Actualitate
Ce pregăteşte ANAF pentru comercianţi. Noi măsuri de combatere a evaziunii fiscale şi de conformare a operatorilor economici
ANAF pregăteşte măsuri pentru urmărirea aparatelor electronice de marcat şi trecerea în registrul naţional de evidenţă. Astfel, Fiscul va avea acces la fiecare aparat în timp real, la istoricul operaţiunilor, identitatea operatorului economic, domeniul de activitate.
Detaliile se regăsesc în proiectul de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, privind informaţiile conţinute în forma electronică a registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum și metodologia şi procedura de înregistrare a acestora. Măsurile sunt motivate de combaterea cu fermitate a evaziunii fiscale, îmbunătățirea conformării fiscale, creșterea eficienței colectării, potrivit ANAF.
Registrul național de evidență a aparatelor de marcat electronice va fi baza evidenţei la nivel național a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
– identificarea unică a fiecărui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui număr format din 10 cifre, căruia i se asociază istoricul aparatului de marcat electronic fiscal și nu poate fi anulat/șters/realocat;
– identificarea operatorului care funcționează legal și livrează bunuri cu amănuntul și/sau prestează servicii direct către populație;
– colectarea de informații despre starea de funcționare a aparatului de marcat electronic fiscal și/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
– reducerea semnificativă a posibilităților de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat și, în consecință, va limita potențialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
– corelarea informațiilor fiscale și a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea efectuării de analize relevante care să vizeze conformarea operatorilor economici, dar și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale;
– diminuarea numărului de controale fiscale la contribuabilii onești prin valorificarea rezultatele analizelor;
– securizarea procedurii, ca urmare a autentificării cu certificat digital în vederea transmiterii informațiilor.
De asemenea, propunerea privind informaţiile conţinute în forma electronică a registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum și metodologia şi procedura de înregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocrației și optimizarea rersurselor Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin:
– comunicarea electronică a informațiilor din registrul național de evidență;
– simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
– degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali în privința procedurii de declarare și înregistrare aparatelor de marcat electronice fiscale, se arată în referatul de aprobare a ordinului
Vezi integral proiectul de ordin: Ordin_AMEF_05072016
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News