noi (în ultimele 24 de ore)

Mediul urban: 3 cazuri

  • Aiud – 1 caz
  • Ocna Mureș – 1 caz
  • Teiuș – 1 caz

Mediul rural: 1 caz

  • Cetatea de Baltă – 1 caz

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba este de 0,33 (anterior 0,36).

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
Rimetea 3.02 3
Poşaga 2.23 2
Ohaba 1.72 1
Valea Lungă 1.29 4
Oraş Ocna Mureş 1.16 16
Noşlac 1.1 2
Berghin 1.06 2
Meteş 0.73 2
Lupşa 0.71 2
Municipiul Blaj 0.68 14
Sântimbru 0.66 2
Oraş Teiuş 0.56 4
Cricău 0.51 1
Mirăslău 0.51 1
Municipiul Alba Iulia 0.48 37
Lopadea Nouă 0.4 1
Şpring 0.39 1
Şugag 0.35 1
Mihalţ 0.31 1
Ciugud 0.3 1
Municipiul Aiud 0.28 7
Oraş Cugir 0.28 7
Pianu 0.28 1
Oraş Zlatna 0.26 2
Galda De Jos 0.23 1
Şona 0.23 1
Jidvei 0.19 1
Municipiul Sebeş 0.15 5

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax