Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ce POSTURI mai sunt libere la instituţii publice din judeţul Alba. Condiţiile pentru candidaţi


Publicat

birou

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Citeşte şi URĂRI DE PAŞTE 2019 Mesaje și FELICITĂRI de Învierea Domnului. Transmite un gând bun celor dragi de Sărbători

POSTURI VACANTE:

Consiliul Judeţean Alba

– consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Compartimentul Administrare Drumuri Județene – Serviciul Programe, Lucrări, Întreținere Drumuri – Direcția Gestionarea Patrimoniului

Condiţii: nivelul studiilor: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: domeniul fundamental (DFI) Științe inginerești, ramura de științe (RSI) – inginerie civilă; domeniul de licență (DL) – inginerie civilă, specializarea: căi ferate, drumuri și poduri sau domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de științe (RSI) – inginerie civilă: domeniul de licență (DL) – inginerie civilă; specializarea: construcții civile, industriale și agricole; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 1 an.

consilier, clasa I, gradul profesional principal la Compartimentul Administrare Drumuri Județene – Serviciul Programe, Lucrări, Întreținere Drumuri – Direcția Gestionarea Patrimoniului;

Condiţii: nivelul studiilor: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de științe (RSI) – inginerie civilă; domeniul de licență (DL) – inginerie civilă, specializarea: căi ferate, drumuri și poduri sau domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de științe (RSI) – inginerie civilă: domeniul de licență (DL) – inginerie civilă; specializarea: construcții civile, industriale și agricole; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 5 ani.

consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Compartimentul Autorizare, Disciplina în Construcții, Cadastru, CHS – Direcția Amenajarea Teritoriului și Urbanism.

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă: domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de științe (RSI) – inginerie civilă; domeniul de licență (DL) – inginerie civilă; specializarea: construcții civile, industriale și agricole; sau domeniul fundamental (DFI) științe umaniste și arte, ramura de științe (RSI) – arhitectura, și urbanism; domeniul de licență (DL) – arhitectură; specializarea arhitectură sau domeniul fundamental (DFI) științe umaniste și arte; ramura de științe (RSI) – arhitectură și urbanism; domeniul de licență (DL) – urbanism; sau domeniul fundamental (DFI) – științe inginerești; ramura de științe (RSI) – inginerie geologică, mine, petrol și gaze; domeniul de licență (DL) – inginerie geodezică; specializarea: măsurători terestre și cadastru; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 1 an.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 mai 2019

Concurs: 20 mai 2019, ora 10.00 – proba scrisă – la sala de şedinţe a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, situată în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

inspector de specialitate, gradul I la Compartimentul autorizare, disciplina în construcții, cadastru GIS din cadrul Direcției Amenajarea Teritoriului și Urbanism

Condiţii: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau. echivalentă în Domeniul fundamental (DF1) Științe inginerești, Ramura de științe (RS1) – Inginerie geologică, mine, petrol și gaze, Domeniul de licență (DL) – Inginerie geodezică Specializarea (S) – Măsurători terestre și cadastru; certificat de autorizare, cel puțin categoria C conform Ordinului M.A.I. – A.N.C P.I. nr. 107/2010 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea și recunoașterea autorizării persoanelor fizice și juridice în vederea realizării și verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei și cartografiei pe teritoriul României, cu modificările și completările ulterioare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului de minimum 3 ani 6 luni.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 2 mai 2019, ora 16.00

Concurs: 13 mai 2019, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului și a probei practice vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se obțin la Consiliul Judeţean Alba cu sediul în Municipiul Alba Iulia, Piaţa Ion I.C. Brătianu nr.1, judeţul Alba, telefon: 0731/560.763.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– inspector, clasa I, gradul profesional superior – Serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor

Condiţii: studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în ramura de știință (RSI): informatică, științe juridice sau inginerie electrică, electronică și telecomunicații; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice – minimum 7 ani; cunoștințe de operare PC – nivel superior.

Termen limită de depunere a dosarelor: 8 mai 2019, ora 15:00

Concurs: 20 mai 2019, ora 11.00: proba suplimentară eliminatorie de testare a cunoștințelor de operare PC – nivel superior; 22 mai 2019, ora 11.00: proba scrisă; data şi ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare se obțin la Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, telefon 0258/819.462.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară – BCPI Alba Iulia

– şef birou, registrator coordonator

Condiţii: studii de specialitate – studii universitare de licență absolvite cu diplomă sau studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul drept; vechime în specialitate – minimum 6 ani și 6 luni, exercitată în funcția de notar, judecător, procuror, avocat, consilier juridic sau altă funcție de specialitate juridică.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 14 mai 2019, ora 16:30

Concurs: 22 mai 2019, ora 10.00, proba scrisă – București, Splaiul Independenței nr. 202 A, sectorul 6, etajul 2, camera 4; 28 mai 2019, ora 10.00, proba interviu – București, Splaiul Independenței nr. 202 A, sectorul 6, etajul 2, camera 4.

Relaţii suplimentare se pot obține la sediul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, Splaiul Independenței nr. 202 A, sectorul 6, etajul 1, telefon 021/317.69.33.

Club Sportiv Municipal Volei Alba-Blaj

– referent de specialitate, gradul II, Club Sportiv Municipal Volei Alba Blaj

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă ştiinţe economice, vechime în specialitatea studiilor minimum 1 an.

Termen limită de depunere a dosarelor: 9 mai 2019

Concurs: 17 mai 2019, ora 10.00 proba scrisă; 22 mai 2019, ora 14.00 proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul unității Blaj, Piaţa 1848 nr. 16, telefon 0258/710110.

Primăria Oraşului Câmpeni

– polițist local, clasa III, grad profesional asistent, Compartiment Poliție Locală

Condiţii: studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; permis de conducere categoria B; aviz psihologic care să ateste că este apt pentru ocuparea funcției publice de execuție de polițist local; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: minimum 6 luni.

Concurs: 28 mai 2019, ora 10.00: proba scrisă; 30 mai 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Oraşului Câmpeni, din Piaţa Avram Iancu nr. 5, Județul Alba, telefon: 0258/771.215, interior 37.

Primăria oraşului Zlatna

– arhitect şef al oraşului (concurs organizat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură, urbanism sau în domeniul inginerie civilă cu studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului şi cursuri de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor, în condiţiile art. 36 indice1 lit. c) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani; atestat emis de Registrul Urbaniştilor din România.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 14 mai 2019

Concurs: 28 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

ALTE POSTURI

 

Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia

restaurator, grad I în cadrul Secției Museikon

Condiţii: studii superioare absolvite cu diplomă de licență în domeniul istorie; vechime în specialitatea studiilor – minimum 3 ani și 6 luni.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 9 mai 2019, ora 16.00

Concurs: 17 mai 2019, ora 10.00: proba scrisă – la sala de ședințe a Consiliului Județean Alba, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 68; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la sediul Muzeului Naţional al Unirii Alba Iulia din str. Mihai Viteazul nr. 12-14, telefon: 0258/813.300.

 

Liceul Tehnologic „Ștefan Manciulea“Blaj

– administrator financiar

Condiţii: studii superioare de lungă durată, vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului: 10 ani.

Concurs: 9 mai 2019, ora 09:00: proba scrisă; 13 mai 2019, ora 09:00: proba practică; 14 mai 2019, ora 09:00: proba interviu

Relaţii suplimentare la Liceul Tehnologic „Ștefan Manciulea“, cu sediul în Blaj, Piața 1848 nr. 3, județul Alba, tel. 0723549624, 0258710655.

 

Serviciul Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud

– muncitor calificat, treapta profesională I  – Biroul Seră, Zone Verzi

– muncitor calificat, treapta profesională I – Compartimentul Reparații, Întreținere Drumuri

Condiţii: studii medii sau școală profesională; vechime în muncă – minimum 9 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 3 mai 2019, ora 15:00

Concurs: 14 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare la sediul Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local Aiud, din str. Tribun Tudoran nr.9, județul Alba, telefon 0258/861.593 interior 13.

Şcoala Gimnazială Săsciori

– muncitor

Condiţii: localnic; studii generale sau medii; vechime în domeniu cel puţin 1 an.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 mai 2019

Concurs: 17 mai 2019, ora 09.00: proba scrisă; 17 mai 2019, ora 11.00: proba interviu; 17 mai 2019, ora 12.00: proba practică.

Relații suplimentare se obțin la sediul Şcolii Gimnaziale Săsciori, din localitatea Săsciori, Strada Principală numărul 380, judeţul Alba, telefon/fax 0258/741.213.

Primăria comunei Săliştea

– secretar (concurs organizat de Agenția Națională a Funcționarilor Publici

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 mai 2019

Concurs: 21 mai 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Când ar putea fi reluate festivalurile Untold şi Electric Castle. Rugămintea lui Emil Boc adresată festivalierilor

Publicat

Emil Boc, primarul orașului Cluj-Napoca, a transmis „festivalierilor de toate vârstele” din România să se vaccineze pentru ca în vară să se poată bucura de concerte, potrivit Digi24.

Declarația lui Boc vine în contextul publicării de către Ministerul Culturii a unui set de măsuri propuse pentru organizarea marilor evenimente culturale în timpul pandemiei. Festivalurile ar putea fi organizate începând cu data de 1 iunie.

„Mesajul premierului și al meu, de aici de la Cluj, este simplu: dragi festivalieri de toate vârstele, vă rugăm să vă vaccinați. Vaccinarea reprezintă pașaportul direct de intrare la festival și în aceste condiții sunt șanse foarte, foarte mari ca în august-septembrie să reluăm festivalurile la Cluj și în România. Totul depinde evident de rata de vaccinare”, a declarat Emil Boc, sâmbătă, la Digi24.

De la începutul campaniei de vaccinare, în judeţul Cluj s-au vaccinat peste 200.000 de persoane, ceea ce a dus, potrivit primarului Boc, la o scădere semnificativă a ratei de incidenţă din judeţ, de la 8,1 la 5,76.

„Eu sunt foarte optimist, pentru că în 2021 suntem într-un scenariu mult mai favorabil decât în 2020. În acest an, iată că avem soluții non-invazive de testare rapidă.

Ar fi greșit să spunem că doar cei care au trecut prin boală sau au făcut vaccinul poate au dreptul să meargă la un eveniment sau restaurant, hotel. Noi propuneam, în ceea ce privește UNTOLD și Neversea, testare rapidă în fiecare zi a festivalului. Avem resursele necesare de verificare”, a declarat Eduard Chereji, director de comunicare al marilor festivaluri de muzică Untold și Neversea potrivit libertatea.ro

Organizatorii susțin că sunt pregătiți să convingă autoritățile să permită în acest an organizarea festivalurilor cu public.

Ministerul Culturii a propus un set de măsuri pentru organizarea marilor evenimente culturale în timpul pandemiei. Festivalurile ar putea fi organizate începând cu data de 1 iunie.

Vor exista două scenarii în care se vor desfășura evenimentele, iar scenariile vor fi alese de către organizatorii evenimentelor. Festivalurile mult așteptate, precum Untold sau Electric Castle vor intra în scenariul 1 din setul de măsuri propuse de Ministerul Culturii.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO ȘTIREA TA: Șofer la un pas să provoace un accident grav între Aiud și Teiuș, după o depășire „sinucigașă” pe DN 1

Publicat

Șoferul unei mașini înmatriculată în județul Alba a fost la un pas să provoace un accident grav sâmbătă, pe DN 1, după o depășire riscantă efectuată între Aiud și Teiuș. 

Incidentul s-a produs sâmbătă după-amiaza, fiind surprins pe o cameră de bord de un șofer care circula pe direcția Aiud – Teiuș.

Pe filmare se poate observa cum șoferul unui autoturism marca Peugeot, care circula dinspre Teiuș spre Aiud, intră în depășire fără să țină cont că de pe sensul opus se apropia o altă mașină.

Șoferul acesteia din urmă reușește să-l evite la limită, virând spre marginea carosabilului, unde se afla și un capăt de pod.

Norocul său a fost că a avut prezenţă de spirit şi a acţionat la timp pentru a se feri din fața șoferului „sinucigaș”.

sursa video, foto: Constantin Popa

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Accident pe pârtia de la Vârtop – Arieșeni: Un băiat de 16 ani, suspect de fractură cervicală, preluat de elicopterul SMURD

Publicat

Un adolescent în vârstă de 16 ani a ajuns sâmbătă seară la Spitalul Judeţean din Oradea, victimă a unui accident grav petrecut la Vârtop – Arieșeni.

Un elicopter SMURD a fost solicitat de urgență, sâmbătă seară, pentru salvarea unui tânărului de 16 ani accidentat pe pârtia Vârtop de un prieten care se dădea cu placa.

„În urmă cu puțin timp, echipajul elicopterului SMURD nr. 342, aflat în serviciu la Jibou, a executat o misiune primară, pentru salvarea unui bărbat accidentat pe pârtia Vârtop, județul Bihor, care a suferit un politraumatism.

„Victima este suspectă de fractură cervicală. Îşi mişca membrele, dar avea dureri foarte mari”, a declarat Pinter, sâmbătă seară, pentru ebihoreanul.ro

Salvamontiştii l-au preluat pe băiat de pe pârtie şi l-au dus la baza lor din apropiere, de unde apoi adolescentul a fost urcat într-un elicopter SMURD, anume chemat de la Jibou pentru această misiune de salvare.

Un echipaj Salvamont Salvaspeo Bihor a fost primul intervenient la locul incidentului, acordându-i bărbatului primul ajutor necesar, până la sosirea echipei medicale a elicopterului.

Bărbatul a fost stabilizat, preluat de elicopter și transportat de urgență la o unitate spitalicească din municipiul Oradea”, a transmis Inspectoratul General pentru Aviație al Ministerului de Interne.

„Aeronavele Inspectoratului General de Aviație al M.A.I au participat, până la această ora, la salvarea a nouă persoane aflate în dificultate, victime ale accidentelor grave sau pacienți care au necesitat transferul în alt spital, precum și la misiuni în sprijinul structurilor de ordine și siguranță publică”, mai transmite IGAV.

sursa foto: Inspectoratul General de Aviatie al M.A.I.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii: Ministerele au termen 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public

Publicat

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat în şedinţe de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

„Astăzi, în şedinţa de Guvern, a fost aprobat memo-ul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Acest memorandum a fost semnat de către toate ministerele şi reprezintă practic angajamentul pe care ministerele îl iau ca într-o perioadă de 30 de zile să prezinte propriile soluţii, propria viziune pentru familiile ocupaţionale pe care le coordonează, astfel încât să reaşezăm sistemul de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.

Există o intenţie clară de a provoca tensiuni sociale minţind că Guvernul şi Ministerul Muncii vor tăia veniturile oamenilor. Şi aceasta este o intoxicare şi, de obicei, prinde pentru că sunt mulţi oameni nelămuriţi, mulţi oameni îngrijoraţi de veniturile pe care le au.

Dar în acelaşi timp să ştiţi că sunt foarte mulţi oameni convinşi că în această perioadă sunt şi oameni politici şi alţi amatori care din asta trăiesc, din intoxicare”, a spus Raluca Turcan, scrie Agerpres.

De asemenea, ea a menţionat că, în calitate de ministrul al Muncii şi membru al Guvernului, are datoria să lămurească orice „intoxicare apare în spaţiul public” şi va răspunde de fiecare dată cu condiţia să i se solicite un punct de vedere, „ceea ce de multe ori nu s-a întâmplat până în acest moment”.

„Ca atare, în această conferinţă de presă vreau să afirm apăsat, aşa cum a făcut şi primul ministru, că prin memorandumul pe care l-am adoptat astăzi (joi, n.r.) nu punem bazele niciunei măsuri de scădere a veniturilor în România, ci dimpotrivă.

Prin acest memoradum intenţionăm să creştem acele salarii care au fost mereu lăsate în urmă prin inechităţile legislaţiei adoptate în trecut. Şi, de asemenea, salarizarea în sectorul public va deveni unitară, predictibilă, echitabilă şi va fi de asemenea în corelaţie cu eficienţa instituţiilor publice.

 Ministrul Muncii: e de datoria noastră să aducem echitate în societatea românească

Acest guvern şi-a asumat încă de la începutul mandatului să demareze mai multe măsuri esenţiale nu doar pentru beneficiari, ci ne-am asumat o reformă a marilor sisteme publice, ceea ce înseamnă de fapt ca statul să fie pe de o parte capabil să susţină servicii publice de calitate, dar în acelaşi timp să garanteze şi egalitate sustenabilitate, predictibilitate şi echitate în salarizarea publică şi în sistemul de pensii”, a afirmat Raluca Turcan.

Ea a precizat că a văzut că există foarte multă patimă în spaţiul public atunci când se vorbeşte de pensii sau de salarizare sau chiar de beneficii sociale.

„Convingerea mea este că dincolo de orice interpretare în mandatul meu de ministru şi mandatul guvernului din care fac parte un lucru este simplu: este o datorie a noastră să aducem echitate şi în societatea românească, iar oamenii să ştie că legea şi instituţiile le protejează drepturile şi nu îi nedreptăţesc.

Ne propunem aşadar să facem statul să funcţioneze corect şi nu haotic pentru că toate aceste inechităţi pe care şi dumneavoastră le-aţi semnalat, pe care mulţi dintre dumneavoastră le resimţiţi pe propria piele, au fost create într-un sistem care trebuie să reprezinte legea şi trebuie să asigure corectitudine pentru cetăţenii acestei ţări.

Am fi de condamnat dacă nu am face nimic şi întotdeauna există şi varianta să nu faci nimic, dar ne-am propus să arătăm că se poate ca într-adevăr statul să funcţioneze şi eficient, să aibă şi servicii publice de calitate şi să-şi ajute oamenii şi să-i încurajeze să creadă că legea poate fi şi bună şi în avantajul lor”, a spus Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menţionat că prin acest memorandum în 30 de zile ministerele de linie vor transmite propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

Ministrul Muncii: unele sporuri vor intra în salariile de bază

Raluca Turcan a explicat, în context, că sunt reanalizaţi coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională, iar unele sporuri vor intra în salariile de bază.

„Principiile pe care le-am stabilit sunt simple şi nu conduc în niciun fel la afectarea veniturilor. Practic, reanalizăm coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare şi unele sporuri vor intra în salariile de bază. De asemenea, acele sporuri care pot fi acordate în sumă fixă vor fi date în sumă fixă.

Sporurile care vor rămâne după includerea unora în salariile de bază nu vor depăşi 20% din salariul de bază plătit individual. Mai este un lucru extrem de important. Salariul în plată de bază să fie acelaşi pentru toată lumea.

Este inadmisibil ca pe o lege să ai unii angajaţi în sistemul public plătiţi la nivelul de salarizare din 2019 şi alţii la un nivel de salarizare posibilă în anul 2022. Vom include de asemenea în grila de salarizare şi alte activităţi care în momentul de faţă nu sunt pe grila de salarizare în sistemul public şi care creează puternice inechităţi. Şi dau exemplu administraţiei publice locale.

Acestea sunt principiile de bază ale acestui memorandum şi practic întăresc ideea că am intrat în linie dreaptă prin asumarea completă a tuturor ministerelor a reuşitei unei reforme în sistemul de salarizare pentru funcţionarii sau angajaţii plătiţi din fonduri publice”, a mai declarat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate