Administrație
Ce spune ministrul Finanțelor despre dispariția dosarelor cu șină din instituțiile publice din România. Ce progrese s-au făcut
Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină, a declarat ministrul Finanţelor, Marcel Boloş.
Ministrul Finanţelor s-a întâlnit marţi, 4 iulie, cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, şi Dragoş Vlad, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient.
„Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică şi nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuşi să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut paşi semnificativi în această direcţie.
Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport şi RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacţiile derulate în economie.
Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administraţie fiscală modernă şi fără dosar cu şină. În ceea ce priveşte Spaţiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuţiei noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experţii Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experţii CNIF pentru rezolvarea problemelor” , a subliniat Marcel Boloş, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor.
Printre pilonii pe care MF şi MCID îi vor urmări în procesul de digitalizare a ANAF se numără modernizarea furnizării serviciilor, îmbunătăţirea conformării fiscale şi consolidarea securităţii cibernetice.
„Obiectivul principal în digitalizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de a moderniza furnizarea de servicii, făcându-le mai accesibile, mai eficiente şi mai uşor de utilizat. Este nevoie de platforme online intuitive şi aplicaţii mobile care să asigure o relaţie simplificată între ANAF şi contribuabili.
Prin aceste canale digitale, contribuabilii vor avea acces în timp real la informaţii fiscale personalizate, eliminarea hârtiilor, a cozilor la ghişeu şi a birocraţiei excesive”, se arată în comunicatul Ministerului Finanţelor.
Digitalizarea oferă oportunitatea de a spori conformarea şi transparenţa în cadrul sistemului de administrare fiscală. Se vor implementa tehnologii avansate, cum ar fi o platformă de tip Big Data şi utilizarea inteligenţei artificiale pentru a detecta şi preveni evaziunea fiscală.
Prin integrarea datelor din diverse surse, inclusiv instituţii financiare şi platforme terţe, se pot identifica riscuri potenţiale, asigurând astfel o administrare fiscală corectă şi eficientă.
În plus, platformele digitale vor oferi contribuabililor informaţii clare şi transparente cu privire la drepturile, obligaţiile şi raţionamentul din spatele evaluărilor fiscale, pentru a stimula încrederea şi conformarea voluntară.
„Se vor stabili capabilităţi de analiză a datelor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a obţine informaţii valoroase despre comportamentul contribuabililor, tendinţele economice şi fluxurile de venituri.
Automatizarea va juca un rol crucial în optimizarea proceselor de rutină, eliberând resursă umană pentru sarcini mai complexe şi care aduc valoare adăugată”, se mai arată în comunicat.
De asemenea, securitatea cibernetică este un proces care necesită monitorizarea şi auditarea continuă a sistemelor şi reţelelor. „Sunt necesare investiţii în sisteme avansate de detectare a ameninţărilor, pentru a proteja infrastructura digitală.
Auditurile regulate, programele de instruire şi colaborările cu experţi în securitate cibernetică vor asigura în permanenţă confidenţialitatea datelor contribuabililor”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
pilu
miercuri, 05.07.2023 at 12:01
Cel mai hăbăuc minstru posibil.