Connect with us

EVENIMENT

Ce spun turiștii străini, după ce vizitează Alba Iulia. De la prejudecăți, la o surpriză de proporții

Publicat

Dincolo de prejudecățile care poate încă persistă printre străini în ceea ce privește România, Alba Iulia este o surpriză plăcută pentru cei care o vizitează. Istorie, ziduri, catedrale, piațete, cafea și bere, oameni minunați, muzee și ghizi competenți, sunt doar câteva dintre imaginile cu care au plecat în gând o serie de turiști străini care ne-au vizitat orașul.

Din comentariile acestora lăsate pe diferite forumuri, siteuri dedicate sfaturilor de călătorie și bloguri, înțelegem că Alba Iulia are potențial turistic enorm. De altfel, ca să dăm un singur exemplu, utilizatorii celui mai cunoscut site de acest fel, Tripadvisor, cotează principala atracție a orașului, Cetatea Alba Carolina, drept o locație ”excelentă” (82%), foarte bună (16%) și medie (2%). Alba24 a ”scanat”, la întâmplare, aceste siteuri și bloguri, pentru a vedea ce cred turiștii străini care au vizitat Alba Iulia, despre oraș. Mai jos, vă prezentăm câteva exemple.

”A fost interesant să fac o plimbare prin orașul vechi și fortificat. Este bine întreținut și păstrat. A fost foarte interesant să văd escavațiile romane, chiar dacă erau doar pe o porțiune mică”. Elleve, Copenhagen, Denmark

”Am petrecut ceva timp în interiorul zidurilor vechiului oraș, plimbându-ne de-a lungul largilor alei pietonale pavate. Un număr de clădiri interesante pot fi vizitate, cum ar fi Catedrala Romano-Catolică, Poarta a III-a a Cetății și Catedrala Reunificării. Erau multe intrări mici de-a lungul drumului. Un localnic mi-a spus că nu sunt copaci pentru că au fost înlăturați în timpul lucrărilor de restaurare UNESCO”. Margate, United Kingdom

”Un loc cu adevărat uimitor și bine întreținut. Merită văzut atât ziua cât și noaptea, când luminile luminează clădirile”. Cropelka, Tarnowskie Gory, Poland

”Această cetate este una dintre cele mai mari și mai bine păstrare din câte am văzut până acum. Nu am intrat pe intrarea principală ci ep una laterală. Apoi am făcut un ocol larg și am luat o cafea. După asta am avut dificultăți în a găsi drumul înapoi. Imaginați-vă cât de mare este cetatea asta!”  Soccca Tolmin, Slovenia

”Aici sunt multe lucruri de văzut. Poți să ai parte de o plimbare plăcută în orice perioadă a zilei. Un mare plus pentru sculpturile dinăuntrul cetății”.  Dzeikob Kaunas, Lithuania

”Este pur și simplu frumos. Construite în sute de ani, cu rădăcini romane, zidurile care înconjoară Alba Iulia sunt reminiscențe ale zidurilor lui Lucca din Toscana, doar că mai mari. Rezervăți timp să le parcurgi pe jos sau cu bicicleta (pe care o poți închiria acolo), odihnește-te și refăți puterile într-unul din restaurantele și barurile de acolo și neaparat vizitează muzeul ale cărui expoziții te poartă prin istoria României… Este și o schimbare a gărzii la 12 p.m. și două biserici impresionante (cea ortodoxă mai impresionantă decât cea catolică) cu care să îți petreci, de asemenea, timpul. Pieropoli, Global World

”Am vizitat Alba Iulia ca parte a unei excursii în Transilvania și a fost cea mai bună decizie. Locul este important pentru istoria românilor. Cetatea este enormă și bine conservată. Nu îmi pot imagina cât a câți bani trebuie să fi costat renovarea ei. Recomand cu căldură, chiar dacă nu sunteți fani ai locurilor istorice”.  Marcin D, Bratislava Region, Slovakia

”Wow, ce cetate incredibilă este asta! Este uimitor cum a fost construită și e fantastic cum a fost conservată și menținută, foarte curată… Înăuntru este de găsit foarte multă istorie și locuri istorice, laolaltă cu numeroase și interesante statui și alte artefacte. Încercați să nu ratați schimbarea gărzii, la amiază. Trasul cu cele trei tunuri a fost o chestie de excepție”.  Matthijs J

”O cetate românească restaurată foarte bine. Recomand să vizitați și muzeul Roman de acolo. Ghidul a fost foarte bun și ne-a dat multe informații”. OsirisBaptiste, Montreal, Canada

”Eram în trecere și am stat peste noapte în Alba. Am zis să ieșim în oraș și să vedem puțin Cetatea. Ei bine, am fost surprinși și am sfârșit prin a sta câteva ore bune. Este o parcare lângă cetate. Am fost într-o după masă, în afara sezonului, așa că am parcat destul de departe, deși nu era necesar, dar asta ne-a permis să înconjurăm cetatea. În biserici era slujbă religioasă. Am putut auzi muzica și sunetele dinăuntrul mănăstirii. Locul are prezență!” Lauren M, Toronto, Canada

”Acest loc îți taie respirația. Acordă-i timpul necesar pe care îl merită ca să îl explorezi. Nu trebuie să fii un iubitor de istorie ca să îl apreciezi. Este copleșitor din punct de vedere estetic și chiar foarte masiv”. Estaffor Waterford, Ireland

”Am stat la niște prieteni români. Am mâncat prima dată în viață un fel de cremă tradițională din porumb numită mămăligă și ne-am îmbătat foarte ieftin la o terasă din frumoasa cetate pe care o au acolo. Cetatea are niște ziduri foarte vechi, care, la cât sunt de mari, nu cred să fi fost cucerite vreodată. Am prins acolo și un festival… A fost foarte frumos” Jason Brown, New Zealand

”De la gară ne-a fost greu să ne orientăm. Ne-a ajutat șoferul amabil al unui autobuz care dus aproape de hotelul ….., unde aveam rezervare, într-o zonă urâtă, cu arhitectură comunistă. Am rezervat în Cetate, credeam că ăsta este locul frumos pe care l-am văzut pe internet dar am aflat că Cetate este numele cartierului. Ne-am suparat și ne-am stresat. Credeam că e o înșelătorie de marketing, dar, după ce am ieșit, a meritat pe deplin. Adevărata Cetate este incredibilă. Ziduri mari, piețe largi, oameni foarte foarte amabili. Catdrala Catolică are 1.000 de ani. 1.000! Arată ca în filme. Aleile sunt minunate… Am mâncat într-un loc extraordinar, în interiorul zidurilor” George Pusseos, Greece.

Foto: Romulus Oprișcan

ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Președintele Klaus Iohannis face declarații în ziua cu cele mai multe infectări. Conferință de presă la Cotroceni

Publicat

Președintele Klaus Iohannis face declarații în ziua cu cele mai multe infectări. Administrația Prezidențială a invitat jurnaliștii acreditați la o conferință de presă organizată la Palatul Cotroceni.

Președintele va vorbi și despre situația epidemiologică prin care trece România și despre situația economică. De asemenea, președinele va vorbi despre fondurile europene pentru redresarea post-pandemie.

5343 de cazuri noi de coronavirus au fost depistate în România în ultimele 24 de ore și 107 decese au fost raportate, între care un bebeluș de 4 luni, cu comorbidități accentuate, care era internat la Sibiu, a precizat Grupul de Comunicare Strategică.

ACTUALITATE

Schimbări pe piața muncii. Candidaţii încep să accepte salarii mai mici sau posturi inferioare. Studiu

Publicat

Piaţa muncii s-a schimbat complet în ultimul an, iar candidaţii încep să facă anumite concesii atunci când vor să se angajeze, cum ar fi să accepte salarii mai mici sau posturi inferioare, potrivit unui studiu realizat de platforma de recrutare eJobs.

Spre deosebire de anii trecuţi, când angajatorii erau cei nevoiţi să facă o serie de compromisuri pentru a atrage cât mai mulţi candidaţi relevanţi, acum cei care îşi caută un loc de muncă sunt puşi în faţa unor concesii pe care, până nu de mult timp, nici măcar nu le-ar fi luat în calcul.

Studiul realizat în rândul candidaţilor care au încercat să se angajeze din martie şi până acum arată că principalul compromis pe care l-au făcut cei care şi-au schimbat jobul a fost să accepte o ofertă salarială mai mică decât ar fi acceptat în mod normal. 34% dintre respondenţi spun că s-au angajat pe o poziţie sub nivelul lor de experienţă şi pregătire, în timp ce aproape un sfert au declarat că nu au fost dispuşi să facă niciun compromis, chiar dacă asta înseamnă că va dura mai mult până când se vor angaja. Dintre aceştia, cei mai mulţi fac parte din categoriile de vârstă 18-24 de ani şi 45+.

„Oamenii încep să dea dovadă de tot mai multă flexibilitate, cel puţin temporar, pentru că au o serie de obligaţii care nu le permit să stea prea mult timp fără job. Spre exemplu, românii erau, până acum, destul de refractari când venea vorba de a se reloca într-un alt oraş, însă acum trec şi peste acest obstacol, aşa cum ne arată rezultatele studiului. Acceptarea unui job part-time sau mutarea într-o altă ţară sunt alte două concesii pe care candidaţii le-au făcut în ultima jumătate de an pentru a putea să se angajeze.

Nu trebuie să uităm însă că aceste schimbări de pe piaţa muncii sunt ciclice şi vom reveni, poate chiar mai curând decât de aşteptăm, la realitatea pe care o ştiam înainte de declanşarea pandemiei. Iar atunci raportul de forţe candidaţi-angajatori se va inversa din nou”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Pentru cei care nu au reuşit să se angajeze anul acesta, cel mai greu a fost faptul că, după aplicare, compania angajatoare nu le-a oferit niciun feedback.

„Au resimţit acest lucru chiar mai acut decât scăderea numărului de joburi disponibile în piaţă, lucru la care recunosc că nu ne aşteptam. O bună parte dintre candidaţi înţelege că acum lupta se dă pentru joburi, nu pentru aplicanţi, şi, prin urmare, sunt conştienţi că e posibil să dureze mai mult până să primească un răspuns. Din păcate, în multe cazuri, acest răspuns nu mai vine deloc, iar asta s-a transformat într-un motiv uriaş de nemulţumire şi chiar într-o ştampilă pe care candidaţii o vor pune pe termen lung acelor angajatori care nu le-au dat feedback. 50% dintre cei care au participat la acest studiu se plâng de faptul că nu au primit niciun răspuns de la compania angajatoare după ce au aplicat”, explică Bogdan Badea.

Faptul că nu au găsit suficiente joburi potrivite profilului lor sau în oraşul în care locuiesc, numărul prea mic de joburi part-time sau remote sunt alte obstacole de care s-au lovit candidaţii anul acesta.

Chiar şi cei care nu au renunţat la aşteptările pe care le aveau şi au decis să amâne angajarea până când va apărea jobul potrivit sunt conştienţi că vor trebui, la rândul lor, să facă o serie de concesii în perioada imediat următoare, dacă nu vor reuşi să se angajeze. Cei mai mulţi (44%) spun că, dacă nu vor avea de ales, cel mai probabil, vor accepta un job sub nivelul lor de experienţă şi pregătire, în timp ce 43% declară că se vor angaja pe un salariu mai mic decât aveau anterior. Mutarea în alt oraş, în altă ţară, un job part time sau reconversia profesională sunt alte schimbări pe care candidaţii le iau în calcul în cazul în care nu se vor angaja nici în următoarele 2-3 luni.

„Viaţa profesională a devenit un subiect care îi preocupă mai mult decât oricând pe români. Cei care au un job ok nu se gândesc la o schimbare în viitorul apropiat, iar cei care au rămas fără loc de muncă încearcă să nu piardă nicio oportunitate şi să devină cât mai atrăgători în ochii angajatorilor. Întrebaţi cum s-a schimbat comportamentul lor în această perioadă, aproape 70% ne-au spus că urmăresc mai des site-urile de recrutare online, discută cu prietenii despre joburile noi în piaţă, şi-au actualizat CV-ul, citesc mai mult despre ce se întâmplă pe piaţa muncii, caută articole şi ghiduri despre cum se pot pune mai bine în valoare în faţa recrutorilor sau se pregătesc temeinic pentru interviurile de angajare”, spune Bogdan Badea.

În ceea ce priveşte schimbările pozitive pe care le-a adus totuşi această perioadă, 21% menţionează că, deşi si-au pierdut vechiul loc de muncă, au reuşit să-şi găsească un job care le place mai mult, 12% spun că au făcut cursuri de reconversie profesională şi acum au mai multe opţiuni de angajare, 8% au prins curajul necesar pentru a-şi deschide propria afacere şi tot la fel de mulţi au decis să plece în afara ţării. Cu toate acestea, mai mult de jumătate dintre respondenţi spun că ultima jumătate de an nu a adus nicio schimbare pozitivă în viaţa lor.

Studiul a fost realizat în perioada 14-26 octombrie, pe un eşantion de 900 de respondenţi.

sursă: Agerpres

EVENIMENT

EXCLUSIV: Câte locuri LIBERE sunt în spitalele din județul Alba, pentru pacienții cu COVID-19. Date oficiale din 28 octombrie

Publicat

În județul Alba mai există 46 de paturi libere în spitale pentru pacienții COVID-19 și alte 3 paturi la ATI, la Spitalul Municipal Sebeș (Pediatrie). În total în județ sunt 258 de asemenea locuri, în condițiile în care vorbim de peste 2.700 de cazuri active.

Informații de mai jos sunt oficiale și au fost obținute de Alba24, în baza legii 544/2001, privind liberul acces la informații publice. Datele sunt valabile în data de 28 octombrie 2020.

Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia are în total 55 de paturi alocate COVID, dintre care 10 la Terapie Intensivă. Toate aceste paturi sunt în prezent ocupate.

Spitalul Municipial Aiud are 39 de paturi (0 la ATI) din care 22 sunt libere.

Spitalul Municipal Blaj are 46 de locuri pentru pacienții COVID-19, dintre care 8 sunt libere.

Spitalul Municipal Sebeș are 42 de locuri în total, alocate pacienților COVID. În afară de Spitalul Județean Alba, unitatea medicală din Sebeș este singura care mai are paturi la ATI, în cadrul secției de Pediatrie. Este vorba despre 3 locuri care sunt în prezent libere. De asemenea, spitalul mai are alte 7 locuri libere pentru pacienți cu coronavirus.

Spitalul Orășenesc Abrud are în total 30 de locuri, dintre care 6 sunt libere. Spitalul din orașul vecin, Câmpeni, nu are pacienți COVID (nici cel de boli cronice).

Spitalul Orășenesc Cugir are 18 locuri alocate, dintre care doar 2 mai sunt libere.

Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud are 28 de locuri pentru pacienții COVID. Doar un singur loc mai este liber la această unitate.

Marți, situația era aceasta:

Numărul total de îmbolnăviri de la începutul pandemiei era în județ de 4385.

1.545 persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 129 decese.

ACTUALITATE

Comunicat de presă Pro România Alba: Învățământul online – o problemă reală care necesită soluții urgente

Publicat

Acest concept nou în sistemul de învățământ, dar mai ales pasivitatea autorităților din ultimele 9 luni de zile ne-au adus unde suntem astăzi – HAOS: neajunsuri din partea elevilor și părinților, degringoladă în rândul profesorilor. Copiii nu pot fi supravegheați cât timp părinții sunt la serviciu, iar profesorii sunt puși în fața unor situații IMPOSIBILE: programele școlare actuale nu mai sunt compatibile cu predarea on line, ca timp si conținut.

Avem mari probleme: lipsa unei legislații punctuale și clare la nivel național (există doar un set de recomandări și fiecare acționează după cum consideră de cuviință); infrastructura digitală deficitară: doar un laptop și o conexiune net nu înseamnă dotări corespunzătoare. Așadar EVALUAREA este în continuare SUBIECTIVĂ în lipsa unei legislații clare.

O problema majora este PROGRAMA mult prea încărcată pentru studiul on line. Se impune o restructurare a programei astfel încât elevii si studenții să asimileze în primul rând informațiile absolut necesare. Disciplinele cu interes mare nu trebuie să își piardă din importanță, din cauza lipsei contactului direct profesor-elev. În același timp, materiile mai puțin importante nu ar mai trebui să fie o necesitate în cadrul învățământului online.

Nu exista norme de verificare on line a elevilor. Trebuie introduse de urgență pentru ca verificarea să fie echiunitară pentru fiecare elev sau student. Totodată este necesară dotarea unităților de învățământ cu aplicații de elaborare a testelor on line si verificarea acestora automat.

DORIM și SUSȚINEM O LEGISLAȚIE CLARĂ care să rezolve în primul rând aspectele mai sus menționate, probleme reale cu care ne confruntăm zilnic.