Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Ce persoane pot beneficia de ajutorul de la stat pentru încălzirea locuințelor. Cererile se depun până pe 15 octombrie


Publicat

Începând cu 1 noiembrie, potrivit Legii consumatorului vulnerabil, se va acorda ajutorul lunar pentru încălzirea locuinței. Cererile pentru primirea acestui ajutor vor trebui depuse până pe 15 octombrie. 

Legea 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie a apărut acum câteva zile și se va aplica din 1 noiembrie. Printre altele, această lege va stabili, de la data amintită, cine are dreptul la ajutorul de încălzire și cum îl poate cere.

Ajutorul de încălzire este reglementat, până pe 1 noiembrie, prin OUG nr. 70/2011 privind măsurile de protecție socială în perioada sezonului rece, iar ulterior va fi reglementat prin Legea 226/2021.

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de 1.386 lei/persoană, în cazul familiei, și de 2.053 lei, în cazul persoanei singure, stabilește, mai întâi de toate, Legea consumatorului vulnerabil.

OUG nr. 70/2011 stabilește acum (până pe 1 noiembrie, când va fi abrogată) că, în cazul energiei termice, ajutorul poate fi obținut de familiile cu un venit net mediu lunar pe membru de până la 800 de lei și de persoanele singure cu un venit net mediu lunar de maximum 1.082 de lei. Valoarea acoperită de autorități din costul de încălzire scade sau crește în funcție de venitul net mediu lunar.

Tot OUG nr. 70/2011 prevede că, în cazul ajutoarelor pentru gaze naturale, energie electrică și lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, limita maximă a venitului net mediu lunar pe persoană (persoana singură sau membrul de familie) trebuie să fie, în principiu, de cel mult 800 de lei.

Apoi, noua lege stabilește același termen în care poate fi cerut ajutorul ca până acum, respectiv data de 15 octombrie.

Până la această dată, cei cu venituri ce se încadrează în limitele de mai sus trebuie să depună, la primăria de care aparțin, o cerere și o declarație pe propria răspundere, din care să reiasă componența familiei, veniturile acesteia și sistemul de încălzire utilizat (modelul poate fi descărcat de la sfârșitul articolului).

La completarea cererii, solicitanții trebuie să menționeze corect componența familiei, veniturile membrilor acesteia, precum și bunurile mobile și imobile deținute, după cum scrie în Legea 226/2021.

Primarul stabilește dreptul la ajutor pentru încălzire fie solicitând informații altor instituții ori autorități, fie, după caz, pe baza anchetei sociale efectuate de serviciul public de asistență socială.

Documentele de mai sus pot fi transmise primăriilor fie individual, fie prin asociațiile de proprietari ori locatari. Aceleași documente trebuie depuse și acum pentru obținerea ajutorului de încălzire, potrivit OUG nr. 70/2011, ce urmează să fie abrogată, din 1 noiembrie, de Legea 226/2021.

Ajutorul pentru încălzire se acordă pentru un singur sistem utilizat pentru încălzirea locuinței, declarat de persoana singură, respectiv de un membru al familiei, care are capacitate deplină de exercițiu al drepturilor civile.

În funcție de sistemul de încălzire utilizat în locuință, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt:

  • ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică în sistem centralizat;
  • ajutor pentru gaze naturale;
  • ajutor pentru energie electrică;
  • ajutor pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

Sprijinul de la stat pentru încălzirea locuinței în sezonul rece (noiembrie – martie) va fi plătit diferențiat în funcție de venitul mediu lunar pe familie sau al persoanei singure astfel:

  • în proporție de 100% din valoarea de referință, dar nu mai mult decât consumul facturat, dacă venitul mediu net lunar este de până în 200 lei pe membru de familie/persoana singură;
  • în proporție de 90%, pentru un venit lunar net cuprins între 200,1 și 320 lei;
  • în proporție de 80%, pentru un venit lunar net între 320,1 și 440 lei;
  • în proporție de 70%, pentru un venit lunar net între 440,1 și 560 lei;
  • în proporție de 60%, pentru un venit lunar net între 560,1 și 680 lei;
  • în proporție de 50%, pentru un venit lunar net între 680,1 și 920 lei;
  • în proporție de 40%, pentru un venit lunar net între 920,1 și 1.040 lei;
  • în proporție de 30%, pentru un venit lunar net între 1.040,1 și 1.160 lei;
  • în proporție de 20%, pentru un venit lunar net între 1.160,1 și 1.280 lei;
  • în proporție de 10%, pentru un venit lunar net între 1.280,1 și 1.386 lei/2.053 lei (membru de familie/persoană singură).

Valoarea de referință luată în calcul la stabilirea ajutorului de încălzire, în funcție de sistemul de încălzire utilizat, nu va putea fi mai mică de:

  • 250 lei/lună, pentru gaze naturale;
  • 500 lei/lună, pentru energie electrică;
  • 320 lei/lună, pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

În cazul ajutorului pentru energie termică, valoarea de referință se va stabili lunar, în funcție de prețul local al energiei termice facturate populației, conform avocatnet.ro.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Toți studenții Universității din Alba Iulia trec în sistem ONLINE. De când va intra în vigoare măsura și pentru cât timp

Publicat

La doar două săptămâni după începerea cursurilor la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în noul an universitar, instituția decide trecerea activității în sistem online, integral.

Reamintim că municipiul a ajuns la incidență de peste 13 la mia de locuitori.

De luni, 25 octombrie, studenții și masteranzii urmează să aibă doar cursuri online, a declarat pentru alba24.ro, rectorul Universității ”1 Decembrie 1918”, Daniel Breaz.

Daniel Breaz a mai precizat că măsura va fi luată pentru două săptămâni. Apoi, în funcție de evoluția pandemiei se va lua o decizie cu privire la modul în care studenții Universității vor fi prezenți la cursuri.

La începutul anului universitar, în 4 octombrie, UAB anunța că regulile pot fi schimbate în funcție de evoluția pandemiei.

Măsura va fi luată oficial, miercuri, 20 octombrie în cadrul unei ședințe de senat a unității superioare de învățământ.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Măsura 1 – Microgranturi pentru PFA, ONG, SRL și profesii liberale, din 25 octombrie. Cum se obține ajutorul de 2.000 de euro

Publicat

Programul Microgranturi se va lansa în data de 25.10.2021 și va ramane deschis o perioada de 30 de zile calendaristice.

SRL-urile, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale și alți potențiali solicitanți ai microgranturilor de câte 2.000 de euro vor trebui să îndeplinească o serie de condiții la finanțare, prevăzute în Procedura de implementare a Măsurii 1, ediția a doua, publicată vineri de Ministerul Economiei, ca document oficial și final.

Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene, din 15.10.2021.

Important: preînscrierea pe platforma specială va putea începe din data de 18 octombrie.

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

a)au desfășurat activitate curentă/operațională înainte de data depunerii cererii de finanțare, cel puțin din anul 2019, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;

b)respectă condiția de la art. 6, lit b) din O.U.G. nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 3.2 alin. (1), lit. b) și c) din prezenta procedură;

c)își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;

d)nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

e)nu depășesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană;

Cine poate accesa programul de Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021

  • Întreprinderile mici și mijlocii care fac dovadă prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
  • Întreprinderile Individuale și a Întreprinderile Familiale;
  • PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexă nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
  • PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, că urmare a raspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020;
  • Persoanele care desfășoară profesii liberale Autorizate și reglementate prin acte cu putere de lege ( lista orientativă) – Arhitect / Avocat / Asistent Medical Generalist / Asistent Medical/ Asistent Social / Auditor Energetic Pentru Clădiri / Auditor Financiar / Biochimist în Sistemul Sanitar / Biolog în Sistemul Sanitar / Chimist în Sistemul Sanitar / Consilier în Proprietate Industrială / Consultant Fiscal / Contabil Autorizat / Diriginte De Șantier / Executor Judecătoresc / Expert Contabil / Expert Criminalist / Expert Tehnic Judiciar / Expert Tehnic Extrajudiciar / Evaluator Autorizat / Farmacist / Fizioterapeut / Kinetoterapeut / Fizioterapeut / Fiziokinetoterapeut / Fizioterapeut / Profesor De Cultură fizică medicală / Fizioterapeut / Balneofizio-Kinetoterapeut / Geodez / Interpret Limbaj Mimico – Gestual / Logoped / Moașă / Mediator / Medic / Medic Dentist / Medic Veterinar / Notar Public / Optician-Optometrist / Practician în Insolvență / Practician În Medicină Complementară / Alternativă / Psiholog / Restaurator / Sociolog / Specialist În Domeniul Amenajării Teritoriului și Urbanismului / Tehnician De Proteze Și Orteze / Tehnician De Proteze Auditive / Tehnician De Aparatură Medicală / Traducător / Interpret Autorizat De Ministerul Justiției / Expert În Fizică Medicală / Fizician Medical / Fizician În Sistemul Sanitar.

Ce coduri CAEN sunt eligibile pentru SRL, PFA și ONG

  • CODURILE CAEN ELIGIBILE pentru PFA și ONG pot fi consultate AICI: Domenii-De-Activitate-Eligibile
  • Sunt eligibile SRL-urile din toate domeniile de activitate

ATENŢIE: Sunt eligibili în cadrul prezenței sesiuni și aplicanții care au participat la prima sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii primei măsuri care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude;

De asemenea, sunt eligibili și aplicanții care au participat la finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude.

Cheltuielile eligibile prin progamul Microgranturi

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de baza, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva raspândirii virusului sars-cov- 2;
    Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natură mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  • Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
  • Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabila.
  • Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după dată semnării contractului.

Cheltuieli care NU sunt eligibile:

  • Cheltuielile aferente salariilor,
  • Achiziţiilor de bunuri second-hand,
  • Achizițiile în sistem leasing,
  • Cheltuielile cu chiria activelor corporale, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

Documente Necesare Pentru Depunerea Cererii De Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021:

Pentru a verifică eligibilitatea ne sunt necesare următoarele:

  • Pentru S.R.L. – Bilanț 2019
  • Pentru PFA – Declarația D200
  • Pentru CMI – Balanță și Bilanț 2020
  • Pentru ONG – Balanță 2020

Noutate: Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului,  dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare.

DOCUMENTE: 

ProceduraSESIUNEA2MICROGRANTURI13102021.doc
Anexa-1-FormularInscriereM1-6.docx
  Anexa-2-Contract-de-finantareM1-6.doc
–  Anexa-3-AdeverintaCMIPFAcovidM1-6.docx
Anexa-4-listaaimmaipeM1-6.doc
Anexa-5-DeclaratieIMM-M1-6.doc
Anexa-6-Calcul-intreprinderi-M1-6.doc
Anexa-7-Declaratie-ajutor-de-stat-M1-6.doc
Anexa-8-Raport-de-progresM1-6.docx
–  Anexa-9-ModelImputernicireM1-6.docx

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Amulete ”anti-Covid” din bani publici. Două instituții ale Primăriei Voluntari au cumpărat ”scuturi protectoare” pentru angajați

Publicat

Două instituții din subordinea primarului din Voluntari, Florentin Pandele (soțul Gabrielei Firea), au cheltuit 30 de mii de EURO pe medalioane care promit că protejează oamenii de Covid-19.

Pure O2 Pack-Solid arată ca un ecuson ușor de purtat la gât, potrivit jurnaliștilor de la Buletin de București, care au descoperit situația.

Cei care îl comercializează susțin că el creează un scut de 1.3 metri în jurul purtătorului care, timp de 30-40 de zile, oferă protecție împotriva Covid-19 și care poate și să dezinfecteze măști de protecție.

Patronul firmei care le comercializează în țara noastră susține că are toate avizele necesare de la autoritățile din Coreea și că ar deține și autorizație de la FDA.

Citește și: 19 octombrie: 561 de decese noi, 1.805 de pacienți la ATI și număr RECORD de infectări în România

Informațiile oficiale îl contrazic.

Nici o instituție din România, nici European Medicines Agency (EMA) și nici Food and Drug Administration (FDA) nu au aprobat medalionul Pure O2 Pack-Solid.

La începutul lunii septembrie, Serviciul de Transport Voluntari (STV), în subordinea primăriei conduse de Florentin Pandele, a achiziționat 930 de medalioane „de protecție” Pure 02 Pack-Solid.

Aproape fiecare angajat al STV ar trebui să fi primit trei astfel de medalioane, ținând cont că cele mai recente date de la Ministerul Finanțelor arată că STV are doar 334 de angajați.

O lună mai târziu, o altă societate condusă de Pandele, Ecovol SA, a cumpărat 60 de medalioane. Aceasta are aproape la fel de mulți angajați ca STV: 300.

Societățile din Voluntari au plătit pentru un singur medalion între 140 și 145 de lei, fără TVA. În total aproape 150.000 de lei.

Site-uri care comercializează acest produs în alte țări îl vând mult mai ieftin, chiar și cu 35 de lei, așa cum e în Filipine. În Peru costă 85 de lei, iar în Germania 75 de lei.

Sursă: Buletin de București

Sursă foto: Pureo2.eu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Încărcătură ”specială” la Sebeș. Cum a transportat un șofer o mașină atârnată într-o altă mașină

Publicat

Un cititor Alba24 a surprins marți, la Sebeș, o serie de imagini inedite pe drumurile publice. 

În partea din spate a unei mașini de transport a fost urcată o furgonetă de marfă.

Pe jumătate afară, autoutilitara risca la orice curbă sau groapă să se desprindă și să aterizeze în drum.

Mașina cu încărcătura ”specială” a intrat în Sebeș dinspre Lancrăm sau dinspre autostradă și în față la Kronospan a virat stânga spre cartierul Kogălniceanu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate