Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Ce decizie a luat asistenta șefă de la Secția de Infecțioase Alba, privind participarea fiicei ei la pregătirile pentru examene


Publicat

Asistenta șefă a Secției de Boli Infecțioase a Spitalului din Alba, Marcela Vâlcan, a anunțat pe Facebook că a luat decizia ca fiica ei, elevă în clasa a VIII-a, să nu participe la pregătirile organizate la școală în vederea susținerii examenului de evaluare națională.

Aceasta a explicat pe larg motivele care au determinat-o să facă acest lucru și consideră că beneficiile pe care i le-ar aduce cele cele două ore de pregătire pe zi sunt infime în raport cu riscurile la care s-ar expune, alături de familie.

De asemenea a constatat că un mic număr de părinți și-au dat acordul pentru testarea elevilor, propusă de DSP Alba, iar acesta a fost un alt argument pentru a-și ține acasă copilul. 

Postarea integrală a Marcelei Vâlcan:

”Dacă până acum v-am împărtășit experiențe trăite la locul de muncă, iată că a venit vremea să vă împărtășesc „crezul” meu vis-a-vis de perioada de după ridicarea restricțiilor.

Fiind mama unei fetițe care a avut neșansa să fie în clasa a 8-a în „anul pandemiei”, nu pot să nu îmi expun punctul de vedere vis-a-vis de deciziile care s-au luat în ceea ce-i privește pe copiii noștri.

Copiii au fost chemați la pregătire în vederea susținerii examenului de evaluare națională (respectiv a examenului de bacalaureat) începând cu data de 02.06.2020, până în data de 12.06.2020, pentru 2 ore, respectiv 3 ore, în cazul absolvenților de liceu.

Decizia a fost luată cu 3 săptămâni înainte de începerea pregătirii, respectiv cu 1 săptămână înainte de ridicarea restricțiilor. 🙄

Prezența se știe că nu este obligatorie și au fost lăsați părinții să decidă dacă copiii lor vor participa sau nu la această pregătire.

Fiind părinte, dar în același timp și cadru medical într-o secție de Boli Infecțioase care a tratat și tratează pacienți infectați cu coronavirus, răspunsul meu a fost unul spontan, NU.

A urmat o adevărată „oră didactică” pe care a trebuit să o susțin în fața fiicei mele, pentru a-i explica de ce eu sunt una dintre cele 3 mame „rele” din clasă (clasă de 34 de elevi), și nu o las să participe la orele de pregătire.

Am încercat să o fac să înțeleagă că beneficiul pe care i-l aduc cele 2 ore pe zi, este infim în comparație cu riscul la care este expusă (Nu intru în amănunte căci risc să fiu pusă la zid de cei care susțin teorii ale conspirației etc).

A fost greu să înțeleagă și să accepte decizia mea, cu atât mai mult cu cât a participat la ședința on-line pe care școala a organizat-o pentru a ne informa despre cum se vor desfășura aceste ore, precum și despre măsurile pe care le-a luat conducerea școlii pentru a preveni răspândirea virusului ticălos care le-a furat copiilor bucuria participării la închiderea anului școlar și totodată a unei etape atât de importante din viața lor.

Am fost extrem de atentă la prezentarea măsurilor luate în școală în vederea primirii elevilor și chiar dacă nu am intervenit în timpul ședinței, o fac acum și aici, spunând că sunt măsuri bune și bine gândite și îmi doresc nespus de mult ca acestea să poată fi puse în practică și să poată fi respectate atât de către elevi cât și de către profesori.

Poate vă veți întreba de ce cred că va fi atât de greu de respectat niște lucruri aparent banale.

Din experiența mea de cadru medical, pot să vă răspund că va fi greu atât de implementat cât și de respectat.

De exemplu:

Dacă lucrezi în spital, trebuie să respecți în mare, concomitent și în aceeași măsură, 3 lucruri aparent simple:

1. Să lucrezi corect.
2. Să lucrezi curat.
3. Să îți pese!

Câți dintre noi o fac???

La fel și la școală, în această perioadă:

1. Trebuie respectate circuite (Câți realizează cât de important este? Și nu o spun ca și acuză, ci în ideea că atât dascălii cât și copiii nu „au la îndemână” noțiunea de „circuit”.

La școală mergem că trebuie, că este necesar, că doar așa putem izbuti în viață, dar școala înseamnă totodată bucuria revederii colegilor, școala înseamnă bucuria pauzelor binemeritate, școala înseamnă prietenie, școala înseamnă atât de mult și de multe atât pentru copii cât și pentru profesori!).

Fără să realizeze, fără să dorească să greșească, circuitele vor fi greu de respectat, pentru că nici dascălii și nici copiii nu sunt obișnuiți că trebuie să intri doar pe un anumit coridor sau parte a coridorului și să ieși pe altul sau cealaltă parte a aceluiași coridor. Este un lucru nou, care necesită timp pentru a putea fi implementat.

În medicină știm semnificația culorilor circuitelor: roșu, galben, verde și totuși, și aici se greșește…

2. Obligativitatea purtării măștii, care între timp a devenit o opțiune.

Cum să lași pe umerii medicului școlar o astfel de răspundere? Cu ce a greșit acel om?

Cum să spui de 3 luni, pe toate canalele de informare publică, cât de importantă este purtarea măștii în spații închise, gen magazin, unde stai 5-10 minute, iar într-o sală de clasă în care stai 50 min × 2 , să spui că medicul școlar decide dacă elevul/profesorul poartă mască? Dar cine este medicul școlar? Nostradamus?

3. S-a creat cu ajutorul DSP (MULTUMESC DSP Alba, pentru implicare!), posibilitatea testării la COVID-19 a cadrelor didactice și a elevilor, înainte de începerea perioadei de pregătire.

Altfel, părinții au fost întrebați dacă sunt de acord cu testarea copiilor.

ERA LUCRUL CARE MĂ PUTEA FACE SĂ ÎMI SCHIMB OPȚIUNEA, însă din 31 de elevi care și-au anunțat prezența la cursuri, doar 6 părinți și-au dat acordul pentru testarea copiilor.

Dintre cadrele didactice și auxiliare nu știu câte și-au dat acordul pentru testare. A fost momentul în care mi-am spus că am luat decizia corectă în ceea ce privește neparticiparea fiicei mele la cursuri.

PS: Ce se întâmplă în școlile din mediul rural care nu au grupuri sanitare??? Despre ce vorbim?”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

BACALAUREAT 2020: Baremele pentru testele de pregătire din setul 7. Repere de notare la examen pentru liceeni

Publicat

examen

Au fost publicate baremele pentru setul 7 de teste de antrenament la Bacalaureat 2020. Liceenii își pot evalua cum au rezolvat subiectele din modelele de teste pe discipline.

Ministerul Educației recomandă rezolvarea testelor în zile diferite, în condiții apropiate celor din sala de examen (timp, modalitate de redactare, fără consultarea unor surse), iar după publicarea baremelor se pot realiza inclusiv autoevaluări.

Vezi și celelalte teste publicate până acum de minister: BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Detalii despre examen, pentru elevii de clasa a XII-a

Ministerul a făcut publice regulile pentru examenul din acest an și calendarul actualizat.

Vezi BACALAUREAT 2020: REGULI oficiale pentru candidați, calendar actualizat și organizarea centrelor de examen

BACALAUREAT 2020, BAREME teste de antrenament (modele de subiecte), setul 7:

Bareme Teste BACALAUREAT 2020  – Limba și literatura ROMÂNĂ

Real tehnologic: Barem Testul 19 Română

Uman: Barem Testul 19 Română

Bareme Teste BACALAUREAT 2020  – MATEMATICĂ

Matematică – Informatică: Barem Testul 19 Matematică

Matematică – Științele Naturii: Barem Testul 19 Matematică

Matematică – Tehnologic: Barem Testul 19 Matematică

Matematică – Pedagogic: Barem Testul 19 Matematică

ISTORIE

Bareme Teste BACALAUREAT 2020  – ISTORIE: Barem Testul 19 Istorie

ANATOMIE

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Bărbat din Blandiana, cercetat pentru un furt la Zlatna. A ”cules” jgheaburi metalice de pe terenul unui cetățean

Publicat

politie

Un bărbat din comuna Blandiana este cercetat de polițiști după ce ar fi sustras mai multe bunuri de pe proprietatea unui bărbat din Zlatna. Prejudiciul a fost recuperat, spun polițiștii.

Poliţiştii din Zlatna l-au identificat pe un bărbat de 43 de ani, din comuna Blandiana, ca persoană bănuită de comiterea unui furt.

În sarcina acestuia s-a reţinut faptul că, în la începutul lunii mai 2020, ar fi sustras de pe un teren din localitatea Galați, proprietatea unui bărbat de 72 de ani, mai multe jgheaburi metalice a căror valoare a fost evaluată de păgubit la 5.000 de lei.

Bunurile au fost recuperate și restituite păgubitului, iar față de persoana bănuită de furt, cercetările sunt continuate pentru stabilirea întregii activități infracțioale.

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Tânăr din Câmpeni, reținut pentru înșelăciune. Le-a promis păgubiților tot ce doreau aceștia, dar nu a rezolvat nimic

Publicat

Un tânăr din Câmpeni, cercetat pentru fapte de înșelăciune, a fost reținut de polițiști. Oamenii legii spun că le-a promis unor cetățeni cazări la prețuri avantajoase, achiziționarea de bunuri ieftine și înscrierea la cursurile unor școli de șoferi.

La data de 28 mai 2020, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Orașului Câmpeni au luat măsura reținerii, pentru o perioadă de 24 de ore, față de un tânăr de 29 de ani, din Câmpeni, care este cercetat pentru înșelăciune, fapte prin care a cauzat unui număr de 6 persoane un prejudiciu de peste 21.000 de lei.

În sarcina acestuia s-a reținut faptul că, în perioada 2019 – 2020, ar fi determinat victimele să-i dea diverse sume de bani în schimbul promisiunilor de le închiria spații turistice, a-i înscrie la școli de șoferi sau a intermedia achiziționarea unor bunuri la prețuri avantajoase.

În cursul zilei de ieri, 28 mai, polițiștii au efectuat o percheziție la domiciliul tânărului, de unde au ridicat mijloace de probă, care urmează să fie folosite în cadrul anchetei penale.

Urmează ca azi, 29 mai, persoana reținută să fie prezentată în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Câmpeni, pentru dispunerea măsurilor legale.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Baremele de corectare pentru setul 7 de teste de pregătire pentru elevii din clasa a VIII-a

Publicat

examen

Au fost publicate baremele pentru setul 7 de teste de pregătire pentru elevii de clasa a VIII-a.

Testele și baremele de corectare sunt elaborate de specialiștii CNPEE în concordanță cu noile programe aprobate prin ordin al ministrului educației, adică fără materia semestrului al II-lea.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Ministerul recomandă rezolvarea testelor în zile diferite, în condiții apropiate celor din sala de examen (timp, modalitate de redactare, fără consultarea unor surse), iar după publicarea baremelor se pot realiza inclusiv autoevaluări.

BAREME teste de antrenament pentru clasa a VIII-a, Evaluare Națională 2020 – setul 7:

Limba și literatura ROMÂNĂ

Barem Test 31 Română

Barem Test 32 Română

Barem Test 33 Română

Barem Test 34 Română

Barem Test 35 Română

MATEMATICĂ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate