Actualitate
Ce au reclamat turiştii de sărbători, la ANPC: Frig în camere la munte şi atitudine arogantă a personalului din restaurant
Românii care au fost în vacanţă de sărbători sau au petrecut în noaptea de Revelion la restaurant au avut mai multe nemulţumiri, pe care le-au reclamat la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Printre aspectele sesizate sunt frigul din cameră, condiţiile de igienă sau calitatea mâncării.
ANPC a înregistrat, la sfârşitul lui 2014 şi începutul acestui an, 33 de sesizări privind petrecerea sărbătorilor de iarnă, majoritatea nefiind încă soluţionate, arată autoritatea într-un răspuns la solicitarea Mediafax.
În judeţul Alba, spre exemplu, a fost reclamată atitudinea personalului dintr-un restaurant din Aiud. Un client s-a plâns la Protecţia Consumatorului că personalul a refuzat să-l servească cu bere.
Legat de cazare în perioada sărbătorilor, sunt mai multe sesizări privind frigul din camere: de exemplu, la Oaşa, pe Valea Sebeşului.
În ceea ce priveşte alte zone din ţară, a fost reclamată lipsa apei calde la untăţi de cazare din Căciulata (din cauza îngheţării unei conducte) sau întreruperea acesteia (la Praid).
La Dâmbovicioara, în Argeş, un consumator a reclamat condiţiile de cazare care nu corespundeau celor prezentate pe site, precum şi faptul că, după ce s-a cazat, i s-a solicitat un alt preţ decât cel pentru care îşi dăduse acordul. Plângeri similare au venit şi de la Buşteni şi Poiana Ţapului.
Condiţii de cazare necorespunzătoare sau sub valoarea plătită au fost reclamate şi la Sinaia, Sibiu, Păltiniş şi Azuga, (în ultimul caz fiind semnalate igrasie şi instalaţia sanitară şi cea electrică defecte), în timp ce la Buşteni un consumator a reclamat că lenjeria de pat era ruptă iar la masă au fost puse tacâmuri ruginite.
La Buşteni, unui client i-a fost anulată rezervarea pentru cazare pe motiv ca nu a făcut rezervare şi pentru servirea mesei.
Masa de Revelion a însemnat frig, farfurii nespălate şi whiskey terminat înainte de miezul nopţii pentru clienţii unui restaurant din Constanţa. Potrivit reclamaţiei, temperatura în restaurant era de 12 -15 grade C, iar plângerile clienţilor privind frigul au fost ignorate. În plus, se mai arată în sesizare, aperitivul a fost foarte sărac şi servit în farfurii nespălate, paharele şi tacâmurile au fost insuficiente, iar la la ora 22.00 consumatorii au fost anunţati că nu mai este whiskey, deşi băutura era inclusă în oferta free bar a restaurantului.
Şi la Galaţi, o persoană care şi-a petrecut Revelionul într-un restaurant s-a plâns de frig, fum de ţigară şi lipsa unei instalaţii de aerisire, precum şi de zgomot şi de mâncarea rece.
De la Bârnova, judeţul Iaşi, a fost făcută o sesizare de persoane care, după servirea mesei de Revelion, au început să se simtă rău.
La Durău, în Neamţ, o plângere a vizat nerespectarea meniului stabilit pentru Revelion, mai exact faptul că nu a inclus ţuică şi vin de colecţie, precum şi preparatele servite în ziua de 1 ianuarie, care nu corespundeau reţetelor tradiţionale.
Un alt petent, care achitase masa de Revelion în avans la un local din Braşov, a fost anunţat că rezervarea respectivă a fost acordată altor clienţi.
Tot în perioada sărbătorilor, clientul unui restaurant din Azuga a reclamat prezenţa unei insecte în ciorba care i-a fost adusă şi un comportament arogant al bucătarului unităţii.
sursa: mediafax
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News