Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cazul poliţistului Augustin Căpâlnaş prins cu permis de conducere fals: Şefi din Direcţia Rutieră, sancţionaţi

Publicat

Cazul poliţistului Augustin Căpâlnaş, care a activat şi la IPJ Alba şi a fost prins cu permis de conducere fals, face încă “victime” în cadrul conducerii Direcţiei Rutiere. Şeful Poliţiei Autostrăzi, Carol Vârnă, a fost schimbat din funcţie, iar fostul şef al Direcţiei Rutiere Lucian Diniţă şi adjunctul Constantin Tătuc au primit amânare la promovarea pe o funcţie superioară.

Potrivit unor oficiali din Poliţia Română, după ce Augustin Căpâlnaş, ofiţerul de la Direcţia Rutieră cercetat penal după ce a fost prins cu permis de conducere fals, a demisionat, în 31 mai, conducerea IGPR a stabilit sancţiuni pentru mai mulţi şefi ai Direcţiei Rutiere care au fost cercetaţi prealabil.

Astfel, Carol Vârnă, care ocupa funcţia de şef al Poliţiei Autostrăzi, a fost schimbat şi trecut pe o funcţie de execuţie, în timp ce adjunctul Direcţiei Rutiere Constantin Tătuc a primit o amânare de promovare în funcţie superioară pe o perioadă de un an.

Aceeaşi sancţiune a fost aplicată şi în cazul lui Lucian Diniţă, care în urma incidentului a fost eliberat din funcţia de director al Direcţiei Rutiere din Poliţia Română şi din 30 aprilie este adjunct al şefului Brigăzii Rutiere a Capitalei. În urma sancţiunii primite, timp de un an Diniţă nu va putea să promoveze într-o funcţie superioară.

Totodată, Paul Toma, al patrulea ofiţer cercetat în cazul Căpâlnaş, a fost sancţionat cu atenţionare.

Măsurile împotriva celor patru ofiţeri au fost luate de conducerea Poliţiei Române la sfârşitul lunii mai, au precizat sursele citate.

Direcţia Rutieră este condusă, din 28 mai, de fostul adjunct al şefului Brigăzii Rutiere a Capitalei, comisarul şef Florin Brăcea, care a fost împuternicit în această funcţie în locul lui Diniţă.

Lucian Diniţă conducea Direcţia Rutieră a Inspectoratului General al Poliţiei Române din februarie 2009, anterior fiind şef de serviciu în aceeaşi direcţie.

Carol Vârnă, Lucian Diniţă, Costin Tătuc şi Paul Toma au fost cercetaţi prealabil din dispoziţia şefului Poliţiei Române, Petre Tobă, în contextul cazului ofiţerului Augustin Căpâlnaş, cercetat penal după ce a fost prins cu permis de conducere fals.

Potrivit Poliţiei Române, cercetarea prealabilă a celor patru ofiţeri cu funcţii de conducere din Direcţia Rutieră a vizat stabilirea existenţei sau inexistenţei „abaterilor disciplinare de comportare necorespunzătoare în serviciu, familie sau în societate, care aduc atingere onoarei, probitătii profesionale a poliţistului sau prestigiului instituţiei, faţă de un ofiţer de poliţie, precum şi a celei de neglijenţă manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau a dispoziţiilor primite de la şefii ierarhici sau de la autorităţile anume abilitate de lege”.

Pe de altă parte, şeful Poliţiei Române a dispus sesizarea Parchetului, la finalizarea tuturor verificărilor efectuate de Direcţia Control Intern din IGPR, referitoare la ofiţerul care a condus fără permis, fiind identificate indicii cu privire la fapte de natură penală privind încadrarea şi promovarea acestuia în structurile Poliţiei Române.

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a fost sesizat în cazul lui Căpâlnaş, la 1 aprilie, sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals şi conducere fără permis.

Din primele verificări a rezultat că Augustin Căpîlnaş a condus fără permis maşini de serviciu, în perioada februarie 2012 – septembrie 2013. Poliţistul a prezentat un document în fotocopie reprezentând un permis de conducere, care avea înscrise datele personale şi fotografia sa, însă era emis pentru un alt titular, potrivit procurorilor.

Direcţia Control Intern din Poliţia Română a început în 28 februarie verificările la Direcţia Rutieră, în cazul ofiţerului care a condus fără a avea permis.

Poliţia Română preciza că ofiţerul de la Direcţia Rutieră care a condus fără permis nu a participat în calitate de conducător auto la nicio misiune de însoţire a coloanelor oficiale.

Potrivit unor surse din Poliţie, Căpâlnaş avea atribuţii legate de educaţia rutieră. La un moment dat, acesta ar fi vrut să se mute pe o altă linie de muncă şi a fost nevoit ca, printre alte documente, să facă şi dovada faptului că deţine permis de conducere.

În acest context, poliţistul ar fi recunoscut în faţa colegilor săi că nu are permis. Aceştia l-au întrebat cum a condus până atunci, atât maşina de serviciu cât şi autoturismul personal, iar Căpâlnaş ar fi arătat un permis care nu era al lui, au precizat sursele citate.

Augustin Căpâlnaş a absolvit Teologia, fiind arhidiacon, apoi şofer de arhiepiscop, iar ulterior a devenit poliţist şi purtător de cuvânt la Şcoala de Poliţie din Cluj-Napoca şi IPJ Alba.

Căpâlnaş a absolvit, în 1996, cursurile Facultăţii de Teologie Ortodoxă din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca, iar începând cu 1994, timp de aproape zece ani, a fost arhidiacon la Arhiepiscopia Ortodoxă de Alba Iulia. El a fost şi şofer al fostului arhiepiscop de Alba Iulia, IPS Andrei, în prezent Mitropolit al Clujului.

În 2004, Augustin Căpâlnaş a devenit poliţist, fiind ofiţer de relaţii cu publicul la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” din Cluj-Napoca. În 2006, Augustin Căpâlnaş a fost transferat de la Cluj-Napoca, fiind numit purtător de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Alba, funcţie pe care a ocupat-o timp de peste un an.

sursa: mediafax



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Cum își pot vedea elevii, lucrările de la BAC 2022. Model de cerere: unde și când trebuie depusă

Publicat

sediul ISJ Alba

Elevii care au susținut probe la BAC își pot vizualiza lucrările în 12 și 13 iulie, dar, atenție, cererile trebuie depuse în perioada 4-5 iulie (luni și marți) la unitățile de învățământ care au fost centre de examen. 

Elevii își vor putea vedea lucrările scanate după corectarea de către profesori și le vor primi în format fizic.

Model de cerere pentru vizualizarea lucrărilor la Bacalaureat, aici.

Potrivit Edupedu.ro, în completarea cererii, acolo unde sunt lăsate spațiile pentru probele la care candidații vor să vizualizeze lucrările, în primele spații trebuie completate literele probelor, iar în al doilea spațiu disciplinele.

Probele sunt următoarele, conform metodologiei:

proba E.a) probă scrisă la limba şi literatura română;

proba E.b) probă scrisă la limba şi literatura maternă;

proba E.c), matematică sau istorie;

proba E.d), fizică, chimie, biologie sau informatică ori geografie, filosofie, logică şi argumentare, economie, psihologie şi, după caz, sociologie.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Doi pompieri din Alba, în misiunea de sprijin a României pentru Grecia. Proiect pilot de pregătire pentru incendiile de vară

Publicat

Doi subofițeri de la ISU Alba, dintr-un total de 28 de pompieri români participă de sâmbătă la o misiune de sprijin pentru colegii lor din Grecia, țară care s-a confruntat anul trecut cu incendii masive de vegetație. 

Din Alba, la misiune participă plutonier major Andrei Brad Andrei și plutonier adjutant Alexandru.

Citește și: VIDEO: ”Dragi frați români, nu vom uita niciodată ajutorul vostru!” Populația din Grecia, impresionată de pompierii români

Personalul modulului național specializat de stins incendii de pădure trimis de România a participat sâmbătă la ceremonialul de deschidere al programului pilot de pre-poziționare, organizat în incinta Academiei de Pompieri din Atena.

La această activitate a participat o delegație din cadrul Ministerului Crizei Climatice și Protecției Civile, condusă de ministrul Christos Stylianides și viceministrul Evangelos Tournas, precum și reprezentanți din cadrul Corpului de Pompieri Eleni.

După finalizarea activității, pompierii români vor executa o recunoaștere în teren cu un efectiv constituit din 21 de forțe (3 ofițeri și 18 subofițeri) și 5 mijloace de intervenție.

Începând cu ora 11:00 modulul specializat poate fi alocat la intervenție, la solicitarea ofițerului de legătură elen.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alba: 9 cazuri de COVID, descoperite în ultimele 24 de ore. Situația cazurilor active, pe localități

Publicat

DSP Alba a anunțat 9 noi cazuri de COVID, descoperite în județ în ultimele 24 de ore. 4 dintre acestea sunt în Alba Iulia, 3 la Sebeș și câte unul la Aiud și Vințu de Jos. 

Cele 9 cazuri au fost descoperite în urma a 27 de teste PCR și a 134 de teste rapide.

În județ sunt în prezent 50 de cazuri active, înregistrate atât în mediul urban, cât și în mediul rural.

Lista localităților și numărul cazurilor active de COVID – 2 iulie 2022

CERU-BĂCĂINŢI 1
POIANA VADULUI 1
RĂDEŞTI 1
VALEA LUNGĂ 2
CIUGUD 2
STREMŢ 1
MUNICIPIUL BLAJ 8
CETATEA DE BALTĂ 1
SÂNTIMBRU 1
MUNICIPIUL ALBA IULIA 19
ORAŞ CUGIR 6
ŞONA 1
ORAŞ OCNA MUREŞ 3
VINŢU DE JOS 1
ORAŞ CÂMPENI 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 1

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

MAE: Avertizare de călătorie în Bulgaria. Au fost introduse noi taxe de drum, iar cele vechi au fost majorate

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români care se află, tranzitează sau intenționează să călătorească în Republica Bulgaria că, începând cu luna iulie, au intrat în vigoare noi prevederi referitoare la taxele de drum (TOLL) pentru circulația autovehiculelor de marfă și pasageri.

Începând cu data de 1 iulie, drumurile naționale de categoria a II-a vor fi incluse în sistemul de taxare tip TOLL pentru autovehiculele de marfă și pasageri, iar cuantumul acestor taxe de drum pentru autostrăzi și drumurile naționale de categoria I va fi majorat în două etape.

Vezi și: Concediu în Bulgaria 2022: Ghid de călătorie cu mașina. La ce trebuie să fii atent acolo și cum să ieși din situații neprevăzute

Astfel, majorarea cuantumului taxelor pentru mijloacele de transport marfă și pasageri cu greutate mai mare 3,5 tone se va realiza începând cu data de 1 iulie 2022 și, respectiv, data de 1 ianuarie 2023.

Taxele pentru vinietele electronice în Bulgaria, pentru mijloacele de transport cu greutate de până la 3,5 tone, vor fi reduse cu 10% începând cu data de 1 ianuarie 2023; până la data de 31 decembrie 2022, cuantumul lor rămâne neschimbat.

A. Pentru mijloacele de transport cu greutate cuprinsă între 3,5 și 12 tone, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum până la data de 31 decembrie 2022:

• între 6 și 9 stotinci (100 stotinci = 1 leva) pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă;

• între 5 și 8 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria I;

• între 2 și 3 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria a II-a.

Pentru mijloacele de transport cu greutate cuprinsă între 3,5 și 12 tone, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum, începând cu data de 1 ianuarie 2023:

• între 10 și 13 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă;

• între 6 și 9 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria I;

• între 4 și 7 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria a II-a.

B. Pentru mijloacele de transport cu greutate mai mare de 12 tone, care prezintă 2 sau 3 osii, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum până la data de 31 decembrie 2022:

• între 16 și 20 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă;

• între 13și 17 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria I;

• între 9 și 11 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria a II-a.

Pentru mijloacele de transport cu greutate mai mare de 12 tone, care prezintă 2 sau 3 osii, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum, începând cu data de 1 ianuarie 2023:

• între 26 și 30 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă;

• între 22 și 25 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria I;

• între 19 și 23 stotinci pe kilometru parcurs pe drumurile naționale de categoria a II-a.

C. Pentru mijloacele de transport cu greutate mai mare de 12 tone, care prezintă 4 sau mai multe osii, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum până la data de 31 decembrie 2022:

• În limita a/de la 15 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs pe pe drumurile naționale de categoria a II-a pentru mijloacele de transport din categoria EURO VI, EEV și 32 de stotinci pentru mijloacele de transport din categoria EURO 0, I, II, pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă.

Pentru mijloacele de transport cu greutate mai mare de 12 tone, care prezintă 4 sau mai multe osii, în funcție de categoria acestora ecologică, se vor achita următoarele taxe de drum începând cu data de 1 ianuarie 2023:

• În limita a/de la 29 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs pe pe drumurile naționale de categoria a II-a pentru mijloacele de transport din categoria EURO VI, EEV și 43 de stotinci pentru mijloacele de transport din categoria EURO 0, I, II, pentru fiecare kilometru parcurs pe autostradă.

D. Pentru autocarele cu greutate între 3,5 și 12 tone, în funcție de categoria și clasa acestora, se vor achita următoarele taxe de drum, până la data de 31 decembrie 2022: între 1 și 5 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs, iar de la data de 1 ianuarie 2023, între 2 și 8 stotinci.

E. Pentru autocarele cu greutate de peste 12 tone, în funcție de categoria și clasa acestora, se vor achita drept taxe de drum, până la data de 31 decembrie 2022, între 2 și 6 stotinci pentru fiecare kilometru parcurs, iar de la data de 1 ianuarie 2023, între 3 și 9 stotinci.

În acest context, este subliniată importanța informării corecte a șoferilor români, a achiziționării din timp a vinietelor electronice și achitării conforme a taxelor de drum tip TOLL pentru folosirea infrastructurii rutiere publice din Bulgaria, în conformitate cu legislația în vigoare.

Toți cei interesați pot obține informații relevante, după cum urmează:

• privind vinieta electronică și taxele de drum tip TOLL – www.bgtoll.bg/ro/;

• privind situația traficului prin punctele de trecere a frontierei bulgare – www.mvr.bg/gdgp/информационен-център/пресцентър/ежедневен-трафик-по-гкпп;

• privind starea actuală a drumurilor – pe aplicația gratuită LIMA www.lima.api.bg, pe pagina de Internet a Agenției “Infrastructura Rutieră” – www.api.bg și la numărul de telefon 070013020, accesibil în regim non-stop;

• privind regimul vamal la intrarea în R. Bulgaria dinspre Turcia pe site-ul www.mae.ro/travel-conditions/3677 (Condiții de călătorie în Bulgaria, titlul Reglementări vamale) și pe site-ul Agenției “Vămi” din Bulgaria – www.customs.bg/wps/portal/agency-en/home/info-citizens;

Cetățenii români vor putea intra în Bulgaria prin orice punct de trecere a frontierei în baza documentului de călătorie valabil (carte de identitate sau pașaport electronic).

Drumul prin Bulgaria este preferat de cei mai mulți români, mai ales de cei din zona sudică a țării, datorită distanțelor mai mici.

Pe întreaga porțiune se circulă relativ bine, chiar și în lipsa autostrăzilor, dar trebuie să fiți atenți la timpii de așteptare în vămi.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax