Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Ce categorii de români vor beneficia de vouchere de 250 de lei de la Guvern. Detalii importante despre tichetele sociale

Publicat

tichete de masa

Guvernul a anunțat că va distribui tichete sociale în valoare de 250 de lei, la fiecare două luni, bani care pot fi cheltuiți exclusiv pentru a cumpăra produse alimentare și a se servi mese calde în anumite unități.

Printre categoriile de populaţie eligibile să primească tichete sociale pentru alimente de bază şi mese calde se numără pensionarii şi oamenii cu dizabilităţi care au venituri nete lunare proprii mai mici sau egale cu 1.500 de lei, dar şi oamenii fără adopost.

Tichetul social este valabil începând cu data de 1 iunie 2022 până la data de 31 decembrie 2022, reiese din proiectul de OUG

La ce se pot folosi voucherele date de Guvern

Tichetele sociale pe suport electronic vor putea fi folosite de beneficiari doar pentru achiziţia produselor alimentare și plata meselor calde. Aceste tichete nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

Beneficiarul poate utiliza tichetele sociale, pe baza actului de identitate. Fac excepţie de la această regulă persoanele fără adăpost care vor prezenta un document eliberat de autoritățile publice locale care va atesta identitatea acestora

Categoriile de români care vor beneficia de ajutorulde 250 de lei de la stat:

  • Pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor teritoriale de pensii/sectoriale şi beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 1500 lei
  • Persoanele, copii și adulți, încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1500 lei
  • Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei
  • Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei
  • Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare
  • Persoanele fără adăpost astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Cum vor fi livrate ajutoarele sociale

Tichetele sociale vor fi livrate de Poșta Română și sunt carduri electronice. Ele vor alimentate automat de către stat, cu câte 250 de lei, la fiecare două luni.

Distribuirea lor va începe de la 1 iunie și vor fi acordate până pe 31 decembrie.

Alte informații utile

  • Banii pot fi utilizați în termen de maxim 12 luni de la data fiecărei alimentări.
  • Nu se pot retrage bani de pe aceste tichete și nu pot fi schimbate în bani.
  • Tichetele sociale pe suport electronic pot fi utilizate doar pe teritoriul României, în termenul de valabilitate și numai pentru achiziționarea de produse alimentare și de mese calde.
  • Nu se primește rest în bani la folosirea tichetelor sociale.
  • Beneficiarul poate utiliza tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde numai în rețeaua unităților afiliate, pe baza actului de identitate.
  • Sumele nu se impozitează și nu reprezintă bază de calcul pentru stabilirea contribuțiilor de asigurări sociale de stat, asigurări sociale de sănătate sau contribuția asiguratorie pentru muncă și nici nu sunt supuse executării silite.

Cine vor fi beneficiarii voucherelor sociale, acordate de guvern

Potrivit jurnaliștilor de economica.net, care au consultat proiectul de OUG beneficiază de sprijin material sub formă de tichetele sociale, emise pe suport electronic, următoarele categorii de persoane și familii:

  • pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 de lei;
  • persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 de lei;
  • familiile cu cel puţin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 de lei;
  • familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
  • familiile care au dreptul la ajutor social, în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.
  • persoanelor fără adăpost, astfel cum sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare;
  • persoanele care au cel mult 18 ani, aflate în întreținerea familiilor al căror venit mediu pe membru de familie este sub valoarea venitului minim garantat în plată, prevăzut de Legea 416/2001 privind ajutorul social cu modificările și completările ulterioare

Cine nu beneficiază de tichete sociale

Nu beneficiază de tichetele sociale acordate de guvern persoanele care aparţin categoriilor de beneficiari, de mai sus, care la data acordării sprijinului se află în perioada de satisfacere a stagiului militar, execută pedepse privative de libertate, au domiciliul sau reședința în străinătate, beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial, publice sau private.

Ce venituri nu se iau în calcul pentru acordarea tichetelor sociale

Nu se consideră venituri care se iau în calcul la stabilirea pragurilor de venituri enumerat mai sus:

  • alocația pentru susținerea familiei;
  • alocația de stat pentru copii;
  • alocația lunară de plasament;
  • ajutorul social;
  • ajutorul pentru încălzirea locuinței și suplimentul pentru energie;
  • indemnizația lunară, bugetul personal complementar lunar şi prestaţiile sociale prevăzute la art. 58 alin. (4) lit. b) şi, respectiv, alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • indemnizația acordată în baza articolului 42 alineatul (4) din Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • indemnizația lunară de hrană, prevăzută de Legea nr. 584/2002 privind masurile de prevenire a raspândirii maladiei SIDA în Romania si de protectie a persoanelor infectate cu HIV sau bolnave de SIDA;
  • indemnizația lunară de hrană, prevăzută de Legea nr. 302/2018 privind măsurile de control al tuberculozei;
    stimulentul de inserție;
  • indemnizațiile, ajutoarele și sprijinul acordate în baza articolului 32 din OUG nr. 111/2010, aprobată prin Legea nr. 132/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • sumele acordate adoptatorilor în baza articolelor 100¹ – 100⁴ din Legea nr. 273/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    bursele şcolare;
  • stimulentul educaţional oferit sub formă de tichet social pentru stimularea participării în învăţământul preşcolar a copiilor proveniţi din familii defavorizate;
  • sprijinul financiar prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordă elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, cu modificările şi completările ulterioare;
  • veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • sumele ocazionale acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar pentru situaţii excepţionale;
  • alte venituri – definite la articolul 62 din Legea nr.227/2015, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția celor prevăzute la alineatul (1) litera k).

Ce se poate cumpăra cu  tichetele sociale

Tichetele sociale pe suport electronic vor putea fi folosite de beneficiari doar pentru achiziţia produselor alimentare și plata meselor calde. Aceste tichete nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

Se interzice unităților afiliate acordarea unui rest de bani la tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.

Cum se uitilizează tichetele

Beneficiarul poate utiliza tichetele sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde numai în rețeaua unităților afiliate, pe baza actului de identitate.

Fac excepţie de la această regulă persoanele fără adăpost care vor prezenta un document eliberat de autoritățile publice locale care va atesta identitatea acestora.

Cum ajung tichetele la beneficiari

Transmiterea tichetelor sociale pe suport electronic se face la domiciliul beneficiarilor, cu confirmare de primire, prin serviciile Poştei Române.

În acest sens, Ministerul Investiției și Proiectelor Europene încheie cu Poșta Română protocol de distribuție a tichetelor sociale pe suport electronic în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, aflată acum în stadiul de proiect de act normativ.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene Fondurilor Europene asigură distribuirea tichetelor sociale pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde de la unitatea emitentă către Poșta Română, conform tabelelor centralizatoare comunicate de Ministerul Muncii prin entitățile aflate în subordonarea, coordonarea, sub autoritatea acestuia.

Ce trebuie să conțină tichetele pentru a fi valabile

Fiecare tichet social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde este valabil numai dacă are înscris numărul cu care a fost înseriat de către unitatea emitentă și va conține următoarele informații înscrise pe suportul electronic sau stocate într-un alt mod pe acesta:

  • numele și adresa emitentului și datele sale de identificare;
  • perioada de valabilitate a suportului electronic;
  • numele, prenumele și codul numeric personal al beneficiarului. În cazul persoanei fără adăpost, va conține doar numele și prenumele acesteia.
  • interdicția de a fi utilizat pentru alte scopuri decât cel pentru care a fost emis.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Noi reguli RCA: formularul de constatare amiabilă, completat și electronic. Alte modificări de procedură

Publicat

Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat un proiect de normă care aduce modificări substanțiale Normei 20/2017 privind asigurările auto în România. Actul normativ a fost trimis către Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare după 90 de zile de la publicare.

Una dintre reglementările introduse în premieră vine direct în sprijinul păgubiților, dar și al vinovaților din accidente rutiere, în număr de sute de mii anual.

Formularul de constatare amiabilă, completat și electronic

Formularul de constatare amiabilă va putea fi completat și electronic.

Conform noilor reglementări, “în cazul completării formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, datele completate și semnăturile olografe ale conducătorilor celor două vehicule, implicate în accident, sunt preluate de dispozitivul pe care se completează formularul.”

Baza tehnică va fi dezvoltată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), împreună cu firmele de asigurare care emit RCA pe teritoriul României.

„Asigurătorii RCA și BAAR dezvoltă și administrează soluțiile tehnice și stabilesc de comun acord procedura avizării daunei prin intermediul formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, cu respectarea dispozițiilor legale privind gestionarea riscurilor operaționale generate de sistemele informatice utilizate de entitățile autorizate/avizate/înregistrate, reglementate și/sau supravegheate de către A.S.F.”, prevede actul normativ.

Tot la inițiativa A.S.F., în 2021 a fost eliminată obligativitatea de a deține polița RCA în format fizic, fiind suficientă prezentarea acesteia în format electronic, în eventualitatea unui control.

Principalul scop al noilor reglementări a fost, însă, abrogarea sau modificarea prevederilor din norma 20/2017 care nu sunt conforme cu prevederile legislației europene și fac obiectul discuțiilor purtate cu serviciile Comisiei Europene (COM) în cauza de infringement 2018/4075 – acțiune în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru UE privind incompatibilitatea cu Directiva Solvabilitate II și Directiva MTPL a unor dispoziții ale legislației românești referitoare la asigurarea de răspundere civilă auto adoptate în 2017.

Concret, au fost eliminate obligațiile de notificare a modificărilor de tarife sau de raportare a fundamentării acestora către A.S.F., în conformitate cu măsurile impuse de Comisia Europeană.

Procedură pentru mașina la schimb

Nu în ultimul rând, actul normativ vine cu modificarea modului de acordare a despăgubirilor aferente consecinței lipsei de folosință a vehiculelor, inclusiv pentru înlocuirea temporară a acestora.

Noua procedură este mai simplă și mai clară și vine în sprijinul tuturor părților implicate în procesul de despăgubire și de reparație și, în principal, al păgubitului.

sursă: comunicat ASF

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Străzile din Alba Iulia, spălate cu detergent pentru „diminuarea cantității de praf” și „un miros plăcut”. Ce spune primarul

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a transmis vineri că în municipiu au început acțiuni de spălare cu detergent a străzilor și trotuarelor. 

„Normalitate după o perioadă îndelungată!

Am început acțiuni de spălare a străzilor și trotuarelor din municipiu, cu detergent, pentru diminuarea cantității de praf de pe carosabil și, implicit, din aer, dar și pentru un miros plăcut.

Ne dorim un oraș curat, igienizat și îngrijit, în care cetățenii să respire un aer curat”, a scris primarul Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

FOTO: Sală de sport nouă, la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia. Primăria a predat amplasamentul. Când va fi gata

Publicat

Primăria municipiului Alba Iulia a predat vineri, 27 mai, amplasamentul pentru construirea unei noi săli de sport, la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, pe Bulevardul Ferdinand I, nr. 34, cu finanțare prin Compania Națională de Investiții (CNI).

Potrivit primarului Gabriel Pleșa, termenul de proiectare este de o lună, iar termenul de execuție de 6 luni.

Terenul pe care urmează să fie construită sala de educație fizică are o suprafață de 1.158 mp, iar clădirea va avea o suprafață ocupată la sol de 388 metri pătrați.

 

Valoarea totală pentru proiectare, execuție lucrări și asistență tehnică din partea proiectantului este de peste 2 milioane de lei, fără TVA.

Sala va fi utilizată în regim nepermanent, în general în perioada desfășurării orelor de curs. Sala poate fi utilizată de către un grup (o clasă) de 30 de elevi. În cazul în care două grupe au ore succesive de educație fizică se va întrebuința și al doilea vestiar de către clasa care urmează să înceapa ora, astfel încât nu se va intersecta cu elevii clasei care vine la vestiar după terminarea orei precedente.

Clădirea va conține un teren pentru execiții fizice, cu dimensiuni de aproximativ 9 x 18 metri. Terenul nu va putea fi divizat în terenuri mai mici și nu este destinat practicării sporturilor cu mingea și în general a sporturilor care implică alergare cu excepția exercițiilor fizice sub supravegherea unui cadru didactic.

Sala va avea două grupuri de vestiare cu grupuri sanitare și dusuri pentru elevi, divizate 50% – 50% pentru băieți și pentru fete.

Fiecare vestiar contine două încăperi de vestiar de aproximativ 15 metri pătrați, pentru situațiile în care două clase folosesc sala consecutiv.

Încăperile vestiarelor vor fi separate de încăperea pentru dușuri și de grupurile sanitare. Încăperile vestiarelor vor conține banchete continue cu șezut din lemn și structură metalică. Nu se vor monta lockere, hainele fiind agățate în cuiere dispuse deasupra fiecărui loc.

Nu există grupuri sanitare aferente salii. În timpul programului elevii vor folosi grupurile sanitare din vestiare.

Spațiul pentru profesori (grupuri sanitare, vestiar/birou) a fost dispus la supantă, în cadrul sălii, fiind astfel separat de spațiile elevilor. Biroul are perspectivă directa asupra sălii, permițând cadrelor didactice să supravegheze activitatea din sală și din birou.

Depozitul de materiale sportive este poziționat la parter, cu acces direct dinspre sală. Sunt prevăzute uși duble pentru a se putea manevra aparate sportive de dimensiuni mai mari. Pentru aducerea aparatelor în sală se va deschide și a doua foaie de ușă de la intrarea secundară sau de la windfang.

La dimensiunile prevăzute se pot depozita: mese de ping-pong pliabile, saltele (fie suprapuse, fie rulate), aparate ușoare pentru exercitii de întreținere, trambuline, capre etc.

Obiectele de dimensiuni mici vor fi depozitate în rafturi atașate de unul dintre pereți: mingi medicinale, palete, mingi de ping-pong, extensoare etc.

 

Cabinetul medical este de asemenea situat la parter, cu acces direct din sala de sport. Cabinetul va avea un lavoar și un pat de 90 x 2,10 metri, precum și dulap de medicamente, scaun și masă pentru cadrul didactic/cadrul medical.

Din motive de siguranță, centrala termică a fost amplasată la o extremitate a clădirii, practic în afara acesteia. Cu o suprafață de 12,50 metri pătrați încaperea poate adăposti centrala preconizată de 80 KW.

 

Centrala este accesibilă exclusiv din afara clădirii, din zona întrării de serviciu. Centrala este prevazută cu geam care îndeplinește conditiile minime privind suprafața de explozie.

Spații interioare

  • suprafața de joc – 170 mp
  • depozit materiale sportive – 14,50 mp
  • cabinet medical – 12,40 mp
  • culoar de distribuție – 29,40 mp
  • windfang de acces – 3,80 mp
  • scara pentru acces la supanta – 8,00 mp
  • Vestiar băieți 1 – 15,13 mp
  • Vestiar băieți 2 – 15,10 mp
  • Vestiar fete 1 – 14,70 mp
  • Vestiar fete 2 – 14,70 mp
  • Dușuri băieți – 5,60 mp
  • Dușuri fete – 5,55 mp
  • Grup sanitar băieți – 6,20 mp
  • Grup sanitar fete – 6,20 mp
  • Spălător băieți – 7,60 mp
  • Spălător fete – 7,60 mp
  • birou/vestiar profesor – 13,10 mp
  • grup sanitar profesor – 4,80 mp
  • duș profesor – 1,80 mp
  • spațiu liber supanta – 6,20 mp
  • centrala termică – 12,20 mp

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Alba a vrut să dea șpagă pentru o ”vaccinare la chiuvetă” anti-COVID. A semnat un acord de recunoaștere a vinovăției

Publicat

Un bărbat a semnat un acord de recunoaștere a vinovăției, cu un procuror al Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba, după ce în luna noiembrie a anului 2021, a vrut să dea șpagă unei asistente medicale din Sebeș, ca aceasta să îi elibereze un certificat COVID-19, fără să fie vaccinat propriu zis.

Este vorba despre așa numita, ”vaccinare la chiuvetă”. 

Procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba a încheiat, la data de 24.05.2022, acordul de recunoaștere a vinovăției cu o persoană fără calitate specială, inculpatul în cauză, fiind stabilită pedeapsa de 1 an și 4 luni închisoare cu suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei pe un termen de supraveghere de 2 ani, pentru săvârșirea infracțiunii de dare de mită.

În fapt, s-a reținut că la data de 18.11.2021, inculpatul  a oferit o sumă de bani unei asistente medicale aflată în exercitarea atribuțiilor de serviciu în cadrul Centrului de Vaccinare Sebeș, județul Alba, pentru a îndeplini un act contrar atribuțiilor de serviciu ale acesteia, respectiv să nu-i introducă serul anti-Covid-19 în organism și să consemneze în documente și evidențele electronice faptul că a fost vaccinat, în scopul de a-i fi eliberat un certificat de vaccinare Covid-19.

Asistenta medicală a refuzat primirea sumei de bani și a sesizat organele de poliție.

Ofițerii Direcției Generală Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Alba au fost delegați să desfășoare mai multe acte procedurale care au condus la completarea probatoriului în cauză.

Acordul de recunoaștere a vinovăției a fost trimis Tribunalului Alba.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax