Actualitate
Ce mai reclamă clienţii, la Protecţia Consumatorului Alba: Defecte la echipamente IT şi baterii auto sau alimente expirate
În prima lună a anului, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba au fost înregistrate un număr de 51 de reclamaţii, majoritatea privind contractele de furnizare servicii de telefonie, dar și privind echipamente IT, televizoare color sau baterii auto cu defecte.
Clienţii au mai făcut reclamaţii pentru ouă stricate în magazin, router wireless neinstalat conform contractului cu firma, abateri în derularea unor contracte de credit bancar, publicitatea înşelătoare sau deficienţe la servicii de cazare.
La categoria bunuri alimentare, au fost reclamate de către consumatori trei nereguli, două privind produse alimentare cu termen de valabilitate depăşit (ouă) şi supliment alimentar, precum și o reclamație privind napolitane cu „corp străin”.
La categoria bunuri nealimentare, au fost înregistrate 14 reclamații, dintre care:
– trei reclamaţii privind echipamente IT (tablete defecte în termen de garanţie);
– două reclamaţii privind baterii auto – defecte în termen de garanţie;
– o reclamație privind o uşă metalică cu defect;
– o reclamație privind o saltea de pat;
– o reclamație privind mobilă de bucătărie (nu corespunde comenzii la caracteristica culoare)
– o reclamație privind un telefon mobil defect în termen de garanţie
– o reclamație privind o cartelă prepay
– o reclamație privind un router wireless (neinstalat conform contract)
– o reclamație privind un tensiometru
– două reclamații privind televizoare color.
La categoria bunuri nealimentare, au fost înregistrate două reclamații, pentru un contract de credit (abateri în derularea contractului) și pentru un card cumpărături (dobânzi şi penalităţi).
La categoria prestări servicii nealimentare, au fost înregistrate 24 reclamații, dintre care:
– 14 reclamaţii privind contractele de furnizare de servicii de telefonie/internet/televiziune (reziliere contract, servici cu abateri calitative, etc.)
– două reclamaţii privind deficienţe la servicii de cazare
– patru reclamaţii privind serviciile de furnizare utilităţi (apă, energie electrică, gaz – privind facturarea)
– două reclamaţii privind serviciul de transport persoane (1 – taxi, 1 – intrajudeţean)
– o reclamație privind întârzierea de livrare la serviciu poştal
– o reclamaţie privind publicitatea înşelătoare.
La categoria prestări servicii financiare au fost înregistrate două reclamații, pentru instituire poprire pe cont card nejustificată și abateri în derularea unui contract de credit de nevoi personale contractat prin IFN.
La categoria comerț online, au fost înregistrate trei reclamații, privind jocuri on line comandate şi neprimite, privind serviciu de hosting pagină web și privind o maşină de stors roşii comandată online (s-a primit în colet produs uzat).
De asemenea, au mai fost înregistrate reclamații privind neplata lichidării la zi (redirijată la ITM), publicitatea la reduceri și încheierea unui contract în afara spaţiului comercial.
Toate reclamaţiile au fost închise de inspectorii CJPC Alba, 17 fiind încheiate cu amiabilă, în opt cazuri fiind considerate întemeiate, 14 neîntemeiate, nouă au fost redirecţionate, două retrase şi un caz nu a fost soluţionabil.
Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Alba informează că reclamațiile se pot transmite prin poştă la adresa Alba Iulia, b-dul Octavian Goga, nr. 9, prin fax la nr 0258/811946, prin e-mail la adresa reclamatiialba@opc.ro, sau direct din pagina www.anpc.gov.ro complectând formularul de reclamaţie. Pentru a putea fi cercetate reclamaţiile trebuie să fie însoţite de documente financiare de provenienţă (contract, factură, chitană, bon fiscal, etc) care să ateste calitatea de consumator persoană fizică, precum şi de datele de contact alte reclamantului şi ale operatorul economic reclamat. În lipsa oricărui element specificat mai sus petiţia se clasează.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News