Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cât a cheltuit candidatul Iohannis în cele două tururi de la prezidențiale și unde s-au dus banii. PSD refuză să dea informații

Publicat

Europa liberă a solicitat partidelor și candidaților din turul al doilea la alegerile prezidențiale din România, situația cheluielilor electorale. Doar PNL a răspuns, PSD refuzând să răspundă la solicitare deși este vorba despre bani publici, obținuți de la stat prin subvenții și decontări ale cheltuielilor de campanie. 

Europa liberă a obținut datele oficiale privind sumele plătite în timpul campaniei electorale pentru promovarea candidatului Klaus Iohannis. Conform acestora, aproape jumătate din suma cheltuită în campanie a fost direcționată către televiziuni. Principalii beneficiari sunt cei de la RTV.

Campania lui Klaus Iohannis a costat peste 18.4 milioane de lei, iar întreagă sumă a venit din subvenția primită de PNL de la bugetul de stat. Liberalii au beneficiat în 2019 de aproape 66 de milioane de lei, bani publici, adică aproape 14 milioane de euro.

Actualul președinte nu a beneficiat în campania electorală de nici un leu finanțare privată. Pentru obținerea celui de-al doilea mandat, strategia echipei de campanie a fost să direcționeze cele mai mari sume către promovarea la televizor a candidatului Iohannis. ab24

  • Potrivit prevederilor legale, un candidat la funcția de președinte a avut dreptul să cheltuiască pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă electorală la radio, televiziune și în presa scrisă 16.640.000 de lei pentru primul tur de scrutin și 8.320.00 de lei pentru turul al doilea.

Dacă întreaga campanie a costat 18.4 milioane de lei, peste 10 milioane de lei au ajuns din contul de campanie în conturile televiziunilor.

Primul tur al prezidențialelor

În primul tur al alegerilor prezidențiale, pentru Klaus Iohannis s-au cheltuit peste 5.87 milioane de lei.

Cei mai mulți bani au încasat de la PNL cei de la RTV, plățile făcându-se către Ridzone Computers SRL, societatea care are licența pentru postul România TV.

  • Ridzone Computers SRL a emis facturi în valoare de peste 2.29 milioane de lei pentru PNL pentru campania lui Klaus Iohannis. Conform datelor obținute de Europa Liberă au existat patru tranșe de plată: 424.187 de lei, 713.249 de lei, 746.915 de lei și 407.811 de lei.

Pe locul al doilea se află B1 TV, care a primit de la liberali peste 1.16 milioane de lei pentru a-l promova pe actual președinte.

Prezențele lui Klaus Iohannis pe postul Digi24, dar și pe site-ul digi24.ro și pe postul de radio DigiFM au costat PNL peste un milion de lei. Suma reprezintă jumătate din ce s-a plătit către RTV. 

Realitatea TV a încasat prin DBV Media House SRL, firma care a administrat spațiul publicitar al Realitatea TV, peste 810.000 de lei. 

În conturile Antena3 au intrat 366.713 de lei pentru promovarea electorală a lui Klaus Iohannis. 

Televiziunea fraților Micula, Național TV a beneficiat și ea de bani din partea PNL de 237.764 de lei.

Banii trimiși spre televiziuni în turul al doilea al prezidențialelor

PNL a continuat să plătească televiziunilor și în turul al doilea al prezidențialelor, pentru cele două săptămâni existând facturi de peste 4.12 milioane de lei.

Pentru ca evenimentele PNL și cele ale lui Klaus Iohannis să fie difuzate pe RTV, PNL a fost de acord să plătească peste 1.8 milioane de lei. Astfel, pentru întreaga campanie, Ridzone Computers SRL a încasat aproape un milion de dolari.

DBV Media House SRL a primit pentru prezențele lui Klaus Iohannis la Realitatea TV peste 805 mii de lei.

Pe locul trei între cele două tururi la capitolul încasări din promovarea electorală s-a aflat B1 TV cu 597.360 de lei.

Digi24, digi24.ro și DigiFM au încasat încă peste 550 de mii de lei pentru promovarea electorală a lui Klaus Iohannis în turul al doilea.

Antena3 a primit cei mai puțini bani din partea PNL – 326.742 de lei.

  • Potrivit datelor prezentate de Autoritatea Electorală Permanentă, datoriile PNL rămase în urma campaniei lui Klaus Iohannis au fost de 7.129.239 de lei.

Klaus Iohannis a câștigat detașat turul al doilea al alegerilor prezidențiale, învingând-o fără emoții pe Viorica Dăncilă, candidatul PSD.

PSD încalcă legea, scrie Europa liberă

Europa Liberă a trimis în luna decembrie o solicitare similară pentru PSD pentru a afla care au fost sumele cheltuite de social-democrați pentru promovarea candidatului Viorica Dăncilă. Actuala conducere PSD a încălcat legea care prevede că răspunsul ar fi trebuit să fie trimis în termen de 30 de zile.

Jurnaliștii au aflat totuși că în 2019, în conturile PSD au intrat aproape 144 de milioane de lei de la bugetul de stat ca subvenție.

În campania electorală, social-democrații au cheltuit pentru candidatul Viorica Dăncilă peste 16.6 milioane de lei din subvenția primită, iar 3.12 milioane de lei reprezintă finanțare privată.

Sursă: https: romania.europalibera.org

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax