Administrație
Ce planuri are noul primar din Abrud, pentru oraș. Radu Tuhuț: Curățenie, educație, sănătate și drumuri
Ce planuri are noul primar din Abrud, pentru oraș? După alegerile locale, Abrudul va avea un nou primar în persoana deputatului Radu Tuhuț, fost președinte al PSD Alba și fost primar la Ciuruleasa.
Acesta a reușit să îl învingă pe actualul primar, Cristian Albu (PNL). În calitate de primar, Albu a avut un mandat foarte bun, reușind să schimbe total zona centrală a orașului și să aducă o serie de investiții în educație și infrastructură.
Din acest motiv, viitorul mandat al lui Tuhuț vine așteptări foarte mari de la el.
În acest context, Alba24 l-a întrebat pe Radu Tuhuț care sunt planurile pe care le are pentru oraș.
- Solicitarea pe care i-am adresat-o: Care sunt principalele 3 priorități ale dumneavoastră pe termen mediu și lung pentru dezvoltarea orașului (vă rugăm să dezvoltați – obiectiv, termen de realizare, resurse necesare/existente), și ce măsuri concrete veți implementa pentru a le atinge?
Ce planuri are noul primar din Abrud: Răspunsurile noului primar
Orașul Abrud, așa cum știți, este un oraș mic, de munte, cu un buget limitat, pentru care contează fiecare sursă financiară externă, guvernamentală sau europeană, pentru dezvoltare.
Sunt foarte multe lucruri de făcut, însă voi încerca să mă rezum la trei dintre priorități, așa cum mi-ați solicitat.
Ce planuri are noul primar din Abrud: Domeniul public, parcuri și locuri de joacă
1. Un oraș sigur, curat și îngrijit, în care administrația se îngrijește de tot ceea ce înseamnă domeniul public: parcuri curate, locuri de joacă bine întreținute, vegetație și iarbă tunse periodic.
Un alt aspect prioritar este gestionarea eficientă a colectării deșeurilor menajere și igienizarea spațiilor publice.
Liniile de demarcație a benzilor de circulație trebuie reîmprospătate, la fel ca marcajele trecerilor de pietoni, iar locurile de parcare trebuie marcate corespunzător.
De asemenea, gestionarea problemei câinilor fără stăpân este o altă prioritate, care necesită o abordare serioasă, împreună cu specialiștii din domeniu.
De asemenea, mă voi asigura că toate actele administrative sunt eliberate la timp și voi realiza consultări reale cu cetățenii, de fiecare dată când situația o va impune.
Ușa primăriei va fi mereu deschisă. Toate acestea sunt aspecte care nu costă mult o administrație, dar care contează foarte mult.
Ele se pot realiza cu angajați din cadrul primăriei, cu firme specializate sau cu specialiștii în domeniu, în funcție de caz.
Pentru realizarea acestora este necesară o bună administrare a orașului, o cât mai bună organizare și gestionare a resurselor din cadrul primăriei.
Primăria Abrud are angajați competenți, harnici, cu care se pot face lucruri foarte bune. Vreau decență, bun simț și respect pentru fiecare cetățean.
Ca termen de finalizare îmi doresc să fie cât mai repede posibil după preluarea mandatului ori, altfel spus, îmbunătățirile să fie resimțite de cetățeni cât mai repede.
Ce planuri are noul primar din Abrud: Asfaltarea drumurilor
2. Asfaltarea drumurilor și modernizarea infrastructurii rutiere. Cu ajutorul surselor de finanțare nerambursabile, am reușit să asfaltez și repar, la Ciuruleasa, aproape întreaga rețea de drumuri.
Același obiectiv îl am și la Abrud, fiind conștient de faptul că întreaga calitate a vieții depinde de infrastructura rutieră.
Toate străzile sunt importante deoarece toate deservesc accesul către locuințele oamenilor.
Guvernul alocă finanțări importante pentru modernizarea drumurilor (exemplu: programul Anghel Saligny).
De asemenea, proiectele de infrastructură se realizează și prin accesarea de proiecte europene (exemplu: Programul Operațional Regional).
Sunt conștient de faptul că nu pot fi reparate toate drumurile într-un singur mandat.
O infrastructură rutieră bine pusă la punct, este un prim pas și deschide calea către dezvoltarea turismului, atragerea investitorilor și creșterea calității vieții oamenilor.
Vom încerca să reabilităm, treptat, fiecare stradă, urmărind toate măsurile, ghidurile și programele de finanțare, guvernamentale și europene, dar și alocând sumele posibile, pe care le avem la dispoziție, în bugetul local.
Investiții în educație și sănătate
3. Investiții în educație și sănătate. Continuarea investițiilor în educație, prin construcția unei creșe, dar și modernizarea unităților de învățământ existente, prin accesarea de fonduri de investiții și alte programe de finanțare, reprezintă o prioritate.
De asemenea, la fel de importante sunt investițiile în spital și ambulatoriul de specialitate prin accesarea de fonduri europene și guvernamentale.
Chiar dacă nu va fi ușor vom face tot posibilul, ca administrație locală, să fim atractivi pentru medici.
Pentru realizarea de investiții în spital și școli Primăria Abrud va consulta toate programele, ghidurile, liniile și măsurile disponibile pentru a accesa bani nerambursabili și va depune, din timp, proiecte dacă vom fi eligibili.
Despre Radu Tuhuț
Sunt căsătorit (54 de ani), am un copil și o nepoțică, de care suntem foarte mândri. Sunt absolvent al Universității ”Lucian Blaga” Sibiu, Facultatea de Științe Juridice ”Simion Bărnuțiu”.
Înainte de a intra în administrație am fost manager la propria firmă, cu care prestam servicii de transport. Am fost 4 ani viceprimar al comunei Ciuruleasa și 12 ani primar.
În curând, cu ajutorul lui Dumnezeu, voi încheia primul mandat de deputat.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News