Connect with us
Publicitate

Economie

Cea mai scumpă autostradă din România. CNAIR a semnat contractul de 5,3 miliarde lei pentru lotul 3, ce traversează Carpații

Publicat

CNAIR a semnat, luni, contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrăzii Sibiu – Pitești, cu Asocierea WEBUILD SPA – TRANCRAD SRL.

Valoarea contractului este de 5,323 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea proiectului fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Contractul pentru cea mai complexă secțiune a autostrăzii Sibiu-Pitești are o perioadă de proiectare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de Garanție a lucrărilor este de 120 luni.

Lungimea acestei secțiuni de autostradă este de 37,4 km.

Principalele lucrări pe această secțiune sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • tunel cu două galerii independente, în lungime de 1.7 km/galerie
  • nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • ecoduct în zona localității Călinești

Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni) și secțiunea 2 (Boița-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km și formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești care va traversa efectiv Carpații.

Grindeanu: România va avea, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii

România va avea, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a participat la semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti.

„A fost semnat cel mai mare contract pe care l-a semnat CNAIR-ul vreodată. Este de aproximativ 5,3 miliarde (de lei – n.r.) fără TVA. (…). Odată cu semnarea acestui contract pe lotul 3 Sibiu – Piteşti, toate cele 5 secţiuni ale autostrăzii Sibiu – Piteşti au desemnaţi câştigători.

Una dintre ele, secţiunea 1, de la Sibiu la Boiţa, ne aşteptăm ca la finalul acestui an să poată fi dată în circulaţie. Iată că într-un final, cu foarte mare întârziere, avem aceste contacte semnate, urmând ca cei care au câştigat aceste licitaţii să se ţină de termenii contractului şi să avem, aşa cum spuneam mai devreme, într-un final, după zeci de ani, prima autostradă care va traversa Carpaţii”, a spus Sorin Grindeanu.

El a menţionat că lotul 3 este cel mai dificil dintre cele 5.

„Eu doresc companiei câştigătoare Webuild, cu care mai avem şi alte contracte în desfăşurare să ducă la bun sfârşit, în termenii contractului, aşa cum am spus, acest foarte important important proiect pentru români. E un proiect care se lasă aşteptat de prea multă vreme. Iată că acum începe să se vadă, dacă pot să citez din alţii, aşa luminiţa de la capătul tunelului, folosindu-mă şi de faptul că pe acest traseu se străbat munţii şi atunci avem şi viaducte şi tot felul de construcţii, tunele şi aşa mai departe”, a afirmat Grindeanu.

Alte proiecte

Şeful de la Transporturi a menţionat că luni se lansează în licitaţie trei din cele 4 loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş.

De asemenea, tot luni se va trimite documentaţia spre avizare la ANAP pentru ultima secţiune din A7, prevăzută la finanţare în PNRR, şi anume Focşani – Bacău. Grindeanu a mai anunţat că pe parcursul acestei săptămâni CNAIR va desemna câştigătorii pe două din cele 4 loturi pentru A7, de la Buzău la Focşani.

În opinia sa, tot ce ţine de A7 în acest moment se află în faze diferite de licitaţie şi se va menţine acest ritm astfel încât borna pe domeniul rutier care este prevăzută pentru anul viitor în PNRR să fie îndeplinită: semnarea a cel puţin 50% din contractele prevăzute în PNRR să fie îndeplinită cu un an mai repede, potrivit Agerpres.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate