Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

CCR: Legea care reglementează detenția la domiciliu, inclusiv pentru cei condamnați pentru corupție, e neconstituțională


Publicat

Curtea Constituţională a admis, marţi, sesizarea preşedintelui Klaus Iohannis cu privire la modificările aduse Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal. Este vorba de introducerea unui regim de detenţie la domiciliu pentru condamnările de până la un an de închisoare, inclusiv pentru cei condamnaţi pentru corupţie, excepţie făcând faptele cu violenţă, şeful statului arătând, printre altele, că „prin modul în care a fost adoptată, legea încalcă principiul bicameralismului”.

Pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a CCR s-a aflat şi obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, obiecţie formulată de preşedintele Klaus Iohannis.

Şeful statului a sesizat CCR asupra acestei legi în 4 iulie, arătând că, prin modul în care a fost adoptată, legea încalcă principiul bicameralismului, potrivit căruia dezbaterea parlamentară a unei propuneri legislative nu poate face abstracţie de evaluarea acesteia în plenul celor două Camere ale Parlamentului. Preşedintele spune în sesizarea către CCR că în dezbaterile din Camera Deputaţilor au fost modificate şi adoptate o serie de reglementări esenţiale privind modul de executare a pedepselor privative de libertate, intervenţii legislative care nu au făcut deloc obiectul analizei primei Camere competente.

„Din analiza comparativă a formei adoptate de către prima Cameră sesizată (Senatul) şi cea adoptată de Camera decizională (Camera Deputaţilor) rezultă faptul că textul proiectului de lege a suferit în Camera decizională modificări substanţiale cu privire la obiectul de reglementare şi configuraţie, cu consecinţa deturnării de la finalitatea urmărită de legiuitor. Se constată astfel că în Camera decizională au fost adoptate pentru prima dată modificări privind statutul judecătorului de supraveghere care îşi desfăşoară activitatea în locurile de deţinere, condiţiile pentru liberarea condiţionată a persoanelor care execută pedepse privative de libertate, executarea pedepselor privative de libertate la domiciliu, individualizarea regimurilor de executare a pedepselor, competenţa de a soluţiona cererile de liberare condiţionată, competenţa instanţelor de judecată în această din urmă materie”, spune Klaus Iohannis în sesizarea către Curtea Constituţională.

De asemenea, în opinia preşedintelui, posibilitatea instanţei de judecată de a nu asculta persoana condamnată încalcă şi principiul egalităţii armelor, ca element fundamental al unui proces echitabil, legea reglementând doar posibilitatea reprezentantului administraţiei locului de deţinere de a pune concluzii, atunci când este prezent.

Iohannis arată că legea înlătură calitatea de preşedinte al comisiei a judecătorului de supraveghere a privării de libertate, prevăzându-se că acesta „participă la şedinţele comisiei de liberare condiţionată” şi reglementează componenţa Comisiei pentru liberare condiţionată, care este alcătuită din: „directorul penitenciarului, care este şi preşedintele comisiei, directorul adjunct pentru siguranţa deţinerii şi regim penitenciar, directorul adjunct pentru educaţie şi asistenţă psihosocială şi un consilier de probaţiune din cadrul serviciului competent potrivit legii în circumscripţia căruia se află penitenciarul. Secretariatul comisiei se asigură de către şeful serviciului evidenţă din penitenciarul respectiv”.

„În opinia noastră această prevedere este imprecisă, nefiind clar care este rolul judecătorului de supraveghere a privării de libertate. (…) Pe de o parte nu este clară calitatea în care judecătorul de supraveghere a privării de libertate participă la şedinţele comisiei de liberare condiţionată de vreme ce textul indicat nu îi recunoaşte calitatea de membru al acestei comisii. Pe de altă parte, nu este clar de ce ar participa judecătorul de supraveghere a privării de libertate la şedinţele comisiei de liberare condiţionată, pentru ca ulterior să se pronunţe prin încheiere asupra liberării condiţionate a unei persoane private de libertate”, argumentează şeful statului.

El arată că prevederea conform căreia „liberarea condiţionată se dispune prin încheiere de către judecătorul de supraveghere a privării de libertate la propunerea comisiei pentru liberare condiţionată la cererea persoanei condamnate” este lipsită de claritate, inducând confuzie în interpretarea şi, ulterior, în eventuala sa aplicare, întrucât din modul de redactare nu rezultă dacă judecătorul de supraveghere poate fi sesizat atât de către comisia pentru liberare condiţionată, prin propunere, cât şi de către persoana condamnată, prin cerere.

Şeful statului mai afirmă că legea nu este coroborată cu textele în vigoare din Codul de procedură penală şi, totodată, atrage atenţia asupra prevederii potrivit căreia atribuţiile administrativ-jurisdicţionale ale judecătorului de supraveghere a privării de libertate se exercită în cadrul procedurilor speciale prevăzute în lege şi se finalizează printr-un act administrativ-jurisdicţional, denumit „încheiere”.

Preşedintele Klaus Iohannis mai spune că utilizarea sintagmei „cu violenţă”/„fără violenţă” – terminologie neclară şi lipsită de previzibilitate – în cuprinsul legii este contrară prevederilor art. 1 alin. (5) coroborate cu cele ale art. 147 alin. (4) din Constituţie.

Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal a fost atacată la CCR şi de către Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în 8 iunie, instanţa supremă semnalând, între altele, că actul normativ nu cuprinde o reglementare propriu-zisă a regimului detenţiei la domiciliu şi a modalităţii de supraveghere a persoanei condamnate care execută pedeapsa prin detenţie la domiciliu.

În 4 iulie, CCR a admis obiecţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile articolului unic pct.2-5 şi pct.10 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal sunt neconstituţionale.

„În motivarea soluţiei pronunţate, Curtea a reţinut că reglementarea unor norme imprecise privind dispunerea măsurii detenţiei la domiciliu, ca modalitate de individualizare a executării pedepsei cu închisoarea, afectează nu numai caracterul previzibil al legii, ci şi scopul acesteia, acela de a institui măsuri de natură judiciară, alternative de executare a pedepsei privative de libertate. Prin urmare, Curtea a constatat că dispoziţiile articolului unic pct.2, 3, 4 şi 5 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.254/2013 nu respectă cerinţele de calitate a legii, încălcând prevederile art.1 alin.(5) din Constituţie. Referitor la dispoziţiile articolului unic pct.10 din legea supusă controlului, Curtea a reţinut că acestea creează incertitudine în procesul de aplicare a legii cu privire la autoritatea competentă să dispună liberarea condiţionată, încălcând art.1 alin.(5) din Constituţie, din perspectiva lipsei de claritate şi previzibilitate a normei legale”, preciza CCR.

Camera Deputaţilor a adoptat în 6 iunie modificările la proiectul de lege privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate, introducând un regim de detenţie la domiciliu pentru condamnările de până la un an de închisoare, inclusiv pentru cei condamnaţi pentru corupţie, excepţie făcând faptele cu violenţă.

Potrivit unui amendament propus de PSD, „regimul semideschis se aplică iniţial persoanelor condamnate pentru fapte comise fără violenţă la pedeapsa închisorii mai mare de 3 ani, dar care nu depăşeşte 13 ani, respectiv persoanelor condamnate la pedeapsa închisorii mai mare de un an, dar care nu depăşeşte 3 ani pentru fapte comise cu violenţă”.

De asemenea, persoanele condamnate la o pedeapsă cu închisoare de până la un an, şi care nu au comis fapte cu violenţă, realizează arestul prin detenţie la domiciliu.

Totodată, regimul deschis se aplică iniţial persoanelor condamnate pentru fapte comise cu violenţă la pedeapsa închisorii de cel mult un an, respectiv pentru fapte comise fără violenţă la pedeapsa închisorii mai mare de un an, dar care nu depăşeşte 3 ani.

O altă modificare a grupului PSD spune că persoanele care mai au de executat 18 luni până la împlinirea fracţiei minime obligatorii pentru liberarea condiţionată din pedeapsa iniţială a închisorii mai mare de un an beneficiază tot de arest la detenţie.

De asemenea, pentru fiecare lucrare ştiinţifică publicată sau invenţie şi inovaţie brevetată, se consideră 20 de zile executate din pedeapsă.

„Caracterul ştiinţific al lucrărilor elaborate de către deţinuţi este stabilit, potrivit dispoziţiilor legale, de către Consiliul Naţional al Cercetării Ştiinţifice, denumit în continuare CNCS, cu sprijinul logistic al Unităţii Executive pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării, denumită în continuare UEFISCDI”, se arată în textul modificărilor.

O altă modificare adoptată îi aparţine deputatului UDMR Marton Arpad şi prevede că persoanele condamnate au dreptul de a participa la înhumarea sau incinerarea soţului sau soţiei, a unui copil, părinte, frate sau soră ori bunic sau bunică pe o perioadă de cel mult 5 zile, iar donducerea penitenciarului va asigura pază pe toată durata permisiunii de ieşire pentru condamnatul cu privire la care apreciază că prezintă un pericol pentru ordinea publica în cazul ieşirii din penitenciar.

Persoanele condamnate pot fi învoite şi în caz de motive umanitare. Învoirea din motive umanitare se poate acorda pentru soluţionarea unor probleme sociale, medicale sau pentru sprijinirea familiei, precum şi în caz de calamitate.

sursa: digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    marți, 18.09.2018 at 20:41

    Si uite asa a ratat Dragnea sa execute la Belina ceea ce va urma.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Accident rutier în parcarea Kaufland din Alba Iulia: Un automobil a intrat într-un stâlp de iluminat

Publicat

Un accident rutier a avut loc marți seara, în jurul orei 20.40, la intrarea în parcarea magazinului Kaufland din Alba Iulia. 

Potrivit IPJ Alba, în urma unei tamponări între două mașini, unul dintre cele două automobile a lovit stâlpul de iluminat aflat la intrarea în parcarea supermarketului.

Reprezentanții IPJ Alba au mai declarat că nu s-au înregistrat victime.

știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Două noi baze sportive, cu nocturnă, la Colegiul HCC din Alba Iulia și în cartierul Micești. Licitațiile, lansate în SEAP

Publicat

Două baze sportive moderne vor fi construite în municipiul Alba Iulia, prin investiții ale CNI de peste 6,9 milioane de lei. Prima dintre ele va fi amenajată pentru Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” și va cuprinde un teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei, tenis și o clădire pentru vestiare.

Cea de-a doua bază sportivă va fi construită în cartierul Micești și va include un teren de fotbal cu gazon sintetic, un teren multifuncțional, o tribună cu o capacitate de 500 de locuri și o clădire pentru vestiare. Ambele baze sportive vor beneficia de instalații de iluminat nocturn.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat marți, 19 octombrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) două licitații pentru proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului pentru: Construcții de baze sportive proiect tip 2 – V1 încălzire pe gaze -„Construire bază sportivă TIP 2 – B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11” respectiv proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții Construcții de baze sportive proiect tip 1 – V2, încălzire cu gaz: “Construire bază sportivă TIP 1, cartier Micești, strada Stadionului nr. 9”.

Valoarea totală estimată a bazei sportive de la Colegiul „Horea, Cloșca și Crișan” este de 1.286.022,24 de lei, fără TVA, iar cea din cartierul Micești este de 5.616.403,81 de lei, fără TVA.

Baza sportivă, B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 11

Baza sportivă va cuprinde:

  • Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis,
  • Clădire pentru vestiare,
  • Alei pietonale,
  • Spații verzi.

Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis

Terenul multifuncțional are dimensiunile suprafeței utile de evoluție 26 x 44 m si cele ale suprafeței utile de joc 20 x 40 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 2 m.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentelor de funcționare ale Federațiilor Române de handbal, baschet, volei și tenis.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planșeu din beton armat și balast compactat.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 10 scaune pentru rezerve și antrenori.

Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafata de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stalpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,5 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textile cu înălțimea de 6 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face prin două porți metalice dinspre clădirea pentru vestiare.

 

Dotări și echipamente exterioare:

  • Bănci pentru rezerve
  • Fileu de tenis cu stâlpi mobili
  • Fileu de volei cu stâlpi mobili
  • Panouri de baschet mobile complet echipate
  • Porți pentru handbal
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei.

Clădirea pentru vestiare va fi parter și va avea dimensiunile 7,05 x 21,8 m, cu înălțimea la atic de 3,85 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 153,69 mp, cea desfășurată va fi de 153,69 mp.

Vor exista un acces principal și două secundare pentru sportivi pe latura către terenul de fotbal; va exista un acces secundar pe latura opusă către camera tehnică. Din holul de acces se va face distribuția către spațiile clădirii.

Baza sportivă, cartierul Micești

Baza sportivă va cuprinde:

  • Teren pentru fotbal,
  • Teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis,
  • Clădire pentru vestiare,
  • Cabină de poartă,
  • Parcare,
  • Alei pietonale,
  • Spații verzi.

Teren pentru fotbal

Terenul pentru fotbal are dimensiunile suprafeței utile de evolutie 75,5 x 117 m și cele ale suprafeței utile de joc 68 x 105 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 3 m pe laturile lungi și 6 m pe laturile scurte.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentului de organizare a activităţii fotbalistice din 2018 al Federației Române de Fotbal. Terenul poate fi marcat și pentru 2 terenuri de mini-fotbal, suprafețele vor fi 40 x 60 m.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de gazon artificial, pe straturi de balast și piatră compactate. Suprafața de joc va avea pante de 0,5% către laturile lungi; drenarea apelor pluviale va fi asigurată prin stratul suport.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 14 scaune pentru rezerve și antrenori. Pe latura lungă opusă se vor amplasa gradene pentru 500 de spectatori. Adiacent gradenelor vor exista locuri pentru 20 de persoane cu dizabilități locomotorii.

Tabela de marcaj și cel putin 5 catarge pentru drapele se vor amplasa pe latura scurtă opusă clădirii pentru vestiare. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafața de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6,00 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare; accesul spectatorilor se va face printr-o poartă metalică dinspre parcare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Gradene tribune pentru 500 de spectatori
  • Porți de fotbal
  • Tabelă de marcaj
  • Catarge pentru drapele
  • Bănci pentru rezerve
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei
  • Plasă de compartimentare a terenului cu gazon în două terenuri mici de antrenament de fotbal.
  • Targă medicală

Terenul multifuncțional

Terenul multifuncțional are dimensiunile suprafeței utile de evoluție 25 x 44 m și cele ale suprafeței utile de joc 40 x 20 m. Zona de protecție perimetrală are lățimea de 2 m.

Marcajele terenului sunt conforme cu cerințele Regulamentelor de funcționare ale Federațiilor Române de handbal, baschet, volei și tenis.

Suprafața de joc va fi dintr-un covor de tartan, pe un planșeu din beton armat și balast compactat.

Pe una din laturile lungi se vor amplasa 2 bănci de câte 10 scaune pentru rezerve și antrenori. Va exista o instalație pentru iluminat nocturn.

Suprafata de joc va fi delimitată cu o împrejmuire din stâlpi metalici și plasă bordurată cu înălțimea de 1,50 m pe laturile lungi și cu un gard de protecție din stâlpi metalici și plasă textilă cu înălțimea de 6 m pe laturile scurte.

Accesul sportivilor se va face printr-o poartă metalică dinspre clădirea pentru vestiare.

Dotări și echipamente exterioare:

  • Bănci pentru rezerve
  • Fileu de tenis cu stâlpi mobili
  • Fileu de volei cu stâlpi mobili
  • Panouri de baschet mobile complet echipate
  • Porți de handbal
  • Protecție căptușeală de burete la stâlpii nocturnei

Clădirea pentru vestiare va fi parter + 1 etaj parțial și va avea dimensiunile 10,8 x 36,3 m, cu înălțimea la atic de 7,05 m. Suprafața construită a clădirii va fi de 395,88 mp, cea desfășurată va fi de 520,96 mp.

Va exista un acces principal și 2 secundare pentru sportivi pe latura către terenul de fotbal; vor exista 3 accese secundare pe latura opusă către grupurile sanitare pentru spectatori și camera tehnică. Din holul de acces va exista holul de distribuție al clădirii; accesul la etaj se va face pe o scară interioară.

La intrarea în baza sportivă se va amplasa o cabină de poartă din poliester armat cu fibra de sticlă, cu dimensiunile 2,7 x 2,7 m.

Accesul auto se face prin coborarea bordurii trotuarului pietonal amenajat denivelat față de partea carosabilă a străzii/drumului. Structura rutieră va fi de același tip cu cea a străzii/drumului. Lățimea accesului va fi de 8 m pentru intrarea/ieșirea autovehiculelor cu raze interioare de 6 m.

Va exista o parcare pentru 55 de autoturisme – din care 4 pentru persoane cu dizabilități locomotorii și pentru 2 autocare.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Stație de dezinfecție cu ultraviolete, amplasată la intrarea principală de la Alba Mall din Alba Iulia

Publicat

Centrul Comercial Alba Mall continuă să investească sume importante pentru siguranța celor care îi trec pragul, mai ales în această perioadă în care numărul infectărilor cu noul coronavirus este unul îngrijorător. 

Mai exact, începând de marți, 20 octombrie 2020, la intrarea principală a Alba Mall, a fost amplasată o stație de dezinfecție cu ultraviolete, care permite decontaminarea împotriva agenților biologici, inclusiv a virusului COVID-19.

Aparatul este certificat cu privire la toate normele de conformitate pentru utilizarea eficientă și în siguranță. Instrucțiunile de utilizare sunt afișate în apropierea stației iar lămuriri suplimentare, dacă este cazul, se pot primi de la personalul Centrului Comercial.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Școala în online, masca obligatorie pe stradă în Cut. Masca va fi purtată și la Săsciori în spații deschise aglomerate

Publicat

Școala trece în online în comuna Cut din cauza numărului mare de cazuri de COVID-19 înregistrate în localite, în ultimele 14 zile. De asemene masca devine obligatorie și la Cut, dar și în comuna Săsciori. 

Hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență

(1) Pe fondul înregistrării unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, la nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Cut, începând cu data de 21.10.2020, se suspendă temporar activitățile didactice care presupun prezența față în față în toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura exclusiv online, în scenariul 3 – roșu.

(2) Trecerea în alt scenariu se va face în funcție de analiza epidemiologică la nivelul localităților, după scăderea ratei de incidență sub limita de alertă (3 cazuri /1000 locuitori din ultimele 14 zile).(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Cut, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 21.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este interzisă;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, este permisă doar pentru persoanele cazate în aceste unități;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă.

(2) Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

(1) La nivelul unității administrativ-teritoriale Comuna Săsciori, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 este între 1,5 și 3/1000 de locuitori, începând cu data de 21.10.2020, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se instituie obligația de purtare a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, pentru toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise, cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele asemenea), zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii;

Administratorii și proprietarii spațiilor publice deschise afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în spațiile respective;

Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor, a instituțiilor de spectacole şi/sau concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii și al ministrului sănătății. Organizarea și desfășurarea activității cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte în spații închise este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.);

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Pentru perioada în care activitatea operatorilor economici este restricționată este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice, care nu se consumă în spațiile respective;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

În interiorul centrelor comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a activității barurilor, cluburilor și discotecilor;
Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

(2)Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia.

Ca urmare a înregistrării la nivelul județului Alba, a unei incidențe cumulate, de peste 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2 la 1000 de locuitori, în ultimele 14 zile, toate instituțiile cu atribuții în domeniu, în baza unui „Plan unic de acțiune” întocmit la nivelul Grupei de coordonare, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2, în special pe raza unităților administrativ-teritoriale unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori.

Direcția de Sănătate Publică Alba, va întocmi și va prezenta zilnic membrilor Comitetului Județean, o analiză pentru fiecare unitate administrativ-teritorială, unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS –COV-2 a depășit 3 cazuri la 1000 de locuitori, analizând necesitatea carantinării zonale, cu motivarea propunerii.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate