Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Câți bani au încasat partidele de la stat. PSD, cea mai mare sumă, cât toate celelalte alocări


Publicat

bani

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a virat, în prima decadă a lunii august, în conturile a şapte partide – PSD, PNL, USR, ALDE, PMP, Pro România şi Partidul Forţa Naţională – subvenţii în sumă totală de 6.044.078,77 lei.

Potrivit AEP, Partidul Social Democrat a primit 3.024.003,61 lei, Partidul Naţional Liberal – 1.678.483,05 lei, Uniunea Salvaţi România – 448.149,88 lei, Partidul Alianţa Liberalilor şi Democraţilor – 366.866,13 lei.

De asemenea, Partidului Mişcarea Populară i-a fost virată în cont suma de 201.667,44 lei, pentru Pro România – 280.093,67 lei şi Partidului Forţa Naţională – 44.814,99 lei.

AEP precizează că acordarea subvenţiei lunare de la bugetul de stat Uniunii Naţionale pentru Progresul României, determinată potrivit algoritmului de repartizare a subvenţiei prevăzut în Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 10/2016, coroborate cu prevederile art. 38 alin. (1) din Legea partidelor politice nr. 14/2003, republicată, s-a suspendat prin Decizia Preşedintelui AEP nr. 32 din 31.03.2016 şi va fi păstrată în sumă de mandat potrivit prevederilor art. 24 alin. (5) din Legea nr. 334/2006, republicată.

Valoarea acestei subvenţii pentru UNPR era de 9.197,66 lei.

sursă: Agerpres



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO INTERVIU: Paul Victor Florea, cel mai tânăr candidat independent pentru Consiliul Local Alba Iulia

Publicat

Paul Victor Florea, cel mai tânăr candidat pentru un post de consilier local al municipiului Alba Iulia a fost prezent în studioul din fața redacției Alba24.ro, pentru un interviu în natură. 

Paul încă de la început a declarat  în glumă că ”vrea să aterizeze” în Consiliul Local, dar a luat această intenție foarte în serios.

Mai mult de atât, tânărul din Alba Iulia candidează fără un suport politic, fiind independent.

Deși nu a mai avut nicio tangență cu politica, Paul are planuri mari: de la piste de biciclete și până la dezvoltarea economică a orașului în următorii patru ani.

Am vrut să aflăm de asemenea și cine sunt oamenii din spatele candidatului Paul Victor Florea, cine sunt cei care fac parte din echipa de campanie și mai ales de ce îl susțin.

Ce planuri de viitor are, dacă va lua partea majorității din Consiliul Local Alba Iulia sau dacă va face opoziție, la toate întrebările Paul a răspuns într-un interviu marca Alba24.ro.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Ce se întâmplă cu părinții copiilor carantinați după ce la școli sau grădinițe au fost confirmați profesori cu COVID

Publicat

O nouă problemă a apărut în contextul începutului anului școlar și cazurilor de profesori sau educatori confirmați cu COVID-19. Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și Educației specifică procedura pentru carantinarea copiilor care au venit în contact cu aceștia, dar nu și în cazul părinților.

Adică, în cazul aparținătorilor copiilor de vârste mai mici, aceștia nu-i mai pot duce la grădiniță sau la școală 14 zile, însă nici nu primesc concedii medicale de la autoritățile sanitare, în această situație, ca să poată lipsi de la serviciu.

Vezi și Câte cadre didactice și personal auxiliar din unitățile de învățământ din Alba Iulia sunt confirmate cu COVID. Măsurile luate

Situația a devenit evidentă și la Alba Iulia, după ce la o grădiniță au fost confirmate 4 cazuri de cadre didactice și personal auxiliar confirmat cu COVID-19. Copiii care au luat contact cu cadrul didactic intră în izolare 14 zile, însă legislația nu face referire și la această posibilitate și în cazul părinților, care nu sunt considerați contacți direcți. Adică, DSP să dispună izolare/concedii medicale și pentru aceștia.

Ce prevede Ordinul comun nr. 5487/1494/2020 al miniștrilor Sănătății și Educației:

Articolul 16 lit. c) ”la apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB despre eveniment”

Articolul 16 alineat 3 ”DSP va efectua ancheta epidemiologică şi va analiza situaţia în unitatea/instituţia de învăţământ împreună cu conducerea acesteia, urmând unul dintre scenariile prevăzute în acest sens în ghidurile anexe la prezentele măsuri”

Articolul 17 lit. c) ”pe perioada celor 14 zile de suspendare, toţi contacţii direcţi din cadrul unităţii/instituţiei de învăţământ ai cazurilor confirmate vor fi izolaţi/carantinaţi la domiciliu”

Iar contacți direcți sunt considerați doar copiii/elevii, nu și părinții, potrivit autorităților sanitare.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a explicat procedura pentru bani de la stat și zile libere pentru părinți.

“Pentru noul an școlar, se vor acorda, prin OUG nr. 147/2020, zile libere plătite unuia dintre părinți pentru supravegherea copilului/copiilor atunci când, în baza anchetei epidemiologice a Direcției de Sănătate Publică din județ/Municipiul București, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență decide suspendarea prezenței fizice, cursurile urmând a se desfășura în format online”, a declarat Violeta Alexandru, potrivit edupedu.ro.

Nu aceleași măsuri sunt și pentru părinții ai căror copii învață de acasă, deși la școală nu sunt cazuri de COVID-19.

“Revenirea copiilor la școală este importantă. La fel și a părinților la serviciu. Absența lor de la serviciu pe o durată lungă îi afectează în mod direct, în primul rând, pe dânșii pentru că vor avea de recuperat ulterior revenirii la muncă și, în al doilea rând, pe angajatori – oameni care au nevoie de ei pentru continuarea în bune condiții a activității societății/instituției”, a explicat Violeta Alexandru.

OUG 147/27 august 2020 arată că:

Se acordă zile libere unuia dintre părinți pentru supravegherea copiilor, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența efectivă a copiilor în unitățile de învățământ și în unitățile de educație timpurie antepreșcolară, unde aceștia sunt înscriși, ca urmare a rezultatului anchetei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, efectuată de direcția de sănătate publică județeană, respectiv a municipiului București, și având în vedere hotărârile comitetului județean pentru situații de urgență, respectiv Comitetului pentru Situații de Urgență al Municipiului București.

Prevederile se aplică părinților care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

a) au copii cu vârsta de până la 12 ani sau au copii cu dizabilități cu vârsta de până la 26 de ani, înscriși în cadrul unei unități de învățământ sau de educație timpurie antepreșcolară;

b) celălalt părinte nu beneficiază, la rândul său, de zile libere

Prin părinte se înțelege:

a) părintele firesc, potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare;

b) adoptatorul;

c) persoana care are copilul/copiii în încredințare în vederea adopției;

d) persoana care are copilul în plasament sau sub tutelă;

e) persoana desemnată conform art. 104 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Prevederile ordonanței de urgență nu se aplică în cazul în care unul dintre părinți se află în una sau mai multe dintre următoarele situații:

a) este în concediul prevăzut la art. 2 alin. (1) sau art. 11 alin. (2) ori art. 31 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011, cu modificările și completările ulterioare;

b) este asistentul personal al unuia dintre copiii aflați în întreținere;

c) se află în concediu de odihnă/concediu fără plată;

d) are raportul de muncă suspendat pentru întreruperea temporară a activității angajatorului, în condițiile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

e) nu realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Prin limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența efectivă a copiilor se înțelege reducerea frecvenței participării copiilor la cursurile școlare și utilizarea tehnologiei și internetului sau a altor modalități alternative de educație pentru realizarea activităților prevăzute la art. 262 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare”.

Au dreptul la zile libere plătite pe toată perioada în care se decide limitarea sau suspendarea activităților didactice care presupun prezența efectivă a copiilor în unitățile de învățământ și în unitățile de educație timpurie antepreșcolară.

Zilele libere se acordă la cererea părintelui, depusă la angajatorul acestuia.

Cererea este însoțită de o declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, de o copie a certificatului/ certificatelor de naștere al/ ale copilului/ copiilor sau a documentului care atestă calitatea celui care solicită zilele libere, precum și, dacă este cazul de o copie a certificatului de încadrare în grad de handicap al copilului ori adultului în vârstă de până la 26 de ani. Declarația pe propria răspundere a celuilalt părinte va conține elemente din care să rezulte că acesta nu a solicitat la locul său de muncă zile libere ce i s-ar cuveni potrivit prezentei ordonanțe de urgență, că nu are contractul de muncă suspendat pentru întreruperea temporară a activității angajatorului.Angajatorul este obligat să acorde zilele libere dacă angajatul solicită acest drept în baza prevederilor OUG 147/2020.

Indemnizația pentru fiecare zi liberă acordată se plătește din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului și este în cuantum de 75% din salariul de bază corespunzător unei zile lucrătoare, dar nu mai mult de corespondentul pe zi a 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Indemnizația este în sumă brută și este supusă impozitării și plății contribuțiilor de asigurări sociale, de asigurări sociale de sănătate, precum și plății contribuției asiguratorii pentru muncă. Acestea se plătesc de angajator.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Au început lucrările la debarcaderul de la Drâmbar – Ciugud. Cum arată șantierul pentru amenajarea zonei de agrement

Publicat

Au început forajele la construcția unui debarcader pe malul râului Mureș, în localitatea Drâmbar – comuna Ciugud. Investiția de circa 82.000 de euro face parte dintr-un proiect amplu pentru amenajarea unei zone de agrement, cu terenuri de fotbal, tenis, zone de promenadă, pescuit, campare (pentru rulote şi corturi) și de picnic.

Reamintim faptul că Primăria comunei Ciugud a achiziționat, la începutul lunii iunie, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), lucrările de construire a unui debarcader, pe malul râului Mureș, în localitatea Drâmbar. Valoarea contractului este de 397.024,68 de lei (aproximativ 82.000 de euro). Firma care va realiza construcția debarcaderului este Lincoln Plus SRL.

 

De asemenea, tot prin SEAP au fost achiziționate servicii de supraveghere a lucrărilor, prin diriginte de șantier construcții civile hidrotehnice edilitare și drumuri, valoarea contractului fiind de 3.500 de lei.

Execuția lucrărilor de construire a debarcaderului presupune:

– săpătură mecanizată și manuală

– armare

– cofrare

– turnări de betoane

– procurare și montaj echipamente

Vezi și FOTO: La Ciugud se va face o zonă de agrement, pe malul Mureșului. Debarcader, terenuri de fotbal și spațiu de campare

Reamintim faptul că în cadrul unui proiect cu banii europeni, derulat de comuna Ciugud prin FLAG Bazinul Mureşului, Secaşelor şi afluenţii acestora, se propune amenajarea unei zone de agrement, la Drâmbar.

Zona va include un debarcader, terenuri de fotbal, tenis, zone de promenadă, pescuit, campare (pentru rulote şi corturi) și de picnic.

FOTO Continuă amenajarea zonei de agrement de la Ciugud: Parc de rulote pe malul râului Mureș, la Drâmbar

În cadrul proiectului, opt localităţi vor beneficia de debarcadere cu ambarcaţiuni ce vor putea fi folosite în scop turistic şi nu numai. Distanţa acoperită este de peste 60 de kilometri, între Sântimbru – Alba şi Geoagiu – Hunedoara.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: ACCIDENT între Alba Iulia și Micești. O șoferiță a intrat cu mașina într-un parapet, pe strada Calea Moților

Publicat

Un accident rutier s-a produs joi după-amiaza, în jurul orei 17:10, între Alba Iulia și Micești, pe strada Calea Moților. Potrivit IPJ Alba, o șoferiță a intrat cu mașina într-un parapet. 

Potrivit unui cititor Alba24, accidentul s-a produs pe strada Calea Moților, între Alba Iulia și cartierul Micești, înainte de intersecția cu strada Bistra.

În zona accidentului traficul rutier a fost îngreunat timp de câteva zeci de minute.

În urma evenimentului rutier nu au fost înregistrate victime.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate