Connect with us
Advertisement

Economie

Ce va conține noua factură de gaz, simplificată. ANRE a lansat în dezbatere publică un nou regulament pentru informarea clienților

Se scumpește gazul de la 1 iulie

Publicat

ANRE a lansat în dezbatere publică aprobarea Regulamentului privind activitatea de informare a clienţilor finali de energie electrică şi gaze naturale.

În primul rând este propusă simplificarea conținutului tuturor facturilor de gaze naturale, respectiv a informațiilor obligatorii care trebuie incluse de către furnizor.

Concret, toate facturile vor fi modificate, indiferent că sunt emise de Engie, E.ON, Enel Energy, OMV Petrom sau alt furnizor de gaze.

Astfel, pentru o mai bună înțelegere de către clientul final a facturii, s-a stabilit că:

  • prima pagină a facturii va cuprinde doar informațiile prioritare esențiale, astfel încât clientul final să știe consumul facturat şi cât trebuie să plătească pentru acesta;
  • a doua pagină a facturii va cuprinde detaliile facturii, inclusiv defalcarea componentelor din care este format prețul final facturat de către furnizor clientului final;
  • anexa facturii va cuprinde informaţiile adiţionale care nu se referă la facturare, dar care pot fi utile clientului final pe parcursul derulării contractului de furnizare a gazelor naturale, precum și informaţiile privind facturarea, care oferă periodic clientului final o perspectivă cuprinzătoare asupra consumului efectiv realizat şi a costului actual cu gazele naturale astfel încât acesta să aibă posibilitatea de a-şi ajusta propriul consum, vor fi trecute de furnizor în anexa la factură;

De asemenea, proiectul prevede eşalonarea la plată a facturii pentru clienții vulnerabili, la cererea acestora, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.

Spre exemplu, dacă o factură de gaze a întârziat 3 luni, și consumatorul va avea la dispoziție 3 luni pentru a plăti sumele restante.

În plus, vor fi detaliate modurile de soluţionare de către furnizor a plângerilor clientului final privind facturarea.

Conform noilor reguli, clientul nu mai este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, mai arată ANRE.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement