Eveniment
Ce să faci dacă primești două facturi la curent, de la doi furnizori, pentru aceeași perioadă. Pașii pe care trebuie să îi urmezi
Mulţi români au primit câte două facturi la electricitate pentru aceeaşi perioadă, după ce şi-au schimbat furnizorul de energie. O factură de la vechiul furnizor și una de la cel nou.
Situația a fost discutată de președintele ANPC, Horia Constantinescu, la Antena 3.
Întrebat cât de legale sunt aceste facturi, Constantinescu spune că aceste facturi nu trebuie plătite.
Asta mai ales dacă există două contracte: unul în desfășurare și unul, cel puțin așa cum știe consumatorul, notificat spre a fi reziliat sau închis – oricare dintre variante.
Nu plătiți, notificați furnizorul
„Vreau să ne lămurim clar că aici vorbim de o emitere automată a unor documente cu caracter fiscal.
Deci, undeva, probabil, în spatele acestui document, cineva nu a operat în sistem faptul că acest consumator nu mai este beneficiarul serviciilor furnizorului de energie”, a spus Horia Constantinescu, vineri, la Antena 3 CNN.
Acesta mai recomandă notificarea furnizorului, pentru a-i da posibilitatea să remedieze problema.
De multe ori, furnizorii pun intenționat adevărate bariere de comunicare cu abonații, cel mai probabil intenționat: telefoane la care nu răspune nimeni, roboți de care nu poți trece pentru a ajunge să vorbești cu o persoană reală sau linkuri pentru petiții ascunse prin site.
Dacă nu sunteți mulțumit de soluționarea plângerii de către furnizor, vă puteți adresa ANRE.
Petițiile se pot depune și online, AICI.
Ultima soluție este adresarea către o instanță de judecată. Chiar dacă mulți români se feresc de aceast lucru, acționarea în judecată a furnizorului (după respectarea pașilor), poate fi eficientă.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News