Connect with us
Advertisement

Actualitate

Ce efecte va avea eliminarea timbrului de mediu. Guvernul caută deja soluţii pentru a înlocui taxa

Publicat

taxa timbru mediu Eliminarea timbrului de mediu, cel mai probabil de la 1 februarie, îi bucură pe cei care vor să-şi cumpere o maşină, dar nu au bani de una nouă. Renunţarea la această taxă va avea însă şi efecte negative, spun analiştii. Adică va creşte numărul maşinilor vechi înmatriculate. Guvernul caută deja soluţii pentru a înlocui timbrul de mediu, una dintre cele 102 taxe eliminate de Parlament.

Timbrul de mediu a fost introdus în 2013 de Guvernul Ponta. Cei care cumpărau maşini mai vechi, şi deci poluau mai mult, plăteau mai mult pentru înmatriculare. De anul acesta, se elimină această taxă.

Pentru un autoturism din 2005, timbrul de mediu se ridica la peste 1.000 de euro. În timp ce pentru un autovehicul din 2016, cumpărătorul plătea un timbru de 150 de euro. Anul trecut, una din patru maşini a fost cumpărată la mâna a doua.

Era astfel o diferenţă de aproape 10 ori între taxele plătite de două persoane care cumpărau o maşină veche şi respectiv una nouă. Eliminarea timbrului de mediu ar putea creşte vânzările de maşini vechi. Anul trecut, de exemplu, au fost înmatriculate 276 de mii de maşini second-hand.

Producătorii autohtoni de autoturisme s-au plâns că anularea acestei taxe face ca industria auto românească să scadă cu 30%. Asta ar conduce la dispariţia a 15.000 mii de locuri de muncă. Nici specialiştii fiscali nu sunt convinşi că anularea timbrului de mediu este o idee bună.

„Din cele 102, sunt câteva taxe care aveau o anumită greutate şi importanţă: timbrul de mediu, taxa radio-tv. Şi nu avem în momentul de faţă o soluţie, dacă punem ceva în loc. Impactul bugetar e undeva la 1,6 miliarde de lei, 0,2% din PIB.” spune Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal.

Prezent la emisiune tv, ministrul Mediului, Daniel Constantin a recunoscut că autorităţile caută soluţii pentru a stimula industria producătoare de maşini.

„Sigur că ne-am gândit la măsuri compensatorii. După ce le vom discuta cu dânşii (reprezentanţii industriei auto – n.r.) le vom prezenta şi public. Cu siguranţă producţia de autovehicule e foarte importantă, şi aici vorbim de doi mari producători. O acciză în preţul carburantului este o discuţie care nu este suficient fundamentată şi nu cred că poate intra în discuţie, cel puţin acum” spune Daniel Constantin, ministrul Mediului.

Ministrul spune că sunt 600.000 de lei necheltuite în bugetul Fondului de Mediu.

Sursa: Digi24

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Samoilescu

    duminică, 08.01.2017 at 12:30

    Anul trecut, una din patru maşini a fost cumpărată la mâna a doua.
    Anul trecut, de exemplu, au fost înmatriculate 276 de mii de maşini second-hand.

    Din afirmațiile de mai sus putem extrage următoarele:
    276.000 * 3 = 828.000 mașini noi înmatriculate in 2016?

  2. Rika fara frica

    duminică, 08.01.2017 at 14:54

    Efecte nu vor fi ! Cel mai mare poluator este Kronospan Sebeş in calitatea aierului si Apa CTTA SA Alba care revarsa apa uzata cu dejectii ….cat de curand ne vom confruta cu lipsa apei de baun din cauza asta !
    orcum apa de la robinet nu e buna contine nisip pentru ca e filtrata in bazine cu nisip si e inbunatatita cu clorula de codiu … ceea mai buna apa e cea de izvor ca e apa vie si sanatoasa nu apa moarta care vine la robinet . corpul are nevoie de apa vie ! si aier proaspat de la pomii care is taiati pentru Kronospan Sebeş

  3. Anonim

    luni, 09.01.2017 at 05:46

    Corect Rika fara frica ai cea ma mare dreptate ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement